با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ پاداش فرهنگیان تا پایان مردادماه پرداخت می‌شود
زیارت عاشورا

خبرگزاری فرهنگیان:

نماینده یزد با اشاره به تصویب ۲۰ قانون نظارتی، بودجه و پژوهش ویژه آموزش و پرورش در مجلس، گفت: پاداش فرهنگیان تا پایان مرداد پرداخت می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،محمد صالح جوکار ظهر امروز در دومین همایش هم‌اندیشی فرهنگیان استان یزد با اشاره به حساس بودن وظایف معلمان در مدارس نسبت به اساتید در دانشگاه‌ها اظهار داشت: در دوره مجلس نهم بیش از ۲۰ قانون نظارتی، بودجه و پژوهش مربوط به آموزش و پرورش تصویب شده است.

وی برنامه‌ریزی، همفکری و مشارکت دولت و مجلس در تدوین برنامه‌های راهبردی و کلیدی را از مهمترین راهکارهای حل و فصل مشکلات فرهنگیان در استان یزد و کشور دانست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به ضرورت توجه تمام نمایندگان مجلس در مورد مشکلات به حق فرهنگیان ادامه داد: دغدغه خاطر معیشتی مهمترین عامل جلوگیری از تقویت انگیزه در فرهنگیان به‌ویژه معلمان مدارس است.

جوکار با بیان اینکه پاداش فرهنگیان تا پایان مرداد امسال پرداخت می‌شود، اظهار داشت: در حال حاضر طلب عوارض استان یزد ۵ برابر معوقات فرهنگیان استان است.

وی بااشاره به اهمیت مشارکت و همدلی تمام نمایندگان در اجرای بسیار خوب طرح تحول سلامت، پیگیری بحث مسکن ویژه فرهنگیان، ارتقای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و بیمه تکمیلی را از جمله اقدامات در دستور کار مجلس شورای اسلامی ویژه فرهنگیان عنوان کرد.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 23:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

این روزها والدین در تکاپو برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس هستند، مدارسی که شاید بر اساس پیگیری و تجربیات آنها بهترین گزینه برای تحصیل فرزندشان باشد، اما این کار چندان هم بی حاشیه و بی دردسر نیست.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار آموزش ایرنا، والدین در جستجوی مدرسه ای متناسب با معیارهایی که در نظر دارند، سر در گم هستند، و سرانجام پس از انتخاب یک مدرسه، تازه مشکلات آنها آغاز می شود.

در مجاورت و محدوده نبودن منزل مسکونی با مدرسه، پر شدن ظرفیت کلاس ها و مشکلاتی از این دست نگرانی و دلهره را در والدین مضاعف می کند که بالاخره تکلیف فرزند آنها چه می شود؟

از سوی دیگر خانواده هایی که با تغییر محل سکونت خود ناچار به جابجایی مدرسه فرزندشان هستند نیز به گونه دیگری با این قبیل مشکلات روبرو می شوند از جمله اینکه امسال برای اولین بار آموزش و پرورش اعلام کرده که حتی برای ثبت نام دانش آموزان میان پایه نیز باید از ستاد ثبت نام تایید گرفته شود.

اصرار والدین بر ثبت نام فرزندشان در یک مدرسه خاص و انکار مدیران مدارس با بهانه هایی چون در محدوده نبودن و تکمیل ظرفیت کلاس ها این شائبه را ایجاد می کند که چرا نباید دانش آموزان در مدارسی که دوست دارند ادامه تحصیل دهند.

شاید بخشی از این مشکلات به کمبود کلاس در برخی مدارس باز می گردد به این معنا که مدارس مثلا تنها یک کلاس پایه دوم ابتدایی یا سوم ابتدایی دارند که با توجه به ساکنان آن منطقه به هیچ وجه جوابگو نیست.

تمامی این نگرانی ها و دغدغه ها تنها در مدارس دولتی دیده می شود و در مدارس غیردولتی اولیا با آسودگی خاطر می توانند نسبت به ثبت نام فرزند خود صرف نظر از اینکه در کجای شهر ساکن هستند، اقدام کنند.

وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی والدین در این رابطه اعلام کرده است که برای توسعه متوازن دانش آموزان در سطح مناطق ناچار به تعیین محدوده جغرافیایی است.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرده است که محدوده بندی در تمامی ادارات کاملا مشخص است و مدارس اجازه ندارند از دانش آموزانی که محل زندگیشان در آن منطقه نیست، ثبت نام به عمل بیاورند.

بر اساس تصمیم گیری مسوولان آموزش و پرورش، اگر در پایان ثبت نام در مدارس، هنوز مدرسه مدنظر اولیا دانش آموز جای خالی داشته باشد، امکان ثبت نام از مناطق دیگر وجود دارد.

باید توجه داشت که راهکارها و برخوردهایی از این دست راه را برای کارهای غیرقانونی باز می کند به گونه ای که برخی والدین به ناچار با تهیه اجاره نامه های ساختگی تا حدودی مشکلات خود را برطرف می کنند اما چاره کار به اینجا ختم نمی شود.

والدین یکی از دانش آموزان در توضیح مشکلات فرزند خود برای ثبت نام به خبرنگار ایرنا گفت: مدرسه مدنظر من برای ثبت نام فرزندم در محدوده جغرافیایی که آموزش و پرورش تعیین کرده نیست به همین خاطر مجبور هستم در مدرسه ای دورتر از محل سکونت خود فرزندم را ثبت نام کنم.

علی یاراحمدی اظهار داشت: این مدرسه کیفیت مناسب آموزشی و محیطی را ندارد اما به دلیل مشکلات پیش رو ناچار برخلاف میل خود و فرزندم، همین مدرسه را برای ثبت نام انتخاب کرده ام.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید چاره ای اساسی برای این مشکل بیاندیشد زیرا خانواده هایی همچون ما که هر سال مجبور به جابجایی محل سکونت خود هستیم همواره دغدغه و نگرانی ثبت نام فرزند خود را دارند.

وی اضافه کرد: ملاک مدیران مدارس اجاره نامه منزل است که البته تهیه این اجاره نامه از روش های غیرقانونی کار ساده ای است اما من می خواهم فرزندم کاملا قانونی در مدرسه ای که مدنظر است، ادامه تحصیل دهد.

با وجود اینکه رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در آخرین آمار اعلام کرد که تاکنون بیش از 9 میلیون و 200 هزار دانش آموز در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت نام کرده اند اما هنوز دانش آموزان بسیاری هم هستند که به دلیل مشکلات یاد شده و یا در انتظار ماندن برای نتیجه امتحانات در شهریورماه هنوز ثبت نام نکرده اند.

محمدحسین سلیمی جهرمی همچنین اظهار داشت: بیشترین درصد ثبت نام در استان ها در مقایسه با سال گذشته در اختیار استان زنجان با 85 درصد و کمترین درصد مربوط به استان اصفهان با 42 درصد است.

وی درخصوص آمار ثبت نام دانش آموزان به تفکیک مقاطع تحصیلی نیز یادآورشد: تاکنون 6 میلیون و 213 هزار و 720 دانش آموز در مقطع ابتدایی ، یک میلیون و949 هزار و 672 نفر در مقطع متوسطه اول و یک میلیون و 6 هزار و 527 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم ثبت نام کرده اند.

سلیمی جهرمی افزود: از تعداد کل ثبت نام شدگان 43 هزار و 289 نوآموز در مدارس پیش دبستانی و یک هزارو 640 دانش آموز در مدارس استثنایی کشور ثبت نام شده اند.

با توجه به اینکه مسوولان وزارت آموزش و پرورش بارها اعلام کرده اند که شهر به شهر و خانه به خانه جستجو می کنند تا حتی یک دانش آموز از تحصیل باز نماند پس لازم است برای این مشکل که دغدغه بسیاری از خانواده ها است راهکار اساسی بیاندیشند تا اولیا در آغاز هر سال تحصیلی با آسودگی خاطر نسبت به ثبت نام فرزندان خود در مدارس اقدام کنند.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 23:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش، اولویت آموزش و پرورش را ساماندهی و سازماندهی نیروی انسان عنوان کرد و گفت: استفاده حداکثری از نیروی انسانی در ساماندهی یک تکلیف است.

 علی اصغر فانی در نشست مشترک شورای معانین و مدیران کل استانها، مهر ماه 94 را حساس‌ترین مهر بعد از انقلاب عنوان و اظهارکرد: مهر ماه 94 اولین شروع سال تحصیلی است که نظام 3-3-6 همه دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در بر می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که در سال تحصیلی جدید، کلاس اول در پایه متوسطه دوم وجود ندارد، تصریح کرد: در متوسطه دوم یک پایه کاهش می یابد و فضای آموزشی، تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی به اندازه یک پایه آزاد می شود و این موضوع باید به طور منطقی و اصولی ساماندهی شود.

وی با تاکید بر این که ساماندهی نیروی انسانی، منابع و تجهیزات هرچقدر دقیق تر صورت گیرد سال‌های آینده آرامش بیشتری بر آموزش و پرورش حاکم خواهد شد، افزود: ساماندهی نیروی انسانی امسال یک کار موقتی نیست چرا که در متوسطه دوم برای همیشه سه پایه خواهیم داشت.

فانی به بازنشستگی 38 هزار نیروی انسانی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته با توجه به خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش و افزایش جمعیت دانش‌آموزان و عدم ورود فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه 94 ضرورت دارد که در ساماندهی نیروها دقت لازم صورت گیرد تا امسال هم همانند مهر گذشته هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بر اساس مصوبه بودجه سال 94 مجلس شورای اسلامی، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوص ممنوع شده است که این امر محدودیت هایی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر این که معتقدیم که تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش باید در حدود 750 هزار نفر ثابت نگه داشته شود، افزود: باید تلاش کنیم تا نسبت دانش آموز به معلم را به عدد 15 برسانیم چرا که مطالعات نشان میدهد این شاخص دانش آموز به معلم در دنیا متعارف است.

فانی با اشاره به این که نباید نیروی انسانی جدید وارد آموزش و پرورش شود، افزود: باید ساماندهی نیروی انسانی را سخت گیرانه تر انجام دهیم و اولویت اول را سازماندهی نیروی انسانی بر اساس استفاده حداکثری از نیروی انسانی موجود به عنوان یک تکلیف اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مشکلات معیشت فرهنگیان حل نمی‌شود مگر با کاهش نیروی انسانی آموزش و پرورش، تصریح کرد:اگر نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون به 750 هزار نفر برسد 33 درصد حقوق فرهنگیان افزایش خواهد داشت و هرچقدر بیشتر صرفه جویی کنیم بهتر می توانیم مشکل معشیت معلمان را حل کنیم.

وی با تاکید بر این که باید به سمت افزایش بهره وری بر اساس امکانات آموزش و پرورش به خصوص نیروی انسانی برویم، افزود: امیدواریم تدبیر دولت یازدهم در ایجاد امید بین دانش آموزان و همکاران فرهنگی راهگشای تحقق در عدالت آموزشی شود.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 23:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

وزیر آموزش و پرورش:استفاده حداکثری از نیروی انسانی در ساماندهی یک تکلیف است

وزیر آموزش و پرورش، اولویت اول را ساماندهی و سازماندهی نیروی انسان عنوان کرد و گفت: استفاده حداکثری از نیروی انسانی در ساماندهی یک تکلیف است.
 
 

به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر علی اصغر فانی صبح امروز در نشست مشترک شورای معانین و مدیران کل استان ها ، مهر ماه 94 را حساس ترین مهر بعد از انقلاب عنوان و اظهارکرد: مهر ماه 94 اولین شروع سال تحصیلی است که نظام 3-3-6 همه ی دوره های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در بر می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که در سال تحصیلی جدید ، کلاس اول در پایه متوسطه دوم وجود ندارد، تصریح کرد: در متوسطه دوم یک پایه کاهش می یابد و فضای آموزشی، تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی به اندازه یک پایه آزاد می شود و این موضوع باید به طور منطقی و اصولی ساماندهی شود.

وی با تاکید بر این که ساماندهی نیروی انسانی، منابع و تجهیزات هرچقدر دقیق تر صورت گیرد سال های آینده آرامش بیشتری بر آموزش و پرورش حاکم خواهد شد، افزود: ساماندهی نیروی انسانی امسال یک کار موقتی نیست چرا که در متوسطه دوم برای همیشه سه پایه خواهیم داشت.

فانی به بازنشستگی 38 هزار نیروی انسانی در امسال اشاره و خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته با توجه به خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش و افزایش جمعیت دانش آموزان و عدم ورود فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه 94 ضرورت دارد که در ساماندهی نیروها دقت لازم صورت گیرد تا امسال هم همانند مهر گذشته هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بر اساس مصوبه بودجه سال 94 مجلس شورای اسلامی، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوص ممنوع شده است که این امر محدودیت هایی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است .

وی با تاکید بر این که معتقدیم که تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش باید در حدود 750 هزار نفر ثابت نگه داشته شود، افزود: باید تلاش کنیم تا نسبت دانش آموز به معلم را به عدد 15 برسانیم چرا که مطالعات نشان میدهد این شاخص دانش آموز به معلم در دنیا متعارف است.

فانی با اشاره به این که نباید نیروی انسانی جدید وارد آموزش و پرورش شود، افزود: باید ساماندهی نیروی انسانی را سخت گیرانه تر انجام دهیم و اولویت اول را سازماندهی نیروی انسانی بر اساس استفاده حداکثری از نیروی انسانی موجود به عنوان یک تکلیف اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مشکلات معیشت فرهنگیان حل نمی شود مگر با کاهش نیروی انسانی آموزش و پرورش، تصریح کرد:اگر نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون به 750 هزار نفر برسد 33 درصد حقوق فرهنگیان افزایش خواهد داشت و هرچقدر بیشتر صرفه جویی کنیم بهتر می توانیم مشکل معشیت معلمان را حل کنیم.

وی با تاکید بر این که باید به سمت افزایش بهره وری بر اساس امکانات آموزش و پرورش به خصوص نیروی انسانی برویم، افزود: امیدواریم تدبیر دولت یازدهم در ایجاد امید بین دانش آموزان و همکاران فرهنگی راهگشای تحقق در عدالت آموزشی شود.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 23:52 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
وزیر آموزش و پرورش:
بازنشستگی ۳۸ هزار فرهنگی در سال جاری/ واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی ممنوع شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس مصوبه بودجه سال 94 مجلس شورای اسلامی، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوص ممنوع شده است که این امر محدودیت‌هایی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

خبرگزاری فارس: بازنشستگی ۳۸ هزار فرهنگی در سال جاری/ واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوصی ممنوع شد

 

به نقل از  گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل استان‌های کشور، مهر ماه 94 را حساس‌‌ترین مهر بعد از انقلاب عنوان و اظهار کرد: مهر ماه 94 نخستین شروع سال تحصیلی است که نظام 6.3.3 تمامی دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در بر می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید، کلاس اول در پایه متوسطه دوم وجود ندارد، تصریح کرد: در متوسطه دوم یک پایه کاهش می‌یابد و فضای آموزشی، تجهیزات آموزشی و نیروی انسانی به اندازه یک پایه آزاد می‌شود و این موضوع باید به طور منطقی و اصولی ساماندهی شود.

وی با تأکید بر اینکه ساماندهی نیروی انسانی، منابع و تجهیزات هر چقدر دقیق‌تر صورت گیرد سال‌های آینده آرامش بیشتری بر آموزش و پرورش حاکم خواهد شد، افزود: ساماندهی نیروی انسانی امسال یک کار موقتی نیست چرا که در متوسطه دوم برای همیشه سه پایه خواهیم داشت.

فانی به بازنشستگی 38 هزار نیروی انسانی در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته با توجه به خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش و افزایش جمعیت دانش‌آموزان و عدم ورود فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در مهر ماه 94، ضرورت دارد که در ساماندهی نیروها دقت لازم صورت گیرد تا امسال هم همانند مهر گذشته هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: بر اساس مصوبه بودجه سال 94 مجلس شورای اسلامی، واگذاری مدارس دولتی به بخش خصوص ممنوع شده است که این امر محدودیت‌هایی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه معتقدیم که تعداد نیروی انسانی آموزش و پرورش باید در حدود 750 هزار نفر ثابت نگه داشته شود، افزود: باید تلاش کنیم تا نسبت دانش‌آموز به معلم را به عدد 15 برسانیم چرا که مطالعات نشان می‌دهد این شاخص دانش‌آموز به معلم در دنیا متعارف است.

فانی با اشاره به اینکه نباید نیروی انسانی جدید وارد آموزش و پرورش شود، افزود: باید ساماندهی نیروی انسانی را سخت گیرانه‌تر انجام دهیم و اولویت اول را سازماندهی نیروی انسانی بر اساس استفاده حداکثری از نیروی انسانی موجود به عنوان یک تکلیف اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشکلات معیشت فرهنگیان حل نمی‌شود مگر با کاهش نیروی انسانی آموزش و پرورش، تصریح کرد: اگر نیروی انسانی آموزش و پرورش از یک میلیون به 750 هزار نفر برسد، 33 درصد حقوق فرهنگیان افزایش خواهد داشت و هر چقدر بیشتر صرفه‌جویی کنیم بهتر می‌توانیم مشکل معیشت معلمان را حل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت افزایش بهره‌وری بر اساس امکانات آموزش و پرورش به خصوص نیروی انسانی برویم، افزود: امیدواریم تدبیر دولت یازدهم در ایجاد امید بین دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی راهگشای تحقق در عدالت آموزشی شود.

 به گزارش فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش همچنین در نشست مشترک با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه منعقد شده میان وزارتخانه آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پنج سیاست و اولویت آموزش و پرورش در دولت یازدهم، انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های مشارکتی است.

وی افزود: بر خلاف رویه گذشته در آموزش و پرورش که نسبت به هر نوع مشارکتی واکنش منفی وجود داشت، در حال حاضر از هر نوع مشارکتی که منجر به افزایش توان مادی و معنوی آموزش و پرورش کشور و کمک به حل چالش‌های این بدنه بزرگ اجتماعی شود، استقبال می‌شود.

فانی با اشاره به جمعیت 13 میلیونی دانش‌آموزان و یک میلیونی معلمان، خاطرنشان کرد: این جمعیت در پیوند با حداقل اعضایی که خانواده هر دانش‌آموز را تشکیل می‌دهد در حدود 40 میلیون از جمعیت کشور را در بر می‌گیرد و این به معنای تأثیر آموزش‌ها در بخش عظیمی از بدنه اجتماع است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن یادآوری محدودیت منابع در آموزش و پرورش، همچنین اهمیت برنامه‌ریزی برای آموزش مباحثی جدای از مباحث تئوریک به دانش‌آموزان و سیاست گذاری برای آموزش و تربیت همه جانبه نگر دانش‌آموزان، تصریح کرد: اهمیت همین موارد است که ما را برای انجام طرح‌های مشارکتی ترغیب می‌کند.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش از هر گونه همکاری با محیط زیست جهت ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست استقبال می‌کند، اما باید برای تأمین منابع مالی این مشارکت، اقدامات لازم به عمل آید. 



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 23:51 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

دكتر خدايي رئيس  سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبري روز دوشنبه 29 تيرماه از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۹۴ در ساعت ۱۸ سه شنبه ۳۰ تیرماه سال جاری خبر داد.

 

همچنین نفرات برتر هر يك از گروههاي آزمايشي پنجگانه علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان آزمون سراسري سال 1394 اعلام گردید. برای مشاهده نفرات برتر به

ادامه مطلب مراجعه نمایید.


معاون وزير علوم تحقيقات و فناوري مهلت انتخاب رشته برای داوطلبان مجاز را از ۵ مردادماه لغايت  ۱۰ مرداد عنوان كردند .
آزمون سراسری سال ۹۴ در روزهای ۲۱ و ۲۲ خرداد ماه در ۳۶۵ شهرستان و ۱۷ کشور خارجی برگزار شد که تعداد ۷۹۵ هزار و ۶۷۷ داوطلب در این آزمون شرکت داشته اند
نتايج نهايي ازمون سراسري سال 1394 نيمه دوم شهريور ماه سال جاري اعلام خواهد شد

جهت مشاهده نتایج بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

 

اعلام نتايج اوليه آزمون سراسري سال 1394

نفرات برتر هر يك از گروههاي ازمايشي پنجگانه علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان آزمون سراسري سال 1394 به شرح ذيل اعلام مي گردد.

 

1- گروه آزمايشي علوم رياضي و فني

2-گروه ازمايشي علوم تجربي

3- گروه آزمايشي علوم انساني

4- گروه آزمايشي هنر

5- گروه آزمايشي زبان

منبع: روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 23:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یکی از سایتهای کاربردی دنیا سایت AirPano متعلق به کشور روسیه است که تصاویر بسیار زیبا، بکر و خیره کننده از طبیعت و جاذبه های دنیا و حتی از جو زمین بصورت ۳۶۰ درجه و پانورامای کروی شکل، تهیه و منتشر می کند. در جدیدترین تصاویر این سایت گالری زیر انتخاب شده که در ادامه ایمیل تقدیم شما دوستان می شود.


























































































































تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 23:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معاون دانش‌پژوهان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان از کسب ۱ طلا، ۲ نقره و ۱ برنز توسط دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی زیست‌شناسی خبر داد.

خبرگزاری فارس: دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد زیست‌شناسی به مقام پنجم جهان دست یافتند/ کسب ۱ نشان طلا، ۲ نقره و ۱ برنز

حسن ساعی‌دهقان معاون دانش پژوهان مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان  در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس اظهار داشت: امسال بیست و ششمن المپیاد جهانی زیست شناسی از 21 تا 28 تیر ماه در شهر آرهاوس دانمارک برگزار شد.

وی ادامه داد: تیم دانش‌آموزی کشورمان با 4 دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کرد که محمدامین صادقی موفق به کسب مدال طلا، سیدمحمدنوید عطایی و نیما مسیبی مدال نقره و دینا موسوی‌اصل نیز مدال برنز این دوره از مسابقات شدند.

ساعی‌دهقان افزود: در بیست و ششمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی 63 کشور حضور داشتند که کشورمان توانست به مقام پنجم جهان در این مسابقات دست یابد.

به گزارش فارس، همچنین دانش‌آموزان ایرانی در چهل و ششمین المپیاد جهانی فیزیک که از 14 الی 21 تیر ماه در شهر بمبئی هندوستان برگزار شد، موفق به کسب 2 مدال طلا و 3 مدال نقره شدند.

در پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی نیز که با شرکت 104 کشور از 13 تا 25 تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزار شد، دانش‌آموزان ایرانی توانستند 3 مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کنند.

 



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:47 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رییس سازمان سنجش آموزش کشور نفرات برتر آزمون سراسری 94 را معرفی کرد.

سینا رنج کش زاده ساکن ارومیه با کسب رتبه 8 کشوری دانش آموز برتر استان گردید

1423120258915_hamidreza dasjerdi -17.JPG

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر ابراهیم خدایی در نشست خبری اظهار داشت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، پژمان شهبازی دستجرده از اصفهان رتبه اول، محمد رسول یزدیان از قم رتبه دوم، وحید بالازده مرشت از بابلسر رتبه سوم، مهدی لطافتی از شیراز رتبه چهارم، امیر حسینی از شیراز رتبه پنجم، کیانوش عباسی از شمیرانات رتبه ششم، محمدسعید مسیحا از یزد رتبه هفتم، سینا رنجکش زاده از ارومیه رتبه هشتم، کیمیا اسدی‌جوزانی از تهران رتبه نهم و مسعود امیری کندبن از تهران رتبه دهم را کسب کردند.

به گفته رییس سازمان سنجش در گروه آزمایشی علوم تجربی سارا همتی از تبریز رتبه اول، کیانا تدبیر واجارگاه از لنگرود رتبه دوم، فایزه قایم‌دوست از زاهدان رتبه سوم، مهران نعمتی‌زاده رتبه چهارم، احسان طاهری‌فرد از شیراز رتبه پنجم، عرفان طاهری‌فرد از شیراز رتبه ششم، کیارش زارع از بیرجند رتبه هفتم، معین علا از نور رتبه هشتم، میثم فرج‌پور نیری از اردبیل رتبه نهم و نیکان زرگرزاده از تهران رتبه دهم را کسب کردند.

به گفته وی، در گروه آزمایشی علوم انسانی، علی کیانی نیستانکی از تهران رتبه اول، سیدابوالفضل میررضی از اصفهان رتبه دوم، ابوالفضل مشیری از اصفهان رتبه سوم، فایزه کرمی از تهران رتبه چهارم، کیان فرح‌زا از یزد رتبه پنجم، زینب صالحی دولابی از تهران رتبه ششم، فاطمه غلامی از نجف آباد رتبه هفتم، صدف وفا از شیراز رتبه هشتم، محمدرضا اقبالی زارچ از یزد رتبه نهم، و محمدرضا سلطانی‌آباد از یزد رتبه دهم را کسب کردند.

خدایی در مورد اسامی نفرات برتر کنکور در گروه‌های هنر و زبان نیز گفت: سه نفر برتر آزمایشی گروه هنر نیز آناهیتا هدایتی از تهران رتبه اول، المیرا آشفته از تهران رتبه دوم و غزاله پژند از کرج رتبه سوم هستند.

رییس سازمان سنجش در ادامه تاکید کرد: در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز پویا همدانیان خوزانی از کاشان رتبه اول، یاسمین فروتنی از شیراز رتبه دوم و زینب شیرزاد مقدم از شمیرانات رتبه سوم را کسب کردند.

به گزارش ایسنا، در کنکور امسال از میان 36 داوطلب حائز رتبه برتر در گروه‌های آزمایشی مختلف استان تهران با 10 داوطلب، بیشترین تعداد را از لحاظ رتبه‌های برتر به خود اختصاص داد.

پس از تهران، شیراز با 6 داوطلب، اصفهان و یزد هرکدام با 5 داوطلب، دیگر شهرهای موفق از نظر رتبه‌های برتر کنکور 94 بودند.

همچنین در کنکور امسال 22 نفر از رتبه برتری‌ها پسر و 14 نفر دختر هستند.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

علی‌رغم آنکه وضعیت جوی به شرایط نسبتا پایداری رسیده است، سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که حدود 45 تن در جریان طوفان روز گذشته در کل کشور مصدوم شده و بین 12 تا 20 تن نیز مفقود شده‌اند.

1430195682053_94416.jpg

مجتبی خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت مجروحان، مفقودشدگان و فوتی‌های طوفان روز گذشته دو استان تهران و البرز گفت: جمع‌بندی آمارهای ما نشان می‌دهد که در دو استان تهران و البرز 30 تن به علت حوادث ناشی از طوفان و سیل دچار مصدومیت شدند که اغلب آنان نیز وضعیت مناسبی دارند و عمدتا مواردی چون ضربه به سر، سقوط اشیاء، افتادن به آب و... علت آسیب‌دیدگی‌شان بوده است.

وی با بیان اینکه تا بدین لحظه مرگ چهار تن به تایید عوامل اورژانس رسیده است، گفت: موضوعی که برای ما جای نگرانی دارد آماری است که از مفقودشدگان و براساس گزارش‌های شهروندان و حادثه‌دیدگان به دست ما رسیده است. براین اساس بین 12 تا 20 نفر مفقود شدند که عملیات برای یافتن آنان ادامه دارد.

سخنگوی اورژانس کشور درباره اینکه تعداد مفقودشدگان چقدر صحیح است و آیا ممکن است این تعداد تغییر کند، به هرحال نیروهای امدادی به دنبال یافتن این افراد هستند و ممکن است که آنان خود را نجات داده باشند. در کل ما امیدواریم که شمار کشته شدگان از این بیشتر نشود.

خالدی درباره اینکه این افراد در کدام مناطق مفقود شده‌اند گفت: گزارش‌های ما نشان می‌دهد که اعلام مفقودی در دو منطقه سنگان (محدوده امامزاده داوود) و محدوده ارنگه در جاده چالوس بوده است و در حال حاضر نیز در این دو منطقه وضعیت مناسبی نداریم.

وی درباره اینکه وضعیت مصدومان در کل کشور چطور بوده و آیا در دیگر استان‌ها نیز طوفان مصدومی داشته است یا خیر، گفت: در کل کشور موارد انگشت‌شماری از مصدومیت گزارش شده. به عنوان مثال یک مورد در سنندج و مواردی از این دست در برخی دیگر از شهرها گزارش شده که در مجموع عددشان به 15 مصدوم می‌رسد. به طور کلی می‌توان گفت طوفان روز گذشته در کشور حدود 45 مصدوم داشته است.

سخنگوی اورژانس کشور در پاسخ به اینکه آیا ممکن است این آمار افزایش یابد، گفت: با توجه به اینکه وضعیت جوی به ثبات نسبی رسیده است، در صورتی که همین وضعیت ادامه داشته باشد به نظر نمی‌رسد که تعداد مصدومان و به ویژه فوت شدگان افزایشی داشته باشد مگر اینکه مفقودشدگان کشف شوند.

خالدی در واکنش به ادعای قناعتی یکی از اعضای شورای شهر تهران مبنی بر مرگ 20 تن در طوفان روز گذشته پایتخت نیز گفت: برای ما آنچه که مهم است، گزارش تکنیسین‌ها و عوامل خودمان است و همانطور که گفتم تاکنون مرگ چهار تن به تایید عوامل اورژانس رسیده است و ما نمی‌توانیم ادعای فوت 20 تن را تایید کنیم.

سخنگوی اورژانس کشور در عین حال با اشاره به آماده‌باش پایگاه‌های اورژانس در سراسر کشور و به ویژه دو استان تهران و البرز، خاطرنشان کرد: شبکه‌های بهداشت و درمان ما در مناطق حادثه‌دیده دچار آسیبی نشدند و فعالیت‌شان همانند گذشته ادامه دارد. ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با ستاد بحران اورژانس تهران و سازمان مدیریت بحران کشور نیز انجام شده است.

نجات 5000 تن / ادامه امدادرسانی‌ در هراز و چالوس

همچنین مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به بارندگی‌های روز گذشته در ۹ استان کشور و جاری شدن سیل و آبگرفتگی در این استان‌ها، گفت: 5000 تن از هموطنان گرفتار در سیل و آبگرفتگی تا صبح امروز خدمات امدادی لازم را دریافت کرده‌اند.

به گزارش سرویس حوادث خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی مرادی‌پور با اعلام گزارش عملیات امداد و نجات ۴۸ ساعت گذشته با توجه به بارش‌های شدید در برخی استان ها و وقوع سیل و آبگرفتگی و همچنین انسداد مسیرهای منتهی به رودخانه‌ها، گفت: سیل و آبگرفتگی در استان‌های تهران، البرز، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کرمان، قزوین، کردستان و مازندران خساراتی را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی استان‌ها و بازگشت مسافران از سفرهای تعطیلات عید سعید فطر، در محورهایی چون سقز، سنندج، کرج – چالوس، فیروزکوه، هراز و امامزاده داوود هموطنان دچار حادثه شدند.

مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به امدادرسانی در محور کرج – چالوس به طور مشخص در روستای سیجان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به بارش و آبگرفتگی در محورهای منتهی به رودخانه‌ها، امدادرسانی‌های لازم صورت گرفت و عملیات امداد و نجات در این روستا همچنان ادامه دارد.

وی درباره امدادرسانی به مردم گرفتار در تونل در جاده امامزاده داوود، اظهار کرد: تیم‌های عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان‌های تهران و البرز نیز در محورهای فیروزکوه و هراز به صورت پراکنده به امدادرسانی پرداختند؛ اما در جاده امامزاده داوود (ع) در محدوده روستای سنگان، ریزش تونل منجر به مسدود شدن این جاده شد و تعدادی از هموطنان با انسداد مسیر در تونل گرفتار شده بودند که امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر نسبت به رهاسازی ۲۰ تن از افراد گرفتار در تونل اقدامات لازم را انجام دادند.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، مرادی پور افزود: با توجه به اینکه جاده امامزاده داوود در محدوده شهری قرار دارد، راهداری، آتش نشانی و همچنین اداره کل مدیریت بحران استان تهران، به همراه هلال احمر در عملیات حضور دارند و انجام عملیات امداد ونجات و امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

به گفته مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، عملیات امداد و نجات در محورهای مواصلاتی امامزاده داوود، هراز و چالوس هنوز به پایان نرسیده است، آمار نهایی مصدومان پس از اتمام عملیات اعلام خواهد شد.

سیل و رانش زمین در جاده چالوس

معاون مرکزفوریت‌های پزشکی استان البرز نیز از وقوع حادثه سیل و رانش زمین در منطقه چالوس خبرداد.

آرش رحمتی درگفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: این حادثه شامگاه گذشته (28 تیرماه) درمحور منطقه چالوس محدوده روستای سیجان اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: مصدومان حادثه پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان‌های شهید باهنر و شهید مدنی منتقل شدند.

رحمتی افزود:علاوه براین متاسفانه این حادثه سه فوتی نیز درپی داشت که دو نفر از آنها زن و یک نفر مرد بود که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

این مسئول گفت: سیل و رانش زمین به دلیل بارندگی زیاد دیروز منطقه چالوس اتفاق افتاد که خوشبختانه با اقدامات به موقع اورژانس و نیروهای امدادی کمترین خسارت جانی را درپی داشت.

رحمتی درخصوص تعداد مفقودی‌های این حادثه ادامه داد: هنوزآمار واقعی مفقودین این حادثه مشخص نشده ولی با مراجعه برخی خانواده‌ها مبنی برگم شدن برخی ازاعضای خانواده‌اشان پیش بینی می‌شود بین هفت تا 12 نفرمفقود شده باشند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرزگفت: آمار قطعی فوتی‌های این حادثه تا کنون طبق آمار مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز سه نفر بوده که احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

وی ابراز کرد: برای امداد رسانی به مصومان این حادثه 12 آمبولانس و یک اتوبوس امبولانس به محل اعزام شدند.

وی در پایان یادآورشد: هنوز هم دو دستگاه آمبولانس در روستای سیجان مستقر است تا به مصدومان احتمالی امداد رسانی کند.

در استان البرز هم به گفته مدیرکل سازمان مدیریت بحران البرز ، طوفان شب گذشته پنج کشته و 10 مصدوم بر جای گذاشت که هم‌چنان احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

ابوالقاسم باقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، گفت: رگبار و رعد و برق روز گذشته در شمال استان با بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب همراه بود و در دیگر نقاط عمده خسارات ناشی از شکستگی درختان و فروریختن سقف رخ داده است.

وی افزود: سیلاب در مناطق بالا طالقان و آسارا با خساراتی همراه بوده است که در بالا طالقان موجب آسیب دیدن پل‌ها و جاده‌ها و متاسفانه در آسارا با تلفات جانی به بارآورده است.

باقری خاطرنشان کرد: سیل 50 خودرو در روستای سیجان بخش آسارا را با خود برده است که متاسفانه تا این ساعت در این حادثه پنج نفر فوتی و 10 نفر مصدوم گزارش شده است.

این مسئول یادآور شد: تاکنون جسد سه نفر از کشته شدگان پیدا شده است و دو نفر دیگر همچنان مفقود هستند که جست‌وجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

باقری افزود: امیدواریم خودروهای مفقود شده هنگام قرار گرفتن در مسیر سیلاب فاقد سرنشین بوده باشند، در غیر این صورت احتمال افزایش مفقودین، مصدومین و کشته شدگان وجوددارد.

مدیرکل سازمان مدیریت بحران البرز در خصوص تجهیزات و نیروی انسانی اعزام شده به محل حوادث گفت: تجهیزاتی چون لودر، کامیون و آمبولانس به همراه 300 نیروی انسانی جهت کمک رسانی به حادثه دیدگان اعزام شده است و هلال احمر نیز وظیفه تامین اقلام خوراکی دارویی و آب را بر عهده دارد.

وی در خصوص خسارات در دیگر نقاط استان خاطرنشان کرد: طوفان دیروز در ساوجبلاغ، کرج و فردیس با شکستگی درختان و فروریختن سقف همراه بوده است که در این رخدادها 7 نفر مصدوم شده‌اند، علاوه بر این 14 خانه در حاشیه رودخانه کرج نیز آسیب دیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در حادثه سیل و رانش زمین که شب گذشته در محدوده روستای سیجان رخ داد، منازل مسکونی تعدادی از ساکنان تخریب شد و چند نفر نیز مفقود شده‌اند.

به دنبال این حادثه و از ساعت حدودا 22، اهالی روستاهای همجوار سیجان، از خور، ابهرک، چاران و ... برای کمک به مردم منطقه در محل حاضر شدند تا به همراه نیروهای امداد و نجات به سیل‌زدگان کمک کنند.

به گفته یکی از نیروهای امداد و نجات در منطقه، در پی این سیل حدود 50 خودروی پارک شده یا حتی در حال حرکت که در محدوده ایستگاه روستای سیجان پارک شده بود، را آب برد و خسارت سنگینی بر جای گذاشت.

مهرداد یکی از نیروهای مردمی که برای کمک به سیل‌زدگان در منطقه حاضر شده و تا ساعت 4 بامداد به جستجوی مفقودین و امدادرسانی پرداخته گفت: ظاهرا یکی از دلایل سیل دیشب سیجان این بود که زیر پل‌هایی که در محدوده سیجان و در مسیر رودخانه‌ای که از وسط آن می‌گذرد گل و لای و چوب‌های شکسته شده باعث طغیان روخانه و خروج آب از مسیر اصلی خود شده و همین امر سیل را به دنبال داشت.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:44 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

دو طرح جدید نهضت برای تحکیم سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اعلام خبر راه‌اندازی 1500 مرکز یادگیری محلی در کشور طی سه سال آینده، گفت: طرح تاسیس «حلقه‌های کتاب و کتابخوانی» به منظور تحکیم سواد افراد باسواد شده آماده ابلاغ و اجراست.

به نقل از ایلنا:علی باقرزاده با اشاره به اینکه 500 مرکز یادگیری در سال‌جاری و بقیه در سال‌های آینده راه‌اندازی می‌شوند، اظهار کرد: طرح مراکز یادگیری محلی در شرف ابلاغ قرار دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: در این طرح سوادآموزانی که مهارت خواندن و نوشتن را کسب کرده‌اند، تحت آموزش مهارت‌های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی قرار گرفته و 200 ساعت آموزش دریافت می‌کنند.

وی از آماده شدن طرح تاسیس «حلقه‌های کتاب و کتابخوانی» خبر داد و گفت:‌ این طرح نیز آماده ابلاغ است و برای غنی‌سازی محیط افرادی که مدرک سوادآموزی می‌گیرند طراحی شده است. بر این اساس این افراد آموزش مادام‌العمر دریافت می‌کنند و در طول یک سال 40 عنوان کتاب کوچک، ساده و کاربردی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

باقرزاده افزود: در واقع این افراد باسواد شدند ولی برای تحکیم و تثبیت سواد در آنها مکانیزمی پیش‌بینی شده تا بتوانند کتاب‌هایی را دریافت کنند، با هم‌گروه‌های خود به بحث و تبادل بگذارند و خلاصه‌ای از کتاب را به محل سوادآموزی خود ارائه دهند. در واقع طرح حلقه‌های کتاب و کتابخوانی یک فعالیت مکمل سوادآموزی است و برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی طراحی شده است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به طرح «خواندن با خانواده» نیز اشاره کرد و گفت:‌ این طرح نیز مخصوص افرادی است که تحت پوشش هستند اما به مراکز یادگیری محلی دسترسی ندارند.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:42 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

43353_orig.jpg

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که آثار آموزشی در کتب و برنامه‌ریزی درسی ما درگیر یک پارادایم کاملا حافظه محوری و نه معنامحوری بوده است گفت: آموزش و پرورش باید پیشرفت و فرهنگ تکنولوژیکی را در محتوای کتب درسی مورد توجه قرار دهد گرچه در سند تحول بنیادین به این موضوع پرداخته شده اما اگر سند عملیاتی شود بسیاری از نگرانی‌ها را مرتفع می کند.

به نقل از ایسنا:سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر این که آثار آموزشی در کتب و برنامه‌ریزی درسی ما درگیر یک پارادایم کاملا حافظه محوری و نه معنامحوری بوده است گفت: آموزش و پرورش باید پیشرفت و فرهنگ تکنولوژیکی را در محتوای کتب درسی مورد توجه قرار دهد گرچه در سند تحول بنیادین به این موضوع پرداخته شده اما اگر سند عملیاتی شود بسیاری از نگرانی‌ها را مرتفع می کند.

عبدالوحید فیاضی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر اهمیت و توجه به فرهنگ و پیشرفت‌های تکنولوژی در کتب درسی اظهار کرد: با توجه به گسترش پیشرفت‌های تکنولوژی، ابزار و تجهیزات آموزشی هم به سمت نوگرایی رفته است لذا کتاب دیگر به ‌عنوان محتوای آموزشی نیست بلکه رسانه‌های مختلف، چند رسانه‌ای‌ها و سایر ابزاری که درباره تکنولوژی امروزه بیش‌تر خود را نشان داده این‌ها باید به گونه‌ای در کتب تالیفی لحاظ شود تا از امکانات جدید هم بتوان بهره برد.

وی افزود: از طرف دیگر لحاظ کردن تکنولوژی نیازمند هزینه‌ای است که متاسفانه منابع مالی آن تامین نشده است و چه بسا ممکن است تنها در کتاب‌ها آمده باشد اما در عمل در کلاس درس به طور عملیاتی مشاهده نشود همچنین محتوای کتب علیرغم پیشرفت تکنولوژی متناسب با تحولات،‌ متحول نشده است که باید دراین زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین با تاکید بر فرهنگ سازی و فرهنگ استفاده از تکنولوژی و لحاظ کردن آن در کتب درسی بیان کرد: به نظر می‌رسد آموزش و پرورش باید این موضوع را در دستور کار قرار دهد گرچه در سند تحول آمده اما معتقدم اگر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عملیاتی شود بسیاری از نگرانی ها را مرتفع می کند البته بحث منابع مالی و پشتیبانی آن نیز مهم است.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش مجلس در ادامه با بیان این که کتب درسی در گذشته دارای دو اشکال کمی و کیفی بوده است، اظهار کرد: در بعد کمی حجم کتب درسی زیاد و متناسب با زمان در اختیار دانش آموزان نبوده است و به نظر می‌رسد این حجم مطالب برای دانش آموزان زائد بوده است.

وی تصریح کرد: در بعد کیفی و محتوایی نیز باید مطالب متناسب با نیاز زمان تحصیل دانش آموزان باسد وکتب متاسفانه طی ادواری تغییرات دیر هنگام داشته است گرچه در دو دهه گذشته اتفاقاتی افتاده اما به نظر می‌رسد که آن پویایی لازم و با توجه به مقتضیات زمان در آثار تالیفات آنگونه که باید و شاید مشاهده نمی‌شود.

فیاضی خاطرنشان کرد: در واقع یکسری اطلاعاتی به دانش آموزان داده می‌شد که این اطلاعات تنها برای حفظ کردن و خواندن و نهایتا گذراندن درس مذکور بوده است اما این که در آینده چه تاثیری در رشد فکری دانش آموز داشته باشد دارای اشکالاتی بوده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بنابراین آثار آموزشی در کتب و برنامه ریزی درسی ما درگیر یک پارادایم کاملا حافظه محوری بوده و ما نیاز داریم که در حال حاضر از پارادایم حافظه محوری به معنامحوری گذر کرده و شرایط جدیدی را ایجاد کنیم بنابراین بحث معنامحوری و محتواگرایی در واقع پرهیز از حافظه محوری است.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:41 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: تغییراتی بنیادین و هدفمند برای کیفیت بخشی کتاب‌های درسی اعمال شده است که نیازمند تلاش بیشتر معلمان برای تحقق آنها است.

محمود امانی طهرانی ، مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش   گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تغییرات کتب درسی در سال جدید و تغییر محتوای آنان گفت: تغییرات نظام آموزشی موجب تغییراتی در کتاب‌های درسی هم می‌شود امسال در پایه های پنجم و نهم تغییراتی اعمال شده شده است‌.

وی از تغییرات کتاب‌های فارسی، ریاضی، دینی به طور کامل و کتاب قرآن با تغییرات اندک خبر داد و تصریح کرد: سعی شده که محتوای کتاب‌ها هم با تغییرات مثبت و تاثیر گذارتری تالیف شود. به همین جهت در تهیه کتاب‌های درسی توجه به روابط چهار گانه ارتباط با خود، مردم، جامعه و طبیعت و خداوند متعال لحاظ شده است هم چنین عنصر هدف گذاری نقش علم‌، عمل و اخلاق در زمینه‌های فکری و پرورشی و اهمیت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را پررنگ تر خواهد کرد.
برنامه‌های در نظر گرفته شده برای معلمان
مدیرکل دفتر تالیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌های پربارتر و بیشتری برای معلمان خبر داد و گفت: برنامه‌هایی نظیر تهیه نرم افزار جامع بر فراز آسمان در کنار کلاس‌های ضمن خدمت برای بهره مندی بیشتر معلمان از اهداف کتاب‌های جدید تالیف شده‌، در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه افزود‌: تغییرات موجود در کتاب‌ها رویکردهای جدیدی در تدریس را برای معلمان ایجاب  می‌کند و در واقع یکی از اهدف تغییرات همین مورد بوده است از این رو تنها کتاب درسی پاسخگوی نیازهای آموزشی نیست و برای بهبود و تقویت فضای آموزشی فیلم‌هایی هم برای حمایت از فعالیت معلمان در کلاس‌های درس تهیه شده است و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
گفتنی است تغییرات کتاب‌های درسی برای امسال در پایه‌های پنجم و نهم اعمال شده و برای سال بعد هم تغییراتی اندک در پایه ششم و هم چنین تحولاتی عمده در کتب متوسطه انجام می شود.


تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:40 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: در قالب ساماندهی مدارس کوچک از ظرفیت قانونی و از مشارکت بخش غیردولتی در اداره امور این مدارس استفاده می‌کنیم.

به نقل از پانا:دیمه ور  پیرامون روش چند معلمی شدن 2 کلاس دوره ابتدایی، گفت: با مذاکرات انجام شده، این موضوع برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی است که هم اکنون مطابق قانون برای ساماندهی مدارس کوچک از مشارکت بخش غیردولتی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش را موظف کرده در مناطقی که کلاس‌های درس کمتر از حدنصاب تشکیل می‌شود و اداره کلاس‌ها مقرون به صرفه نیست با خرید خدمات آموزشی از اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به اداره مدارس کوچک اقدام شود.
دیمه ور ادامه داد:‌ در این طرح، مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است و خرید خدمات در قالب عقد قرارداد با موسسات غیردولتی انجام می‌شود تا نیروی انسانی مورد نیاز تأمین شود اما نظارت بر عملکرد معلم و اداره امور مدرسه در اختیار آموزش و پرورش است.اگر این روش محقق شود می‌توانیم حداقل 7 تا 8 هزار معلم ابتدایی را از طریق خرید خدمات آموزشی تأمین کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی استفاده از همکارانی که در سال‌های گذشته با همکاری معاونت آموزش متوسطه به دوره ابتدایی آمده اند،‌ادامه می‌یابد. با توجه به اینکه  در سال تحصیلی 94-95 در دوره متوسطه دوم یک پایه تحصیلی وجود نخواهد داشت، مذاکره کرده‌ایم تا همکارانی که در سال‌‌های گذشته از دوره متوسطه به ابتدایی آمده‌اند، با توجه به آموزش‌ها و تجاربی که دریافت کرده‌اند، همچنان در دوره ابتدایی باقی بمانند و درقالب سیاست چندمعلمی اداره کلاسهای پنجم وششم ابتدایی رابه عهده بگیرند.
دیمه ور خاطرنشان کرد:‌ در سیاست چند معلمی یک معلم دروس علوم پایه مثل ریاضی، علوم، تفکر و پژوهش را تدریس خواهد کرد، یک معلم تدریس دروس علوم انسانی مثل معارف و قرآن، ادبیات فارسی و علوم اجتماعی را برعهده دارد و معلم تربیت بدنی هم مباحث حوزه خود را اداره خواهد کرد.


تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:38 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ابراهیم خدایی

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: آموزش و پرورش نامه‌ای برای برآورد هزینه اجرای آزمون استخدامی پنج هزار نیرو به ما ارسال کرده است، اما آموزش و پرورش رسما تقاضای همکاری در برگزاری آزمون نداشته است.

به نقل از مهر ابراهیم خدایی  درباره هماهنگی آموزش و پرورش با سازمان سنجش برای برگزاری آزمون استخدامی پنج هزار نیرو در این وزارتخانه، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش نامه‌ای برای سازمان سنجش درباره هزینه‌های برگزاری آزمون و مواد آن ارسال کرده است.

وی افزود: اما هنوز آموزش و پرورش به صورت رسمی مکاتبه ای با سازمان سنجش مبنی بر تقاضای همکاری در برگزاری آزمون نداشته است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: رسماً وارد فاز اجرایی آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش نشده‌ایم و ارسال نامه از سوی این وزارتخانه درباره هزینه ها و مواد آزمون دلیل بر همکاری نیست.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:38 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم عامل ویندوز  ترفندها و میانبر های بسیاری دارد که هرکدام از این آنها موجب ساده شدن فرمان های ویندوز می شود. یکی از قسمت هایی از ویندوز که ترفند های جادویی برای انجام آن دارد منوی Power ویندوز است که در این گزارش قصد داریم یک راه ساده ولی جالب را برای خاموش کردن ویندوز به شما آموزش دهیم.
 
 
ویندوز 8 خود را جادویی خاموش کنید + آموزش



نحوه کار:


ابتدا اشاره گر ماوس خود را به گوشه ی سمت چپ نمایشگر برده و سپس راست کلیک کنید،پس باز شدن منو راست کلیک،گزینه Shut down or sign out را انتخاب کرده و سپس برای خاموش کردن کامپیوتر بر روی Shut down کلیک کنید.
 
 
ویندوز 8 خود را جادویی خاموش کنید + آموزش
 
 
همچنین شما می توانید پس از انتخاب گزینه Shut down or sign out کامپیوتر خود را Restart ، sleep و Sign out کنید.


تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
اگر شما ۳ بار pin code گوشی را اشتباه بزنید گوشی به روی قفل PUK code می رود که ما در این گزارش روش شکستن این قفل را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش بولتن نیوز،‌ در این گزارش به شما می گوییم چطور می توانید قفل PIN code فرموش شده دستگاهتان را بشکنید.اگر شما ۳ بار pin code گوشی را اشتباه بزنید گوشی به روی قفل PUK code می رود که ما در این گزارش روش شکستن این قفل را به شما آموزش می دهیم.

با این ترفند PIN code فراموش شده تلفن همراه خود را باز کنید!

روش کار :

برای شکستن PIN code کد زیر را وارد کرده سپس شماره تماس (معمولا کلید سبز رنگ) را بزنید:

**۰۵*PUK*new PIN*new PIN again

PUK همان کد امنیتی است که روی سند سیم کارت نوشته شده است.حال به جای عبارت های new PIN و new PIN again کدی را که خودتان دوست دارید PIN به آن تغییر پیدا کند وارد کنید.

نحوه شکستن PIN2 Code:

معمولا این کد برای اعمال محدودیت هایی در مورد شبکه و تماس ها می باشد.اگر شما این کد را ۳ بار اشتباه وارد کنید گوشی روی این کد قفل شده و باید از PUK2 code استفاده کنید.برای شکستن این قفل نیز همانند قبل، کد زیر را وارد کرده و سپس دکمه تماس را بزنید.

**۰۵۲*PUK2*new PIN2*new PIN2 again

در این عبارت منظور از PUK2 کدی است که معمولا روی سند سیم کارت ثبت شده است و یا می توانید آن را از دفتر امور مشترکین تلفن همراه درخواست کنید.

حال به جای عبارت های new PIN2 و new PIN2 again کد جدیدرا که خودتان دوست دارید وارد کنید.

تذکر:

کدهای PIN و PIN2 می توانند حداقل ۴ رقم و حداکثر ۸ رقم باشند.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:29 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

در میان عجایب و شگفتی هایی که قطعا چشم پژوهشگران را به خود خیره خواهد کرد می توان به کوچک ترین پرنده دنیا اشاره کرد که در واقع یکی از گونه های مرغ مگس خوار با نام مرغ مگس خوار زنبوری (bee hummingbird) است.
 

وب‌سایت دیجیاتو: عادی شدن روابط ایالات متحده آمریکا و کوبا تغییرات بسیار بزرگی را برای این دو کشور و شهروندانشان به دنبال خواهد داشت که مهم ترینشان شاید دستیابی پژوهشگران آمریکایی و آزمایشگاه های پیشرفته این کشور به بزرگ ترین جزیره دریای کارائیب و گونه های جانوری منحصربفردی باشد که در آن زندگی می کنند.

در میان عجایب و شگفتی هایی که قطعا چشم پژوهشگران را به خود خیره خواهد کرد می توان به کوچک ترین پرنده دنیا اشاره کرد که در واقع یکی از گونه های مرغ مگس خوار با نام مرغ مگس خوار زنبوری (bee hummingbird) است.

پرنده ای که تنها دو گرم وزن دارد


این پرنده در حدود یک پانزدهم اونس (یعنی کمتر از یک سکه ده سنتی یا حدودا دو گرم) وزن دارد و ابعاد آشیانه آن نیز کوچک تر از یک سکه ۲۵ سنتی است.

این گونه از مرغ مگس خوار درست مانند شاهینی که به شکار کبوترها می رود، پشه ها را صید می کند و تخم هایش نیز به اندازه یک دانه قهوه هستند. به بیان دیگر، مرغ مگس خوار زنبوری به قدری کوچک است که با حشرات برای دستیابی به غذا و منابع غذایی می جنگد و کاری به طعمه پرندگان دیگر ندارد.

نکته جالب توجه دیگر در مورد این پرنده فعالیت بیش از اندازه آن است؛ باید به اطلاع تان برسانیم که مرغ مگس خوار زنبوری در هر ثانیه ۲۰۰ مرتبه بال می زند.

حال سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چرا این جانور تا این اندازه نسبت به موجودات هم رده خود کوچک است؟

Bo Dalsgaard بوم شناس دانشگاه کوپنهاگ می گوید: در تمامی جوامع موجود در جزایر کارائیب، دو یا سه مرغ مگس خوار را خواهید دید که به صورت گروهی با هم زندگی می کنند و معمولا یکی از آنها کوچک تر و دیگری بزرگ تر است.

پرنده ای که تنها دو گرم وزن دارد


پرنده ای که جثه بزرگ تری دارد معمولا به رنگ زمردی است که دوبرابر اندازه معمول خود رشد می کند (هرچند که این پرنده نیز در برابر گونه های «بزرگ» مرغ مگس خوار باز هم کوچک به حساب می آید).

Dalsgaard تصور می کند که در وهله نخست گونه زمردین این پرنده وارد کوبا شده و سپس اجداد مرغ مگس خوار زنبوری با ورود به این جزیره نقش گونه کوچک تر را بر عهده گرفته اند. اما گروهی که در مرحله دوم وارد این جزیره شدند برای آنکه با انواع زمردین بر سر غذا وارد رقابت نشوند، به شکلی تکامل پیدا کردند که برای دستیابی به شهد گیاهان با حشرات بجنگند.

به همین دلیل رفته رفته این پرنده کوچک و کوچک تر شد تا مبادا روزی منابع غذایی اش تمام شود و در نتیجه برای دستیابی به غذای مورد علاقه اش (شهد) بیشتر به سمت گل های کوچک می رفت در حالی که انواع زمردین به هیچ وجه انرژی خود را صرف این گل های کوچک نمی کردند و رقابتی هم میان آنها وجود نداشت.

جالب است بدانید که این پرنده حتی از سوی حشرات نیز با رقابت روبرو نشد چراکه سفر از روی آب برای پیدا محیط زندگی جدید برای حشرات گرده افشان کاری بس دشوار است.

اما مرغ مگس خوار تنها موجود ظریف و کوچک روی زمین نیست و این ظرافت امری بسیار رایج به شمار می رود. برای نمونه در منطققه باربادوس نوعی مار زندگی می کند که می تواند روی یک سکه ۲۵ سنتی چمبره بزند و داستان تکامل آن نیز درست شبیه به همین پرنده است.

زمانی که این مار ریسمانی نخستین بار به باربادوس رسید احتمالا خود را درون یک منفذ کوچک جای داده و غذای اصلی اش هم هیچگاه به این سرزمین راه پیدا نکرده چراکه در این صورت جثه این مار قطعا بزرگ تر از این میزان بود و در نتیجه همچون مرغ مگس خوار به تدریج کوچک و کوچک تر شده تا بتواند با خوردن شفیره و نوزاد حشراتی مانند موریانه و مورچه خود را سیر کند.

زیبایی های خواب

ظرافت یا بهتر بگوییم کوتولگی پدیده ایست که بارها و بارها در این جزیره رخ می دهد اما کوچک بودن برای پرنده ای با این اشتها که دوست دارد بهترین غذاها را به جوجه هایش بدهد هزینه دارد.

به گفته Dalsgaard هزینه این کوچک بودن میزان بالای انرژی ایست که موجود زنده ای مانند این مصرف می کند چراکه نرخ سوخت و ساز و از دست دادن گرما در بدن این پرنده بسیار بالاست.

پرنده ای که تنها دو گرم وزن دارد


او در ادامه می گوید: به همین دلیل مرغ مگس خوار زنبوری مجبور است که با تناوب بسیار بالا غذا بخورد یا اینکه برای صرفه جویی در میزان مصرف انرژی به یک خواب عمیق برود که به آن مرگ کاذب هم گفته می شود.

متاسفانه مطالعات قابل توجهی روی پدیده مرگ کاذب در این پرنده صورت نگرفته، با این همه باید بگوییم که اغلب گونه های مرغ مگس خوار از چنین ترفندی برای حفظ انرژی خود بهره می گیرند و به همین دلیل دانشمندان تا حدودی می توانند به سازوکار آن در این گونه ظریف نیز پی ببرند.

با توجه به اینکه مرغ های مگس خوار زنبوری مقدار زیادی انرژی می سوزانند و این گونه نیز ظریف ترینشان است و بیش از همه آنها انرژی می سوزاند (اگر خاطرتان باشد پیشتر گفته بودیم که این پرنده در هر ثانیه ۲۰۰ مرتبه بال های خود را تکان می دهد)، پژوهشگران احتمال داده اند که استفاده آن از ترفند مرگ کاذب نیز کاملا به شکلی آزادانه انجام می گیرد.

بنابراین درست مانند بیماری خواب  مرغ مگس خوار نیز احتمالا هر زمان که فرصتش را پیدا کند مرگ کاذب را تجربه می کند. آنا مارتین گنزالس بوم شناس دانشگاه برکلی در کالیفرنیا در این رابطه می گوید: برای نمونه در شب ها که این پرنده نمی تواند غذا بخورد لازم است کمترین میزان ممکن از انرژی خود را مصرف کنند تا دمای بدنش را حفظ نماید.

او در ادامه می گوید: حتی مشاهده شده که در طول باران های سنگین هم که امکان غذا خوردن وجود ندارد این پرنده به خوابی سنگین فرو می رود (لازم به یادآوری است که مرغ مگس خوار زنبوری در جریان باران های اندکی می تواند به شکار برود و در این حین نیز طعمه حیوانات دیگر نمی شود).

زمانی که فصل جفت گیری این پرنده فرا می رسد، گونه های نر آن رنگ سبز آبی خود را از دست می دهند و در مقابل یک کلاه صورتی رنگ متمایل به قرمز بر سر می کنند (تصویر شاخص مطلب) و آوازهایی زیبا سر می دهند و بدین سان گونه های ماده را به سمت خود جذب می کنند.

پرنده ای که تنها دو گرم وزن دارد

پرنده ای که تنها دو گرم وزن دارد


اما پس از آنکه گونه ماده دو تخم کوچک خود را که ابعادشان به اندازه دانه قهوه است، گذاشت به هیچ وجه اجاز نزدیک شدن گونه نر به آشیانه و بالاخص تخم ها را نمی دهد چراکه پرنده نر پرهای براقی دارد و می تواند درندگان و دشمنان را به سمت خود جذب کند.

پرنده ماده شش دنگ حواس خود را صرف محافظت از تخم هایش می کند. گنزالس می گوید: مادر به صورت مستقیم به سمت آشیانه پرواز نمی کند و در عوض به آرامی به آن نزدیک شده و پس از آنکه از بابت امنیت لانه و محیط پیرامونش مطمئن شد به آن وارد می شود.

جوجه ها حدودا بعد از سه هفته از تخم بیرون می آیند و پرنده برای سه هفته دیگر به آنها مخلوطی از شهد و مگس می دهد و پس از اتمام این فرایند، جوجه ها بال گشوده و به سمت جهان پیرامونشان به پرواز در می آیند.

پرنده ای که تنها دو گرم وزن دارد


در مورد زیستگاه این پرنده هم باید بگوییم که برخی از نواحی این جزیره به صورت کلی زیر کشت یک نوع محصول می روند و این یعنی مرغ مگس خوار احتمالا همیشه به مواد و ابزارهای لازم برای ساختن آشیانه اش دسترسی ندارد. در هر صورت برنامه خاصی برای حفظ بقای این پرنده در کوبا صورت نمی گیرد اما از طرفی هم حیات آن به هیچ وجه در معرض انقراض نیست.



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:27 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

بعضی وقتها فقط کافیه زاویه دوربین رو عوض کنید، تا قاب و ترکیب بندی کاملا متفاوتی به دست بیارید. اگه به دنبال عکاسی خلاقانه هستید و دوست دارین عکسهاتون رنگ و بوی خاص خودشون رو داشته باشند، باید به فکر امتحان کردن ترفندهای جدید باشید و از تغییر نترسید. امروز میخوایم ۵ تا زاویه عکاسی آشنا بشیم که امتحان کردنشون میتونه باعث خلق عکس های خوب و با کیفیتی بشه.


1) کاملا رو به بالا

احتمالا اینجور عکسها رو قبلا زیاد دیدی. این زاویه عکاسی باعث میشه مخوف بودن جنگل و درخت ها بیشر توی عکس معلوم بشه. برای این کار میتونید دوربین رو روی زمین بگذارید و با سلف-تایمر عکس بگیرید.



2) بشین پایین

این زاویه برای عکاسی کمتر استفاده میشه، و به همین خاطر میتونه تاثیر جالبی رو عکسهاتون بذاره. به این زاویه، زاویه دید کرمی هم میگن که برای قرار گرفتن در اون باید به زمین خیلی نزدیک باشید.



3) دوربین رو کج کنید


مشکل اصلی عکس گرفتن از چیزهایی که زیادی دراز هستند، فضای اطرافشونه. با کج کردن دوربین میتونید فضای بیشتری از قاب رو پر کرده و عکس واقع گرایانه تری بگیرید. یک بار امتحان کنید!



4) اغراق کنید



همه عکس مکان های مشهور رو دیدم، و نکته ای که قابل توجهه اینه که فرقی نمی کنه چه کسی این عکس ها رو گرفته، چون همه شون شبیه به هم هستند. برای ایجاد کمی تغییر و تنوع در مدل عکاسی تون، میتونید زاویه های غیر عادی رو امتحان کنید.



5) روی زانو بنشین
همه دوست دارن از قسمت بالایی بدن عکس بگیرن. شما میتونید با زانو زدن و عکاسی از محدوده زانو به پایین، یه مجموعه عکس جالب درست کنید. این زاویه با زاویه چشم کرم فرق می کنه و در اینجا مهمه که پس زمینه رو تمیز و بدون جزئیات اضافی نگه دارید..



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 11:19 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |


  دانلود کل نرم افزار در یک فایل                             نرم افزار تولید محتوای آموزشی- نگارا 2

راهنمای نصب نسخه جدید نرم افزار تولید محتوای آموزشی- نگارا ۲

- ابتدا از لینک های بالا تمامی قسمت ها را دانلود کنید . قسمت ۱ تا ۵

- فرمت فایل ها rar می باشد . برای باز کردن فایل های فشرده نرم افزار win rar را نصب کنید.

یک پوشه با نام دلخواه بسازید و تمامی فایل ها را به درون پوشه انتقال دهید.

بر روی اولین فایل ( rar ) یعنی قسمت ۱ راست کلیک کنید و گزینه Exteract Here را انتخاب نمایید.

تجمیع فایل ها بصورت اتوماتیک  انجام شده و پوشه حاوی نرم افزار نگارا ظاهر می شود . در این قسمت کمی منتظر بمانید ...

- نصب برنامه محتوا ساز "نگارا ۲ " از طریق فایل - Setup.exe

- بر روی فایل اجرایی Setup.exe نصب برنامه دابل کلیک کرده و مراحل نصب را  همانند نصب برنامه های دیگر دنبال کنید.

نکته :

 پس از نصب نرم افزار با اجرای اولیه آن کلمه کاربری و رمز عبور در پنجره ای از کاربر پرسیده می شود که جهت ورود  در جعبه نام کاربری وهمچنین کلمه عبورعدد ۱ را وارد نمایید.

با تشکر از

گروه توسعه محتوای الکترونیکی و آموزش مجازی دانش آموزی

مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش

دانلود آموزش تصویری کار با محتوی ساز نگارا

یکی از بهترین و کامل ترین نرم افزار های فارسی تولید محتوی آموزشی که  معرفی شده و جز دانلود های ویژه و کاملا رایگان قرار گرفته ،نرم افزار محبوب نگارا می باشد . همانطور که به کاربران عزیز قول داده بودیم ،آموزش کار با این نرم افزار و چگونگی ساخت یک محتوی زیبا را به صورت کاملا تصویری و با کیفیت بالا در وبلاگ قرار داده ایم.

 

 

 

پیوست ها
فایل توضیحات حجم فایل
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-egade-poroje.zip)دانلود مقدمه - ایجاد پروزه جدید 1122 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-moarefi-tanzimat.zip)دانلود بخش اول - معرفی تنظیمات پروژه 7022 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-tanzimat-pishraft.zip)دانلود بخش دوم - تنظیمات پیشرفته 1327 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-tarhi-poste.zip)دانلود بخش سوم - طراحی پوسته گرافیکی با فتوشاپ یا فلش 3345 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-egade-fehrest.zip)دانلود بخش چهارم - ایجاد فهرست برای کتاب به صورت شاخه ای و درختی 1155 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-takhsis-mohtava.zip)دانلود بخش پنجم - تخصیص محتواهای مختلف به فصول کتاب 4190 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-takhsis-khodkar.zip)دانلود بخش ششم - تخصیص خودکار برای ساختار درختی و شاخه ای 3709 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-az4-gozine.zip)دانلود بخش هفتم - ساخت آزمون چهار گزینه ای با جواب 2173 Kb
دسترسی این فایل (http://www.shaparack.ir/download/negara-file-khorogi.zip)دانلود بخش هشتم - ساخت فایلهای خروجی برای اجرای سایر کاربران 1794 Kb

 



تاريخ : سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, | 10:58 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن اعلام خبر راه‌اندازی هزار و 500 مرکز یادگیری محلی در کشور طی سه سال آینده، گفت: طرح تاسیس «حلقه‌های کتاب و کتابخوانی» به منظور تحکیم سواد افراد باسواد شده آماده ابلاغ و اجراست.

خبرگزاری پانا+

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا - شهر تهران ، علی باقرزاده از آماده شدن طرح تاسیس «حلقه‌های کتاب و کتابخوانی» خبر داد و گفت:‌ این طرح نیز آماده ابلاغ است و برای غنی‌سازی محیط افرادی که مدرک سوادآموزی می‌گیرند طراحی شده است. بر این اساس این افراد آموزش مادام‌العمر دریافت می‌کنند و در طول یک سال 40 عنوان کتاب کوچک، ساده و کاربردی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

باقرزاده افزود: در واقع این افراد باسواد شدند ولی برای تحکیم و تثبیت سواد در آنها مکانیزمی پیش‌بینی شده تا بتوانند کتاب‌هایی را دریافت کنند، با هم‌گروه‌های خود به بحث و تبادل بگذارند و خلاصه‌ای از کتاب را به محل سوادآموزی خود ارائه دهند. در واقع طرح حلقه‌های کتاب و کتابخوانی یک فعالیت مکمل سوادآموزی است و برای جلوگیری از بازگشت به بی‌سوادی طراحی شده است.

مراکز یادگیری محلی

وی با اشاره به اینکه 500 مرکز یادگیری در سال‌جاری و بقیه در سال‌های آینده راه‌اندازی می‌شوند، اظهار کرد: طرح مراکز یادگیری محلی در شرف ابلاغ قرار دارد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی افزود: در این طرح سوادآموزانی که مهارت خواندن و نوشتن را کسب کرده‌اند، تحت آموزش مهارت‌های زندگی، اجتماعی و حقوق شهروندی قرار گرفته و 200 ساعت آموزش دریافت می‌کنند.
 
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به طرح «خواندن با خانواده» نیز اشاره کرد و گفت:‌ این طرح نیز مخصوص افرادی است که تحت پوشش هستند اما به مراکز یادگیری محلی دسترسی ندارند.


تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 11:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نتایج کنکور فردا اعلام می‌شود.

کنکور

همچنین سازمان سجنش اعلام کرده است که ویژه‌نامه «راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1394» ضمیمه هفته‌نامه پیک‌سنجش به منظور راهنمایی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری تهیه شده است و روز سه‌شنبه 94،04،30 و از طریق روزنامه فروشی‌های سراسر کشور توزیع می‌شود.



تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رییس دانشگاه فردوسی گفت: با لغو تحریم‌ها می‌توانیم؛ تجهیزات علمی خریداری کنیم و این موضوع به انجام تحقیقات روزآمد در دانشگاه‌ کمک خواهد کرد.

تبادل استاد و دانشجو ارمغان لغو تحریم‌ها/ رفع موانع ورود تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی به کشور

محمد کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره شرایط دانشگاه‌ها در دوره پساتحریم، گفت: به طور حتم در فضای تعامل با دنیا به ویژه از نوع دیپلماسی علمی، لغو تحریم‌ها می‌تواند؛ نقش‌های بسیار فراوانی در  شکوفایی علمی کشور داشته باشد.

وی به مشکل تجهیزات در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: ما در ابعاد مختلف تجهیزاتی از جمله در تهیه دستگاه‌های آزمایشگاهی و مواد شیمیایی با مشکل مواجه هستیم و به دلیل تحریم‌ها این تجهیزات به ما داده نمی‌شد.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه به دلیل وجود مشکلات این چنینی در نتیجه  نمی‌توانیم تحقیقات روزآمد انجام دهیم، خاطرنشان کرد: با لغو تحریم‌ها می‌توانیم تجهیزات علمی خریداری کنیم و این موضوع به انجام تحقیقات روزآمد به ما کمک خواهد کرد.

کافی با تاکید بر اینکه با لغو تحریم‌ها افق آینده را بسیار روشن می‌بینم و این شرایط در شکوفایی و بالندگی علمی کشور تاثیرگذار خواهد بود، گفت: از طرفی دیگر تبادلات و تعاملات علمی گسترده‌تری انجام می‌شود و محدودیت‌هایی که در چاپ مقالات و تبادل استاد و دانشجو نیز داشتیم، برطرف خواهد شد.

وی همچنین درباره برنامه دانشگاه فردوسی مشهد در دوران پساتحریم نیز گفت: در حال حاضر سعی کردیم از  کشورهایی که روابط حسنه و خوبی داریم، دانشجو بپذیریم و به آنها خدمات ارائه بدهیم که دانشجویان عراقی، افغانی، لبنانی، سوری در این دانشگاه بسیار فراوان هستند.

کافی ادامه داد: برنامه ما این است که با لغو تحریم‌ها، حلقه ارتباط با دانشگاه‌های کشور را گسترده‌تر کنیم و با کشورهای پبشرفته‌تر از نظر علمی هم در اروپا و هم با دانشگاه‌های آمریکایی ارتباطاتی برقرار کنیم.

وی بیان کرد: ما ضمن اینکه عزت ملت و کشورمان مدنظرمان هست، از تعامل و ارتباطات علمی می‌توان دستاوردهای بسیار بزرگی نصیب کشورمان کرد و دانشگاه‌ها در این زمینه محور اصلی این ارتباط هستند.



تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ خانواده‌ها باید بدانند که تمام دانش‌آموزان نیاز به شرکت در کنکور ندارند و در بسیاری از رشته‌ها بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌شود. این موضوع به برچیده شدن بازار کاذب موسسات کنکورمنجر می‌شود.

عمادی

عبدالرسول عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه سهم سوابق تحصیلی در کنکور 25 درصد است، اظهار داشت:‌ پیشنهاد ما این بود که برای امسال سهم سوابق تحصیلی در کنکور افزایش یابد اما شورای سنجش پذیرش دانشجو برای امسال هم همان تأثیر 25 درصدی را تصویب کرد و امسال افزایش سهم سوابق تحصیلی را شاهد نبودیم.

وی افزود: هم‌اکنون شاهد هستیم که ظرفیت‌ پذیرش دانشجو در گروه‌ها و رشته محل‌ها متفاوت است به عنوان مثال شانس قبولی یک شرکت کننده در گروه ریاضی بالاست و بیش از 150 درصد شانس قبولی دارد یعنی به ازای هر شرکت کننده گروه ریاضی نزدیک به 2 صندلی در رشته محل‌های مختلف در دانشگاه‌ها داریم.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه بسیاری از متقاضیان حاضر نیستند در همه دانشگاه‌ها و همه رشته محل‌ها ادامه تحصیل دهند و تمایل به دانشگاه‌های بهتر دارند، گفت: به همین دلیل است که معتقدیم کنکور همیشه وجود خواهد داشت و این رقابت همیشگی است.

عمادی ادامه داد:‌البته به مرور زمان این رقابت محدود به تعدادی رشته خاص می‌شود اما جا افتادن این فرهنگ در میان مردم که لازم نیست تمام افراد در کنکور شرکت کنند نیاز به زمان دارد.هم‌اکنون برای برخی از رشته‌ها نیازی به حضور داوطلبان در کنکور نیست و دانشگاه‌ها از آنها ثبت‌نام می‌کنند.

وی افزود:‌ بسیاری از دانشگاه‌های غیردولتی هستند که شرط خاصی برای پذیرش دانشجو ندارند چون ظرفیت‌شان خالی می‌ماند بنابراین هر داوطلبی که مراجعه کند،‌می‌تواند اقدام به ثبت‌نام کند به همین دلیل است که اعتقاد داریم ظرفیت‌ پذیرش دانشجو در دانشگاه‌‌ها تا مدتی براساس سوابق تحصیلی خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: پس از مدتی برخی از رشته‌ها دیگر بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند داشت. در حال حاضر در برخی از رشته‌ها بدون در نظر گرفتن سوابق تحصیلی و یا قبولی در کنکور دانشجو پذیرفته می‌شود.

عمادی در پاسخ به این پرسش که آیا برچیده شدن کنکور می‌تواند به برچیده شدن فعالیت تجاری آموزشگاه‌های آزاد کمک کند؟ افزود:‌ قطعاً موثر خواهد بود. وقتی که توجه عمده مردم به این موضوع جلب شود که برخی از دانشگاه‌ها بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند و لازم نیست که نگران کنکور باشند به طور حتم فعالیت این آموزشگاه‌ها کاهش پیدا می‌‌کند و درآمد‌های آنها کم و بازارشان کساد می‌شود.

وی ادامه داد:‌براساس قانون سنجش پذیرش دانشجو ناگزیریم تا زمانی که این قانون وجود دارد به سمتی برویم که امتحانات برخی از دروس در سال دوم دبیرستان نهایی شود و باید سوابق تحصیلی را از پایه سوم به پایه‌های دیگر تعمیم دهیم.این اتفاق یک حرکت قانونی است که باید انجام شود و آموزش هم متناسب با تغییر در روش ارزشیابی تغییراتی خواهد داشت.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ هم‌اکنون دانش‌آموزان در سال‌هایی که امتحانات نهایی دارند نسبت به سال‌هایی که امتحان نهایی ندارند متمایز به درس خواندن اقدام می‌کنند.این موضوع به طور حتم بر فرآیندهای آموزشی تاثیر گذار خواهد بود و به تدریج اگر شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کند تا امتحانات دروسی دیگر از پایه‌های اول و دوم دبیرستان نهایی شود ما امتحاناتش را برگزار می‌کنیم تا به عنوان سابقه تحصیلی مورد استفاده قرار گیرد.



تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:58 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مدرسه از مهم‌ترین بناهایی است که توجه به ایمنی آن بشدت ضروری است و به همین خاطر در راستای سند تحول بنیادین به این مسئله بیش از پیش توجه می‌شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان:مدرسه یکی از مهم‌ترین ارکانی است که بخش اعظم شکل‌گیری شخصیت هر فردی در این نهاد آموزشی و فرهنگی شکل می‌گیرد و همان طور که به مسائل آموزشی و تربیتی و فرهنگی در این نهاد آموزشی بسیار توجه می‌شود، باید به فضای آموزشی و نکات ایمنی هم توجه بسیار شود، اما متأسفانه به دلایلی نظیر مشکل اعتبارات و یا عدم شناخت بناهای مدرسه این مسئله نادیده گرفته می‌شود.

 
غفلتی که گاه ممکن است در حادثه‌ای نظیر زلزله، عاقبتی بسیار ناگوارتر از حالت طبیعی در پی داشته باشد. این فرسودگی و عدم ایمنی در مدارس در سراسر کشور دیده می‌شود و بیشترین آمار این مدارس غیراستاندارد در مناطق بافت فرسوده قرار دارد و شاید این قضیه یکی از جنبه‌های مثبت مناطق تازه تأسیس باشد که مشکل فرسودگی را در این چنین مناطق مشاهده نمی‌کنیم.
 
به همین جهت وزارت آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول و تحقق شعار عدالت آموزشی باید سعی در بهبود شرایط داشته باشد، اقداماتی را در این راستا انجام دهد.
 
 یک چهارم مدارس تهران در طرح نوسازی قرار دارند
 
داریوش ورناصری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در خصوص وضعیت عمرانی مدارس استان تهران گفت: حدود 25 درصد از مدارس تهران در طرح تخریب و بازسازی قرار دارند و امید است تا در فرآیندی ده ساله این تعداد به صفر برسد.
 
سالانه تعدادی از مدارس فرسوده بالای 40 سال مجوز تخریب و بازسازی اخذ می‌کنند و تخمین زده شده که امسال حدود 50 پروژه به ثمر برسد.
 
وی افزود: چنانچه شرایط تخصیص اعتبارات مناسب باشد، برآورد می‌شود تا در سال 95 هم این روند ادامه یابد.
 
 منابع تخصیص اعتبارات برای نوسازی مدارس
 
ورناصری در این باره اظهار کرد: چنانچه فضاهای آموزشی مشمول طرح نوسازی باشند، اعتبارات لازم در این امر فقط از سه منبع تهیه می‌شود و وجوه نقدی دریافتی از سوی مدارس با عنوان کمک مدرسه در این قضیه مطرح نیست.
 
گفتنی است، این سه منبع شامل منبع ملی که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی حدود 40 درصد از منابع را تأمین می‌کند. منابع مالی که از سوی استان‌ها و تملک و دارایی استان 35 درصد از منابع را پوشش می‌دهد و منابع دیگر کمک خیرین است که تأمین 25 درصد از اعتبارات را برعهده دارد.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران در ادامه افزود: برای مهر ماه سال جاری حدود 80 پروژه در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در دست اقدام است که بخشی از آن مشمول طرح نوسازی و بخشی مشمول طرح مقاوم‌سازی هستند و امید است تا قبل از آغاز سال تحصیلی پروژه‌های به اتمام رسیده باشد و در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.
 
 تأمین ایمنی دانش آموزان در فضای مجازی
 
حفظ تأمین ایمنی دانش آموزان در کلاس‌ها و سایر فضاهای آموزشی می‌تواند حتی در روند آموزشی و افزایش تمرکز دانش آموزان اثر مثبت داشته باشد.
 
مرتضی رئیسی رئیس نوسازی مدارس در این باره خاطرنشان کرد: حدود دو سوم مدارس کشور از ایمنی کامل برخوردار هستند و فقط یک سوم از مدارس نیازمند اقدامات بازسازی یا مقاوم‌سازی هستند.
 
و در همین راستا ورناصری مدیرکل بازسازی استان تهران یادآور شد: مدارسی که هنوز در این نوسازی یا بازسازی وارد نشدند در شرایط عادی برای دانش آموزان مشکل‌ساز نخواهد بود و تنها در شرایط ویژه‌ای همچون زلزله عواقب ناگواری را در پی خواهند داشت.
 
وی ادامه داد: در تهران مناطق جنوب شهر و منطقه 10، 12، 16، 18، 19 و حتی منطقه 6 و 11 به دلیل قرار گرفتن در مناطق قدیمی شهر بیش از سایر مناطق مشمول دریافت فضای ایمنی بسیار مجهزتر و ایمن‌تر هستند.
 
 اجرای طرح در راستای تحقق شعار عدالت آموزشی
 
یکی از مشکلاتی که بارها آن را دیده‌ایم و یا حتی شنیده‌ایم، عدم تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم و روستایی است که شاید این قضیه ناخوشایند، استعداد نهفته در دانش آموز را نادیده بگیرد و از شکوفایی آن جلوگیری گردد.
 
به همین خاطر خیریه برکت با همکاری آموزش و پرورش و به دستور مقام معظم رهبری با توجه به مطالعات مناطق روستایی و محروم دارای دانش آموز را شناسایی کرده‌اند و اقدام به تأسیس مدارس جدید کرده‌اند و چشم‌انداز برنامه بر این است که 1000 مدرسه با این شرایط بنا شود.
 
در پایان باید به این موضوع اشاره کرد که هرگونه تحولی آن هم در این سطح نیازمند اعتبارات کافی و زمان است تا بهترین عملکرد طرح به معرض نمایش گذاشته شود و به همین خاطر مسئله نوسازی و بازسازی و توجه به مدارس مناطق محروم هم در حال اقدام و پیگیری از سوی مسئولان ذی‌صلاح است و امید است تا در آینده‌ای نه چندان دور، ایمنی صددرصدی دانش آموزان را شاهد باشیم.


تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

1431240914057_ photo - hamid forootam-6.jpg

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: با وجود همه مشکلات، تشکیل هرگونه کلاس خارج از مدرسه و ضوابط فوق برنامه را تایید نمی‌کنیم.

در واکنش به کم‌کاری برخی معلمان در کلاس درس و ترتیب دادن کلاس‌های جبرانی برای همان دروس خارج از ساعات مدرسه و دریافت وجه از اولیا اظهار کرد: کیفیت مدارس تابع چند عامل است. نخست خود دانش‌آموز است. اینکه ترکیب دانش‌آموزان به لحاظ بافت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی چگونه باشد، حائز اهمیت است.

وی افزود: دانش‌آموزان از خانواده‌ها و فرهنگ‌های مختلف کنار هم قرار می‌گیرند و یک جو غالب ایجاد می‌کنند که هم می‌تواند مانع کیفیت باشد و هم تسهیل‌کننده. در برخی مدارس غیرانتفاعی با دانش‌آموزان مصاحبه می‌کنند تا بتوانند فاصله‌ها و تفاوت‌های فرهنگی و اقتصادی را تا حد ممکن کم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه 300 دانش‌آموز، نماینده 300 خانواده هستند که لزوما باورها، هنجارها و ارزش‌های آنها شبیه به هم نیست، گفت: گروه همسالان به شدت از یکدیگر تاثیرپذیرند و وقتی در کلاس کنار هم قرار می‌گیرند از هم تبعیت می‌کنند؛ اینکه تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان در محدوده‌های جغرافیایی مشخص در مدارس مشغول تحصیل شوند به این دلیل است که بافت محله‌ها همگون هستند و این بافت در مدرسه هم خود را نشان می‌دهد. مدرسه‌ای که بافت فرهنگی چندگانه دارد معمولا مشکلاتش بیشتر است.

چهاربند با اشاره به اینکه ثبات و اثربخشی روش‌های تربیتی و آموزشی به این تطابق فرهنگی تا حدود زیادی بستگی دارد، گفت: عامل دوم مدیریت مدرسه و نحوه استفاده از ظرفیت‌های موجود چون شوراها، انجمن‌های اولیا و مربیان و... است. نحوه نظارت مدیر بر کارکرد پرسنل و فرهنگ سازمانی مدرسه تا حدود زیادی بر کیفیت عملکرد مدارس اثرگذارند.

وی افزود: عامل سوم نیز صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی کادر یک مدرسه است. ما تلاش می‌کنیم در هر سه حوزه فعالیت و کار را ارتقا دهیم اما باید پذیرفت تهران، کلانشهری است که مبنایی برای مهاجرت ندارد و محله‌های ناهمگن شکل گرفته‌اند، از سوی دیگر با تراکم دانش‌آموز و کمبود معلم روبه‌رو هستیم و بعضا برخی کلاس‌ها با 40 دانش‌آموز تشکیل می‌شوند و قطعا در کیفیت دچار مشکل هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه با وجود همه مشکلات تشکیل هرگونه کلاس خارج از مدرسه و ضوابط فوق برنامه را تایید نمی‌کنیم، گفت: مدیر مدرسه مرجع هدایت و یا مشورت اولیای دانش‌آموزان است که آیا از کلاس‌های فوق برنامه استفاده کنند یا خیر؟.

چهاربند تصریح کرد: اگر تفاوت بین دانش‌آموزان وجود دارد و نیاز به کلاس‌های جبرانی است، ساز و کار آن در آیین‌نامه اجرایی آمده است. شورای معلمان بررسی و عناوینی را که نیاز به کلاس جبرانی دارند پیشنهاد می‌کنند و مدیر مدرسه در انجمن اولیا و مربیان آن را مطرح و اگر تصویب شد به اداره آموزش و پرورش ارائه می‌کند و با دریافت مجوز کلاس اقدام به تشکیل کلاس می‌کنند.

وی تاکید کرد: نباید ساز و کار غیرقانونی برای جبران آموزش‌ها در پیش گرفته شود.



تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:54 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

کتاب درسی

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تشریح جزییات فرش اینترنتی کتب درسی گفت: برای خرید کتاب اول ثبت نام در مدارس انجام شود سپس ثبت سفارش خرید کتاب انجام می گیرد.

حسین طلایی زواره با بیان این که فروش اینترنتی کتب درسی که امسال به صورت آزمایشی اجرا می شود؛ علاوه بر تمرین دانش آموزان وتسریع در امر خرید و فروش کتاب، گامی در جهت توسعه فرهنگ شهروند الکترونیک و تحقق دولت الکترونیک نیز محسوب می شود گفت: گروهی از کارشناسان و متخصصین پس از قریب ۸ ماه کار مطالعاتی موفق به طراحی این سامانه شدند که علاوه بر سرعت عمل، از سطح ایمنی بالایی نیز برخوردار است.
 

وی افزود: کلیه دانش آموزان پیش دانشگاهی در سراسر کشور و دانش آموزان دوره ابتدایی شهر تهران، ابتدا باید با مراجعه به مدارس خود ثبت نام کرده  و کد ثبت نام دانش آموزی دریافت کنند. سپس با ورود به سامانه فروش اینترنتی کتاب های درسی به نشانی www.irtextbook.com و یا www.irtextbook.ir   با وارد کردن کد ملی و یا کد ثبت نام دانش آموزی سناد و سریال شناسنامه خود اقدام به ثبت سفارش خرید کتاب پایه مورد نظر کنند.

وی افزود: برای حفظ ایمنی اطلاعات شخصی دانش آموزان این سامانه فقط همین ۲ عدد را مطالبه می کند. لذا پایگاه هایی که اطلاعات بیشتری از دانش آموزان طلب کند، مورد تائید ما نیست.

طلایی افزود: دانش آموزانی که به هر دلیل نتوانند تا پایان تیرماه ثبت نام نکنند، می توانند در مرحله دوم که سامانه ثبت نام از تاریخ ۲۰ شهریور لغایت ۱۰ مهر بازگشایی می شود، نسبت به ثبت سفارش خرید کتاب اقدام و یا به صورت گروهی در مدرسه خود ثبت نام کنند.

مراحل ثبت سفارش در سامانه توسط دانش آموز به شرح ذیل است :

مراجعه به مدرسه و ثبت نام در مدرسه

ثبت اطلاعات ثبت نامی دانش آموز در سامانه سناد توسط مدرسه

ورود به بخش ثبت سفارش دانش آموز در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی

مشاهده لیست کتب مجاز برای ثبت سفارش

ثبت سفارش کتب درسی

پرداخت وجه کتب درسی از طریق درگاه اینترنتی سامانه

دریافت کد پیگیری سفارش

کتاب های درسی سفارش داده شده، از طریق مدرسه محل تحصیل دانش آموز در ابتدای سال تحصیلی به دانش آموز تحویل می شود.



تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:53 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا زرافشان،  از احتمال تک نوبته‌شدن مدارس با توجه به تغییرات نظام آموزشی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به سیستم 3-3-6 در سال 94-95 در دوره اول متوسطه که پایه هفتم، هشتم و نهم را شامل می‌شود و در سال جاری پایه نهم اضافه خواهد‌شد و جمعیت این دوره به سه میلیون و 50 هزار نفر افزایش می‌یابد و این افزایش حدود یک میلیون نفری فضا و نیروی انسانی بیشتری را طلب می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به محاسبات به عمل آمده، به شانزده هزار و 800 کلاس نیاز داریم تا فضای آموزشی لازم را برای دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه که در واقع در مراحل پایانی آموزش عمومی هستند، تامین کنیم.
زرافشان در ادامه گفت: در سال تحصیلی 94-95 در دوره دوم متوسطه هنوز پایه دهم را نداریم در نتیجه کمبود جمعیت دانش‌آموزی را در این مقطع شاهد خواهیم بود که به دنبال آن تعدادی کلاس خالی را هم در پی داشت.
برنامه‌های انجام شده برای تک نوبتی شدن
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به توزیع نا‌متناسب جمعیت دانش‌آموزی در دو دوره متوسطه، می‌توان از فضای خالی آموزشی بدون استفاده، نهایت بهره را برد و برای دوره‌ای که دچار تراکم دانش‌آموز هستند، به کار گرفت که با این روش بسیاری از مدارس تک‌نوبته خواهند شد که این امر در ارتقای سطح آموزشی هم تاثیر بسزایی دارد.
گفتنی است این فضاهای خالی در سطح ملی برآورده شده است و همین مسئله عاملی است که حذف دو‌ نوبته شدن مدارس قطعی نشود و شرایط منطقه و تعداد دانش‌آموزان از لحاظ پراکندگی، یکی از عوامل محدودکننده، تک‌نوبته شدن تمامی مدارس باشد.


تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:51 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش با پرداخت حق‌التدریس به معلمان شاغل و بازنشسته جبران می‌شود.

محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا برای سال تحصیلی آینده با کمبود نیرو در آموزش و پرورش مواجه هستید؟»، اظهار داشت: دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی را به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

وی افزود: از حدود دو ماه پیش نیز استان‌ها، ساماندهی نیروی انسانی سطح استان خود را آغاز کرده‌اند و به هر استان زمانی داده شده که در مرکز حضور پیدا کنند و برنامه سازمانی آنها بررسی و کسری‌ها مشخص می‌شود که اغلب آنها به شکل حق‌التدریس قابل حل است.

سلیمی جهرمی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم با ساماندهی صحