با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ گرانترین دانشگاه‌های جهان را بشناسید
زیارت عاشورا

 

 

نیویورک؛ مرکز دانشگاه‌های گرانقیمت


به گزارش سرویس اقتصادی فرارو، تحصیلات با کیفیت نیز همانند سایر جنبه‌های زندگی انسان، مستلزم هزینه‌های بیشتر است. بسیاری از افراد این هزینه‌ها را برای تامین درآمدهای بیشتر و زندگی بهتر در سال‌های آینده، تقبل می‌کنند.

نگاهی بر لیست گرانترین دانشگاه‌های جهان نشان می‌دهد که دانشگاه‌هایی چون هاروارد، ییل، MIT و یا حتی آکسفورد در این لیست جایی نداشته و دانشگاه‌های کم نام و نشان در این لیست خودنمایی می‌کنند. به نظر می‌رسد نیویورک مقصد کسانی است که حاضرند دلارهای سبز خود را بابت دریافت مدرک در جهان هزینه نمایند. این ایالات اکنون به مرکز تجمع دانشگاه‌های لوکس با شهریه‌های بسیار بالایی تبدیل شده که شنیدن ارقام آن نیز بسیاری را میخکوب می‌کند!

تامین هزینه‌های دانشگاه از طریق دریافت شهریه در حالی به یکی از منابع اصلی درآمد در مراکز آموزش عالی تبدیل شده است که میزان شهریه دانشگاه‌های امریکا در 36 سال گذشته بیش از 12 برابر شده است. در ادامه لیست گرانترین دانشگاه‌های جهان به ترتیب میزان شهریه سالانه مشاهده می‌شود. این رتبه بندی بر اساس میزان شهریه‌ دریافتی از دانشجویان غیر تحصیلات تکمیلی خود در سال تحصیلی 14-2013 بوده است.
 


کالج سارا لارنس ( Sarah Lawrence College)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
کل هزینه‌های تحصیل: 63200 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.8 درصد


این کالج شاید شهرت دانشگاهی مانند هاروارد را نداشته باشد، اما از نظر شهریه دریافتی، سرامد دانشگاه‌های جهان بوده و شهرت خود را از این راه جهانی کرده است. مدت زیادی از زمان تاسیس این دانشگاه (1926) نگذشته است، اما قوانین سفت و سخت آموزشی این دانشگاه در جهان زبان زد است. نسبت پایین دانشجو به استاد و سرفصل‌های شخصی برای دانشجویان از ویژگی‌های اصلی این دانشگاه به شمار می‌رود.
 



دانشگاه نیویورک (New York University)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
میزان شهریه: 61500 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.8 درصد


این دانشگاه که در سال 1831 تاسیس شده است، یکی از بزرگترین موسسات غیرانتفاعی فعال در آموزش عالی جهان به شمار می‌رود. این دانشگاه تاکنون 36 برنده نوبل را از میان دانشجویان خود به جهان معرفی نموده و در حال حاضر بیش از 6500 عضو هیات علمی دارد. دانشجویان مقطع تحصیلات غیرتکمیلی این دانشگاه که بیش از 50 هزار نفر هستند، باید سالانه از 61 هزار دلار برای تحصیل در این دانشگاه هزینه پرداخت نمایند.
 


دانشگاه کلمبیا (Columbia University)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
میزان شهریه: 61100 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.4 درصد


دانشگاه کلمبیا که در سال 1754 تاسیس شده، قدیمی‌ترین دانشگاه نیویورک و پنجمین دانشگاه قدیمی امریکا به شمار رفته و بیش از 3700 نفر کارمند و 56 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. در سال 2013 بیش از 9 میلیارد دلار کمک‌های پولی و دارایی‌های غیرپولی وقف این دانشگاه شده است.
 


دانشگاه وسلین (Wesleyan University)



موقعیت مکانی: کنتیکت- امریکا
میزان شهریه: 60200 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 2.9 درصد


دانشگاه خصوصی وسلین که در سال 1831 تاسیس شده است، همانند تاریخ گران خود، هزینه‌های همسطحی را نیز برای تحصیل از دانشجویان خود دریافت می‌کند!
 


دانشگاه کلارمونت مک‌کنا (Claremont McKenna University)



موقعیت مکانی: کالیفرنیا- امریکا
شهریه: 60000 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.5 درصد


این دانشگاه که در سال 1946 تاسیس شده، به سخت‌گیری‌های آموزشی در امریکا شهره است. دانشجویان این دانشگاه علاوه بر دروس رشته تخصصی خود، باید دو درس مربوط به علوم، دو درس علوم انسانی و سه درس علوم اجتماعی را بگذرانند.
 


کالج برد (Bard College)



موقعیت مکانی: نیویورک- امریکا
شهریه: 59800 دلار
رشد هزینه‌ها نسبت به سال قبل: 3.5 درصد


این کالج در سال 1860 پایه گذاری شده و اکنون نسبت دانشجو به استاد در آن برابر با 10 است. این دانشگاه در سال 2014 از نظر «بهترین تجربه کلاسی» و «بهترین تجربه دانشگاهی» رتبه اول را در میان دانشگاه‌های امریکا کسب نموده و به عنوان یک دانشگاه سبز و دوستدار محیط زیست شناخته می‌شود. این دانشگاه از نظر سخت گیری‌های آموزشی در میان دانشگاه‌های امریکا در جایگاه یازدهم قرار دارد.



تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:, | 23:18 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

این کوره به مانند یک سیاه چاله زباله هارا با دمای 1300 درجه می بلعد و با نصب توربین برروی این دستگاه، می توان برق تولید نمود، که برق تولیدی این دستگاه معادل 10 کیلو وات می باشد.

سید حسن شریف زاده مخترع جوان شهرستان گلپایگان ، که برای اولین بار در دنیا موفق به ساخت  کوره زباله سوز شده است، عصر امروز اختراع خود را  با حضور حسینعلی حاجی نماینده مردم شاهین شهر و برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی، علی بیدرام رئیس اتحادیه مرغداران استان اصفهان، علی فیروزی عضو شورای اسلامی شهر و شهرستان گلپایگان و جمعی از همراهان در محوطه سایپا صفوی رونمایی کرد.

کوره زباله سوز شریفزاده
وی که این طرح را به صورت مشارکتی با  همکاری آقایان حسن اعظامی و محمد شاه نظری ساخته است در خصوص جزئیات آن به خبرنگار بیان اظهار داشت: با توجه به دغدغه مسئولین شهرستان در خصوص مسئله دفن زباله ها و مشکلات زیست محیطی آن ، تصمیم به اختراع چنین کوره ای نمودیم که قادر به سوزاندن ۵ تن زباله در طول شبانه روز می باشد .
وی با بیان اینکه میزان آلایندگی این طرح حدود صفر می باشد، در خصوص سوخت اولیه این کوره عنوان کرد:  سوخت اولیه این کوره آب است که پس از تجزیه، مشتعل شده و باعث سوختن زباله ها می گردد.
شریف زاده ادامه داد: این کوره به مانندیک سیاه چاله زباله هارا با دمای ۱۳۰۰ درجه می بلعد  و با نصب توربین برروی این دستگاه، می توان برق تولید نمود، که برق تولیدی این دستگاه  معادل ۱۰ کیلو وات می باشد.
وی با عنوان اینکه برای ساخت این طرح زمانی نزدیک به ۲/۵ سال ، توسط تیم صرف شده و این طرح حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است تصریح کرد: متاسفانه این طرح از سوی مسئولین شهرستان، خصوصاً شهرداری مورد بی مهری قرار گرفت و با توجه به اینکه شهرداری با معضل دفع زباله روبرو است، انتظار می رفت شهرداری در این خصوص با ما همکاری و از ما حمایت نماید.
مخترع جوان شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه این طرح مورد استقبال خانم معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست و جناب آقای حاجی نماینده محترم مردم شاهین شهر و برخوار و میمه قرار گرفت که ایشان برای بازدید از آن ابراز تمایل نشان دادند و امروز برای رونمایی از آن در شهرستان گلپایگان حاضر شدند.
وی خاطر نشان کرد: ان شالله این طرح  جهت رونمایی به اصفهان منتقل خواهد شد و  پس از آن برای ثبت ملی به تهران انتقال خواهد یافت و تستهای آلایندگی و زیست محیطی روی این طرح انجام خواهد گرفت.
مهندس حسن شریف زاده گفت: من تا کنون به یاری خداوند ۱۸۶ اختراع ثبت شده در کشور داشته ام و متاسفانه گلپایگان تنها شهرستانی است که اختراع و ابداعات ما را مورد حمایت قرار نمی دهند.
 
22
کوره زباله سوز شریف زاده (1)
کوره زباله سوز شریف زاده (2)


تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:, | 6:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

همسر و فرزند حضرت عباس(ع) که بود؟ عباس هنگام شهادت 34 سال داشت [1]؛ پس ولادتش در سال 26 قمری بوده است. در نتیجه می‌توان گفت ایشان در زمان شهادت امام علی(ع) چهارده سال، و در زمان شهادت امام حسن(ع) 24 سال داشته، و پس از آن، 10 سال دیگر هم با برادرش امام حسین(ع) زیسته است.

* آیا حضرت عباس(ع) در جنگ صفین حاضر بود؟

طبق اطلاعات کتاب «تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهدا»‌ (زیر نظر حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی)، مورخان درباره حضور عباس در جنگ صفین اختلاف دارند. برخی نوشته‌اند او در جنگ صفین شرکت داشته است برخی از محققان معاصر معتقدند عباس در بعضی جنگ‌ها حضور داشته، اما پدر بزرگوارش اجازه پیکار به او نداده است. بعضی هم بر آن‌اند که وی علاوه بر حضور در صفین، در نبردی قهرمانانه، ابتدا هفت تن از پسران ابن‌شَعثاء و سپس خود ابن‌‌شَعثاء را، که از قهرمانان سپاه معاویه بود، به هلاکت رساند و حیرت ناظران را برانگیخت.

اما چنین مطلبی در منابع متقدم نیامده و محدث نوری معتقد است این ماجرا مربوط به عباس‌بن ربیعة [بن حارث بن عبدالمطلب] است که مشابه چنین جریانی را برایش نقل کرده‌اند و همین، باعث اشتباه برخی نویسندگان شده است؛ وگرنه عباس (ع) اصلاً در صفین حضور نداشته است

اما برخی محققان پاسخ داده‌اند که این دو جریان متفاوت‌اند؛ زیرا هر دو (به فاصله چند صفحه) در مناقب خوارزمی آمده و بعید است که خوارزمی به اشتباه یک جریان را به دو شکل نقل کردهباشد. فارغ از همه این قیل‌وقال‌ها حقیقت آن است که اگر بپذیریم که تاریخ تولد عباس در سال 26 قمری بوده، او در جنگ صفین، یعنی در سال 37 قمری، فقط یازده سال داشته است و در این صورت نمی‌توان پذیرفت که با این سن کم در جنگ شرکت کرده باشد.

* آیا حضرت عباس(ع) در قصاص ابن‌ملجم نقش داشت؟

 

عباس در زمان قصاص قاتل پدرش حاضر بود؛ اما نقشی در اجرای قصاص نداشت. او در هنگام غسل پیکر مطهر امام حسن (ع) همراه برادرش محمد حنفیه، امام حسین (ع) را یاری می‌داد.

از عباس بن علی (ع) در دوره امامت امام حسین (ع) تا پیش از حوادث کربلا، مطلبی در دست نیست؛ اما مسلم است که با آغاز نهضت امام حسین (ع)، عباس در کنار برادر بزرگوارش حضور داشته و به همراه ایشان، شبانه مدینه را به سمت مکه ترک کرده است.

* همسر حضرت عباس(ع) که بود؟

عباس (ع) با لبابه دختر عُبیدالله بن عباس بن عبدالمطلب ازدواج کرد. البته کنیزی نیز داشت که از او صاحب فرزندی به نام حسن شد. [2] درباره تعداد فرزندان عباس(ع) اختلاف‌نظر وجود دارد.

*حضرت عباس(ع) چند فرزند داشت؟

برخی برای ابوفاصل(ع) دو فرزند به نام‌های عُبیدالله و فضل ذکر کرده‌اند (علوی (عمری)، اَلْمُجدی فی انساب الطالبیین، ص 436) و برخی به دو فرزند به نام‌های عبیدالله و حسن اشاره کرده‌اند (ابن قتیبه دینوری، المعارف، ص 127).

ابن شهر آشوب از فرزند دیگری به نام محمد نام می‌برد که در کربلا به شهادت رسیده است. (مناقب آل ابی‌طالب، ج 4، ص 122).

بعضی متأخران چهار پسر به نام‌های عبیدالله، فضل، حسن و قاسم و دو دختر برای عباس برشمرده‌اند. (مقرّم، العباس، ص 350) و برخی به این چهار نفر، پسر دیگری به نام عبدالله نیز افزوده و گفته‌اند که وی نیز در کربلا به شهادت رسیده است. [3]

 

* نسل حضرت عباس(ع) چگونه تداوم یافت؟

همه دانشمندان نسب‌شناس اتفاق‌نظر دارند که نسل عباس(ع) تنها از طریق پسرش عُبیدالله، تداوم یافته است.

از نسل حضرت اباالفضل رجال نامداری پا به عرصه وجود نهادند؛ از جمله پنج تن از نوادگان او - یعنی پسران حسن بن عُبیدالله بن عباس - به نام‌های عبیدالله، عباس، حمزةالأکبر، ابراهیم جَردَقه و فضل، در عصر خود افراد سرشناسی بودند. عبیدالله امیر و قاضی‌القضاة مکه و مدینه بود. [4] عباس سخنرانی فصیح و شاعری توانا شناخته می‌شد. فضل سخنوری فصیح و بسیار متدین و شجاع بود. ابراهیم را نیز به فقه و ادب و زهد می‌شناختند و قاسم بن حمزة‌بن حسن بن عبیدالله در یمن جایگاهی رفیع داشت.

از فرزندان عباس بن عبیدالله نیز، عبدالله سخنران و شاعری فصیح بود که در دربار مأمون جایگاهی ویژه داشت. از نوادگان حضرت عباس برخی وارد ایران شدند و در شهرهای شیراز، گرگان و اَرجان (بهبهان) ساکن شدند و برخی دیگر به یمن، مصر و مغرب کوچ کردند.

*برادر حضرت عباس(ع) که بود

«عبدالله» از فرزندان ام‌البنین و برادر حضرت اباالفضل بود. لقبش را عبدالله اصغر و کنیه‌اش را ابومحمد اکبر نوشته‌اند. وی به هنگام شهادت 25 سال داشت و از خود فرزندی به یادگار نگذاشت. عبدالله راهانی بن ثَُبَیت حَضرَمی به شهادت رساند.

«أبوعمرو عثمان» یکی دیگر از فرزندان أم‌البنین و از برادران عباس بوده است. امیر مؤمنان (ع) به سبب علاقه‌ای که به عثمان بن مظعون داشت، این فرزندش را عثمان نامید و فردمود:‌ إنما سَمّیتةُ باسم أخی عُثمان بن

 

مَظعون؛ «من او را به نام برادرم عثمان بن مظعون نامیده‌ام». عثمان در روز عاشورا با تیر خَوْلی‌بن یزید و با همدستی مردی از بنی‌ أبان‌بن دارم به شهادت رسید. او در هنگام شهادت 21 سال داشت.

«أبوعبدالله جعفر»، فرزند ام‌البنین و آخرین برادر تنی حضرت اباالفضل بود که در کربلا به دست هانی بن ثُبیْت حَضْرمی به شهادت رسید. برخی معتقدند وی در هنگام شهادت نوزده سال داشته است. [5]

«ابوبکر بن علی(ع)» برادر ناتنی عباس است که منابع متقدم نام مادرش را «لیلی» ثبت کرده‌اند. برخی معتقدند نام او محمد اصغر بوده است؛ ولی برخی مصادر، محمد اصغر و ابوبکر را در کنار هم، به عنوان دو تن از فرزندان امیر مؤمنان (ع) ذکر کرده‌اند. ابن‌اعثم و نسّابه علوی نیز نام او را «عبدالله» ثبت کرده‌اند. وی در روز عاشورا به شهادت رسید. [6]

«محمد» یکی دیگر از فرزندان امام علی(ع) بود که برخی او را با لقب «اصغر» معرفی کرده‌اند. مادرش أسماء بنت عمیس خثعمی، و به عقیده برخی کنیزی أمّ‌ولد بوده است. [7] محمد در روز عاشورا در 22 سالگی، به دست مردی از [بنی] أبان‌بن‌دارم به شهادت رسید. [8]

* یک نکته

برخی منابع عمربن علی را نیز از شهدای کربلا دانسته‌اند؛ ولی شواهد متعدد گویای آن است که وی تا سال‌ها پس از واقعه عاشورا زنده بوده است؛ تا جایی که برخی نوشته‌اند وی 75 یا 77 سال عمر کرد. گزارش‌های متعددی هم درباره او رسیده است که مربوط به سال‌های پس از عاشوراست. به این ترتیب پذیرش حضور عمربن‌علی در کربلا دشوار می‌نماید.

 

* پاورقی‌ها

(1). منابع متقدم به تاریخ دقیق تولد عباس(ع) اشاره‌ای نکرده‌اند و تنها سن او را هنگام شهادت گزارش کرده‌اند؛ اما برخی از رجال‌نویسان متأخر گفته‌اند وی در روز چهارم شعبان سال 26 قمری متولد شده است.

 

(2). طبق احکام اسلام اگر کنیزی از ارباب خود صاحب فرزند شود، از کنیزی درآمده، آزاد می‌شود و از آن پس او را اُمّ‌ولد می‌خوانند.

(3). سیدمحسن امین، اعیان الشیعة، ج1، ص 610.

(4). برخی از اصحاب امامان (ع) مانند علی‌بن‌یقطین، برای دفاع از شعیان و مستضعفان در برابر ستم‌های امویان و عباسیان به اذن ائمه با دستگاه حاکم همکاری می‌کردند. ممکن است همکاری عبیدالله نیز از همین قبیل بوده باشد.

(5). البته برخی سن او را هفده و برخی دیگر 29 سال نوشته‌اند با توجه به شهادت امیرمؤمنان (ع) در رمضان سال چهلم هجری، جعفر در هنگام شهادت در عاشورای 61 قمری قطعاً بیش از هفده سال، و احتمالاً‌ نوزده تا بیست سال داشته است؛ با فرض اینکه پس از شهادت پدر، در سال 41 قمری متولد شده باشد.

(6). طبری و ابن‌شهر آشوب می‌گویند: در کشته شدن او در کربلا تردیدهایی هست. ابوالفرج اصفهانی نیز به نقل از مدائنی می‌گوید: او را در نهر آبی کشته یافتند و معلوم نشد چگونه کشته شده است.

(7). خلیفة‌بن خیاط نام مادرش را لبابه دختر عبیدالله بن عباس دانسته است اما براساس گزارش‌های معتبر و متقدم، لبابه همسر حضرت اباالفضل بوده است.

(8). ابن شهر آشوب، محمدبن علی را جزو شهدای کربلا دانسته است؛ ولی این نکته را نیز تذکر داده است که برخی گفته‌آند محمد به علت بیماری در کربلا نتوانست بجنگد و از این‌رو در روز عاشورا کشته نشد.

 



تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:, | 6:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

واکاوی ماجرای کشف احتمالی ابرسازه های فرازمینی توسط دانشمندان

نوشتن این مطلب شاید ایده چندان مناسبی نباشد چراکه قصد داریم در جریان آن به مشاهدات علمی مرموزی اشاره کنیم که ممکن است در آینده به «هیچ» ختم شوند یا اینکه در خوشبینانه ترین حالت بشر را به کشف پدیده های نجومی جالبی رهنمون ساخته و عاقبت بخشی از کتب درسی علم نجوم را هم به خود اختصاص دهند.

اما احتمال اندکی هم وجود دارد که آن خمیدگی های نوری گیج کننده دریافتی از ۱۴۰۰ سال نوری آنطرف تر آغازی باشند بر بزرگ ترین کشف تاریخ از زمان تولد علم مدرن.

حتما حدس زده اید که موضوع این مطلب احتمال کشف نخستین شواهد علمی دال بر وجود حیات هوشمندی ورای منظومه خورشیدی است. این خبر هفته پیش تقریبا در تمامی رسانه های اجتماعی، تلویزیون و هرجای دیگری منتشر شد و نخستین بار The Atlantic بود که گزارش مربوط به آن را به سمع و نظر مخاطبان رساند.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

 

حتما خبر کشف بزرگ ترین مجموعه های خورشیدی، کره های دایسون و دیگر ابرسازه های عجیب و غریب را که به باور منجمان توسط موجودات فرازمینی حول ستاره KIC 8462852 ایجاد شده اند، شنیده اید.

تنها مشکل اینجاست که کشف صورت گرفته اخیر هیچیک از موارد ذکر شده را در بر نمی گیرد، با این همه، حتی اگر بیگانگان فضایی را هم رویت نکرده باشیم، کشف انجام شده آنقدر عجیب و متمایز هست که مطلبی هرچند کوتاه در مورد آن نوشته شود.

خمیدگی نور ساطع شده از ستاره مشکوک مورد بررسی توسط دانشمندان حاکی از آن است که جرمی غیرعادی با فواصل زمانی ناهمگون از مقابل KIC 8462852 در حال عبور است و گاهی اوقات حتی شکل یا جهت گیری اش در طول مسیر تغییر می کند.

این امر با چرخش های قابل پیش بینی اجرامی که اطراف خورشید حضور دارند و همچنین اغلب ستارگان دیگری که کپلر موفق به شناسایی شان شده است فرق دارد.

جذابیت این موضوع باعث شد ذهن بسیاری از دانشمندان به آن جلب گردد که از آن جمله می توان به یکی از پژوهشگران مقطع فوق دکتری دانشگاه Yale اشاره نمود که چهار سال گذشته را به تحقیق و بررسی پیرامون KIC 8462852 پرداخته است و در این راستا از کمک های دو دانشمند دیگر بهره گرفته که به موضوع حیات فرازمینی علاقمندند و بنا دارند از فوریه سال جدید میلادی تحقیقات تازه ای را در این رابطه آغاز نمایند.

اما جالب است بدانید هر سه این محققین تاکید داشتند منبع خمیدگی نور دریافتی از KIC 8462852 که توسط تلسکوپ فضایی کپلر مشاهده شده است موجودات فضایی نیستند.

Tabetha Boyajian دانشجوی مقطع فوق دکتری دانشگاه Yale که سال ها روی این ستاره تحقیق کرده است و نتایج پژوهش هایش را هم در ماه سپتامبر برای ماهنامه Notices جامعه سلطنتی منجمان بریتانیا ارسال کرد، در مقاله خود حتی به احتمال وجود موجودات فرازمینی نیز اشاره نکرده است.

او باور دارد کپلر احتمالا انبوهی از ستاره های دنباله دار را مشاهده کرده که روی یکدیگر می لغزند و به اعتقادش این فرضیه آنقدر متقاعد کننده هست که نیازی به مطرح کردن احتمال وجود موجودات فرازمینی نباشد.

این دانشمند دانشگاه Yale می گوید: ما در مورد فرضیه موجودات فرازمینی بحث و تبادل نظر کردیم و به این نتیجه رسیدیم که مقاله [منتشر شده ام] صرفا به پدیده های طبیعی و فیزیک نجومی اشاره داشته باشد.

اما یک مساله وجود دارد، اگر دانشمند باشید و مطالعه و تحقیق برای یافتن هوش فرازمینی رشته تخصصی تان باشد (که البته در مورد Boyajian اینطور نیست) آنگاه تغییرات ایجاد شده حول KIC 8462852 بزرگ ترین اتفاقی است که در ماه های اخیر رخ داده است.

اندرو سیمون، مدیر مرکز تحقیقات هوش فرازمینی برکلی از دانشگاه کالیفرنیا می گوید: به لحاظ علم جستجوی فرازمینی، این خمیدگی های نوری مهم ترین کشف انجام شده است.

Boyajian حالا با سیمون (که چند هفته پیش از ابرسازه های دایسون در اطلاعات ارائه شده اش به کنگره آمریکا نام برده بود) و همچنین جیسون رایت استاد دانشگاه پنسیلوانیا وارد همکاری شده تا پیش نویس مربوط به یک طرح پیشنهادی برای انجام تحقیقات بیشتر در این رابطه را تهیه نمایند.

در طرح پیشنهادی سیمون درخواست شده که کنگره زمان مناسب را برای مشاهده ستاره KIC 8462852 و جستجوی علائم حیات با استفاده از تاسیسات رادیویی قدرتمندی نظیر رصدخانه ملی نجوم آمریکا، به او و گروه تحت سرپرستی اش تخصیص دهد.

rcreagergbt1

اما رسیدن به این نقطه به سادگی نگاه کردن به اطلاعات دریافتی و گفتن این جمله که آیا «این همان حیات فرازمینی است؟» نبوده. KIC 8462852 یکی از ۱۰۰ هزار ستاره ایست که در سال های اخیر کپلر به مشاهده آن پرداخته است.

داده های مربوط به خمیدگی نور دریافتی از تمامی این ستاره ها به الگوریتم هایی داده می شود که به دنبال کوچک ترین نشانه ها از تاریک شدن دوره ای ستاره ها هستند؛ مساله ای که می تواند حاکی از عبور احتمالی سیاره یا سیاراتی از مقابل آنها باشد.

اما چون انسان ها غالبا در تشخیص الگوها و هرگونه ناهنجاری بهتر از نرم افزارها عمل می کنند، برخی از دانشمندان نیز به صورت داوطلبانه داده های دریافتی توسط کپلر را از طریق یک پلتفرم آنلاین به نام Planet Hunters یا شکارچیان سیاره مورد پایش قرار می دهند.

Boyajian که بخشی از تیم علمی این سایت است و در بررسی اطلاعات دریافتی از سوی داوطلبانان نقش قابل توجهی داشته در این رابطه می گوید: جرم شناسایی شده [KIC 8462852] بارها و بارها در انجمن سایت موضوع بحث و تبادل نظر کاربران قرار گرفت. او می گوید ما تا مدتی نمی دانستیم که با آن جرم آسمانی چه کنیم… تا به حال مانندش را ندیده بودیم.

ستاره ای برای جویندگان حیات فرازمینی

بعد از آنکه Boyajian و همکارانش تشخیص دادند اطلاعات به دست آمده حاصل خطای انسانی یا نقص تکنولوژی نیست، عکس ها و اطلاعات بیشتری را در مورد آن ستاره دریافت کردند و نظر کارشناسان دیگر را نیز جویا شدند.

او در ادامه می گوید: در واقع ما سال های سال بود که با صدها منجم دیگر در این رابطه بحث و تبادل نظر کردیم اما نمی دانستیم که دقیقا چه اتفاقی در حال رخ دادن بود.

یکی از این ستاره شناسان رایت بود که بر حسب تصادف روی مقاله ای با مضمون کاربرد کپلر برای کشف ابر سازه های فرازمینی کار می کرد.

رایت در این رابطه می گوید: من می دانستم که با یک پدیده بسیار بسیار عجیب روبرو هستم و هیچگونه ابزاری برای توضیح این داده ها در اختیار نداشتم. تصورم این بود که منجمان حیات فرازمینی صرفا به خاطر عجیب بودن مساله و شباهت بالایش به تمدن ماورایی (که احتمالا به آن علاقه دارند) به این مساله توجه داشته اند.

بنابراین رایت که می گوید تجربه ای در جستجوی حیات فرازمینی با استفاده از تجهیزات رادیویی نداشت با سیمون که اخیرا از کنگره درخواست کرده بود بودجه ای را برای کاوش دوردست ترین نواحی مجاور به ماه از طریق تلسکوپ های رادیویی در اختیارش قرار دهند، وارد همکاری شد.

سیمون توضیح می دهد: من بسیاری از خمیدگی های نوری ثبت شده توسط کپلر را مورد بررسی قرار دادم اما موردی که رایت به من نشان داد برایم جذاب بود و مطمئن بودم که آنها دچار اشتباه بزرگی شده اند.

اما چون جیسون و Tabetha در کارشان بسیار متبحر و سرشناس بودند به استدلال هایشان گوش دادم، با این وجود، حتی بعد از شنیدن حرف های آنها نیز تصورم این بود که اشتباهی رخ داده یا اینکه این دو نفر نکته مهمی را از دست داده اند.

اوضاع بر همین منوال باقی ماند تا اینکه جان جنکینز از تیم تحقیقاتی کپلر (فردی که الگوریتم های مورد استفاده برای پردازش داده های پیکسلی خام دریافت شده از فضاپیما را طراحی کرد) صحت داده های یاد شده را تایید کرد و سیمون را مجاب کرد که احتمالا با امیدوارکننده ترین اطلاعات در حوزه تحقیقات هوش فرازمینی سر و کار دارد. هرچند که سیمون همچنان جانب احتیاط را در مورد اطلاعات یاد شده نگه می دارد.

امید آخر

سیمون می گوید: توضیحات ارائه شده برای کره دایسون احتمالا محتمل ترین توضیح برای آنچه می بینیم نیست. تصورم این است که باید قبول کنیم یک توضیح طبیعی در این رابطه محتمل تر است. آنطور که گفته می شود، صرفا در مبحث جستجوی حیات فرازمینی نیست که انسان با اهدافی متعلق به دیگر حوزه های فیزیک نجوم سروکار پیدا می کند.

رایت وجود بیگانگان فرازمینی را «فرضیه آخرین» می نامد چراکه باطل شمردن آن غیر ممکن است. اما او در عین حال یادآور می شود که شرایط کنونی در حوزه «جستجو به دنبال حیات فرازمینی» یادآور تلاش های صورت گرفته برای یافتن نخستین اگزوپلنت ها در چند دهه قبل است.

به گفته او، دانشمندانی که به دنبال کشف نخستین سیاره های دور دست اطراف ستاره ای دیگر بودند ریسک بزرگی را به جان خریدند چراکه از شرمسار شدن خود و همکارانشان در این حوزه به خاطر مطرح کردن ادعایی که ممکن بود نادرست از آب در بیاید وحشت داشتند.

اما شاید امیدوارکننده تر از این شواهد در باب حیات فرازمینی امواج رادیویی بلندی باشد که یک دهه پیش کشف شدند. زمانی که آن امواج برای نخستین بار شناسایی شدند آنقدر قدرتمند بودند که دانشمندان احتمال دادند از یک تمدن پیشرفته بسیار دور ارسال می شوند. اما از آن زمان تا کنون، نمونه های دیگری مانند امواج یاد شده از گوشه و کنار هستی به ثبت رسید و این مساله نشان می دهد که چنین پدیده هایی احتمالا منبع طبیعی دارند و نمی توانند از یک منبع هوش واحد تولید شده باشند.

در مورد دستاوردهای جدید نیز همینگونه است: حرف از کانال های آبی روی مریخ، امواج رادیویی سریع یا پرتوهای نوری خمیده ممکن است که احتمال وجود حیات فرازمینی را تقویت کند، اما حتی اگر در نهایت دانشمندان به نتیجه مطلوبی در این زمینه دست پیدا نکنند، قادر خواهند بود کشفیات مهمی را به ثبت برسانند.



تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394برچسب:, | 6:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

چگونه در ویندوز، فولدر فوق مخفی بسازیم

مطمئناً بسیاری از شما با روند مخفی ساختن یک فولدر در سیستم عامل ویندوز آشنا هستید. پس بطور قطع از نحوه ی آشکار ساختن مجدد این فولدرها نیز اطلاع دارید! اگر می خواهید با ترفندی آشنا شوید تا به کمک آن به نحوی قادر به مخفی ساختن یک فولدر باشید که به سادگی پیدا نشود، در ادامه با ما همراه باشید.

هرکسی که تجربه کار با سیستم عامل ویندوز را داشته باشد، می داند که با راست کلیک کردن بر روی یک فایل یا فولدر و تغییر دادن Properties آن، می توان آن را مخفی ساخت. اما مشکل این روش آن است که تقریبا همه افراد می دانند که با تغییر یک گزینه ی در برگه View از تنظیمات Folder Options می توان به فایل ها و فولدرهای مخفی دسترسی داشت.

ساده ترین راه برای ساخت یک فایل یا فولدر مخفی واقعی، زدن برچسب فایل سیستمی به آن است. در اینصورت حتی با تغییر تنظیمات در بخش Folder Options، ویندوز فایل یا فولدر مذکور را نمایش نخواهد داد.

روش انجام کار

ابتدا وارد محیط Command Prompt شوید؛ به این منظور، ابتدا کلیدهای ترکیبی Win + R را فشار دهید، در پنجره باز شده عبارت cmd را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید.

حال باید از دستور attrib استفاده کنید؛ پس دستور زیر را وارد کنید:

”attrib +s +h "C:\Users\Mehrdad\Desktop\Thesis

توجه کنید که باید قسمت داخل کوتیشن را با مسیر فایل یا فولدری که قصد مخفی کردن آن را دارید، جایگزین کنید. 

حال اگر به همان مسیر مراجعه کنید، حتی با تغییر تنظیمات Folder Options جهت نمایش فایل های مخفی، قادر به یافتن فایل مورد نظر نخواهید بود.

برای آشکارسازی مجدد فایل یا فولدر مورد نظر، مراحل بالا را با همان دستور ذکر شده تکرار کنید؛ با این تفاوت که این بار بجای علامت "+" از "-" استفاده می کنید.

”attrib -s -h "C:\Users\Mehrdad\Desktop\Thesis

همانطور که مشاهده می کنید، فولدر مذکور مجددا در دسترس قرار گرفته است.

تذکر

اگرچه این روش در اکثر موارد کارساز است، اما با این وجود باز هم راهکاری برای دور زدن آن وجود دارد. برای این کار کافیست تنظیمات فایل اکسپلورر ویندوز را به گونه ای تغییر دهید تا فایل های سیستمی نیز نمایش داده شوند. به این منظور، در تب View از تنظیمات Folder Options، تیک گزینه ی Hide protected operating system files را بردارید.

البته با انجام این کار با اخطار زیر مواجه خواهید شد، که ممکن است کاربر عادی را از ادامه کار باز دارد.



تاريخ : سه شنبه 28 مهر 1394برچسب:, | 18:41 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری پانا+

مسئول حوزه عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: سوگواره˝احلی من العسل˝راس ساعت 10 صبح روز 28مهر به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین زکریا ستوده در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش امسال برای سومین سال متوالی است که طرح سوگواره "احلی من العسل" را را به صورت متمرکز و با همکاری صدا و سیما، هیئت رزمندگان اسلام، سازمان اوقاف و امور خیریه، بسیج دانش آموزی برگزار می کند.

وی افزود: طی جلساتی که در حوزه ستادی داشتیم این مراسم روز 28 مهرماه همزمان با ششم محرم الحرام روزی که به نام حضرت قاسم (س) معرفی شده است برگزار می شود.

ستوده ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران به تاسی از حضرت قاسم (س) در دوران 8 سال دفاع مقدس حدود 36 هزار شهید دانش آموز تقدیم کردیم که مانند این حضرت جانشان را برای انقلاب اسلامی و اسلام فدا کردند. نقل است از امام حسین (ع) وقتی از حضرت قاسم (ع) پرسیدند مرگ را چطور می بینی گفتند "احلی من العسل" یعنی شیرین تر از عسل و به همین منظور است که این روز را به این واژه نام گذاری کرده ایم .

مسئول حوزه عترت وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد : امسال 2 مرکز را در تهران برای این سوگواره " احلی من العسل" در نظر گرفته ایم میدان امام حسین(ع) و حرم مطهر امام خمینی (ره) و در سایر استان ها در مراکز استان در مصلی ها و یا محل تجمع مردم برگزار می شود همچنین در شهر های مقدس مشهد حرم امام رضا (ع) (صحن جامع رضوی) ، قم حرم حضرت معصومه (ع) و شیراز حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود .

وی یاد آور شد: امیدواریم امسال نیز مانند سال های گذشته حضور پر شور دانش آموزان، فرهنگیان و عموم مردم را در این سوگواره شاهد باشیم .

حجت الاسلام و المسلمین ستوده افزود: حدود 30 هزار هیات مذهبی دانش آموزی داریم که در طول سال برنامه های متنوع را انجام می دهند مانند خواندن زیارت عاشورا، مراسم اعیاد و وفیات حضرات معصومین (ع) در مدرسه مانند دعای عرفه و.... مشارکت همکارانمان برگزار می کنند .

وی ادامه داد: این مراسم در همه مدارس کشور با شعار لبیک یا حسین (ع) ساعت 10 صبح با مداحی و مدیحه سرایی از مدارس به سمت محل برگزاری آغاز می شود .



تاريخ : یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, | 21:22 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

هجدهمین همایش سالانه جامعه یاوری فرهنگی شب گذشته در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد. یکی از میهمانان این مراسم، ناصر ملک مطیعی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این مراسم که با حضور ۵۰۰ نفر از خیران مدرسه ساز و همچنین معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، ۴۰۰ میلیون تومان برای خرید کتاب و کمک آموزشی به ۸ هزار دانش آموز مناطق محروم ایران جمع آوری شد. 

همچنین در این مراسم از دانش آموزان بورسیه جامعه یاوری فرهنگی که در کنکور ۹۴ توانسته بودند رتبه های تک رقمی کنکور را کسب کنند، تقدیر شد. 

جامعه یاوری فرهنگی همایش سالانه اش را هر سال در مهرماه، با هدف جلب حمایت های مردمی برای تجهیز مدارس و تامین مایحتاج دانش آموزان مناطق محروم برگزار می کند.

جامعه یاوری فرهنگی در سال 1362 به همت زنده یاد مجتبی کاشانی تاسیس شد و فعالیت مدرسه سازی را در جنوب استان خراسان آغاز کرد. در این سال ها با توسعه فعالیت های خود در سایر استان های محروم، موفق به اجرای 800 پروژه مدرسه سازی در استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، و مناطق کم برخوردار استان های سمنان، گیلان، تهران و اصفهان شد.

ساخت مدرسه، خوابگاه دانش آموزی، کارگاه فنی دانش آموزی، مدارس استثنایی، سرویس بهداشتی، توسعه و تجهیز مدارس روستایی، تامین سرویس مینی بوس در مناطق صعب العبور و... بخشی از فعالیت های جامعه یاوری فرهنگی در مناطق محروم است.

جامعه یاوری فرهنگی همچنین در دو سال اخیر به فعالیت های مدرسه یاری روی آورده تا با آموزش مربیان، تجهیز مدارس و تامین امکانات کمک آموزشی، به ارتقای آموزش دانش آموزان مناطق محروم کمک کند. طرح توسعه کتابخوانی «با من بخوان»، طرح مهارت آموزی به دانش آموزان هنرستان های فنی با عنوان «تولید در حین آموزش» و طرح توزیع کتاب های تست کنکور قلمچی در استان های خراسان جنوبی، ایلام و سیستان و بلوچستان از این فعالیت ها بوده است.



تاريخ : یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, | 17:24 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ایسنا نوشت: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ابتدایی، معلمان چندمهارتی‌اند و شرایط تدریس و سختی کار آنها قابل مقایسه با سایر مقاطع نیست گفت: دولت و آموزش و پرورش باید در شرایط سختی کار معلمان و فوق‌العاده‌های ویژه که حداقل زحمات آنها را جبران کند توجه ویژه داشته باشند.

محمد دیمه‌ور بر لزوم توجه به وضعیت معلمان ابتدایی با توجه به سختی کار آنها تاکید و اظهار کرد: در سال تحصیلی گذشته مختصری به فوق‌العاده شغل همکاران ابتدایی اضافه شد اما کماکان سختی کار آموزگاران دوره ابتدایی قابل مقایسه با دوره‌های دیگر نیست.

وی افزود: معلم ابتدایی پنج روز در هفته ( 25 ساعت) و تقریبا تمام وقت تدریس می‌کند. بسیاری از این معلمان در مناطق دور دست، ناامن، سردسیر، صعب العبور و غیره خدمت می‌کنند و تعداد کتبی که تدریس می‌کنند بیشتر است. یک معلم ابتدایی یک معلم چندمهارتی است که از فارسی، علوم و قرآن گرفته تا ریاضی و مطالعات اجتماعی را تدریس می‌کند و باید از دانش و تخصص لازم بهره‌مند باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: دولت و آموزش و پرورش باید در شرایط سختی کار معلمان و فوق‌العاده‌های ویژه که حداقل زحمات آنها را جبران کند، توجه ویژه داشته باشند.

دیمه‌ور به طرح رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره و عنوان کرد: البته طرح رتبه‌بندی معلمان تا حدودی این موضوع را پوشش داده اما هنوز تا اجرای کامل طرح رتبه‌بندی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فاصله وجود دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در این مقطع انجام شد گفت: امسال در پایه پنجم و ششم درس تربیت بدنی تخصصی است و دانش آموزان یک معلم تربیت بدنی خواهند داشت و دو معلم علوم پایه و علوم انسانی داریم و به عبارتی در این دوپایه دانش آموزان سه معلم تخصصی دارند.



تاريخ : یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, | 17:23 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

قطعا این روزها بسیاری از کاربران برای جستجو در اینترنت از موتورهای جستجوی استاندارد نظیر گوگل یا یاهو و بینگ بهره میبرند. اما طی سالهای های اخیر تعدادی از موتورهای جستجوی جدید طراحی شده اند که به شکل تخصصی مواردی خاص و مرتبط با یک حوزه را پوشش میدهند. همانند Bibblio که موتور جستجویی خاص جستجوی محتوای آموزشی و پژوهشی است.

به گزارش تابناک، Bibblio یک پلتفرم جستجوی قدرتمند است که به کاربران اجازه میدهد تا محتوی آموزشی موجود در اینترنت را به شکلی گسترده و کاملا سازمان یافته در مجموعه های مشخص پیدا کرده و به آنها دسترسی داشته باشند. این موتور جستجو هم از سطح اینترنت و هم از محتوایی که کاربران آن به شکل خاص برای Bibblio به اشتراک گذاشته اند، محتوی مورد نظر کاربر را جستجو کرده و نمایش میدهد:

یک موتور جستجوی مختص به دانش آموزان، دانشجویان و معلمان

به عنوان یک دانشجو یا استاد و معلم میتوانید محتوای مورد نظر خود را توسط Bibblio در اینترنت جستجو کنید و موارد بسیار جالب توجهی را به شکل رایگان و در انواع فرمت ها از ویدئو و فایل PDF گرفته تا پاد کست، لینک های وب و مانند آن بدست آورید.

همچنین اگر در این پلتفرم ثبت نام کنید میتوانید محتوای جستجو شده یا به اشتراک گذاشته شده در Bibblio توسط خودتان را در یک صفحه نخست جذاب و کاملا قابل شخصی سازی، سازماندهی کنید و در اختیار دوستان و همکلاسی های خود قرار دهید.

برای جستجو در این موتور جستجو کافی است به آدرس www.bibblio.org مراجعه کنید و عبارت مورد نظر خود را در جعبه متنی بالا و سمت راست جستجو نمایید. همچنین قادر خواهید بود که نتیجه جستجوی خود را بهینه کرده و تصحیح نمایید یا یکی از کلید واژه های پیشنهادی را برای جستجو مورد استفاده قرار دهید.

همچنین این امکان برای کاربران وجود دارد که نتایج جستجو را تنها منحصر به یکی از فرمت ها (ویدئو، فایل PDF، صدا یا مانند آن) کنند و همچنین نتایج را بر اساس تاریخ، محبوبیت و یا اشتراک گذاری دسته بندی نمایند.

این موتور جستجو به ویژه در زمان هایی که موتورهای جستجوی استاندارد نظیر گوگل نمیتواند مطلب مورد نظر شما را – با توجه به جنبه عمومی کارایی این موتورهای جستجو – پیدا کنند، میتواند بسیار مفید واقع شود.



تاريخ : یک شنبه 26 مهر 1394برچسب:, | 7:8 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

سوالات متن درس سوم علوم تجربی ششم ابتدایی ( کارخانه­ ی کاغذ سازی )

1 . دلیل افزایش مصرف کاغذ در سراسر دنیا چیست ؟ ج : افزایش شدید جمعیت

2 . آیا با این میزان مصرف کاغذ تولید آن به روش ­های سنتی و دستی امکان پذیر است ؟ ج : خیر

3 . چه نوع مواد و وسایلی در کارخانه­ ی کاغذ سازی به کار رفته است ؟ جنس وسایل به کار رفته از چیست ؟ ج : اره ، رنده ، غلتک ، سرند ، دستگاه چوب خردکن و دیگ خمیر سازی ـــ جنس آن ­ها از آهن است .

4 . کدام ویژگی­ های آهن سبب شده تا این فلز به طور وسیع در اغلب صنایع بزرگ کاربرد داشته باشد ؟ ج : 1. فراوان است 2. هزینه­ ی استخراج آن از سایر فلزات کم­تر است 3. سخت و محکم است .

5 . چرا برای خشک کردن خمیرکاغذ و تبدیل آن به ورقه­ های نازک کاغذ ، از غلتک­ های بزرگ آهنی استفاده می­ شود ؟ ج : زیرا 1. آهن فلز سخت و سنگین و مقاومی است 2. باعث می­ شود آب ورقه­ های کاغذ سریع خارج شود .

6 . برخی از ویژگی­ های آهن را نام ببرید . ج : آهن فلز سخت و محکمی است ــ در طبیعت به فراوانی یافت می­ شود ــ در رطوبت و هوای آزاد سریع زنگ می­ زند ــ وزن آن زیاد است .

7 . در کدام سوره و چه آیه­ ای خدا در مورد آهن سخن گفته است ؟ و چه فرموده است ؟ ج : خداوند در سوره ­ی حدید ، آیه­ ی 25 فرموده است : « آهن را که در آن قدرت و استحکام و منافعی برای مردم است ، فرو فرستادیم »

8 . چند فلز نام ببرید . ج : آهن ، طلا ، مس ، آلومینیم ، جیوه ، سرب و ...

9 . ویژگی های عمومی فلزات را بنویسید . ج : به غیر از جیوه همه ی فلزات جامد هستند ـ رسانای جریان برق هستند ـ رسانای گرما هستند ـ به شکل ورق و مفتول تبدیل می شوند ـ درخشندگی زیادی دارند ـ از سایر مواد سنگین ترند ـ با ضربه نمی شکنند .

10 . آلیاژ چیست ؟ ج : برای استحکام بیشتر فلزات آن ها را با هم یا با مواد دیگر ترکیب می کنند ، که به آن آلیاژ می گویند .

11 . فولاد و چدن چگونه ساخته می شوند ؟ ج : فولاد و چدن آلیاژهای آهن هستند که از ترکیب آهن و کربن به دست می آید ؛ در فولاد کربن کمتر و در چدن کربن بیشتری به کار می رود .

12 . آهن زنگ نزن ( آهن ضد زنگ ) چگونه ساخته می شود ؟ ج : آلیاژی از  آهن است که در آن علاوه بر آهن و کربن از فلز کروم نیز استفاده می شود .

13 . کدام فلز سمی است ؟ ج : فلز سرب سمی است و  از تماس طولانی با آن پرهیز کنید .

14 . در ساخت هرکدام از  موارد زیر از چه فلزی ساخته می شود ؟ چرا ؟

الف : زیور آلات : از طلا ، به دلیل درخشندگی و زیبایی زیاد و انعطاف پذیری آن

ب : بدنه ی اتومبیل : از آهن ، به دلیل مقاومت و محکم بودن آهن

ج : روکش قرص : از آلومینیم ، چون به راحتی به ورق نازک تبدیل می شود و با مواد خوراکی سازگاری زیادی دارد .

د : سیم برق : از مس ، چون با توجه به قیمت آن رسانای بسیار خوبی است .

ر : فرغون : از آهن ، چون محکم و سخت است .

و : دوچرخه : از آلومینیم ، چون سبک و مقاوم است و بعضی از آهن چون محکم و مقاوم است .

15 . در مرحله ی تهیه ی خمیر کاغذ علاوه بر آب اکسیژنه از چه چیز دیگری استفاده می شود ؟ ج : از اسید

16 . اسید در چه جاهایی کاربرد دارد ؟ ج : در زندگی روزانه و در صنایع

17 . اسیدها به چند دسته تقسیم می شوند ؟ ج : دو دسته 1ـ اسیدهای خوراکی 2ـ اسیدهای صنعتی

18 . سه ویژگی اسیدهای صنعتی را نام ببرید . ج : 1ـ سمی هستند 2ـ غیر قابل لمس اند 3ـ خوردنی نیستند .

19 . جوهر نمک چیست ؟ ج : یک اسید صنعتی قوی ، غیر قابل لمس و خوردن

20 . اسیدهای خوراکی چه مزه ای هستند ؟ ج : ترش مزه اند .

21 . چند میوه که اسید خوراکی دارند را نام ببرید . ج : لیموترش ، پرتقال و کیوی

22 . کاغذ پی اچ چیست ؟ ج : وسیله ی شناسایی اسیدها است .

23 . هنگام استفاده از جوهر نمک در خانه چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟ ج : از تماس مستقیم آن با دست جلو گیری کنید ــ همچنین از تنفس بخار ناشی از محلول جوهر نمک پرهیز کنید .

24 . اگر سنگ مرمر خرد شده را با جوهر نمک و سرکه و آب در سه لیوان جداگانه مخلوط کنیم ، چه اتفاقی می افتد ؟ ج : سنگ مرمر در جوهر نمک حل می شود ، ولی در سرکه فقط مقداری از آن حل می شود و در آب حل نمی شود .

25 . اگر برگ یک گیاه را به جوهر نمک آغشته کنیم چه اتفاقی می افتد ؟ ج : بعد از مدتی برگ کم رنگ می شود و در نهایت رنگ سبز برگ از بین می رود .

26 . چرا ورود فاضلاب کارخانه ها به رودخانه ها ، مزارع و ... به آن ها آسیب می رساند ؟ ج : زیرا PH  آب ( قدرت اسیدی آب ) را تغییر می دهد و باعث لطمه دیدن یا مرگ جانداران می شود .

27 . تهیه ی کاغذ از دو روش ساخت با چوب و بازیافت آن چه تأثیری روی موارد زیر دارد ؟

الف : مقدار مصرف برق : در بازیافت کاغذ در مصرف برق صرفه جویی می شود .

ب : آلودگی هوا : قطع درختان باعث نابودی درخت ها می شود و آلودگی هوا افزایش می یابد .

ج : قیمت تمام شده : هزینه ی تولید کاغذ از چوب بسیار بیشتر از بازیافت کاغذ است .

د : مقدار مصرف آب : در روش بازیافت ، مصرف آب به مراتب کمتر است .



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 20:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

1 . چرا انسان نمی­ تواند تنها زندگی کند ؟ ج : زیرا انسان موجودی اجتماعی است و تنهایی برایش احساس ناخوشایندی است .

 

2 . چرا تنهایی برای انسان احساس ناخوشایندی است ؟ ج : زیرا دوستی یکی از مهم­ ترین نیازهای انسان است .

 

3 . چرا ما انسان­ ها به دوست نیازمندیم ؟ ج : برای این که هم به دوستانمان محبت کنیم و هم این که مورد محبت دیگران قرار بگیریم .

 

4 . چرا انسان به دوستی و  برقراری ارتباط و محبت نیازمند است ؟ ج : زیرا خداوند در سرشت و فطرت ما انسان­ ها میل به محبت کردن و محبت دیدن و نیاز به برقراری ارتباط را قرار داده است .

 

5 . چهار مورد از فایده­ های دوست خوب را بنویسید . ج : 1ـ لذت بردن از هم­ نشینی و هم­فکری با او  2ـ صحبت کردن با دوست عاقل و صبور و درمیان گذاشتن شادی­ ها و ناراحتی­ ها 3ـ یاری رساندن به ما در هنگام مشکلات 4ـ افزایش آگاهی­ ها و یادگیری چیزهای جدید

 

6 . چرا انتخاب دوست یک موضوع مهم است ؟ ج : زیرا رفتار و اخلاق دوستان در ما تأثیر می­ گذارد و ما نیز تأثیراتی بر روی دوستان خود داریم .

 

7 . فایده­ ی صحبت کردن با دوست در هنگام شادی و ناراحتی چیست ؟ ج : باعث می­ شود احساس سبکی و آرامش کنیم .

 

8 . آیا هر فردی را می­ توان برای دوستی و رفاقت انتخاب کرد ؟ ج : خیر ، گاه ممکن است یک دوست مسیر آینده و زندگی دوستش را به سوی سعادت تغییر دهد و گاه ممکن است در شرایطی یک دوست موجب ناراحتی و سرشکستگی دوست خود شود .

 

9 . حضرت علی (ع) در نامه­ ی خود به فرزندشان امام حسن (ع) در رابطه با ملاک­ های دوستی چه فرموده­ اند ؟ ج : فرمودند : « با نیکان همدلی و رفاقت کن تا از آنان باشی و از بدان جدا شو تا از آنان نباشی .

 

10 . امیر مؤمنان حضرت علی (ع) چه ملاک ­ها و معیارهایی را برای انتخاب دوست مهم دانسته­ اند ؟ ج : 1ـ خیرخواه باشد و ما را از کارهای ناپسند باز دارد 2ـ صادق و یک­رنگ باشد 3ـ خوش­ اخلاق و با ادب باشد .

 

11 . جمله­ ی « هر کس ادب ندارد ، عقل هم ندارد » از کیست ؟ و به چه چیزی اشاره دارد ؟ ج : از حضرت علی (ع) است و به این موضوع اشاره دارد که دوست خوب ، خوش ­اخلاق و با ادب است .

 

12 . بنا به گفته­ ی حضرت علی (ع) چرا باید کسی را برای دوستی انتخاب کنیم که ما را از بدی­ ها و کارهای نامناسب باز دارد ؟ ج : زیرا چنین دوستانی به ما یاری می­ رسانند و سبب پیشرفت ما می­ شوند .

 

 

 

13 . بنا به گفته پیشوایان بزرگ دینی با چه کسانی دوستی کنیم و از دوستی با چه کسانی خودداری کنیم ؟با افراد عاقل ، با ایمان و نیکوکار دوستی کنیم و از دوستی با افراد دروغگو ، بخیل و سخن چین خودداری کنیم .

 

 

 

14 . پیامبر عزیز ما (ص) درباره بدترین افراد چه می فرمایند ؟ می فرمایند : بدترین افراد کسانی هستند که میان مردم سخن چینی می کنند و بین دوستان جدایی می اندازند .

 

 

 

15 . معنی این ابیات را بنویسید .

 

1ـ تو اول بگو با کیان زیستی        من آن گه بگویم که تو کیستی

 

تو در ابتدا بگو با چه کسانی زندگی و دوستی کردی تا پس از آن من بگویم که تو چگونه انسانی هستی

 

2ـ همنشین تو از تو به باید          تا تو را عقل و دین بیفزاید

 

دوست و همنشین تو باید از خود تو بهتر باشد تا باعث افزایش عقل و دانایی و دین و ایمان تو شود .

 

1 . منظور از ضرب­ المثل « پیداکردن دوست آسان است اما نگهداری آن مشکل » چیست ؟ ج : منظور حفظ کردن دوستی است . یعنی سعی کنیم تا دوستی­ ها ادامه پیدا کند و رابطه­ ی دوستی محکم ­تر شود

2 . مهم­ ترین موضوع بعد از انتخاب دوست چیست ؟ ج : حفظ دوستی

3 . حفظ کردن دوستی به چه معناست ؟ ج : یعنی ما با دوستانمان رفتارهای مناسبی داشته باشیم تا دوستی­ ها ادامه پیدا کند و این ارتباط به هم نخورد و محکم­ تر شود .

4 . رعایت چه نکاتی به حفظ دوستی کمک می­ کند ؟ ج : جواب بالای صفحه­ ی 15 داخل کادر سبز

5 . چرا باید دوستی حد و مرز داشته باشد ؟ ج : چون اگر دوستی­ ها از حدود خود بیش­تر بروند مشکلاتی به وجود می­ آورند .

6 . چرا باید از دوستی­ های افراطی پرهیز کرد ؟ ج : زیرا وابستگی بیش از حد به دوست آرامش روحی افراد را بر هم می­زند .

7 . گاهی موقعیت ­هایی پیش می­ آید که افراد از ما درخواست­ های نابجایی دارند ، در این موارد چه باید بکنیم ؟ ج : در این مواقع قاطعانه و محترمانه « نه » بگوییم ـ از نه گفتن خجالت نکشیم ـ اگر لازم دانستیم دلیل نه گفتنمان را توضیح دهیم .

8 . چرا در روابط دوستانه گاهی نه گفتن سخت است ؟ ج : چون ممکن است احساس کنیم که با نه گفتن دوستانمان از ما ناراحت شوند ، یا اگر نظر واقعی خود را بگوییم خجالت می­ کشیم و تصور می­ کنیم ممکن است ما را مسخره کنند و فکر کنند ما بچه هستیم .

9 . اگر انسان بر خلاف عقیده­ ی خویش همه­ ی خواسته­ های دیگران را قبول کند و دیگران را راضی نگه دارد ، چه اتفاقی پیش می­ آید ؟ ج : ممکن است چنین فردی برای خود و حتی خانواده­ اش دردسر درست کند .

10 . معنی این شعر چیست ؟ مربوط به کدام یک از توصیه­ های حفظ دوستی است ؟

« دوست آن باشد که گیرد دست دوست    در پریشان حالی و درماندگی»

دوست کسی است که در هنگام ناراحتی و گرفتاری دست دوست خود را بگیرد یعنی به او کمک رساند .

مربوط به این است که دوستان باید در مسائل و مشکلات با هم همدردی کنند و به هم کمک رسانند .



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 20:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |


1 . نظم و هماهنگی جهان نشانه ی چیست ؟ نشانه ی این است که یک خدای توانا جهان را اداره می کند .

2 . هماهنگی شگفت انگیز جهان برای رشد دانه ی گندم چگونه است ؟ یک دانه ی گندم وقتی در خاک قرار می گیرد ، غذای آن از قبل در خاک آماده شده است . دانه برای رشد ، به آب هم نیاز دارد که آب مورد نیاز به وسیله ی ابر از بالای دریاها به سوی مزرعه می آید و به صورت باران ، بر زمین می بارد . دانه برای رشد ، به نور و گرما نیز نیاز دارد که آن ها از خورشید تامین می شود .

3 . چگونه می توان فهمید که فاصله ی زمین و خورشید دقیق و حساب شده است ؟ اگر فاصله ی زمین تا خورشید خیلی زیاد بود ، گیاهان و جانوران به خاطر سرما از بین می رفتند و اگر این فاصله خیلی کم بود ، از گرمای زیاد می سوختند و این نظم و هماهنگی نشان دهنده ی قدرت خالق توانا و یکتا است .

4 . چه چیزی در جهان نشان می دهد که فقط یک خدا جهان را اداره می کند ؟ نظم و هماهنگی موجود در جهان

5 . خدا در قرآن درباره ی یگانگی و یکتایی خود چه فرموده است ؟ فرموده : اگر در آسمان و زمین غیر از الله خدایان دیگری بود ، آسمان و زمین به هم می ریخت .

6 . آیه ی 22 از سوره ی انبیا به چه موردی دارد ؟  به یگانگی و یکتایی خداوند

7 . امام علی (ع) درباره ی یگانگی خدا به فرزندش امام حسن (ع) چه فرموده اند ؟ فرمودند : پسر عزیزم ، بدان که اگر پروردگار تو شریکی داشت ، پیامبران او نیز نزد تو می آمدند .

8 . میان موجودات و محیط اطرافشان چه هماهنگی وجود دارد ؟ خداوند در میان موجودات جهان ارتباط برقرار کرده است تا نیازهای یکدیگر را برآورده کنند و نظم و هماهنگی وجود داشته باشد .

9 . به طور مثال اگر دو خدا قرار بود جهان را اداره کنند ، چه مشکلاتی پیش می آمد ؟ یکی می خواست خورشید از شرق طلوع کند و دیگری می خواست از غرب طلوع کند یا یکی می خواست انسان دو دست داشته باشد و دیگری می خواست سه دست داشته باشد و غیره و در نهایت نا هماهنگی به وجود می آمد و جهان به هم می ریخت .



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 20:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

چگونه بفهمیم یک ماده اسیدی است یا بازی ؟
در جهان میلیون‌ها ماده‌ی شیمیایی
 وجود دارد. بعضی از آنها دارای خاصیت اسیدی و بعضی دیگر دارای خاصیت بازی هستند.

 میزان اسیدی و بازی بودن مواد بوسیله‌ی واحدهای PH اندازه گیری می‌شود. شاخص مورد استفاده محدوده‌ای بین 0 تا 14 دارد. موادی که PH پائین‌تر از 7 دارند اسید‌، آنهایی که PH مساوی 7 دارند خنثی و آنهایی که PH بالاتر از 7 دارند را باز می‌نامند. موادی که PH خیلی پایین دارند اسید قوی و آنهایی که PH خیلی بالا دارند باز قوی هستند. اسیدها و بازهای غلیظ بسیار خورنده و خطرناک هستند.

 

 اندازه‌گیری PH
موادی وجود دارد که قابلیت تغییر رنگ دربرخورد با محیط‌های اسیدی و بازی دارند. این مواد اصطلاحا «PH indicator» ، یا معرف PH نامیده می شوند. برای مثال «فنول فتالئین» و «بروموتیمول بلو» استفاده می‌شود. معمولا برای اندازه‌گیری PH از کاغذهای مخصوص آغشته به معرف استفاده می کنند. این کاغذ‌ها وقتی که در محلول‌های اسیدی یا بازی فرو برده می‌شوند، بلافاصله دچار تغییر رنگ می‌شوند.

در این مورد کاغذ لیتموس (یا ترنسل) برای همه شناخته شده است.  امروزه اندازه‌گیری PH بوسیله‌ی ابزارهای الکترونیکی مثل‌ «PH متر» امکان‌پذیر شده است .

کاغذ (PH)ترنسل

لیتموس ماده‌ای است که از گلسنگ‌های خاصی بدست می‌آید. کاغذ ترنسلقابلیت این را دارد که در مقابل مواد اسیدی به رنگ قرمز و در مقابل مواد بازی به رنگ آبی در آید. در بسته‌بندی کاغذ ترنسل یک مقیاس رنگی وجود دارد که رنگ کاغذ در PH مورد نظر را نشان می‌دهد


 

استفاده از کاغذ (PH) ترنسل :
استفاده از کاغذ لیتموس بسیار ساده است. ابتدا گوشه‌ی انتها‌ی کاغذ را در مایعی که می‌خواهید آزمایش کنید فرو ببرید و به سرعت خارج کنید. PH مایع با مقایسه رنگ کاغذ با جدول رنگی یا مقیاس در اختیارتان مشخص می‌شود.



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 20:2 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 20:1 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

شمارش تعداد جمله ها در زبان فارسی

تعدادجمله ازفرمول زیربه دست می آید .

1- فعل های حاضر در جمله را می شماریم.

2- فعل های غایب (حذف شده ) را می شماریم.

3-شبه جمله تمام جمله ها به عنوان جمله حساب می شوند

تعداد فعل های ذکر شده + تعداد فعل های حذف شده + شبه جمله
مثال : ای مردم ! بدانیدملتی که تلاش کند وپشتکار داشته باشد هم به برخورداری می رسد وهم به موفقیت .
ای مردم + بدانید+ تلاش کند+ داشته باشد +می رسد +می رسد (که حذف شده )
شبه جمله + فعل + فعل + فعل + فعل +(فعل حذف شده)
گاهی در جمله عبارتی شبیه به فعل می آید که هرگز فعل نیست .مانند مصدر ها ،بنابراین، این گروه هرگز در شمارش، جمله محسوب نمی شوند.
مثال : هنگام رفت وآمد از خیابان احتیاط کن . ( یک جمله )
کار کردن وتلاش کردن رمز موفقیت است . ( یک جمله )
نکته :گاهی فعل ها به صورت مخفف می آیند .درشمارش جمله ها محسوب می شوند
مثال :من آن نی ام که تورراها کنم .(من آن کسی نیستم که تورارهاکنم )

شبه جمله ها بر دو نوع هستند:

1- منادا  منادا  را  از حروف ندا تشخیص می دهیم .  حروف ندا عبارتند از : ای ، یا ، ایا ، « ا » در پایان واژه ،   Ø ( بدون هیچ علامتی ) یعنی از لحن نوشته یا کاما متوجه می شویم .

2- صوت  عبارتند از :

برای آرزو و دعا :  کاشکی ، کاش ، ای کاش ، آمین ، الهی

برای تشویق    به به ، آفرین ، احسنت ،بارک الله، مرحبا،خوشا

برای تاسف و درد   آه ، درد ، دریغا ، دریغ  ، ای داد ،فریاد ، وای

برای تعجب           به ، وه ، عجب ، چه عجب ، عجبا ، شگفتا

برای تنبیه             امان ، الامان ، مبادا ، زنهار ، هان

برای احترام           چشم ، به چشم ، بله قربان

برای قبول و تصدیق         بله ، آری ، ای ، ای والله

برای دستور                خاموش ، ساکت ، یالله ، بسم الله



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 20:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

* علامت های وقف در قرآن *

*******************************************

«م»، علامت وقف لازم

« م »، علامت وقف لازم است«م»، یعنى وقف در آن لازم بوده

و وصل آن موجب خلل در معنى مى شود،

«ؤ»، علامت وقف مطلق

« ط »، علامت وقف مطلق است، یعنى وقف بر آن کاملاً به جاست و

آغاز کردن از مابعد آن نیز خوب است (مترادف وقف تام)،

«ج»، علامت وقف جایز

« ج »، علامت وقف جایز است، یعنى وقف و وصل آن هر دو جایز است.

(مترادف وقف کافى)،

«ز»، علامت وقف مجوَّز

« ز »، علامت وقف مجوَّز است، یعنى وصل بهتر است، امّا وقف هم اشکالى ندارد.

(مترادف وقف حسن)،

«ص»، علامت وقف مُرَخَّص

« ص »، علامت وقف مرخص است، یعنى به خاطر اطاله کلام و کمبود نَفَس می توان وقف کرد.

در این صورت اگر مابعد آن جمله مفیدى بود، می توان از آن جا شروع به تلاوت کرد

و گرنه باید اعاده نموده و از محل مناسب آغاز کرد،

«لا»، علامت وقف ممنوع

« لا »، علامت وقف ممنوع است؛ یعنى چنانچه وقف کند در معنى خلل ایجاد مى‏شود

و نباید وقف کرد (مترادف وقف قبیح)،

«قلى»، علامت «اَلوَقفُ أَوْلى»

« قلى »، علامت «الوقف اولى» می باشد، یعنى وقف بهتر است،

«صلى»، علامت «اَلوَصلُ أَوْلى»

« صلى » علامت «اَلْوَصْلُ أَولى» می باشد؛ یعنى وصل بهتر است.

 

دانلود مطالب فوق



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 19:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

سوالات متن درس دوم علوم تجربی ششم دبستان

1چهار روش ثبت و نگهداری اطلاعات توسط گذشتگان و نیاکانمان را بنویسید

روی دیوار غار-روی چوب روی چرم-روی سنگ

2-مزایای ثبت و ذخیره ی اطلاعات روی سنگ و چوب و دیوار غارها را بنویسید

این اطلاعات برای مدت زیادی باقی می مانند وبر اثر عوامل طبیعی دیر تر از بین می روند

3-ثبت و ذخیره ی اطلاعات بر روی سنگ و چوب و دیوارغارهاچه معایبی دارد؟

نوشتن بر روی این مواد کار دشواری است.حمل و نقل این مواد سخت است.برای همه ی افراد قابل دسترس نیست.با توجه به افزایش جمعیت ثبت همه ی اطلاعات مقدور نیست

4-چرا انسان به فکر روش های جدید برای ثبت و ذخیره ی اطلاعات افتاد؟

چون جمعیت کره ی زمین افزایش یافت و اطلاعات علمی و آثارفرهنگی و اجتماعی زیاد شد و روش های قدیمی برای ثبت و ذخیره ی اطلاعات کافی نبود

5-مواد طبیعی را تعریف کنید.موادی مانند سنگ و چوب و چرم که در طبیعت یافت شوند و انسان ها بدون اینکه تغییر زیادی در آنها ایجاد کنند قابل استفاده باشندمواد طبیعی نامیده می شوند.

6-بیشتر مواد و وسایلی که امروزه از آنها استفاده می کنیم طبیعی اند یا مصنوعی؟ مصنوعی

7- به چه موادی مواد مصنوعی می گویند؟

بیشتر مواد و وسایلی که امروزه ما از آنها استفاده می کنیم و به طور طبیعی یافت نمی شوند بلکه آنها را از مواد موجود در طبیعت می گیرند  به این مواد مواد مصنوعی می گویند

8-چهار ماده ی مصنوعی را نام ببرید

داروهای شیمیایی-لاستیک-پارچه-کاغذ ومدادو...

9-کاربردهای مختلف کاغذ در زندگی روزمره را بنویسید

پول(اسکناس)-کتاب و دفتر-در عکاسی-در بسته بندی مواد-روزنامه  وانواع فیش های بانکی و...

10-مسلمانان در چه تاریخی و در کجا به دانش ساخت کاغذ دست یافتند؟

700سال پس از میلاد مسیح  در سمرقند

11-ماده ی اصلی و خام مورد نیاز برای ساخت کاغذ چیست؟ چوب

12- به غیر از چوب از چه مواد دیگری می توان کاغذ تهیه کرد؟  نیشکر پنبه  و...

13-کدامیک از اجزای تشکیل دهنده ی درخت برای تهیه کاغذ مناسب است؟

ساقه و تنه ی محکم و شاخه های چوبی رختان تنومند

14-مراحل مختلف تبدیل چوب به کاغذ را با ذکر نوع تغییر نام ببرید

بریدن درخت(فیزیکی) جداکردن پوست(فیزیکی) چیپس کردن چوب(فیزیکی) خمیر کردن و افزودن مواد شیمیایی(شیمیایی) خشک کردن خمیر و تبدیل به کاغذ(فیزیکی)

15- در صنعت کاغذ سازی چگونه رنگ زرد چوب را از بین می برند؟ با افزودن مواد شیمیایی رنگ بر مانند کلر یا آب اکسیژنه

16-دو نمونه از نکات ایمنی که هنگام استفاده از آب اکسیژنه باید رعایت کرد را بنویسید

از تماس آب اکسیژنه با پوست بپرهیزیم-آب اکسیژنه را در جای تاریک قرار دهیم

17-نام 3 ماده ی سفید کننده و رنگ بر را بنویسید

آب اکسیژنه- کلر- آب ژاول

18-برای تهیه ی کاغذ با ویژگی های مختلف چه باید کرد؟

مواد شیمیایی مختلف به کاغذ بیافزاییم

19-مراحل مختلف بازیافت کاغذ را نام ببرید

جمع آوری-بسته بندی و پرس خرد کردن-خمیر کردن

20-مهم ترین فایده ی بازیافت کاغذ چیست؟

حفظ منابع طبیعی مانند جنگلٰ آب و ...

21-برای جلوگیری یا کاهش اثرات قطع بی رویه ی درختان و تخریب جنگل چه راههایی پیشنهاد می کنید؟

کاشتن درخت-صرفه جویی در مصرف کاغذ و خود داری از اسراف-استفاده از روشهای جایگزین مانند عابر بانکها به جای پول و چک .رایانه و...



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 19:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

القای بار هنگامی اتفاق می‌افتد که یک جسم دارای بار منفی سبب رانش الکترون‌ها از سطح جسم دیگری می‌شود. این امر ناحیه‌ای در جسم دوم ایجاد می‌کند که دارای بار مثبت‌تری است. سپس یک نیروی جاذبه بین دو جسم اعمال می‌شود. برای نمونه، هنگامی که یک بادکنک مالش داده می‌شود، در نتیجهٔ ایجاد نیروی جاذبه بین دو سطح (بادکنک و دیوار) که دارای بارهای الکتریکی مخالف هستند، بادکنک به دیوار می‌چسبد (سطح دیوار به دلیل القای بار دارای بار الکتریکی می‌شود. این امر به این ترتیب اتفاق می‌افتد که الکترون‌های آزاد موجود بر سطح دیوار به وسیلهٔ بادکنک دارای بار منفی رانده می‌شوند و به این ترتیب سطح دیوار دارای بار مثبت می‌شود که به سطح بادکنک که دارای بار منفی است نیروی جاذبه اعمال می‌کند).

 



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 19:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
  • موصوف کلمه ای است که شخص یا حیوان یا شی ای با آن نامیده می شود مانند: " کتاب، یوسف، قلم "

    و صفت کلمه ای است که ویژگی و احوال موصوف را شرح می دهد مانند: " بزرگ، کوچک "

    نکته: اسم های جامد همه موصوف هستند، یعنی اسم های جامد قابلیت صفت واقع شدن را ندارند و از میان اسم های مشتق، اسم مکان و اسم زمان و اسم آلت موصوف بوده و ما بقی صفت می باشند.
  • در بین موصوف و صفت  می توانیم حرف ی  بیاوریم .

 مانند :گل زیبا که می توان گفت: گلی زیبا.

 در بین مضاف و مضاف الیه نمی توانیم ی بیاوریم .

 مانند : کفش ستاره؛در اینجا نمی توان گفت کفشی ستاره  .

 

  •  در بین مضاف و مضاف الیه می توان « این » و « آن » اضافه کرد

 مانند : ساحل دریا:ساحل این دریا            یا         صاحب آن مغازه

 در بین صفت و موصوف نمی توانیم صفت اشاره « این » و « آن » اضافه کنیم .

مانند :گل زیبا که نمی توانیم بگوئیم:  گل این زیبا     یا            گل آن زیبا 


 

  • اگر کسره صفت و موصوف را برداریم و فعل است را به آن  اضافه کنیم جمله ای معنی دار ساخته می شود.

 مانند : مادر مهربان+ است که می شود مادر ,مهربان است.

 اما مضاف و مضاف الیه چنین نیست .

 مانند کیف سارا + است  که می شود کیف, سارا است و جمله  ما در این شکل درست نیست.

 

  • همچنین اگر به صفت ، تر اضافه کنیم کلمه ی جدید معنی دار خواهد بود 

مانند : کوه بلند که اگر به آن تر اضافه کنیم میشود کوه بلند تر که معنی می دهد. درحالی که اگر تر به مضاف الیه بپیوندد ، معنی نخواهد داشت مانند درکلاس تر که معنی نمی دهد

 

قافیه:

 

به کلمات آخر ابیات، که آخرین حرف اصلی آنها، یکی باشد، قافیه گویند. مثلاً در بیت

زیر، کلمات «آغاز» و «باز»، کلمات قافیه هستند:

 

 

            ای نام تو بهترین سرآغاز               ای‌نام تو نامه کی کنم باز

 

چند مثال دیگر:

نی حریف هر که از یاری برید// پرده هایش، پرده های ما درید

 

الا ای آهوی وحشی کجایی؟// مرا با توست چندینآشنایی



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 19:52 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

حقایقی درباره ی کهکشان راه شیری

اگرچه راه شیری، یک کهکشان مارپیچی معمولی در میان میلیاردها کهکشان دیگر است، اما برای ما انسان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

موقعیت

با نگاهی به آسمان شب نوار پهنی از نور دیده می شود. نیاکان باستانی ما برای توصیف آن از مفاهیمی چون رودخانه، شیر، راه و کاه کشان بهره گرفته اند. این نوار نورانی از ابتدایی ترین روزهای شکل گیری زمین در آسمان آشکار بوده است. در واقع این خط جذاب نور مرکز کهکشان ما است؛ آن طور که از یکی از بازوهای بیرونی خود (موقعیت زمین) دیده می شود.

راه شیری یک کهکشان مارپیچی با ۱۰۰ هزار سال نوری طول است. اگر می توانستید از بالا به آن نگاه کنید، یک برآمدگی در مرکز آن مشاهده می کردید که توسط چهار بازوی مارپیچی احاطه شده است. کهکشان های مارپیچی حدود دو سوم کهکشان های عالم را تشکیل داده اند.بر خلاف یک کهکشان مارپیچی معمولی، یک کهکشان مارپیچی میله ای دارای نواری است که از مرکز آن گذر کرده و دو بازوی اصلی دارد.

راه شیری همچنین دو بازوی فرعی و دو بازوی کوچک موسوم به سیخک (Spurs)دارد. منظومه ی شمسی و زمین ما درون یکی از این سیخک ها با نام بازوی شکارچی (Orion Arm) قرار گرفته اند. شکارچی بین دو بازوی بزرگ با نام های برساووش (Perseus) و کمان (Sagittarius) واقع شده است.

بازوهای مارپیچی در نزدیکی مرکز کهکشان شکلی تاب خورده به خود می گیرند و حاوی مقادیر زیادی غبار و گاز هستند. این مخلوط گاز و غبار باعث شکل گیری دائمی ستاره ها درون بازوها می شود. بازوها بر روی صفحه ای موسوم به "دیسک کهکشان" قرار دارند که ضخامت آن تنها در حدود ۱۰۰۰ سال نوری است.

در مرکز کهکشان، برآمدگی کهکشانی وجود دارد و قلب راه شیری از گاز، غبار و ستاره ها انباشته شده است. به دلیل وجود برآمدگی، تنها قادر به مشاهده ی درصد کمی از تمام ستارگان کهکشان هستیم. ضخامت گاز و غبار درون برآمدگی به قدری بالاست که ستاره های درون آن هم به زحمت دیده می شوند، چه برسد به ستاره های آنسوی برآمدگی.

در مرکزی ترین نقطه ی کهکشان سیاه چاله ای غول آسا نشسته است که جرمی چند میلیارد برابر جرم خورشید دارد. این سیاه چاله ی فوق سنگین که در ابتدا کوچک تر بوده، با تغذیه از ذخیره ی فراوان گاز و غبار اطرافش رفته رفته به یک غول تبدیل شده است.

سیاه چاله ی مرکز کهکشان به قدری عظیم است که حتی ستاره هایی که در دسترسش باشند را هم می بلعد. اگرچه سیاه چاله ها را نمی توان مستقیماً مشاهده کرد، اما دانشمندان از طریق مشاهده ی اثرات گرانشی آن ها در تغییر مسیر مواد اطراف، و همچنین فواره هایی از جنس مواد و پرتو که از سیاهچاله ها به بیرون پرتاب می شوند به وجود آن ها پی می برند. اکثر کهکشان ها یک سیاه چاله در قلب شان دارند.

برآمدگی و بازوها واضح ترین اجزای راه شیری هستند، اما تنها اجزای آن نیستند.کهکشان توسط هاله ای کروی از گاز داغ و خوشه های ستاره ای کروی احاطه شده است. اگرچه این هاله امتدادی صدها هزار ساله دارد، اما تعداد ستاره های آن تنها برابر با ۲ درصد ستاره های درون دیسک کهکشان است.

غبار، گاز و ستاره ها قابل رویت ترین مواد تشکیل دهنده ی کهکشان هستند، اما راه شیری از ماده ی تاریک هم تشکیل شده است. دانشمندان قادر به تشخیص مستقیم این ماده نیستند، اما درست همانند سیاه چاله ها، آن ها را از روی تاثیری که بر روی اجرام پیرامونشان می گذراند تشخیص می دهند. به این ترتیب، تخمین زده می شود که ماده ی تاریک ۹۰ درصد جرم کهکشان راه شیری را تشکیل بدهد.

برخورد نزدیک از نوع کهکشانی

کهکشان راه شیری نه تنها در حال چرخش به دور خود است، بلکه حرکت انتقالی هم دارد. بر خلاف تصویر کاملاً خالی و پوچی که در فیلم های فضایی به نمایش در می آید، فضا مطلقاً خالی نبوده، بلکه پر از غبار و گاز و همچنین "دیگر کهکشان ها" است.

کهکشان ها مدام با یکدیگر برخورد می کنند و راه شیری هم از این قاعده مستثنی نیست. طی ۴ میلیارد سال آینده، راه شیری با نزدیک ترین همسایه اش، کهکشان آندرومدا برخورد خواهد کرد. این دو کهکشان با سرعتی حدود ۱۱۲ کیلومتر بر ثانیه به سمت یکدیگر در حال حرکت اند. هنگام برخورد، ورود مواد جدید در یکدیگر باعث به وجود آمدن ستاره های جدید خواهد شد.

البته برخورد دو کهکشان مشکلی برای ساکنان زمین ایجاد نخواهد کرد؛ چرا که مدت ها قبل از وقوع این برخورد، خورشید تبدیل به یک غول سرخ شده و سیاره ی ما را غیر قابل سکونت کرده است.

راه شیری شامل بیش از ۲۰۰ میلیارد ستاره است. غبار و گاز کافی برای ساختن میلیاردها ستاره ی دیگر هم در آن وجود دارد.

منظومه ی شمسی حدود ۳۰ هزار سال نوری از مرکز کهکشان فاصله دارد و حدود ۲۰ سال نوری بالاتر از دیسک کهکشان واقع شده است.

بیش از نیمی از ستاره هایی که در کهکشان ما یافت می شوند از خورشیدِ ۴.۵ میلیارد ساله ی ما پیرتر هستند.

متداول ترین ستاره های کهکشان کوته های سرخ اند؛ ستاره هایی سرد با جرمی حدود یک دهم جرم خورشید. زمانی به دلیل اینکه سیارات قابل سکونت در منظومه ی این ستاره ها می بایست بسیار به ستاره ی خود نزدیک می بودند، سیستم های خورشیدی حاوی این نوع ستاره غیر قابل سکونت تصور می شد، اما امروزه منظومه های کوتوله ی سرخ هم کاندید بالقوه ی میزبانی حیات درنظر گرفته می شوند.

تا اواخر ۱۹۲۰ ستاره شناسان بر این باور بودند که تمامی ستاره های جهان در کهکشان راه شیری واقع هستند، یا به عبارت دیگر عالم هستی محدود به همین یک کهکشان تصور می شد. تا اینکه ادوین هابل نوع خاصی از ستاره ها با نام متغیر قیفاووسی را کشف کرد که به او اجازه می داد فواصل کیهانی را با دقت بالایی اندازه بگیرد. بعد از آن بود که ستاره شناسان متوجه شدند تکه های فازی که زمانی به عنوان سحابی طبقه بندی می شدند در واقع کهکشان های جداگانه ای هستند.



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 19:36 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

قدرت ازنگاه فردریش هگل:

سازش ­میان­ آزادی ­فرد و قدرت­ دولت، برجسته ­ترین ­بعد نظام ­ فلسفی­ هگل ­است ­که ­بعد­ از­ شکل ­گیری “دولت” محقق ­می ­شود. مبنای ­اصلی­ فلسفه­ هگل­ این ­است ­که­ “آنچه ­عقلی ­است،­ واقعی­ است ­و آنچه ­واقعی است­ عقلی است”. به ­این ­معنا که ­هر آنچه ­وجود دارد، ازجمله ­دولت­ تجسم ­عقل­ بوده ­و آنچه ­به ­تمامی ­نمودهای ­محض نفوذ می ­کند، اصلی ­عقلی ­است­ که­ به ­نهادهای ­سیاسی ­معنا می ­دهد. دولت­ یک­ کل­ انداموار ­است­ که­ هیچ ­بخش­ آن بدون ­بخش­ های ­دیگر معنا ندارد، دولت ­ساختار کاملی ­است­ که­ کیفیت ­آن قبلاً تعیین­ شده ­است، آن ­ را  فقط  ­باید فهمید نه ­آن ­که­ در آن­ دخل ­و ­تصرف ­کرد .

هگل­ برای ­توصیف  ­فرایند ­ تکوین ­دولت ­از “دیالکتیک” استفاده­ می­کند. اگر سه­ پایه ­نهایی­ او یعنی “خانواده”، “جامعه­ مدنی” و “دولت” را در قالب­ دیالکتیک ­بیان ­کنیم، ­خانواده، یگانگی (unity) ،جامعه مدنی، جزئیت(particularity) و دولت، کلیت universality نامیده ­می­ شود ­که­ به­ ترتیب­ همان  ­نهاد،­ برابر ­نهاد و هم نهاد است. خانواده  ­به­ مثابه  ­ذاتیت­ بلاواسطه­ روح (یعنی نخستین­ جایگاهی­ که ­روح­ در ­آن واقعیت ­می ­یابد) خصوصیت مشخص اش ­عشق ­است.  از این رو، دریک­ خانواده،­ یک­ خصوصیت روح­، خود آگاه ­ساختن ­فرد در درون ­این ­ یگانگی ­به  ­مثابه  ­جوهر مطلق ­ خویش­  است. در نتیجه  ­این ­آگاهی ، فرد در یک­ خانواده  ­دیگرشخص­ نیست، بلکه  ­یک عضو است. جامعه ­مدنی ­نوع  ­اسفل­  دولت­  است­ زیرا ­براساس­ نیازهای ­مادی  ­فردی  ­تشکیل می­ یابد. و لیکن ­این­ نیازها در مقایسه ­با نیازهای ­خانواده ­کمتر خود خواهانه­  اند، زیرا برای  ­نیل­ به  ­اهداف­  خود، ­ با  ­سایر اعضاء هماهنگ هستند. به­ عبارتی  ­خواسته  ­آنها ­تنها در صورت ­ احترام ­ به  خواسته ­ های­  دیگران ­قابل حصول ­است. لذا،  جامعه ­مدنی ­به صورت ­یک کل­ که­ رابطه­ ای ­ انداموار میان­ اجزاء  ­آن­ برقرار باشد، نیست. بلکه­ دربردارنده ­ مجموعه ­ای­ از اعضای خود بسنده­ است­ که ­به ­صورت ­ناقص به  ­وابستگی­ متقابل­ خود آگاهی­  دارند.  به  ­عبارتی  ­جامعه ­  مدنی­   نهادی­ است­  واسط­  فرد ­و­ قدرت ­ دولت.­ نهایتاً در درون­  دولت­  است­ که  ­یگانگی خانواده و جزئیت­ مدنی ­مستحیل­  می­ شوند، زیرا  دولت ­کلیت­ برتر ­و ­تجسم عقل ­است.

هگل­  در فلسفه­  ­خود سعی  ­در ­برقراری  ­آشتی  ­میان  ­میل­  فرد به­  آزادی ­ و قدرت­  دولت ­برای  ­صدور فرمان­ های مطاع  ­دارد. در درون ­دولت «آزادی­ و ضرورت» در هم­  ادغام­  می­  شوند و هر فرد  ضمن­  متحد ساختن­ خود  با همه  افراد دیگر، از خویشتن ­نیز فرمان­ می­ برد و همچون ­گذشته  ­فردی  ­آزادی­  باقی­  ماند. این ­نوع نگرش­ به­ مقوله  ­آزادی ­در اندیشه ­هگل ­ نهایتاً  ­توجیهی  ­فلسفی­ از قدرت­ است.  بنابراین ­آزادی  فرد، مستقل  ­از دولت، در قاموس ­ فلسفی هگل ­ معنایی­ ندارد  و فرد تنها  زمانی  ­که ­از دولت  ­به  ­عنوان­  تجسم ­ عقل  ­و کلیت ­ برتر اطاعت­  می کند، شهروندی ­آزاد مستقل خواهد بود.

قدرت ازنگاه کارل مارکس:

مارکس­ روش ­دیالکتیکی­ را از هگل ­به ­ارث ­برد، و لیکن  ­به  ­جای   ­عنصر ایده­ آلیستی­  هگل  ­یا  طرح­  دولت به  عنوان  ­تجسم­ عقل ­و کلیت برتر، نیروی  ­اقتصادی­  و تولیدی  ­را نیروی­  محرک  ­تاریخ­  می­دانست.  درواقع، متافیزیک  ­مارکسیسم، ماتریالیسم­  و مادی ­گراست. در فلسفه ­ هگل ­ بتدریج ­  ازطریق ­کشمکش  ­اندیشه ­و جریان­ های  ­مسلط ­ فکری­ در مراحل  ­گوناگون­،  روح­  جهانی  ­در  فرایند  دیالکتیکی خود را  آشکار می­کند. اما در  دیالکتیک­  مارکس کشمکش ­میان  ­طبقات ­اجتماعی ­ است. کشمکش  ­میان طبقه  ­حاکم  ­یا  نهاد ­(تز) و طبقه ­ محکوم­  یا  برابر نهاد (آنتی تز) منجر به ­ ایجاد جامعه ­ای­  جدید به  عنوان  ­همنهاد (آنتی ­تز) می  ­شود. از درون­ این سنتز جدید، مجدداً نهاد یا  تز دیگری ­سر بر می­ آورد­ که­  برابر­ نهاد خود را در طبقه  ­زیر سلطه  ­ایجاد می­کند و باز از کشمکش­ آن ­دو، جامعه ­نوینی ­شکل ­می­ گیرد. بنابراین،  این ­فرایند ­تا آنجا ادامه ­می ­یابد­ که  ­طبقه  ­ای به ­ قدرت­ برسد­ که­  حاوی­  منافع­  کل  بشریت  ­است. طبقه  ­حاکم  همان ­ بورژوا است ­ که ­ محصولات­  تولیدی  ­را به خود  اختصاص  ­می­ دهد و طبقه  محکوم ، ­طبقه  تولید کننده  ­است ­که­  به­  عنوان  ­طبقه  ­کارگر و زحمتکش­  نیز مطرح  می­ شود. هرچه  ­کارگر  بیشتر  تولید می ­کند، خودش­ به ­ کالای ­ارزانتری ­تبدیل­ می­ شود و… شئ ­(ابژه)­ که کارتولید می­  کند، یعنی  ­محصول  ­کار در برابر کار به  عنوان  ­چیز بیگانه  ­و­ قدرتی  ­مستقل  ­از تولیدکننده­ قرار می گیرد. این  ­بیگانگی  ­کارگر از ­محصولی ­ که ­ خود ­می  آفریند، نه ­ فقط­  به  ­این­ معنا ست­ که­ کارش­ تبدیل ­ به  ­یک­ شئ  و ابژه  ­شده ، بلکه­  این­  مفهوم  ­را  دربردارد که  ­کارش  در خارج  ­و مستقل از او،به ­ عنوان  ­چیزی  ­بیگانه با او وجود دارد و قدرتی  ­است­ که ­مستقلاً دربرابر او  قرار می­گیرد. نتیجه ­ بیگانگی  ­کارگر  از محصولش، بیگانگی ­ انسان ­از انسان­ است.

هگل­  در پدیدارشناسی  ­روح  ­مفهوم (Entfremdung) یا بیگانگی  ­را طرح­ کرده­ بود و معتقد بود زمانی  ­آگاهی  ­خود را از این­  بیگانگی­ می ­رهاند که ­ دریابد آنچه  ­ظاهر شده  ­طرح  ­اندازی­ خودآگاهی  ­بوده،­ یعنی­ آگاهی در بنیادش، خودآگاهی  ­است ­و خودش­ را مد نظردارد.­ درنتیجه  ­با نفی وجود ابژه ­ها  که  ­خود  به  ­منزله­  ­نفی ­ آگاهی  ­هستند، این باور ­شکل ­می ­گیرد ­که ­ابژه­ ها چیزی­ نیستند مگر آگاهی ­ازخودبیگانه ­یاشئ ­واره. مارکس­  در مقابل  ­ادعا کرد که  ابژه­ ها  وجود دارند، اما آگاهی ­ آنها  را به­  صورت  ­شئ  و روابط  ­میان  ­اشیا­ را چون­  رابطه ­هایی  ­واقعی  ­و مستقل  ­از خود میشناسد. هگل­  جهان  ­عینی ­ و ­واقعی  ­را  به  جهان ­ ذهنی  ­و ­تخیلی­  تبدیل­  کرد  و آگاهی  ­را از خود بیگانه کرد و با انکار وجود مستقل­ ابژه­ ها، انسان ­را به­ ذهن ­تنزل  ­داد و ذهنی ­گرایی  ­را شکل­ داد و مارکس ­ در  مقابل ­سعی  ­در اثبات  عینی­  بودن ­ابژه­ ها  داشت. بهر حال ­مارکس­ با ­طرح ­تضاد میان طبقه­  سرمایه ­دار و کارگر و ایجاد ­شکاف­  میان ­ آن ­ها  که  نهایتاً منجر به  انقلاب­ می ­شود، رسالت­ تاریخی  ­طبقه ­ ­پرولتاریا  را متذکر میشود که  نه به ­ عنوان  ­یک­  طبقه­  استعمارگر  بلکه  ­به  ­ عنوان  ­منجی  ­ کل  بشریت  به   منحصه­   ظهور می ­رسد.

منابع:

۱.نوذری،حسینعلی،(۱۳۸۸)،صورتبندی  ­مدرنیته  ­و پست ­مدرنیته­،چ۳، تهران:انتشارات­ نقش­ جهان

۲.نگری،آنتنیو،(۱۳۸۶)،فوکو،مارکس ومقاومت،مترجم:رضا شفیق زاده،تهران:انتشارات  گام  نو.

۳.نش،کیت،(۱۳۸۸)،جامعه ­شناسی ­سیاسی: جهانی ­شدن ،سیاست ­،قدرت ، مترجم؛ محمد تقی­دلفروز ، چ۷، تهران: نشرکویر

۴.جنکینز،کیت،(۱۳۸۷)، بازاندیشی  ­تاریخ­،مترجم؛حسینعلی ­ نوذری، تهران:انتشارات  نقش­ جهان.



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 19:34 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تفاوت ماوس‌های اپتیکال و لیزر در چیست؟
بسیاری از کاربران به ویژه دسته‌ای که ‌کارهای گرافیکی ‌می‌کنند، ‌یا‌ حرفه‌ای بازی‌های دیجیتال را دنبال می‌کنند، ماوس را یکی از مهم‌ترین ابزارهای خود ‌می‌‌دانند. دقت و شتاب ماوس برای این دسته از کاربران، ‌حیاتی است و برای همین، ‌دنبال بهترین نمونه آن هستند؛ اما در میان ماوس‌های اپتیکال و لیزر، کدام دقیق‌تر و سریع‌تر است و‌ تفاوت آن‌ها در چیست؟
به گزارش «تابناک»، این روز‌ها دیگر فن‌آوری تبدیل به یک مد شده ‌که البته در آن هر چند سال یک بار، مدل‌های قدیمی البته دوباره مورد اقبال قرار می‌گیرند. یکی از این برگشت‌ها البته مخصوص ‌حسگرهای به کار رفته در ماوس است که به ویژه برای علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای ‌اهمیت بسیاری دارد.

برای مدت زمان بسیار‌ی، ماوس‌های اپتیکال بسیار مورد توجه و اقبال کاربران بودند؛ اما اکنون مدتی است ‌ماوس‌های با فن‌آوری لیزر بیشتر مورد پسند است، ‌حال آنکه اکنون چند وقتی است دوباره ماوس‌های اپتیکال بازار را از آن خود کرده‌اند؛ اما دلیل این امر چیست؟


تفاوت ماوس های اپتیکال و لیزر

ماوس‌های اپتیکال برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ به بازار آمده و جایگزین ماوس‌های غلتکی شدند. ماوس اپتیکال، دوربین کوچکی است که با ‌نور LED قرمز رنگ که هزاران بار در ثانیه به CMOS تابیده می‌شود، تلفیق شده است. نرخ تابش هر چقدر بیشتر باشد، دقت ماوس عملا بیشتر است و این در ماوس‌ها‌ ‌متفاوت است. 

سپس حسگر CMOS هر تصویر دریافتی را به پردازشگر سیگنال دیجیتال ‌می‌‌فرستد که ‌‌کار آن گشتن به دنبال تغییرات در تصاویر دریافتی است تا آن‌ها را به حرکات ماوس ترجمه و تفسیر کند.

تفاوت ماوس های اپتیکال و لیزر در چیست؟

این گونه از ماوس‌ها تا مدت زمان بسیاری کل بازار را از آن خود کرده بودند تا آنکه شرکت Logitech در سال ۲۰۰۴ نخستین ماوس لیزری را به بازار عرضه کرد که از پردازشی متفاوت و بسیار پیچیده‌تر با نام Laser Doppler Velocimetry بهره می‌برد. 

در این پردازش یک دیود لیزر در کف ماوس اشعه لیزر را در زاویه و فرکانسی مشخص به سطح حرکتی می‌تابد. در‌‌ همان حالی که اشعه با سطح حرکتی برخورد می‌کند، این فرکانس تغییر کرده و تفسیر می‌شود. 

دیود لیزری همچنین شامل یک دیود حساس به نور است که نور بازتاب‌دهنده ‌را به همراه طریقه تعامل و برخورد آن با لیزر دریافت می‌کند تا آنچه را فرکانس تغییر خوانده می‌شود، به دست دهد. در ‌‌نهایت لیزر این فرکانس تغییر را اندازه‌گیری کرده تا سرعت و جهت حرکت ماوس را تعیین کند.

تفاوت ماوس های اپتیکال و لیزر در چیست؟

شرکت Logitech بر این باور است، این ماوس‌های لیزری تا بیست برابر دقیق‌تر از ماوس‌های اپتیکال هستند و می‌توانند‌ روی هر سطحی از جمله سطوح شیشه‌ای که منجر به گیج شدن ماوس‌های اپتیکال می‌شوند، عمل کنند؛ پس چرا ماوس‌های اپتیکال دوباره به بازار باز‌گشتند؟ 

بسیاری از متخصصان در این حوزه بر این باورند‌ که تفاوت چندانی در خروجی ماوس‌های هر دو تکنولوژی وجود ندارد و سرانجام این بازار‌یابی و تبلیغات است که منجر به آن می‌شود که یکی بر دیگری ارجحیت پیدا کند؛ اما متخصصان شرکت CoolMaster بر این باور هستند که ماوس‌های لیزری در شرایطی خاص با شتاب و دقت مشکل پیدا می‌کنند که این امر منجر به از دست رفتن دقت اصلی ماوس می‌شود. 

از همین روی است که بسیاری از کاربران علاقه‌مند به بازی‌های دیجیتال در سطح حرفه‌ای، ماوس‌های اپتیکال را به ماوس‌های لیزری ترجیح می‌دهند. این در حالی است که دقت ماوس‌ها در این سطح برای کاربران عادی چندان قابل تشخیص نیست، مگر آن دسته از کاربرانی که به فعالیت‌های گرافیکی مشغولند. 

در پایان آنچه مشخص است، اینکه برای کاربران عادی هر دو فن‌آوری قابل استفاده و پاسخگوست؛ البته ماوس‌های لیزر به جهت آنکه ‌روی سطوح بیشتری قابل استفاده هستند طبیعتا ارجحیت دارند؛ اما اگر به دنبال دقت در کارکرد ماوس هستید، آن گونه که به نظر می‌رسد، ماوس‌های اپتیکال شاید مطمئن‌تر و بهتر باشند؛ البته این یک گزاره ۱۰۰ درصدی نیست.


تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 7:8 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یکی از رایج ترین کارهایی که تایپیست های حرفه ای انجام میدهند کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن تایپ شده است. شما نیز میتوانید با استفاده از این ترفند متون خود را در داخل ویندوز بکشید

برای این کار :
کافی است در هر مکانی از ویندوز، زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کنید.
سپس حرف مورد نظر خود را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Shift+J را همزمان بفشارید.



تاريخ : شنبه 25 مهر 1394برچسب:, | 7:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

شهاب سنگ پنج میلیارد ساله لوت، همزمان با نخستین سالگرد افتتاح گنبد مینا (بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه) با حضور اعضای شورای شهر تهران، هنرمندان و مسئولین شهرداری تهران رونمایی شد.

در مراسم رونمایی از این شهاب سنگ اردشیر نوریان مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با اشاره به بازدید بیش از 40 هزار نفر از دانش آموزان، دانشجویان و علاقمندان به نجوم ظرف یکسال از افتتاح گنبد مینا افزود: امیدواریم در سال دوم فعالیت این مرکز علمی به میزان استقبال و تنوع برنامه ها افزوده شود البته امیدواریم هر کس که می تواند در تقویت ظرفیت های این مرکز علمی نقشی داشته باشد گنبد مینا را یاری کند.
 

رونمایی از شهاب‌سنگ 5 میلیارد ساله


وی درباره حضور همیشگی شهاب سنگ لوت در گنبد مینا گفت: با توجه به کشف این شهاب سنگ در کویر لوت ماکتی در گنبد مینا از کویر لوت در ابعاد کوچک ابجاد شده تا میزبان همیشگی این شهاب سنگ باارزش باشد.

وی درخصوص فعالیت گنبد مینا ادامه داد: تلاش می کنیم پیوند این مجموعه با شبکه های اجتماعی را به زودی برقرار کنیم. در حال حاضر باشگاه هواداران گنبد مینا شکل گرفته و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته است.

رونمایی از شهاب‌سنگ 5 میلیارد ساله


در ادامه این مراسم علی اسلامی فطرت، یابنده این شهاب سنگ گفت: شهاب سنگ لوت به وزن 17 کیلوگرم در آذرماه سال 1392 به دلیل تششع نوری که داشت توجه من را جلب کرد و با توجه به شرایطی که دارد متوجه شدیم شهاب سنگ است در مرحله بعدی به دلیل اینکه در کشور امکان انجام آزمایشات لازم نبود به فرانسه ارسال و آسمانی بودن این سنگ اثبات شد.

رونمایی از شهاب‌سنگ 5 میلیارد ساله


وی افزود: این سنگ را به این مرکز اهدا کردم چرا که از بودن در منزل من با توجه به جاذبه گردشگری و تبدیل گنبد مینا به مرکز علمی سود بیشتری خواهد داشت.

رونمایی از شهاب‌سنگ 5 میلیارد ساله


احتمال داده می شود این شهاب سنگ 17 کیلوگرمی با منشا سیارکی سنی حدود 4.5 میلیارد سال داشته و بخشی از یک شهاب سنگ بزرگتر باشد که در دشت لوت فرود آمده است. جنس این شهاب سنگ کندریتی-آهنی سنگی است و هنوز زمان برخور آن با زمین مشخص نشده است.



تاريخ : چهار شنبه 22 مهر 1394برچسب:, | 6:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
یک نویسنده یهودی هم سال گذشته مدعی شد که هیتلر خودکشی نکرده بلکه به آرژانتین گریخته و پس از آن به ماتو گروسو در برزیل رفته است.
 
وبسایت تابناک باتو: یک شبکه تلویزیونی در آمریکا با ساخت مستندی پرخرج مدعی شده که هیتلر دست به خودکشی نزده و پیش از تسلیم آلمان موفق به فرار از برلین شده است. سازندگان این مستند می‌گویند فیلم آن‌ها بر اسناد محرمانه اف‌بی‌ای متکی است.

آیا آدولف هیتلر، رهبر آلمان در دوران حکومت حزب ناسیونال سوسیالیسم واقعاً در آستانه پایان رسمی جنگ جهانی دوم خودکشی کرد؟ این پرسش تاکنون دغدغه تاریخ‌نگاران غیرحرفه‌ای، سازندگان فیلم‌های تخیلی و طرفدار تئوری‌های توطئه در سراسر جهان بوده است. بنا به روایات تاریخی شناخته‌ شده آدولف هیتلر به همراه همسرش اوا براون در ۳۰ آوریل ۱۹۴۵ در آستانه پایان جنگ جهانی دوم و تسلیم کامل آلمان دست به خودکشی زد. بنا به دستور هیتلر یکی از محافظان وی جنازه او و همسرش را در باغ کاخ صدراعظم آلمان در برلین سوزاند.

آنچه باید از خودکشی هیتلر بدانیم!

حال در آمریکا سازندگان یک مستند تلویزیونی برآنند ثابت کنند که هیتلر موفق به شکستن محاصره «ارتش سرخ» و فرار از برلین شده است. این مستند تلویزیونی در ۸ قسمت تهیه شده و قرار است با عنوان «فرار هیتلر، حقیقت یا افسانه» از اواسط ماه دسامبر امسال در آمریکا در «کانال هیستوری» به نمایش گذاشته شود.

 در این مستند اشاره می‌شود که تیمی تحت ریاست رابرت بر، مامور سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نویسنده کتاب‌های تاریخی، وظیفه بررسی فرار احتمالی هیتلر به کشورهای مختلف را بر عهده داشته است. رابرت بر از سال ۱۹۷۶ تا ۱۹۹۷ مامور سازمان سیا در کشورهای مختلف، به‌ ویژه در خاورمیانه بوده و به چند زبان از جمله عربی و فارسی تسلط دارد. در این مستند تاکید می‌شود که مدارک به دست‌ آمده «جعلی» نیستند و ردپای هیتلر پس از خروج از برلین با «روش‌های مدرن و دقیق» پیگیری شده است.

به گفته سازندگان این مستند، ادعای فرار هیتلر مبتنی بر صد‌ها مدرک و سندی است که از پرونده‌های محرمانه پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به دست آمده است. اسناد محرمانه اف‌بی‌آی نشان می‌دهند که هیتلر پس از فرار از آلمان در کشورهای مختلف از جمله در آرژانتین و برزیل اقامت داشته است.

آنچه باید از خودکشی هیتلر بدانیم!

برخی از صحنه‌های این مستند در برلین و در تونل‌های باقی‌مانده از زمان جنگ جهانی دوم در پایتخت آلمان تهیه شده‌اند. میدان دیدنی و نوساز «پوتسدامر» و فرودگاه تعطیل شده تمپلهوف از جمله محل‌های فیلمبرداری این مستند هستند. کاخ صدراعظم آلمان پیش از شکست این کشور در میدان پوتسدامر شهر برلین قرار داشت که در پی حمله ارتش سرخ به شدت آسیب دید. بقایای این ساختمان سرانجام پس از تقسیم آلمان و شهر برلین و شکل‌گیری حکومت کمونیستی در بخش شرقی این کشور به کلی منهدم شد. اما بخش‌های بزرگی از تونل‌های زیرزمینی دست‌نخورده ماندند و پس از وحدت دو آلمان درهای ورود به قسمت‌هایی از این تونل‌ها بر روی علاقه‌مندان گشوده شد.

در این مستند نیز به وجود تونلی که کاخ صدراعظم آلمان و «پناهگاه پیشوا» را به فرودگاه تمپلهوف متصل می‌کرده است، اشاره می‌شود. شبکه تلویزیونی «هیستوری» (تاریخ) اعلام کرده است که برخی فرستنده‌های تلویزیونی و شبکه‌های اینترنتی نیز به طور همزمان این مستند را پخش خواهند کرد.

هیتلر و دخترانش در آرژانتین

در کتاب «گرگ خاکستری: فرار آدولف هیتلر» که ۴ سال پیش در بریتانیا منتشر شد، در روایتی مشابه با آنچه در این مستند آمده، ادعا شده بود که هیتلر خودکشی نکرده، بلکه از آلمان گریخته و تا ۱۷ سال بعد نیز زنده بود تا اینکه در سال ۱۹۶۲ در آرژانتین درگذشت.

نویسندگان این کتاب، سایمون دانستن نویسنده، فیلمساز و عکاس حوزه تاریخ نظامی و جرارد ویلیامز خبرنگار باسابقه بی‌بی‌سی، اسکای نیوز و رویترز مدعی هستند اسناد و مدارک متقن بسیاری برای این فرضیه در دست دارند. آن‌ها در کتابشان نوشته‌اند که اوا براون معشوقه هیتلر که گفته شده فقط یک روز همسرش بود، به اتفاق او از آلمان خارج شده و صاحب دخترانی شده و همراه با آن‌ها در آرژانتین زندگی کرده است. به تخمین این کتاب هیتلر در ۷۳ سالگی مرده است و نه در ۵۵ سالگی.

آنچه باید از خودکشی هیتلر بدانیم!

ویلیامز،
یکی از نویسندگان این کتاب گفته که وجود اسناد و مدارکی درباره فرار هیتلر از آلمان چنان قانع‌کننده است که نمی‌توان به آن‌ها بی‌اعتنایی کرد. به گفته ویلیامز «استالین، آیزنهاور و هوور واقف بودند که هیتلر در سنگر زیرزمینی خود نمرده، ولی سخت می‌توان توضیح داد چرا هر سهٔ آن‌ها از این واقعیت غافل شدند و در طول دهه‌ها نیز به این واقعیت توجه لازم نشده است.»


یک نویسنده یهودی هم سال گذشته مدعی شد که هیتلر خودکشی نکرده بلکه به آرژانتین گریخته و پس از آن به ماتو گروسو در برزیل رفته است. سیمونه در کتاب «هیتلر در برزیل؛ زندگی و مرگ» نوشته که دوستان هیتلر نقشه گنجی را به او داده و او نیز در پی یافتن این گنج بوده است.


روایت شاهدان آخرین ساعات زندگی هیتلر

صحت این روایت‌ها را خاطرات شاهدان آخرین ساعات زندگی هیتلر زیر سوال می‌برند؛ یکی از آنان ارنا فلگل، پرستار هیتلر که ۱۰ سال پیش در ۹۳ سالگی به روزنامهٔ گاردین گفت: «هیتلر در آخرین روزهای زندگی‌اش موهای خاکستری زیادی داشت که او را ۱۵ تا ۲۰ سال پیر‌تر نشان می‌داد. او در آخرین روزهای زندگی‌اش در خودش غرق بود و به سختی راه می‌رفت و به دلیل سوءقصدی که در سال ۱۹۴۴ علیه او صورت گرفت، سمت راست بدنش تا حد زیادی ضعیف شده بود.»
 
فلگل که به یک روزنامهٔ آلمانی گفته بود «نمی‌خواستم اسرارم را با مرگم دفن کنم»، وداع هیتلر با تیم پزشکی‌اش در عصر ۲۹ آوریل ۱۹۴۵، یک روز قبل از خودکشی را اینطور روایت کرده است: «هیتلر از اتاقش بیرون آمد، با همه دست داد و کلمات دوستانهٔ کمی را هم بر زبان آورد. تعداد کمی صدای شلیک گلولهٔ هیتلر را شنیدند. بلافاصله دکترهای زیادی در پناهگاه حاضر شدند، من جسد هیتلر را ندیدم؛ چون جسد را به باغ انتقال داده بودند.»

روخوس میش، محافظ هیتلر، که دو سال پیش در سن ۹۶ سالگی در آلمان درگذشت، دربارهٔ ساعات پایانی زندگی رهبر دیکتاتور آلمان نازی به بی‌بی‌سی گفته بود: «ناگهان شنیدیم که یک نفر، یکی از همراهان هیتلر را صدا زد و گفت به نظر، آن اتفاق افتاد. آن‌ها صدای تیراندازی شنیده بودند اما من نه. مارتین بورمن، منشی خصوصی هیتلر به همه دستور داد تا آرام بگیرند. همه شروع به زمزمه کردند. من داشتم با تلفن صحبت می‌کردم و به عمد بلند‌تر حرف زدم چون می‌خواستم صدایی بشنوم. دوست نداشتم احساس کنم ما در پناهگاه مرگ بودیم. مارتین بورمن دستور داد تا در اتاق هیتلر باز شود. من هیتلر را دیدم که سرش بر روی میز قرار داشت. اوا براون روی مبل دراز کشیده بود و سرش به طرف هیتلر بود. زانوانش به طرف سینه جمع شده بود. او لباس آبی تیره رنگی با چین‌های سفید به تن داشت. هرگز آن صحنه را فراموش نمی‌کنم. دیدم که آن‌ها هیتلر را پوشاندند و وقتی از کنار من رد شدند، پاهای او از پارچه بیرون زده بود. فردی سر من فریاد زد «عجله کن، آن‌ها دارند رئیس را می‌سوزانند.» تصمیم گرفتم نروم چون یکی از مسئولان گشتاپو را آنجا دیدم و این فرد نمی‌بایست در آنجا می‌بود و برای همین به همکارم گفتم شاید ما را به خاطر اینکه آخرین شاهد ماجرا هستیم، بکشند. روز بعد ماجرا ادامه پیدا کرد. شش فرزند جوزف گوبلز، رهبر جدید آلمان در پناهگاه به قتل رسیدند. این ماگدا، مادرشان بود که آن‌ها را کشت. بلافاصله پس از مرگ هیتلر، همسر گوبلز با فرزندان خود به پناهگاه آمد. او در حال آماده شدن برای کشتن بچه‌های خود بود. او نمی‌توانست چنین کاری را آن بالا انجام دهد و برای همین به پناهگاه آمد، چون آنجا مانع از کار او می‌شدند. او با هدف کشتن فرزندان خود به پناهگاه هیتلر آمد. فرزندان گوبلز کنار من بودند و همه ما می‌دانستیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد. آشکار بود. دکتر استامپفگر، دکتر هیتلر را دیدم که به شش بچه گوبلز چیزی برای نوشیدن داد. یک نوشیدنی شیرین. دکتر هیتلر کمک کرد تا آن‌ها را بکشند. یک یا دو ساعت بعد، خانم گوبلز در حالی که گریه می‌کرد از اتاق خارج شد و شروع به ورق بازی کرد.»

آنچه باید از خودکشی هیتلر بدانیم!


ادعایی دیگر: هیتلر معتاد بود

یک ماه پیش نیز کتابی با عنوان «حملۀ همه‌جانبه» در آلمان، مدعی استفاده ارتش هیتلر از ماده مخدر «کریستال مت» شده و نوشته بود از سال ۱۹۳۷ دارویی متاآمفتامین بنیان با نام تجاری «پرویتین» توسط نازی‌ها تولید و میان نیروهای مسلح توزیع شده است. این دارو به عنوان قرصی که برای مبارزه با استرس و خستگی طراحی شده و در مصرف کننده احساس سرخوشی ایجاد می‌کند، تبلیغ می‌شد. در ابتدا ارتش متوجه نبود که پرویتین یک مادۀ مخدر است.

 سرباز‌ها فکر می‌کردند که مصرف آن مثل خوردن قهوه می‌ماند، اما رهبران نازی به خوبی از ارزش پرویتین به عنوان یک محرک در هنگام نبرد مطلع بودند. پس از آزمایش این قرص در جریان حمله به لهستان، ارتش آلمان پیش از حمله به فرانسه در بهار ۱۹۴۰، ۳۵ میلیون قرص پرویتین سفارش داد. حمله به فرانسه جهان را بهت‌زده کرد. در عرض چهار روز، تانک‌های هیتلر بیش از آنچه که ارتش آلمان در طول چهار سال جنگ جهانی اول توانست پیشروی کند، در فرانسه پیشروی کردند. پرویتین به نازی‌های متجاوز کمک می‌کرد تا بیدار مانده، به پیشروی ادامه دهند و احساس خوبی داشته باشند.

به نوشته این کتاب، تئودور مورل، پزشک شخصی هیتلر، او را کاملاً به مواد مخدر وابسته کرده بود و رهبر نازی در زمان خودکشی‌اش در سال ۱۹۴۵، کاملاً معتاد بود. نورمن اوهلر، نویسنده این کتاب به یادداشت‌های مورل دسترسی پیدا کرده که نشان می‌دهد او در یک بازۀ ۱۳۴۹ روزه، مجموعاً ۸۰۰ تزریق به هیتلر انجام داده است. یکی دیگر از بخش‌های جالب کتاب اوهلر، افشای وابستگی روزافزون هیتلر به «یوکودال» است. یوکودال یک مادۀ مخدر ضد درد است که تاثیر آن دو برابر مرفین معمولی است. او افشا کرده است که اولین بار پیش از ملاقات با موسولینی در سال ۱۹۴۳ از این ماده به هیتلر داده شد. در آن زمان ایتالیا احتمال خارج شدن از اتحاد با آلمان نازی را سبک و سنگین می‌کرد. اما پس از دو بار تزریق یوکودال، چنان حس خوبی به رهبر نازی‌ها دست داد که توانست موسولینی را متقاعد به متحد ماندن با آلمان کند.
 
بر اساس اسنادی که دستگاه اطلاعاتی آمریکا سال گذشته منتشر کرد، ادعا شده بود پیشوای آلمان نازی نه تنها به کوکائین، بلکه به آنچه امروز به «آیس» (شیشه) مشهور است هم اعتیاد داشته است.

وبسایت پارسینه: یکی از تلگراف های مهم مربوط به جنگ جهانی دوم در مزایده ای در این هفته به فروش رسید.

طی یک مزایده، تلگرامی که منجر به مرگ هیتلر شد به قیمت 55 هزار دلار فروخته شد.
 

تلگرافی که منجر به خود کشی هیتلر شد!

این تلگراف توسط رهبر ارتش نازی ها Hermann Goering در 23 آپریل 1945 به هیتلر فرستاده شده بود.

Hermann Goering که می دانست هیتلر دریک پناهگاه پنهان شده است در این تلگراف برای هیتلر نوشته بود: همان طور که قبلا من را به عنوان جانشین خودت معرفی کرده بودی، امشب رهبری و فرماندهی آلمان به من می رسد.

هیتلر پس از دریافت این تلگراف این اقدام Hermann Goering را کودتا خواند و در یک پیام رادیویی او را خائن خطاب کرد و یک هفته پس از این حادثه خودکشی کرد.
 
این تلگراف که توسط کاپیتان ارتش آمریکا Benjamin Bradin در پناهگاه هیتلر یافت شد در روز سه شنبه گذشته در یک مزایده به قیمت 55 هزار دلار به یک ناشناس آمریکایی به سه برابر قیمت فروخته شد.


تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:, | 6:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

در تحقیقی که توسط محققان دانشگاه آکسفورد انجام شد، آنها دریافتند که مسیرهای مغزی فعال در افراد دارای سبک زندگی خلاقانه و مثبت نسبت به افرادی که دارای دید منفی به زندگی هستند، تفاوت‌های معناداری دارند.
 

مغز افراد دارای دید مثبت چه شکلی است؟+عکس


محققان مشاهده کردند که در مغز هر کدام از افراد تحت مطالعه، نقشه بیش از 200 منطقه عملکردی مغز تفاوت معناداری وجود دارد و سپس به بررسی ارتباطات این نواحی با یکدیگر پرداختند.

در این تحقیق دانشمندان نشان دادند که ارتباط قوی بین فعالیت نواحی ویژه‌ای از مغز با فعالیت‌های رفتاری و اجتماعی افراد تحت مطالعه وجود داشت؛ بهترین نمره از بررسی این ارتباطات مغزی مربوط به افرادی است که رویای بهترشدن و مثبت‌اندیشیدن داشتند و واژگان، رضایت زندگی، دستمزد و سال‌های مدرسه در به‌دست آورن این احساسات دخیل بود.

از سوی دیگر در بدترین وضعیت این ارتباطات مغزی، افراد سابقه عصبانیت، قانون‌شکنی، استفاده از مواد مخدر و وضعیت خواب ضعیف داشتند.

نتایج این تحقیقات در Nature Neuroscience به چاپ رسیده است.



تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:, | 6:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |






























































































































تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:, | 6:52 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

وقتی در یک ترافیک بزرگ گرفتار می شوید، استفاده از میانبرهای موجود خیلی لذت بخش است. جالب است بدانید که سیستم کامپیوتر شما هم دارای چنین میانبرهایی است که وقتی سیستم شما دچار ترافیک نرم افزاری می شود به دردتان می خورد! این میانبرها راه رسیدن به یک نرم افزار خاص را برای شما آسان می کنند.
برای این منظور:

بر روی آیکون اصلی هر نرم افزار دلخواه کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.
در سربرگ Shortcut به دنبال گزینه ی Shortcutkey رفته و به انتخاب خود یک کلید (درواقع یک حرف) برای نرم افزار انتخابی را فشار دهید.
خواهید دید که علاوه بر حرفی که شما انتخاب کردید به صورت پیش فرض کلیدهای AH و Control نیز افزوده می شود.
حال Apply کنید و OK بزنید. برای اینکه از میانبر ساخته شده استفاده کنید کلیدهای Alt و Control را پایین نگه داشته و کلید مربوط به نرم افزار خاص را فشار دهید.
خواهید دید که نرم افزار مورد نظر باز خواهدشد. این را برای تمام نرم افزارهای خود می توانید انجام دهید.



تاريخ : سه شنبه 21 مهر 1394برچسب:, | 6:47 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
وسایل نقلیه نظامی روس به زودی به ابزاری برای مختل کردن بینایی دشمنان مجهز می شوند.
به نقل از دیلی استار، روسیه در حال آزمایش یک سلاح جدید است که می تواند با استفاده از یک اشعه قدرتمند، تروریستهای داعش را نابینا کند. گزارشها حاکی از آن است که وسایل نقلیه نظامی روسیه به زودی به این سلاح مجهز می شوند. این وسیله با انتشار نوری پرقدرت می تواند حسگرهای بینایی را در انسان تخریب کند.
 
این دستگاه هفته گذشته در نمایشگاه نظامی روسیه رونمایی شد و نیروی دریایی این کشور، آزمایش روی نمونه های اولیه آن را اواخر این ماه آغاز می کند.
 
این سلاح می تواند در مقابله با گروه تروریستی داعش در سوریه مفید باشد. مسکو حملات هوایی خود را علیه عناصر داعش در سوریه از 10 روز پیش آغاز کرده است. گفته می شود حملات اخیر روسیه در سوریه بسیاری از تروریستهای داعش را فراری داده است.
 
سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویر

سلاح وحشتناک روسیه برای نابینا کردن عناصر داعش + تصاویر



تاريخ : دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:, | 6:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

تعداد زنان در معماری، در طول سالیان متمادی بخاطر تحت‌سلطه بودن این رشته توسط مردان کم بوده‌است. اما این موضوع بر کسی پوشیده نیست که معماری با ظرافت و لطافت همراه است و با حضور زنان معمار در این حوزه شاهد آثار ارزشمند و دنیایی زیباتر خواهيم بود.

 

۵ معمار زن ایرانی که دنیا را جای بهتری برای زندگی کردند!

تعداد زنان در معماری، در طول سالیان متمادی بخاطر تحت‌سلطه بودن این رشته توسط مردان کم بوده‌است. اما این موضوع بر کسی پوشیده نیست که معماری با ظرافت و لطافت همراه است و با حضور زنان معمار در این حوزه شاهد آثار ارزشمند و دنیایی زیباتر خواهيم بود. روز بزرگداشت شیخ بهایی به بهانه یادگارهای شیخ بهایی به تاریخ به عنوان روز معمار در نظر گرفته شده. با عر ض تبریک به تمام معماران بزرگ سرزمین ایران در این مطلب قصد داریم ۵ معمار زن ایرانی را که با آثار خود دنیا را جای بهتری برای زندگی کردند به شما معرفی می کنیم. با شباویز همراه باشید.

معمار زن ایرانی: فرشید موسوی

پنج معمار برتر زن ایرانی+عکس

پنج معمار برتر زن ایرانی

 

پروفسور فرشید موسوی، معمار زن ایرانی استاد علوم معماری در دانشگاه هاروارد آمریکاست. خانم فرشید موسوی در سال ۱۳۴۴ در شهر شیراز به دنیا آمده و دانش آموخته دانشگاه کینگز لندن می باشد. وی از کارشناسان معماری سرشناس در جهان به شمار می رود. همچنین از داوران جایزه معماری آقاخان است. فرشید موسوی افتخارات و جوایز متعددی در کارنامه خود دارد.

یکی از طرح های برنده فرشید موسوی، برنده رقابت طراحی بین المللی ؛‌ باغ های لیروند، مون پلیه، فرانسه

پنج معمار برتر زن ایرانی+عکس

پنج معمار برتر زن ایرانی

این برج مسکونی ۱۱ طبقه از صفحات چرخان فرم می گيرد و به زودی به يك آپارتمان ۳۶ واحدی باشكلی منحصر بفرد و  تراس هايی وسيع با چشم اندازهای ساحلی و رستورانی در طبقه همكف تبدیل می شود.(پایگاه خبری شباویز) ساخت اين طرح برگزيده از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و اولين فاز يك طرح جامع ۱۲ ساختماني ِ جديد در شهر مون پليه فرانسه است. شركت معماری فرشيد موسوی با اين طرح، به عنوان برنده ی رقابت جاردينز د لا ليرونه معرفی گشته است.

معمار زن ایرانی: لیلا عراقیان

پنج معمار برتر زن ایرانی+عکس

پنج معمار برتر زن ایرانی

مهندس لیلا عراقیان، ۳۱ ساله، یکی از استعدادهای جوان کشورماست که این روزها به واسطه ساخت پل طبیعت نام این مهندس معمار جوان نه تنها در ایران بلکه در جهان مطرح شده است. او فارغ‌ التحصیل معماری از دانشگاه شهید بهشتی است و کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه UBC کانادا است.

 

پروژه برجسته لیلا عراقیان، پل طبیعت تهران برنده جایزه سالانه A+

پنج معمار برتر زن ایرانی+عکس

پنج معمار برتر زن ایرانی

 

قبلا در مطلب پل طبیعت ، جلوه ای خاص میان آب و آتش لذت قدم زدن در این پل را با شما شریک شدیم. خانم عراقیان در سال ۸۹ و زمانی که تنها ۲۶ سال داشت طراحی پل ۲۷۰ متری طبیعت را آغاز کرد و شاید در آن زمان نمی دانست که ایده و طراحی او زمانی محقق شود و پلی زیبا و مدرن در منطقه ای از تهران با طراحی او ساخته شود. این پل جزء ۵ انتخاب برتر ۳۰۰ معمار برجسته جهان در مسابقه معتبر معماری شهری " جوایز معماری  (A+ (architizer awards در سال ۲۰۱۵ که مقر آن در نیویورک است ، انتخاب شد.

معمار زن ایرانی: نکتار پاپازیان

پنج معمار برتر زن ایرانی+عکس

پنج معمار برتر زن ایرانی

نکتار پاپازیان، اولین زن معمار فارغ التحصیل از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می باشد. او در شهر اراک به دنیا آمده و و در دانشگاه بوزار پاریس تحصیلات خود را به پایان رسانده است.(پایگاه خبری شباویز) وی در مدت ده سالی که در پاریس اقامت داشت، به کار در دفاتر معماری نیز مشغول بود.
مهم­ترین پروژه­ های معماری و طرح ­های شهری که پاپازیان در آنها شرکت داشت می توان به دانشگاه جندی شاپور، بخش هایی از دانشگاه تبریز، دبیرستان جامع بوعلی و... اشاره کرد

معمار زن ایرانی: نسرین سراجی

پنج معمار برتر زن ایرانی+عکس

پنج معمار برتر زن ایرانی

نسرین سراجی متولد ۱۹۵۷ در تهران و فارغ التحصیل انجمن معماری لندن (AA) است. خانم سراجی علاوه بر کار حرفه‌ای، مدیر مدرسۀ عالی معماری پاریس است. پروفسور سراجی، عنوان‌ و نشان‌های بیشماری به جهت، مهارت و توانمندی خود در زمینه هنرمعماری دریافت کرده است. او همچنان در هنر معماری پیش تاز و سر‌آمد معماران عصر خویش است. 

معماران زن ایرانی: گیسو حریری و مژگان حریری

پنج معمار برتر زن ایرانی+عکس

پنج معمار برتر زن ایرانی

 

گیسو و مژگان حریری خواهران معمار ایرانی خیلی زود و زمانیكه هنوز دانشجو بودند با كار بر روی مسابقات مختلف و مباحث تئوری آغاز نمودند.

گیسو حریری در ۱۹۸۰ از دانشگاه کرنل فارغ التحصیل شد.پس از همکاری با چند دفتر معتبر در سانفرانسیسکو و نیویورک دفتر معماری حریری و حریری رو تاسیس کرد و علاوه بر کار حرفه ای از ۱۹۸۷ در دانشگاههای کلمبیا.کرنل.مک گیل و مدرسه طراحی پارسونز تدریس کرده است. 

مژگان حریری مدرک کارشناسی رو در ۱۹۸۱ و پس از تدریس زیر نظر کالین رو Colin Rowe .مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی طراحی شهری را در ۱۹۸۳ از دانشگاه کرنل دریافت کرد.

 شركت Hariri & Hariri در سال ۱۹۸۶ به وسیله گیسو و مژگان حریری تاسیس شد. پروژه های دفتر حریری و حریری به دلیل کیفیت و نو اوری جوایز متعددی از جمله جایزه معتبر اکادمی امریکا دریافت کرده و در نمایشگاه خانه غیر خصوصیUn-Private House موزه هنرهای نیویورک نیز ارائه شده اند...

یکی از نمونه کارهای شرکت حریری، خانه و استخر ویلتون Wilton Pool House 

پنج معمار برتر زن ایرانی+عکس

پنج معمار برتر زن ایرانی

 

 آنها در كنار طراحی معماری، به طراحی مبلمان به عنوان محصول جانبی فضاهایی كه خلق كرده‌اند نیز می‌پردازند. خواهران حریری در مسابقات زیادی شركت كرده و جوایز بسیاری دریافت نموده‌‌اند و آثارشان در نشریات مختلف به چاپ رسیده‌ است.

منبع: چیدانه



تاريخ : دو شنبه 20 مهر 1394برچسب:, | 6:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

تکنیک های امدادی مفید مانور هایملیخ (Heimlich Maneuver)

همه چیز در یک آن اتفاق می‌افتد و در این حال، زمان ارزش فراوانی پیدا می‌کند. برای همه ما این اتفاق پیش آمده که در حین خوردن خوراکی، جسمی خارجی راه تنفسی‌مان را بند آورده و حالت خفگی به ما دست داده است. مغز انسان در صورت نرسیدن اکسیژن، در فاصله 6-4 دقیقه دچار مرگ می‌شود. متأسفانه سالانه هزاران نفر به این شکل زندگی خود را از دست می دهند. دو سوم از این افراد را کودکانی تشکیل می‌دهند که اغلب آنها سن زیر سه سال دارند، در عین حال این خطر همه را تهدید می‌نماید.
 

حرکت تکنیکی و ساده مانور هایملیخ (Heimlich Maneuver) شما را قادر می‌سازد تا در حد امکان، اشخاص را از خطر خفگی نجات دهید. با یادگیری این روش، حتی می‌توانید خود را نیز از خطر خفگی برهانید. فرد در حال خفگی نه می تواند صحبت کند و نه توانائی تنفس دارد، لذا به کمک شما سخت نیازمند است. هیچگاه به پشت شخص در حال خفگی نزنید، چرا که ممکن است کار مشکل‌تر شود (مگر آنکه نیم تنه بالائی شخص رو به پائین باشد). خندیدن و یا حرف زدن در حین جویدن غذا و بلعیدن آن ممکن است باعث ایجاد حالت خفگی گردد. به هنگامی که حالت خفگی دست می‌دهد، هرگز محلی را که دیگران در آن هستند ترک نکنید و همانند شکل زیر، با اشاره وضعیت خود را به آنان بفهمانید.
 

تأثیر این تکنیک به این دلیل است که در حالت قطع تنفس بیمار، هنوز مقدار قابل توجهی هوا داخل ششها باقی است و با فشردن سریع دستها بر روی شکم مصدوم (بین قفسه سینه و ناف)، ششها فشرده می شوند و هوای موجود در آنها به سمت نای حرکت می‌کند و جسم خارجی را به سمت بیرون حلق می‌راند. خفگی در کودکان اغلب به دلیل بلعیدن جسم خارجی رخ می‌دهد. در مورد به کارگیری این تکنیک برای کودکان با احتیاط کامل عمل کنید.

نشانه‌های شخص در حال خفگی:
1. ناتوانی در تنفس و صحبت کردن
2. ناتوانی در سرفه کردن
3. تغییر رنگ صورت به کبودی
4. از دست دادن هوشیاری

مراقبت از کودکان

از آنجا که کودکان تمایل دارند اشیاء را به دهان بگذارند و ببلعند، پیش‌بینی‌های زیر را در مورد آنها رعایت کنید:
1. هرگز اسباب بازی‌های کوچک را که ابعادشان 4×2 سانتیمتر و یا کوچکتر است، در اختیار کودکان قرار ندهید. به همین شکل مراقب قطعات کوچک جداشدنی اسباب بازی‌ها نیز باشید.
2. قرص های داروئی را پس از حل کردن در آب به کودکان بدهید.
3. این اشیاء را از دسترس کودکان دور نگه دارید: سکه، دکمه، بادکنک باد نشده، نخود، لوبیا، دانه تسبیح، تیله‌های شیشه‌ای و سنگی…
4. این خوراکی‌ها را نیز از دسترس کودکان دور نگه دارید: ذرت بو داده، آجیل، یخ، شکلات، سبزیجات خام، هویج…
5. کودک در حال خوردن خوراکی نباید بدود، راه برود و یا بازی کند.

چگونه خودمان را از خطر خفگی نجات دهیم:

1. یک دستتان را مشت کنید و انگشت شست خود را بر روی شکم (بین قفسه سینه و ناف) بگذارید.
2. این دست را محکم با دست دیگرتان بگیرید و هر دو دست را با حرکت سریع رو به بالا فشار دهید. همچنین می‌توانید بر روی جسمی ثابت و افقی (مانند لبه میز، صندلی، نرده، …) خم شوید و شکمتان را با حرکات سریع به لبه جسم فشار دهید.

3. این حرکت را تا خارج شدن جسم خارجی ادامه دهید.

خردسالان

در ابتدا سعی کنید جسم خارجی را (در صورتی که قابل مشاهده است) با گرداندن انگشت در داخل دهان نوزاد خارج نمائید. باید مراقب باشید که این کار شما جسم خارجی را بیشتر در حلق کودک فرو نبرد.

در صورتی که با انگشت موفق به خارج کردن جسم خارجی نشدید، مانند شکل، پنج بار با پاشنه دست به پشت نوزاد بزنید. سر نوزاد باید پائین تر از بدنش قرار بگیرد.
 

در صورتی که با استفاده از روشهای قبلی مشکل برطرف نشد، دو انگشت میانی را مانند شکل، در وسط قفسه سینه نوزاد بگذارید و پنج بار به سرعت رو به پایین فشار دهید. سر نوزاد در این حالت نیز باید پائین‌تر از بدنش قرار بگیرد.
 

کودکان

همانگونه که پیشتر توضیح داده شد، ابتدا یک دستتان را مشت کنید و انگشت شست خود را بر روی شکم کودک (بین قفسه سینه و ناف) بگذارید. سپس این دست را محکم با دست دیگرتان بگیرید و هر دو دست را با حرکت سریع رو به بالا فشار دهید. شدت بالا کشیدن نباید به حدی باشد که کودک از روی زمین بلند شود.

بزرگسال (هوشیار)

پشت سر شخص مصدوم بایستید و دستانتان را به نحوی که قبلاً توضیح داده شد به دور کمر وی گره بزنید. آنگاه آنها را بر روی شکم مصدوم به طرف بالا فشار دهید. این حرکت را چند بار تکرار کنید. در صورتی که شخص بر روی صندلی نشسته باشد، می‌توانید این حرکت را از پشت صندلی انجام دهید.

بزرگسال (بیهوش)

پاشنه یک دست را مقداری بالاتر از ناف قرار دهید. دست دیگرتان را بر روی آن بگذارید. دستانتان را چند بار به سرعت به سمت بالا فشار دهید تا جسم خارجی به طرف بیرون هدایت شود. در مورد کودکان، می‌توانید این حرکت را با کمک دو انگشت میانی دستانتان انجام دهید.

 تذکرات مهم:

1. در صورتی که شخص مصدوم می تواند سرفه کند، نیازی به کاربرد این روش نیست.
2. مانور هایملیخ برای کودکان کمتر از یک سال توصیه نمی‌شود و در مورد خردسالان و کودکان باید با احتیاط و ملایمت فراوان رفتار کرد.
3. در صورتی که در مورد مصدوم مردد به سکته و یا خفگی هستید، مبنا را بر خفگی بگذارید. چرا که موارد مشاهده شده خفگی در حین غذا خوردن به مراتب بیش از سکته می‌باشد.



تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:, | 13:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

Gmail با داشتن ظرفیتی تقریباً نامحدود و نوآوری‌های مختلف توانسته است امکانات سودمندی را برای استفاده کنندگان فراهم کند. Gmail هم بمانند تمامی نرم‌افزارها و سرویس‌های اینترنتی دیگر، قابلیتهای تقریباً مخفی‌ای دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 9 کار جالب که احتمالاً تاکنون با Gmail خود انجام نمیداد بپردازیم!


1- سازمان‌دهی جلسات و قرارها در جی‌میل
البته این ویژگی به درد کسانی می‌خورد که خیلی از سیستم تقویم گوگل استفاده می‌کنند و کارهایشان را با استفاده از آن سازمان‌دهی می‌کنند.
وقتی یک میل برای شخصی می‌فرستید و قراری با او می‌گذارید، می‌توانید در خود جی‌میل قرار را با کلیک بر روی Add event info سازمان‌دهی کنید، به این ترتیب قرار به صورت خودکار وارد تقویم گوگل شما می‌شود و شخص دریافت‌کننده میل هم می‌تواند به سادگی قرار را وارد تقویم خود کند.

2- چت آفلاین
تقریبا مثل یاهو مسنجر می‌شود در جی‌میل هم برای یک شخص پیام آفلاین گذاشت.

3- جستجوی پیشرفته
بسیاری از کاربران جی‌میل برای پیدا کردن یک میل خاص از قسمت جستجوی جی‌میل استفاده می‌کنند. اما کاربران بسیار کمتری از جستجوی پیشرفته جی‌میل استفاده می‌کنند. جستجوی پبیشرفته می‌تواند پیدا کردن میل‌ها را بسیار آسان کند، چرا که می‌شود برای مثال جستجو را محدود به میل‌های ارسالی فقط یک نفر، یک بازه زمانی مشخص یا میل‌های حاوی پیوست کرد.


4- تذکر به روز شدن گفتگو
فرض کنید میل‌های زیادی را با فردی رد و بدل کرده‌اید و مرتب میل نوشته‌اید و پاسخ گرفته‌اید، جی‌میل در این طور مواقع میل‌ها را در قالب یک گفتگو یا Conversation مرتب می‌کند. گاهی وقتی دارید پاسخی برای یک گفتگو می‌نویسید، مخاطب شما میل می‌فرستد. در این طور مواقع یک تذکر به روز شدن گفتگو Conversation update notification ظاهر می‌شود

5- لینک‌های هوشمند سمت راست
جی‌میل به صورت خودکار متن میل‌ها را پردازش می‌کند، اگر در متن میل به جای خاص و یا به قراری در وقت معینی اشاره شده باشد، در سمت راست لینک‌هایی ظاهر می‌شود که کاربر را به سرویس گوگل مپ راهنمایی می‌کند تا مکان مورد نظر را ببنید و یا به کار پیشنهاد می‌شود که قرار مورد نظر را وارد سرویس تقویم گوگل کند تا فراموش نکند.

6- از جیمیل برای موبایل استفاده کنید
البته اگر موبایلتان امکان دسترسی به اینترنت را دارد: http://m.gmail.com

7- چرا با چت جواب نمی‌دهید؟!
در مواقعی که می‌دانیم شخص آنلاین است، اگر مجدداً با شخص مورد نظر کار داشتیم بهتر است به جای رد و بدل کردن میل به صورت عادی در قالب چت به گفتگو با وی بپردازیم.

8- اسناد ضمیمه میل را در Google Docs & Spreadsheets ببینید
فرض کنید میلی برای شما فرستاده شده که یک فایل Word یا Excel دارد و شما برنامه word یا Excel را به هر علت در سیستمتان ندارید. چه می‌کنید؟
- شما می‌توانید با کلیک روی open as a Google Docs & Spreadsheets در پایین فایل‌های پیوست‌شده، فایل‌ها را با استفاده از سرویس آنلاین گوگل ببیند و حتی انها را ویرایش کنید!
- شما می‌توانید فایل word را با فرمت HTML ببنید.
- شما می‌توانید فایل PowerPoint را به صورت یک اسلایدشوی فلش ببینید.

پس میِ‌بینید که در یک سیستم بدون برنامه، تنها با یک مرورگر هیچ وقت در هنگام چک کردن میل‌هایی با این فایل‌ها دچار مشکل نخواهید شد.

9- اضافه کردن آدرس میل‌های دیگر در قسمت مبدأ میل
فرض کنید شما میل‌های دیگری مثلا در شرکتی که کار می‌کنید و یا دانشگاهی که تحصیل می‌کنید، دارید و مسئولان شرکت و دانشگاه، فقط با همان میل به شما جواب می‌دهند. در عین حال نمی‌خواهید برای فرستادن میل به صورت مرتب، وارد دیگر حساب‌های میل خودتان بشوید.
جی‌میل چنین کاری را ممکن می‌کند:
- وارد حساب کاربری خود در جی‌میل شوید.
- روی settnig در گوشه شمال شرقی صفحه میل! کلیک کنید و بعد برگه Accounts را باز کنید.
- در قسمت Send mail as روی Add another email address کلیک کنید.
- نام و آدرس میل دیگرتان را بنویسید.
- روی Next Step کلیک کنید. جی‌میل برای این که تشخیص دهد آدرس میل دیگر واقعا متعلق به ماست یک ایمیل تأییدی می‌فرستد، شما باید آن میل را باز کند و روی لینکش کلیک کنید تا این مرحله هم انجام شود.
- کار تمام است و از این به بعد می‌توانید وقتی در جی‌میل هستید، ایمیل‌هایی با آدرس میل‌های دگرتان بفرستید. شخص دریافت‌کننده میل چنین چیزی را می‌بیند:
"From customaddress@domain.com on behalf of yourusername@gmail.com."

 



تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:, | 7:11 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی در خبری که می خوانید، متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی به همراه تصاویرشان گردآوری شده که امیدواریم مورد پسند شما خوبان قرار گیرد.
 

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی در متن زیر آورده شده است؛

متن سنگ قبر آن ماری شیمل

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی

جالب است که بر روی سنگ قبر این مستشرق و مولوی شناس آلمانی با خط نستعلیق این کلام نورانی از امیرالمومنین نقش بسته:

الناس نیام فاذا ماتوا انتبهوا: مردم خوابند و وقتی می میرند بیدار می شوند.



متن سنگ قبر حافظ

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
بر سر تربت ما چون گذری همتی خواه
که زیارتگه رندان جهان خواهد بود


متن سنگ قبر سهراب سپهری

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
به سراغ من اگر می آیید
نرم وآهسته بیایید
مبادا که ترک بردارد چینی نازک تنهایی من
 

متن سنگ قبر کوروش کبیر

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
ای انسان هر که باشی واز هر جا که بیایی
میدانم خواهی آمد
من کوروشم که برای پارسی ها این دولت وسیع را بنا نهادم
بدین مشتی خاک که تن مرا پوشانده رشک مبر


متن سنگ قبر پروین اعتصامی

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
آنکه خاک سیه اش بالین است
اختر چرخ ادب پروین است
گرچه جز تلخی از ایام ندید
هر چه خواهی سخنش شیرین است


متن سنگ قبر فریدون مشیری

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
سفر تن را تا خاک تماشا کردی
سفر جان را از خاک به افلاک ببین
گر مرا می جویی
سبزه ها را دریاب با درختان بنشین
 

متن سنگ قبر علی شریعتی

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد.
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم چه خواهد ساخت.
ولی بسیار مشتاقم که از خاک گلویم سوتکی سازد
گلویم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش
و او یکریز و پی در پی دم گرم خویش را در گلویم سخت بفشارد
و خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد
بدین سان بشکند
هر دم سکوت مرگبارم را


متن سنگ قبر نیوتن

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
طبیعت وقوانین طبیعت در تاریکی نهان بود
خدا گفت بگذار تا نیوتن بیاید......
وهمه روشن شد


متن سنگ قبر محمد تقی بهار

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
عمری گذراندیم به کام دگران
القصه وطن را به دو چشم نگران
ما در تشویش و خلق در خواب گران
رفتیم و سپردیم به هنگامه کران


متن سنگ قبر فروغ فرخزاد

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
من از نهایت شب حرف میزنم
من از نهایت تاریکی
واز نهایت شب حرف می زنم
اگر به خانه من آمدی برای من
ای مهربان چراغ بیارو یک دریچه
که از آن به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم


متن سنگ قبر میرزاده عشقی

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
خاکم به سر ز غصه به سر خاک اگر کنم
خاک وطن که رفت، چه خاکی به سر کنم
من آن نیم که به مرگ طبیعی شوم هلا
وین کاسه خون به بستر راحت هدر کنم
معشوق «عشقی» ای وطن، ای عشق پاک ما
ای آنکه ذکر عشق تو شام و سحر کنم


متن سنگ قبر ایرج میرزا

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
ای نکویان که در این دنیایید
یا از این بعد به دنیا ایید
اینکه خفته است در این خاک ، منم
ایرجم ایرج شیرین سخنم
مدفن عشق جهان است اینجا
یک جهان عشق نهان است اینجا
عاشقی بوده بدنیا فن من
مدفن عشق بود مدفن من
تا مرا روح و روان در تن بود
شوق دیدار شما در من بود
بعد چون رخت ز دنیا بستم
باز در راه شما بنشستم
گرچه امروز بخاکم ماواست
چشم من باز به دنبال شماست
بنشینید بر این خاک دمی
بگذارید به خاکم قدمی
گاهی از من به سخن یاد کنید
در دل خاک دلم شاد کنید


متن سنگ قبر جبران خلیل جبران

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
همچون شما زنده ام، در بر شما ایستاده ام، دیدگان خود را ببندید وپیرامون را بنگرید مرا در برابر خویش خواهید دید.
 

متن سنگ قبر رهی معیری

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
الا ای رهگذر، کز راه یاری
قدم بر تربت ما می‌گذاری
در اینجا، شاعری غمناک خفته است
رهی در سینه‌ ی این خاک خفته است
فرو خفته چو گل، با سینه‌ی چاک
فروزان آتشی، در سینه‌ ی خاک
بنه مرهم ز اشکی داغ ما را
بزن آبی بر این آتش خدا را
به شب‌ها، شمع بزم افروز بودیم
که از روشن‌دلی چون روز بودیم
کنون شمع مزاری نیست ما را
چراغ شام تاری نیست ما را
سراغی کن ز‌جان دردناکی
بر‌افکن پرتوی، بر تیره خاکی
ز‌سوز سینه، با ما همرهی کن
چو بینی عاشقی، یاد رهی کن


متن سنگ قبر رشید یاسمی

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
نسیم آسا ازین صحرا گذشتیم
سبک رفتار و بی پروا گذشتیم
به پای کوشش از دیروز و امروز
گذر کردیم و از فردا گذشتیم
کنون در کوی نا پیدا خرامییم
چو ا ز این صورت پیدا گذشتیم
رشید از ما مجو نام و نشانی
که از سر منزل عنقا گذشتتیم


متن سنگ قبر پرویز شاپور

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
قلبم پر جمعیت ترین شهر دنیاست


متن سنگ قبر خسرو شکیبایی

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
در ازل پرتو حسنت زتجلی دم زد
عشق پیدا شدوآتش به همه عالم زد


متن سنگ قبر منوچهر نوذری

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
زحق توفیق خدمت خواستم دل گفت پنهانی
چه توفیقی از این بهتر که خلقی را بخندانی


متن سنگ قبر وینستون چرچیل

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
من برای ملاقات با خالقم آماده ام
اما اینکه خالقم برای عذاب دردناک ملاقات با من آماده باشد چیز دیگریست


متن سنگ قبر بابک بیات

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
سکوت سرشار از ناگفته هاست


متن سنگ قبر اسکندر مقدونی

متن سنگ قبر بزرگان و مشاهیر ایرانی و خارجی
اکنون گور او را بس است

آنکه جهان او را کافی نبود



تاريخ : یک شنبه 19 مهر 1394برچسب:, | 7:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ESET Smart Security

 

Username: TRIAL-0148445155
Password: 8vjvbdjbuf
Expiry Date: 15.12.2015



تاريخ : شنبه 18 مهر 1394برچسب:, | 14:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و اینکه شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد.
نیوزلند با 4 میلیون نفر جمعیت، 70 میلیون رأس گوسفند دارد.
 

دانستنی‌ های جالب (15)

 


10 سال طول کشید تا داوینچی لب های مونالیزا را نقاشی کند؟؟

خیر. مونالیزا کلا از سال 1503 تا 1507 نقاشی شده که 10 سال نمیشه کلا. این تاریخ در دفترچه خاطرات Antonio de Beatis بیان شده.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


اشکال بزرگ داخل زمین های کشاورزی در انگلیس در سال 1970 اتفاق افتاد و تا اواخر دهه 90 فکر میکردن کار فضایی هاست. در واقع کار انسان ها بوده و با ابزارهای کشاورزی کاملا ساده ایجاد شده اند و هیچ مقصود خاصی به جز سرکار گذاشتن ملت نداشتن!

دانستنی‌ های جالب (15)

 


یک آمریکایی در ebay اعلام کرد که معنای زندگی رو یافته و میخواهد آنرا بفروشد. او توانست "معنای زندگی" را به ارزش 3 دلار بفروشد.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


گوگل در واقع یک اصطلاح ریاضی است که به معنای عدد 1 که صد صفر در مقابل آن قرار گرفته می باشد. این عدد توسط میلتون سیروتا برادرزاده ریاضی دان آمریکایی، ادوارد کانسر ابداع شده است.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


شما نمی توانید در قطب شمال کار کنید مگر اینکه آپاندیس و دندان های عقلتون رو از بدنتون خارج کرده باشین.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


هر 40 ثانیه یک نفر دست به خودکشی میزند.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


بچه‌ها بدون کشکک زانو متولد میشوند. این بخش در سن ۲ تا ۶ سالگی ظاهر می‌شوند .

دانستنی‌ های جالب (15)

 


ارتفاع برج ایفل در سرما و گرما بر اثر انقباض و انبساط ۱۶ ساتنی متر تغییر میکند.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


عقرب میتواند سه سال بدون غذا زندگی کند.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


 لاما شتر بدون کوهانی است که به هنگام عصبانیت بر صورت طرف مقابل تف می اندازد.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


قلب گنجشک ۱۰۰ بار در دقیقه می تپد.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


زمان گردش سیاره عطارد به دور خود ۲ برابر زمان گردش آن بدور خورشید میباشد.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


بیشترین سرعت که انسان دست یافته ۴۰٫۰۰۰ کیلومتر با سفینه آپولو ۱۰ است.

دانستنی‌ های جالب (15)

 


کبد انسان در ۳۰۰ تا ۵۰۰ روز نو میشود، یعنی اینکه از سلولهای جدیدی برخوردار میشود.

دانستنی‌ های جالب (15)



تاريخ : شنبه 18 مهر 1394برچسب:, | 7:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

اگر مراقب نباشید، ممکن است به دیگران اجازه بازیابی فایل‌های محرمانه خود را داده باشید که این مسئله مخصوصاً زمانی که می‌خواهید هارد یک کامپیوتر را دور بیندازید، اهمیت پیدا می‌کند.

هنگامی‌که فایلی را از سیستم خود پاک می‌کنید، این فایل حتی بعد از خالی شدن Recycle Bin به زندگی خود بر هارد درایو ادامه می‌دهد. این ویژگی به شما (یا حتی دیگر افراد) اجازه بازیابی فایل‌های حذف‌شده را می‌دهد.

 
چه کار کنیم که فایل های حذف شده هاردمان بازیابی نشوند+ آموزش

هنگامی‌که یک فایل را پاک می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟
 
ویندوز (و سایر سیستم‌عامل‌ها) از طریق اشاره‌گرها جایی که فایل‌های مختلف در هارد درایو قرار گرفته‌اند را مشخص می‌کنند و به خاطر می‌سپارند. هر فایل و فولدری در هارد اشاره گری دارد که به ویندوز می‌گوید اطلاعات مربوط به هر فایل از کجا آغاز می‌شوند و به در کجا پایان می‌پذیرند.
هنگامی‌که یک فایل را پاک می‌کنید، ویندوز اشاره‌گرها را پاک‌ کرده و سکتورهایی از هارد که اطلاعات در آن قرار گرفته بودند را علامت‌گذاری می‌کند. از دید سیستم فایل، اطلاعاتی که پاک کرده‌اید دیگر وجود ندارند و فضای مربوطه، آزاد در نظر گرفته می‌شود.
 
به‌هرحال تا زمانی که ویندوز اطلاعات جدیدی را در سکتورهای فایل قبلی بنویسد، قابل بازیابی هستند. برنامه‌ای که عمل ریکاوری فایل‌ها را انجام می‌دهد می‌تواند هارد درایو را برای پیدا کردن فایل‌های حذف‌شده پویش کرده و بازیابی‌شان کند. اگر بر قسمتی از فایل حذف‌شده اطلاعاتی بازنویسی شده باشد، برنامه بازیابی اطلاعات تنها می‌تواند قسمتی از اطلاعات ازدست‌رفته را به دست بیاورد.فقط توجه کنید که این امر در هاردهای SSD صادق نیست.
 
چه کار کنیم که فایل های حذف شده هاردمان بازیابی نشوند+ آموزش
 
چرا اطلاعات حذف‌شده بلافاصله پاک نمی‌شوند
 
جواب این سؤال ساده است. پاک کردن اشاره‌گرهای یک فایل و علامت‌گذاری فضای آن به عنوان «قابل‌استفاده» فرآیندی سریع است. در مقابل، پاک کردن واقعی یک فایل با بازنویسی بر آن فرآیندی طولانی است. به‌عنوان‌مثال، اگر در حال پاک کردن فایلی 10 گیگابایتی باشید، عمل سریعاً اتفاق می‌افتد. ممکن است کامل پاک کردن محتوای فایل تا چندین دقیقه به طول بی انجامد. دقیقاً به اندازه زمانی که در حال ایجاد فایلی 10 گیگابایتی در هارد درایو باشید.
 
برای افزایش کارایی و صرفه‌جویی در زمان، ویندوز و سایر سیستم‌عامل‌ها در هنگام حذف کردن یک فایل، محتوای آن را بلافاصله پاک نمی‌کنند. اگر می‌خواهید این محتوا را کامل پاک کنید، می‌توانید از ابزارهای خرد کردن فایل استفاده کنید. آخرین بخش این مقاله به این ابزار اختصاص یافته است.
 
درایوهای SSD کارکردی متفاوت دارند
 
هاردهای SSD از هیچ‌کدام از این قوانین پیروی نمی‌کنند. هنگامی‌که از هاردی SSD با قابلیت TRIM فعال‌شده استفاده می‌کنید (تمام هاردهای SSD مدرن از TRIM پشتیبانی می‌کنند)، فایل‌های حذف‌شده به سرعت پاک می‌شوند و قابل بازیابی نیستند. اساساً نمی‌توان اطلاعات را در سلول‌های فلش بازنویسی کرد، برای ایجاد اطلاعات جدید، محتوای قبلی حافظه فلش باید قبلاً پاک شده باشند. سیستم‌عامل شما به سرعت فایل‌ها را پاک می‌کند تا سرعت عمل نوشتن در آینده افزایش پیدا کند، اگر این اطلاعات را به سرعت پاک نمی‌کرد، در آینده حافظه فلش باید ابتدا پاک می‌شد تا برای نوشتن دوباره آماده باشد. این امر در طولانی‌مدت، زمان نوشتن بر هارد SSD را افزایش می‌داد.
 
چه کار کنیم که فایل های حذف شده هاردمان بازیابی نشوند+ آموزش

بازیابی فایل‌های حذف‌شده
 
اگر اشتباهاً فایلی را حذف کرده‌اید و حالا به آن نیاز دارید، چیزهایی وجود دارد که بهتر است به خاطر بسپارید:
 
1. باید فایل را در اسرع وقت بازیابی کنید: همچنان که ویندوز به نوشتن فایل در هارد درایو ادامه می‌دهد، احتمال بازنویسی بر فایل‌های حذف‌شده افزایش پیدا می‌کند. هرچه فایل اهمیت بیشتری داشته باشد، بهتر است بازیابی را سریع‌تر انجام دهید.
 
2.باید تا جایی که ممکن است کمتر از هارد درایو استفاده کنید: بهترین راه برای بازیابی یک فایل حذف‌شده از هارد درایو، خاموش کردن سریع کامپیوتر پس از حذف فایل و قرار دادن هارد در کامپیوتر دیگر است. حال می‌توانید از سیستم‌عامل کامپیوتر دوم برای بازیابی فایل حذف‌شده در کامپیوتر اول استفاده کنید. اگر سعی می‌کنید که با نصب کردن برنامه بازیابی در هاردی که فایل در آن قرار داشته آن را بازگردانید، شانس بازنویسی بر فایل و از دست دادن همیشگی آن را افزایش داده‌اید.
ویندوز ابزاری پیش‌فرض برای پویش هارد درایو و پیدا کردن فایل‌های حذف‌شده ندارد، اما ابزارهای واسط زیادی وجود دارند که این کار را برایتان انجام می‌دهند. برنامه Recuva که توسط توسعه‌دهندگان برنامه CCleaner تولید شده انتخاب مناسبی است. Recuva و سایر ابزارهای مشابه هارد درایو را برای پیدا کردن فایل‌های حذف‌شده جست‌وجو می‌کنند و به شما امکان بازیابی آن‌ها را می‌دهند.
 
چه کار کنیم که فایل های حذف شده هاردمان بازیابی نشوند+ آموزش

جلوگیری از بازیابی فایل‌های حذف‌شده
 
اگر در کامپیوتر خود اطلاعات محرمانه و خصوصی مثل مدارک مالی و قسمت‌های دیگر اطلاعات حساس دارید، ممکن است نگران شوید که دیگران امکان بازیابی این فایل‌های حذف‌شده را داشته باشند. اگر در حال فروختن یا دور انداختن کامپیوتر خود هستید، بهتر است احتیاط به خرج دهید.
 
می‌توانید از ابزاری استفاده کنید که به صورت خودکار فضای خالی هارد درایوتان را با بازنویسی اطلاعات دیگری بر آن تمیز کند. بعد تمام اطلاعات حذف‌شده به صورت کامل از هارد پاک می‌شوند و قابل بازیابی نیستند. برای مثال، ابزار Drive Wiper که در برنامه CCleaner قرارگرفته، این کار را برایتان انجام می‌دهد.
 
چه کار کنیم که فایل های حذف شده هاردمان بازیابی نشوند+ آموزش
 
برای حاصل کردن اطمینان از اینکه هیچ فایلی قابل بازیابی نخواهد بود، می‌توانید از نرم‌افزار خرد کردن فایل مثل Eraser استفاده کنید. هنگامی‌که یک فایل خرد یا به‌اصطلاح این برنامه Erase می‌شود، نه‌تنها پاک شده است بلکه روی فضای خالی آن در دیسک عمل بازنویسی انجام شده و دیگر هیچ‌کس قادر به بازیابی آن نخواهد بود. بهتر است بدانید که این ابزار همیشه به کمکتان نخواهد آمد. تصور کنید که در زمانی از فایل اصلی کپی تهیه کرده‌اید و بعد فایل اصلی و فایل کپی را پاک کرده‌اید. ممکن است یک کپی حذف‌شده در هارد شما سرگردان باشد و حساب تعداد دفعات کپی و حذف کردن از دستتان خارج شده باشد.
به خاطر بسپارید که خرد کردن فایل‌ها از پاک کردنشان مدت‌زمان بیشتری می‌طلبد. پس تنها برای از بین بردن فایل‌های حساس و محرمانه از این روش استفاده کنید.
 
چه کار کنیم که فایل های حذف شده هاردمان بازیابی نشوند+ آموزش
 
برای اینکه واقعاً از بازیابی هرگونه فایل جلوگیری کنید، می‌توانید از برنامه‌های مخصوص پاک کردن دیسک مثل DBAN (Darik’s Boot and Nuke) استفاده کنید. DBAN را در سی‌دی نصب کنید و سیستم را با آن بوت کنید. این برنامه هرچه که در هارد درایو باشد از فایل‌های کاربر گرفته تا سیستم‌عامل را پاک کرده و با اطلاعات بی‌اهمیت بر آن‌ها بازنویسی می‌کند. این برنامه برای زمانی که می‌خواهید کامپیوتری را دور بیندازید مناسب است. به‌این‌ترتیب مطمئن می‌شوید که تمامی اطلاعات شخصی حذف شده‌اند.
شاید برخی فکر کنند اطلاعات حتی پس‌ازاینکه بر فضایشان بازنویسی شده باشد قابل بازیابی هستند، اما شواهد نشان داده که اطلاعات به‌دست‌آمده بعد‌ازآن، به‌هیچ‌وجه قابل‌استفاده و مناسب نیستند.
 
چه کار کنیم که فایل های حذف شده هاردمان بازیابی نشوند+ آموزش
 
تا الآن باید متوجه شده باشید که چه زمان می‌توان اطلاعات حذف‌شده را بازیابی کرد و چه زمانی خیر. فراموش نکنید که در هنگام دور انداختن یا فروختن کامپیوتر اطلاعاتتان را به نحو درست از بین ببرید.
 
منبع : فارنت


تاريخ : شنبه 18 مهر 1394برچسب:, | 7:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
برای این که در نوشتن آزمایش هایی که انجام می گیرد نظم بهتری بگیرد و در وقت هم صرفه جویی گردد در یک برگ  A4 دو نمونه کادر رسم نمودیم . شما دانش آموزان عزیز دبستان و دبیرستانی می توانید این برگ را دانلود نموده و دورو کپی بگیرید آن گاه چهار آزمایش در یک برگ A4 جای می گیرد. اگر کتاب علوم شما بیست آزمایش دارد کافی است که پنج برگ کپی گرفته و آن ها را از وسط نصف نموده و با منگنه وصل کنید آن گاه یک دفترچه ازمایش ساخته اید و برای یک سال استفاده خواهید کرد.موفق باشید . صبر و احترام و تلاش را در همه امور زندگی افزایش دهید تا فردی موفق و مفید باشید .

دانلود برگه آزمایش

نام فایل : برگه آزمایش    فرمت : pdf    حجم فایل : ۱۸۴ کیلوبایت


تاريخ : جمعه 17 مهر 1394برچسب:, | 19:58 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
یک تحقیق نشان داده که اتکای بیش از اندازه به کامپیوتر باعث شده تا حافظه انسانها ضعیف شود. انسانها عادت کرده‌اند که استفاده از حافظه کامپیوترها و گجت‌های هوشمند را جایگزین به خاطر سپردن مسائل مختلف کنند.

 

در زمان قدیم خیلی‌ها موارد بسیاری مانند شماره تلفن دوستان خود را از حفظ بودند اما حالا بعضی‌ها حتی شماره افراد نزدیک خود را هم به یاد ندارند. 
 
تحقیقی جدید نشان می‌دهد  که اتکا به کامپیوترها در دراز مدت بر شکل‌گیری حافظه اثر می‌گذارد، چون اطلاعاتی که به راحتی به دست می‌آیند، به راحتی هم فراموش می‌شوند.
 
به گزارش بی‌بی‌سی،این تحقیق روی ۶ هزار بزرگسال در بریتانیا، ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلژیک، هلند و لوکزامبورگ انجام شده و نشان می‌دهد یک سوم این افراد برای اطلاعات و به یادآوردن آنها به کامپیوترها مراجعه می‌کنند.
 
بر اساس نتایج به دست آمده در انگیس تنها ۵۱ درصد شماره تلفن همراه همسر خود را به یاد داشتند که این رقم در ایتالیا ۸۰ درصد است.
 
محققان هشدار داده‌اند که  عادت به نگاه کردن به اطلاعات، مانع از این می‌شود که حافظه طولانی مدت شکل بگیرد و این برای انسانها خطرناک است.


تاريخ : جمعه 17 مهر 1394برچسب:, | 10:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

در میان انبوه ستارگان زیر 17 سال جهان، که برخی از آن ها در تیم‌های بسیار بزرگ اروپا بازی می‌کنند، نام یک جوان کم ادعای ایرانی به چشم می‌خورد.

وبسایت گاردین در بین 50 نوجوان زیر 17 سال که به عنوان ستارگان آینده دنیای فوتبال معرفی کرده است، به هافبک ایرانی باشگاه ذوب آهن هم پرداخته است. این پایگاه خبری انگلیسی در مورد رضا شکاری نوشته است: «او اخیرا اولین بازی‌اش را برای تیم اصلی ذوب‌آهن انجام داد. از او به عنوان جانشین جواد نکونام یاد می‌شود. بازیکنی که 6 فصل در لالیگا بازی کرده، 150 بازی ملی دارد و در ایران یک اسطوره است. بعضی‌ها معتقدند او می‌تواند از نکونام هم بهتر شود. رضا اخیرا به تیم ملی امید ایران هم دعوت شده است، در حالی که تنها 17 سال سن دارد. ایران همواره بازیکنان خوب زیادی پرورش می‌دهد، اما شرایط خوب پیش نمی‌رود. شکاری می‌تواند متفاوت باشد.»
 
رضا شکاری، متولد 1998 است. بازیکنی که تازه 17 ساله شده و برای تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امید به میدان رفته است. در لیگ امسال 10 دقیقه برای تیم گلمحمدی به میدان رفته است. او 8 گل در رده‌های سنی تیم ملی به ثمر رسانده است. بازیکنی به طور جد شبیه به جواد نکونام، با توانایی هجومی بسیار بالاتر است. 
 
به گزارش خبرآنلاین؛ ذوبی‌ها این بازیکن را از مقاومت تهران خریداری کرده‌اند و در حال پرورش این استعداد ناب هستند. مسئولان ذوب‌آهن گفته‌اند که در صورت پیشنهاد از باشگاه ها سطح بالای اروپا، تمام همکاری‌های لازم را برای رضا شکاری انجام می‌دهند. کارشناسان پیش بینی می‌کنند رضا شکاری در کنار گلمحمدی می تواند پیشرفت خوبی داشته باشد. 
 


تاريخ : جمعه 17 مهر 1394برچسب:, | 9:52 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معمولا زوج‌های جوان هنگام برنامه‌ریزی برای سفر ماه‌عسل، تلاش می‌کنند بهترین‌ها را در نظر بگیرند تا سفری رویایی برای خود رقم بزنند. سرگرمی‌ها و فعالیت‌های مختلف تعطیلاتی به یاد ماندنی را برای این افراد رقم خواهد زد. با کجارو همراه شوید تا با ۷ مقصد پرهزینه‌‌ی مسافرتی آشنا شوید.

همه‌ی مردم پول و زمان زیادی را برای سفرهایشان اختصاص می‌دهند. پس از آن دوست دارند خاطرات‌شان را مرور کنند.

طبق گزارش‌های سایت about خوراک و غذای مصرفی در این سفر سه برابر بیشتر از سفرهای دیگر هزینه دارد.

honeymoon-destinations-1

از آن‌جا که هزینه‌ی ماه عسل در سراسر جهان بیش از حد متوسط است، تغییرات بسیاری در این سفرها به وجود می‌آید.

برخی یک سفر کلاسیک و پیاده‌روی در مسیر ساحل را ترجیح می‌دهند، و برخی ول‌خرجی را دوست دارند. در این مقاله ما به دسته‌ی دوم می‌پردازیم.

عجیب است که نام پاریس در این لیست نیست. در این‌جا ما گران‌ترین و پرزرق‌وبرق‌ترین هتل‌ها را انتخاب کرده‌ایم پس اگر شما می‌خواهید هزینه‌ی کم‌تری خرج کنید می‌توانید هتل‌های ارزان‌تری را هم پیدا کنید.

۱. مالدیو

Maldives

فرض کنید برای رفتن به هر مقصدی باید یک یا دو ساعت پرواز داشته باشید،‌ خانه‌های ییلاقی در کنار آب‌های درخشان که گران‌قیمت هم هستند در انتظار شما خواهند بود، مالدیو به عنوان گران‌ قیمت‌ترین مکان برای ماه‌عسل در دنیا شناخته شده است. هتل‌هایی که برای ماه‌عسل‌ در این مکان در نظر گرفته شده شامل سواحل شنی سفید، تالاب‌های فیروزه‌ای، غواصی‌های بی‌نظیر و ویلاهای فوق‌العاده‌ای روی آب است. البته غذاهای متنوع و خوب آن را نیز نباید فراموش کرد.

۲. مجمع‌الجزایر دریای اژه (یونان)

Greek-Cyclades

در جنوب آتن، بیش از ۲۰۰۰ جزیره‌ی زیبای یونانی وجود دارد، جایی که ماه‌عسل‌هایی کلاسیک با ساختمان‌های آبی گنبدی شکل و مناظر زیبای اقیانوس به همراه مهمانی‌های شبانه را می‌توانید تجربه کنید. سادورینی (Santorini) گران‌ترین جزیره‌ی منظقه است، زوجین می‌توانند روی صخره‌های سالی قدم بزنند و غروب زیبای آفتاب را تماشا کنند. خیابان‌های این جزیره هم با رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌ها و گالری‌های مختلف در انتطار شما هستند.

۳. بورا بورا (Bora Bora)

Bora-Bora

جزیره‌ی آتشفشانی بورا بورا معمولا با جزایر مالدیو به خاطر شباهت‌شان، مقایسه می‌شود. ویلاهای روی آب، درختان خرما که در سراسر ساحل کاشته شده‌اند و آب‌های فیروزه‌ای با شن‌های سفید این جزیره را به مقصدی مناسب ماه‌عسل تبدیل کرده است.

افرادی که دوست دارند ماه‌عسلی پرجنب و جوش داشته باشند و به غواصی و تورهای offroadبروند&این مکان بسیار مناسب است، در کل منطقه‌ی لوکسی برای ماه‌عسل است.

۴. فیجی

Fiji

آب معدنی در فیجی بسیار گران است، پس چرا به این مکان سفر کنیم؟ در واقع در این‌جا هتل‌های دوست داشتنی زیادی که قیمت مناسبی هم دارند می‌توانید پیدا کنید، اما اگر بر فراز آسمان‌های استرالیا پرواز می‌‌کنید قطعا بلیط هواپیمای شما تأثیر به سزایی در حساب بانکی شما می‌گذارد.

در عوض در سفر به فیجی می‌توانید از همه چیز مثل دوچرخه‌سواری، چتربازی، تورهای هلیکوپتر و غواصی لذت ببرید.

۵. توسکانی

Tuscany

توسکانی در قسمت ساحلی دریای تیرنی ایتالیا واقع شده است. این منطقه پر از تپه‌ها، روستاهای عجیب و جالب و بنا‌های خیره کننده‌ی تاریخی است که همگی مکانی عاشقانه برای ماه عسل زوج‌های جوان را فراهم کرده است.

۶. کائوآئی

Kauai

یکی از چهار جزیره‌ی محبوب هاوایی، کائوآئی است که کوچک‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود و زیاد هم گسترش پیدا نکرده است. زیبایی این جزیره باورنکردنی است و همین باعث شده تا کائوآئی از گران‌ترین مقاصد ماه‌عسل به شمار بیاید.

کائوآئی به خاطر وجود مناطق سرسبز و وحشی و آب‌وهوای کوهستانی گردشگران زیادی دارد. سواحل ناهموار، چشم‌اندازهای هالیوودی دست نخورده این جزیره را جذاب‌تر کرده‌اند. فیلم‌هایی مانند Raiders of the Lost Ark، سریال the Jurassic Park و King Kong سال ۲۰۰۵ در این‌جا ساخته شده‌اند.

۷. جزایر بکر بریتانیا

British-Virgin-Islands

تنها جزایر کارائیب لیست ما را کامل می‌کند، جزایر بکر بریتانیا برای ماه‌عسل بسیار گران هستند. گرچه با قایق‌رانی (مسافرت با قایق‌های تفریحی) و فعالیت‌های دیگر مانند غواصی می‌توانید مشغول شوید، با گذر زمان این جزایر هم مانند جزایر دیگر توسعه خواهند یافت اما نه به اندازه‌ی جزایر ایالات متحده‌ی آمریکا. آشنایی با مکان‌های تاریخی، فرهنگ و غذاهای دریایی و محلی هم می‌تواند از فعالیت‌های این مکان باشد.

منبع: Businessinsider



تاريخ : جمعه 17 مهر 1394برچسب:, | 9:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ترفندها و حقایق ساده ای که همیشه به کارتان می آید










































































تاريخ : پنج شنبه 16 مهر 1394برچسب:, | 20:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

ما برای پاسخ دادن به این سوال و تحقق این جمله شروع به گرد آوری سری مطالب جدیدی در مجله اینترنتی برترین ها کرده ایم، مطلبی که فقط شامل زیبایی های ایران زیبای ما می‌شود، از زیبایی های طبیعی کشور چهار فصل‌مان گرفته تا بناهای تاریخی و مذهبی و سایر زیبایی های قابل لمس کشورمان.

 شما نیز میتوانید ما را در گرد آوری این مطلب کمک کنید، در هر کجای این سرزمین زیبا هستید، از شمال سرسبز گرفته تا جنوبِ زیبا، از چابهار تا بازرگان، از خرمشهر تا سرخس، هر کجا که هستید دوربین یا گوشی تان را وسیله ای برای ثبت این زیبایی ها کنید و زیبایی های شهر و روستای خود را برای ما بفرستید.

1. دشتی زیبا در شهرستان مینودشت، استان گلستان.
 

ایرانِ زیبای ما (2)

 


2. باغ شاهزاده ماهان کرمان.

ایرانِ زیبای ما (2)


3. دریاسر، شهرستان تنکابن، استان مازندران.

ایرانِ زیبای ما (2)

 


4. باغ دولت آباد یزد.

ایرانِ زیبای ما (2)

 


5. یک صبحانه ایرانی. نیمروی محلی، نان بربری و پنیر و گردو، کره و عسل در کنار چای شیرین.

ایرانِ زیبای ما (2)


6. نمایی از شهر تبریز، بزرگترین شهر شمال غرب کشور.

ایرانِ زیبای ما (2)

 


7. ساحل سرخ، جزیره هرمز، خلیج فارس.

ایرانِ زیبای ما (2)


8. تالاب زیبای سوستان، در شهرستان لاهیجان.

ایرانِ زیبای ما (2)


9. ساحل سبز، جزیره قشم، خلیج فارس.

ایرانِ زیبای ما (2)

 


10. «فیلیپ گایست» هنرمند آلمانی به دعوت سفیر آلمان در ایران و به مناسبت تاریخ اتحاد دو آلمان شرقی و غربی، نماد تهران را به شکل متفاوت نورپردازی کرد.

ایرانِ زیبای ما (2)

 


11. بانوی ترکمن.

ایرانِ زیبای ما (2)

 


12. کوچه باغی زیبا، در یکی از روستاهای اطراف تویسرکان، استان همدان.

ایرانِ زیبای ما (2)

 


13. بنای تاریخی طاق بستان، کرمانشاه.

ایرانِ زیبای ما (2)

 


14. جنگل ابر، منطقه حفاظت شده، توریستی و ییلاقی جهان نما، شهرستان کردکوی، استان گلستان.

ایرانِ زیبای ما (2)

 


15. طاقی در گنبد سلطانیه، سلطانیه ی استان زنجان. گنبد سلطانیه مقبرهٔ اُلجایتو است که در ۱۳۰۲ تا ۱۳۱۲ میلادی در شهر سلطانیه (پایتخت ایلخانیان) ساخته شد و از آثار مهم معماری ایرانی و اسلامی از شیوه معماری آذری به شمار می‌رود. گنبد سلطانیه در فهرست آثار میراث جهانی به ثبت رسیده‌است.



ایرانِ زیبای ما (2)



تاريخ : چهار شنبه 15 مهر 1394برچسب:, | 6:51 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

دره پروانه یا Petaloudes واقع در سمت غرب جزیره یونانی رودرز می باشد. این دره در فصل بارانی سال پذیرای هزاران پروانه است. در پایان ماه مه دره مانند لحافی از مخمل با این پروانه ها پوشیده می شود. درختان فراوان اوکالیپتوس این دره در واقع مسیر مهاجرت این پروانه هارا به سمت دره آسان تر می نمایند. در دوره های بارانی سال پروانه ها به این منطقه به جهت رطوبت و سردی هوا نقل مکان کرده برای جفت گیری و گذاشتن تخم های خود بروی تنه درختان دره تا لاروهای این پروانه ها پس از به دنیا آمدن بتوانند از برگ درختان تغذیه و رشد نمایند، تا به پروانه بالغی تبدیل شوند. پروانه مادر پس از گذاشتن تخم های خود در یک مکان تاریک و سرد می میرد و کرم پروانه پس از رشد کامل خود  در ماه ژوئن بدنیا می آید. متاسفانه این دره و پروانه های آن را افزایش جمعیت  گردشگران تهدید میکند.



دره پروانه ها در یونان

دره پروانه ها در یونان

دره پروانه ها در یونان

دره پروانه ها در یونان

دره پروانه ها در یونان

دره پروانه ها در یونان

دره پروانه ها در یونان



تاريخ : دو شنبه 13 مهر 1394برچسب:, | 13:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

کودکان هنگام صبح به انرژی نیاز دارند. برای تولید این انرژی باید والدین غذایی را انتخاب کنند که سرشار از کالری و ویتامین باشد و هرچند برای تهیه صبحانه برای فرزند خود زمان کافی ندارند، می توانند با خوراکی های ساده اما کاملا مقوی آنها را روانه مهد یا مدرسه کنند.

نیویورک تایمز در مقاله ای بچه های آمریکایی را با دیگر کودکان و نوجوانان سراسر دنیا مقایسه کرده بدینصورت که بچه های آمریکایی در منوهای صبحانه شان اکثرا غلات، بلغور جو دوسر، شیر، ماست، تخم مرغ، مغز بادام، كنجد و عسل‌ و قطعات‌ میوه‌ دیده می شود در حالیکه این وعده غذایی برای بسیاری دیگر از بچه ها در سراسر دنیا در زمان های کاملا مشابه، گاهی کاملا متفاوت است.



Saki Suzuki, 2 ¾ years old, Tokyo






Doga Gunce Gursoy, 8 years old, Istanbul






Nathanaël Witschi Picard, 6 years old, Paris





Phillip Kamtengo, 4 years old, and Shelleen Kamtengo, 4 years old, Chitedze, Malawi






Koki Hayashi, 4 years old, Tokyo






Viv Bourdrez, 5 years old, Amsterdam





Birta Gudrun Brynjarsdottir, 3 ½ years old, Reykjavik, Iceland





Aricia Domenica Ferreira, 4 years old, and Hakim Jorge Ferreira Gomes, 2 years old, S?o Paulo, Brazil






Emily Kathumba, 7 years old, Chitedze, Malawi






Oyku Ozarslan, 9 years old, Istanbul






Tiago Bueno Young, 3 years old, S?o Paulo, Brazil



تاريخ : یک شنبه 12 مهر 1394برچسب:, | 13:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یکی از مسائلی که در موفقیت تحصیلی تأثیر مهمی دارد، خواندن به‌موقع درس‌هاست. درس هر روز در همان روز خوانده شود، یعنی وقتی معلم چند صفحه از کتاب را درس می‌دهد، دانش‌آموز نیز در همان روز آن درس را بخواند. این روش باید از آغاز سال تحصیلی به کار گرفته شود. دانش‌آموزی که چند روز یا حتی یک روز هیچ مطالعه‌ای انجام ندهد، انگیزه و رغبت خود را برای درس خواندن از دست می‌دهد و اصولاً برای مطالعه در روزهای بعد، باید یک نیروی بیش‌تری را به کار برد تا بتواند به وضعیت قبل برگردد؛ بنابراین باید مطالعه پیوسته باشد نه منفصل. حفظ این امتداد و استمرار یکی از اصول برنامه‌ریزی است. خواندن درس هر روز در همان روز يکي از مهم‌ترين عواملي است که باعث مي‌شود ماندگاري مطلب در ذهن شما افزايش يابد و بدين ترتيب مرور را آسان‌تر و سريع‌تر مي‌کند. با این کار خیلی سریع متوجه قسمت‌هایی از درس می‌شوید که در آن‌ها مشکل دارید و در روز بعد می‌توانید از معلم بپرسید و رفع اشکال کنید. از طرفی هم در ساعت مطالعه صرفه‌جویی کرده و هم موجب افزایش کیفیت مطالعه‌تان می‌شوید. هم‌چنین به دلیل حجم کم تکالیف درسی، مطالب به صورت عمیق خوانده می‌شوند و درنتیجه یادگیری بهتر انجام می‌شود. وقتی درس‌ها به‌تدریج و به‌موقع مطالعه شود، از انباشتگی مطالب جلوگیری خواهد شد و خواندن درس‌ها به شب امتحان موکول نمی‌شود. درواقع با این روش در مراحل بعدی به وقت کم‌تری برای مرور نیاز است؛ زیرا از قبل مطالب درسی به طور عمیق خوانده شده است. حتی به دفعات بیش‌تری می‌توان درس‌ها را مرور کرد.



تاريخ : یک شنبه 12 مهر 1394برچسب:, | 13:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

آیا تاکنون به این موضوع فکر کردید که چرا معمولاً در پاییز و زمستان بیشتر از فصول دیگر سال سرما می‌خورید؟ اگر می‌خواهید پاییز و زمستان خود را بیمه کنید و دچار سرماخوردگی نشوید، بهتر است ۴ روشی را که در ادامه ایمیل برای جلوگیری از سرما خوردگی بیان شده را به کار گیرید.

بنا به گزارش منتشر شده در مجله هلث health magazine در مشاوره با چندین متخصص برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصل زمستان و یا پاییز می‌بایست در ابتدا حتماً خود را با واکسن آنفولانزا محافظت کنید و سپس با استفاده از راهنمای زیر پاییز و زمستان خود را بیمه کنید. البته گذشته از مواردی که از نظر خواهید گذراند، خوردن میوه های سرشار از ویتامین C مانند لیمو شیرین و پرتقال و مركبات دیگر مقاومت بدن را در مقابل این بیماری زیاد می كند. ضمنا بهترین موقع برای تزریق واکسن آنفولانزا،‌ ماه های مهر و آبان است.

1. قرارهای خود را در فصول سرد حتی الامکان در فضای باز بگذارید!
باور عموم بر این اساس است که برای جلوگیری از سرماخوردگی بهتر است در فضای بسته و گرم بمانیم ولی مشکل اینجاست که باکتری‌ها و ویروس‌ها در فضای بسته باقی می‌مانند و احتمال انتقال بیماری و این ویروس‌ها در فضای بسته به مراتب افزایش می‌یابد و این در حالیست که در فضای باز، جریان هوا به ویروس‌ها اجازه نمی‌دهد که در محیطی بمانند.

بنابراین بیرون رفتن و خارج شدن از فضای بسته نه تنها شما را از شر ویروس‌های ساکن در آن محیط نجات می‌دهد بلکه اگر بیرون رفتن شما با حرکات ورزشی و یا پیاده روی همراه شود باعث بالا رفتن سیستم ایمنی بدن شما می‌شود زیرا تحقیقات نشان می‌دهند ورزش هم باعث ارتقا قوای فیزیکی و هم ارتقای سطح ایمنی و حفاظتی بدن می‌شود.

2. آرامش روانی باعث جلوگیری از سرما خوردگی می‌شود
شاید شما هزاران دلیل برای اینکه زمان کافی برای استراحت ندارید داشته باشید، ولی عدم داشتن استراحت کافی و سلامت روانی می‌تواند هزینه‌های سنگینی به شما تحمیل کند. مضطرب بودن باعث ترشح هورمون‌های مرتبط با استرس می‌شود که موجب ضعیف شدن بنیه بدنی شما در طول زمان می‌شود و سیستم دفاعی بدن شما در برابر آنفولانزا و یا سرما خوردگی ناکارآمد ظاهر می‌شود. بنابراین زمان کافی را در طول شبانه روز به آرامش و سلامت روانی خود اختصاص دهید.

3. دستهای خود را بشویید
شستن دستهایتان تا حدود زیادی از انتقال ویروس به بدن شما جلوگیری می‌کنند زیرا با لمس کردن اشیا مختلف در طول روز این ویروس‌ها به راحتی می‌توانند به سطوح دستان شما منتقل شوند. در شست و شوی دستانتان دقت کافی را به خرج دهید. از آنجایی که احتمال وجود ویروس بر روی سطح صابون‌ها وجود دارد حتی الامکان سعی کنید از مایع‌های دستشویی استفاده کنید که دست‌تان با آنها تماسی نداشته باشد. انتقال ویروس‌ها در محیط‌های مرطوب در مقایسه با محیط‌های خشک آسانتر صورت می‌پذیرد، بنابراین سعی کنید بعد از شستن دست‌هایتان با حوله‌های پاکیزه و عاری از آلودگی آنها را خشک کنید و نه با لباس‌هایتان.

4. خواب کافی داشته باشید
تحقیقات نشان دهنده این هستند که مقدار خواب مورد نیاز برای هر کس در طول شبانه روز تفاوت دارد، اما مدت خواب کمتر از 7 ساعت در طول شبانه روز می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس سرما خوردگی را تا سه برابر افزایش دهد. از طرفی دیگر فقط زمان آرامش و سکوت برای ما در طول شبانه روز در شب‌ها زمانی است که دراز کشیدیم، ولی دقیقاً در همین زمان به‌صورت ذهنی سعی بر تحلیل مشکلاتمان داریم که باعث می‌شود مغز و ذهن به خواب فرو نروند، بنابراین به هنگام شب سعی کنید ذهن‌تان را از موضوع‌ها و مسائل روزانه خالی کنید تا بتوانید سریع تر و آسان تر به خواب فرو بروید.



تاريخ : یک شنبه 12 مهر 1394برچسب:, | 13:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

کاخ های سلطنتی بسیار زیبایی در جهان وجود دارند که بازدید از آنها برای عموم آزاد است و هر ساله توریست های زیادی را به خود جذب می کنند. ما نام تعدادی از آنها را برایتان آورده ایم تا اگر شما هم به بازدید از این مکان های تاریخی علاقه دارید، به آنها سری بزنید.
 

1.کاخ باکینگهام، لندن

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
کاخ باکینگهام در لندن اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است. این کاخ همچنین یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی فعال دنیا و اغلب مرکز رویدادهای عمومی ویژه و مهمانی‌های سلطنتی و در هنگام جشن‌های ملی، مورد توجه بریتانیایی‌ها است. این مکان با آثار هنری و زینتی زیادی تزیین شده است. طراحی‌های داخلی اصلی از جمله استفاده گسترده از سنگ مرمرنمای رنگارنگ و لاجوردهای آبی و صورتی، به پیشنهاد سر چارلز لانگ، که در اوایل سده نوزدهم صورت گرفتند، هنوز دست نخورده باقی مانده‌اند.

پادشاه ادوارد هفتم دستور به نوآرایی کاخ، با طرح عصر طلایی اروپا به رنگ کرم و طلایی داد. بسیاری از اتاق‌های پذیرایی کوچکتر، به شیوه سلطنت چینیان تزیین شده‌اند. باغ کاخ باکینگهام بزرگترین باغ شخصی لندن است.


2.قصر نوی‌شوان‌شتاین

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
قصری است متعلق به قرن نوزدهم میلادی در جنوب استان باواریا در جنوب کشور آلمان که توسط پادشاه وقت باوریا به نام لودویگ دوم (بایرن) ساخته شد. این قصر هم اکنون یکی از محبوب‌ترین نقاط توریستی در کشور آلمان است و هر ساله 1.4 میلیون توریست از آن دیدن می کنند.


3.رویال پالاس، مادرید

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
رویال پالاس محل اقامت پادشاه اسپانیا است که وسعتی حدود 135000 متر مربع با 2800 اتاق دارد. این قصر همچنان محل میهمانی های رسمی و جشن های ملی است.


4.کاخ شون‌برون، وین

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
کاخ شون‌برون به معنای «چشمه زیبا»، اقامتگاه تابستانی پادشاهان اتریش در وین پایتخت اتریش بوده‌ است و اکنون یکی از آثار مهم فرهنگی این کشور است که تا سال ۱۹۶۰ بنا شده ‌است. این کاخ که بیش از ۱۴۰۰ اتاق دارد و به سبک روکوکو تزیین شده ‌است یکی از جاذبه‌های مهم توریستی وین به شمار می‌آید. کاخ‌ها و باغ‌ها نشان دهنده سلیقه‌ها، علایق و آرزوهای پادشاهان این کشور است.


5.کاخ توپ‌قاپی

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
کاخ توپ‌قاپی واقع در استانبول از قصرهای معروف امپراتوری عثمانی است که از ۱۴۶۵ تا ۱۸۵۳ مرکز اداری این امپراتوری بود. سلطان محمد فاتح در ۱۴۵۹ دستور ساخت این قصر را داد و کار ساختن آن در ۱۴۶۵ به پایان رسید. این قصر بین شاخ طلایی و دریای مرمره در استانبول واقع شده و چشم‌اندازی بسیار عالی به تنگه بسفر دارد.


6.کاخ هولی‌روود، اسکاتلند

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
کاخ هولی‌روود قامتگاه اصلی خاندان سلطنتی بریتانیا در اسکاتلند است. این کاخ از سده ۱۵ میلادی تاکنون محل رسمی اقامت خاندان سلطنتی بریتانیا بوده‌است که اکنون یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه است. گالری که در این عکس مشاهده می کنید با 96 پرتره از پادشاه تززین شده است.


7.کاخ بزرگ، بانکوک

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
کاخ بزرگ مجموعه‌ای از ساختمانهای سلطنتی در بانکوک پایتخت تایلند است که از قرن هجدهم میلادی تا کنون، محل اقامت رسمی پادشاهان آن کشور بوده‌ است. ساخت این مجموعه، از سال ۱۷۸۲ میلادی آغاز شده و بطور مداوم گسترش یافته‌است. کاخ بزرگ اکنون به عنوان یکی از جاذبه های توریستی بانکوک به شمار می آید.


8.کاخ زمستانی، روسیه

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
نام قصری در شهر سن پترزبورگ روسیه است که از سال ۱۷۳۲ میلادی تا سال ۱۹۱۷ میلادی که سال سقوط تزارها بود، محل سکونت تزارهای روسیه بوده است. این ساختمان بیشتر به عنوان موزه ارمیتاژ شناخته می شود.


9.شهر ممنوعه

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
شهری قدیمی در منطقه پکن، پایتخت کشور چین است و یکی از مهمترین دیدنی‌های تاریخی این کشور بشمار می‌آید. شهر ممنوعه به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان است. عداد قصرها و اتاق‌ها در شهر ممنوعه بسیار زیاد است. می‌گویند جمعاً ۹۹۹۹۵ اتاق در آن وجود دارد.

به اعتقاد پیشینیان چینی، اقامتگاه امپراتوران آسمانی دارای ۱۰ هزار اتاق است و امپراتورانی که پسر امپراتور آسمانی دانسته می‌شدند باید خویشتندار بوده و نمی‌بایست از شمار اتاق‌های امپراتور آسمانی تجاوز می‌کردند. از این رو شمار اتاق‌های شهر ممنوعه نیم اتاق کمتر از شمار اتاق‌های کاخ آسمانی است.


10.قصر هافبرگ، وین

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
این کاخ از سال ۱۲۷۹ اقامتگاه برخی از قدرتمندترین اشخاص تاریخ اتریش، از جمله شاهان سلسله هابزبُرگ و فرمانروایان امپراطوری اتریش بوده است. امروزه گردشگران می توانند رد پایی از زندگی روزمره این پادشاهان را در این مکان ببینند. به عنوان مثال وسایل ورزشی او همچنان از چهارچوب در آویزان است.


11.کاخ ورسای

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
کاخ ورسای مجموعه کاخ‌هایی در شهر ورسای در نزدیکی پاریس است که به عنوان بزرگترین کاخ‌های سلطنتی جهان شناخته می‌شود. این کاخ به عنوان یکی از میراث جهانی توسط یونسکو انتخاب شده‌است.


12.کاخ فونتن بلو، فرانسه

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
این کاخ که حدود یک ساعت از فرانسه فاصله دارد، حدود 7 قرن خالی از سکنه بوده است و اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری فرانسه شناخته می شود.


13.کاخ گلستان

زیباترین کاخ های سلطنتی در جهان
کاخ گلستان مجموعه‌ای از بناهاست که در میدان ارگ تهران قرار دارد. بناهای این کاخ در زمان‌های مختلف ساخته و نام آن از تالار گلستان واقع در عمارت خروجی گرفته شده‌است. کاخ گلستان در سی و هفتمین اجلاس سالانه کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در پنوم پن، پایتخت کامبوج، در فهرست آثار جهانی به ثبت رسید.

این اثر شانزدهمین اثر ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای می‌گیرد. کاخ گلستان فضایی از ارگ سلطنتی تاریخی بوده است. آثار هنری این مکان الهام بسیاری از هنرمندان معاصر شده است


تاريخ : یک شنبه 12 مهر 1394برچسب:, | 6:51 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرآنلاین نوشت: مرحوم علامه مرتضی عسکری درباره اینکه چرا حضرت علی(ع) در سقیفه واقعه غدیر را مطرح نکرد نوشته است: «اگر شرایطی که سقیفه تشکیل شد و موقعیت ‏حضرت علی(ع) را مورد توجه قرار دهید خواهید فهمید که حضرت امیر(ع) در سقیفه نیامد تا بخواهد احتجاج بکند، آنچنان که در کتاب های حدیثی و تاریخی آمده است، پیامبر اکرم (ص) روز دوشنبه رحلت کرد، حضرت علی(ع) به همراه چهار نفر دیگر: عباس عموی پیامبر و یکی از فرزندانش، یکی از آزادشدگان پیامبر و یک نفر از انصار مشغول غسل و تجهیز پیامبر(ص) شدند. در همین حال انصار در سقیفه گرد آمدند (سقیفه محل اجتماع عشیره است مربوط به شیخ عشیره که آنجا جمع می ‏شوند) تا «سعد بن ‏عباده‏» را به جای پیامبر(ص) برگزینند. آیا درباره سعد بن ‏عباده از پیامبر توصیه ‏ای رسیده بود؟ فضیلتی داشت؟ یا نه صرفا به خاطر آنکه رئیس قبیله بود مطابق زندگی عشیره ‏ای و قبیله ‏ای موجود در جزیره العرب، به دنبال این بودند حال که پیامبر از دنیا رفته باید جانشین او از ما باشد. خبر به مهاجرین رسید، اینها نیز در سقیفه جمع شدند. این در حالی بود که جنازه پیامبر هنوز به خاک سپرده نشده است و دیگران مشغول غسل آن حضرت بودند.

عباس عموی پیامبر در همان حال که مشغول غسل و کفن آن حضرت بودند به علی(ع) پیشنهاد کرد: «یابن اخی امدد یدیک ابایعک؟ یقال عم رسول الله(ص) بایع ابن ‏عمه فلا یختلف علیک اثنان؛ پسر برادم دستت را بده با تو بعیت کنم تا بگویند عموی پیامبر با پسرعموی او بیعت کرده، آنگاه دو نفر هم با تو مخالفت نخواهند کرد.»

حضرت نپذیرفت، فرمود: «ما مشغول تجهیز پیکر پیامبر هستم!» اختلاف مهاجرین و انصار بر سر جانشینی بالا گرفت، مهاجرین استدلال کردند که ما از قریش هستیم وابسته به پیامبر(ص)، عرب نمی ‏پذیرد از غیر بستگان جانشین شود. اختلاف دیرینه «اوس‏» و «خزرج‏» عده ‏ای از انصار را که می ‏ترسیدند که حکومت ‏به دست رقبایشان بیفتد با مهاجرین هم صدا کرد و در نهایت آنها که در سقیفه جمع بودند اکثریت ‏با ابی‏ بکر بیعت کردند.

همان روز دوشنبه کار را تمام کردند و از آن پس برای ابی ‏بکر بیعت می ‏گرفتند، روز بعد هم ابی‏ بکر را به مسجد پیامبر(ص) که آن زمان حکم دارالحکومه را داشت آوردند خطبه خواند و نماز خواند. تمامی اینها در وقتی بود که علی(ع) مشغول تجهیز پیامبر(ص) بود زیرا بعد از اتمام غسل و کفن بنا شد مسلمانان ۵ نفر ۵ نفر و یا ده نفر ده نفر بیایند در همان خانه پیامبر بر آن حضرت نماز بخوانند و حضرت علی(ع) در آنجا آنان را راهنمایی می ‏کرد. این کار از روز دوشنبه تا چهارشنیه به طول انجامید و شب چهارشنبه هم پیامبر را به خاک سپردند. مراسم دفن که تمام شد، مطابق وصیت پیامبر(ص) به علی(ع) که فرموده بود از دفن و کفن من که فارغ شدی ردا از دوش مگیر تا آنکه قرآنی که در خانه من هست آن را جمع کنی، حضرت علی به جمع ‏آوری قرآن پرداخت. این قرآنی بود همراه با تفسیر، نوشته بر روی تخته، پوست، شانه گوسفند و …، حضرت همه اینها را جمع ‏آوری کرد، پس از جمع ‏آوری آن را به مسجد آورد که متاسفانه آن را نپذیرفتند. حضرت هم آن قرآن را برگرداند و فرمود: دیگر آن را نخواهید دید! این همان قرآنی است که حضرت حجت(عج) آن را در مسجد کوفه بیرون می ‏آورد و احکام اسلامی را به مسلمانان بر اساس آن تعلیم می ‏دهد، زیرا آن همین قرآن است ولی با تفسیر و توضیحات.

بنابراین می ‏بینید که در جریان سقیفه و انتخاب ابوبکر و حتی دو روز بعد از آن حضرت امیر(ع) به کار غسل و دفن پیامبر مشغول بوده و در هیچ یک از اجتماعات آنها نبوده تا بخواهد به حادثه غدیر با آنان احتجاج کند.»

اولین باری که داستان غدیر میان عموم مردم مطرح شد

علامه عسکری همچنین درباره اولین زمان علنی شدن داستان غدیر گفته است:

«اولین بار که در ملا عام غدیر مطرح شد در زمان خلافت ‏خود آن حضرت بود، زیرا تا آن زمان موردی که لازم ببیند و غدیر را مطرح کند پیش نیامد، چون ابوبکر بعد از خود نامه ‏ای نوشته بود و طی آن عمر را به جانشینی خود تعیین کرده بود همان نامه را پس از مرگ او برای مردم خواندند و مردم هم با او بیعت کردند بعد از او هم داستان شورای شش نفره پیش آمد که یک نفر از آن شورا علی(ع) بود و به آنجا منتهی شد که همگان می ‏دانیم. تا می‏ رسد به زمان خلافت‏ خود حضرت، چنانکه تفصیل آن در کتاب الغدیر آمده است.
روزی حضرت در مسجد کوفه بر بالای منبر فرمود: هر کس حدیث غدیر را شنیده است‏ بگوید، چند نفر برخاستنند و زبان به اظهار آنچه در غدیر گذشته است نمودند. این اولین بار بود که بدون ترس در ملا عام فضائل علی(ع) گفته می ‏شد و از غدیر سخن به میان می ‏آمد و مردم همه می‏ شنیدند و تا امروز آن شنیده‏ ها در باره غدیر برای ما مانده است.»



تاريخ : شنبه 11 مهر 1394برچسب:, | 7:11 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

http://setfa.net/images/cul5w6tqkniczm47nss.png



تاريخ : جمعه 10 مهر 1394برچسب:, | 21:51 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

حتماً بار ها با گالری ها و تصاویر مختلف از زیبایی های طبیعی، تاریخی و انسانی کشورهای مختلف برخورد داشته اید و از تماشای آن ها لذت برده اید، و حتماً حین تماشای آن گالری ها این سوال از ذهنتان عبور کرد که "ایران خودمان چه کم از این کشور ها دارد؟"

ما برای پاسخ دادن به این سوال و تحقق این جمله شروع به گرد آوری سری مطالب جدیدی در مجله اینترنتی برترین ها کرده ایم، مطلبی که فقط شامل زیبایی های ایران زیبای ما می‌شود، از زیبایی های طبیعی کشور چهار فصل‌مان گرفته تا بناهای تاریخی و مذهبی و سایر زیبایی های قابل لمس کشورمان.

 شما نیز میتوانید ما را در گرد آوری این مطلب کمک کنید، در هر کجای این سرزمین زیبا هستید، از شمال سرسبز گرفته تا جنوبِ زیبا، از چابهار تا بازرگان، از خرمشهر تا سرخس، هر کجا که هستید دوربین یا گوشی تان را وسیله ای برای ثبت این زیبایی ها کنید و زیبایی های شهر و روستای خود را برای ما بفرستید.

مثل همیشه منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

********
1. نمای زیبا از دهکده  تاریخی ماسوله در فومن استان گيلان. عکس از نصرا روشن.
 

ایرانِ زیبای ما (1)


2. ايران بزرگترين توليدكننده و صادركننده پسته در جهان است. عکس از مهدی مطهری.

ایرانِ زیبای ما (1)

 


3. آسمان بار امانت نتوانست کشید.

شنزار طبس، استان خراسان جنوبی. عکس از مصطفی ت.

ایرانِ زیبای ما (1)


4. هر که را با خط سبزت سر سودا باشد، پای از این دایره بیرون ننهد تا باشد.

دریاچه سد آلیمالات، در مسیر جاده نور، چمستان، مازندران. عکس از مصطفی ت

ایرانِ زیبای ما (1)

 


5. یه جاده پر از آرامش. جوانرود، جاده شروینه. استان کردستان. عکس از امید حیدری فر.

ایرانِ زیبای ما (1)


6. طبیعت زیبای منطقه سامان در استان چهارمحال و بختیاری. عکس از hmzpic

ایرانِ زیبای ما (1)


7. مسجد وکیل شیراز. عکس از امیر شاهی.

ایرانِ زیبای ما (1)

 


8. غذای سنتی خوراک جگر گوسفند یا همان جغول بغول. فلفلی و لذیذ. عکس از نفس عطایی.

ایرانِ زیبای ما (1)

 


9. پرواز زیبای دسته سار ها بر فراز بنای تاریخی ائل گولی در تبریز. عکس از پیمان.

ایرانِ زیبای ما (1)

 


10. نمایی رویایی از دشت های سرسبز شهرستان لاهیجان. عکس از خانم آیه.

ایرانِ زیبای ما (1)

 


 11. دور نمايى از شهر لواسان و درياچه سد لتيان از فراز ارتفاعات تلو استان تهران. عکس از کیوان رضایی.

ایرانِ زیبای ما (1)


12. یکی از جاذبه های استان بوشهر تنگ مخدان است که در میان کوه های خورموج قرار گرفته و بهترین فصل بازدید از آن در اوایل بهار است.

ایرانِ زیبای ما (1)


13. شرحت کس نداند، وصفت کس نخواند، همچو تو ماه سیما، در بحر و بر نباشد.

دیزی، غذای سنتی و لذیذ ایرانیان. عکس از احمد پورنامی.

ایرانِ زیبای ما (1)


14. پارک جنگلی تاریخی بهشهر. استان مازندران. عکس از خانم مریم.

ایرانِ زیبای ما (1)

 


15. پاییز در جنگل نهارخوران گرگان. استان گلستان. عکس از محمود شهبازی

ایرانِ زیبای ما (1)


16. اجاق ذغالی و چای آتیشی، یکی از روستاهای اطراف ارومیه. عکس از حسین توانمند.

ایرانِ زیبای ما (1)


تاريخ : چهار شنبه 8 مهر 1394برچسب:, | 7:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |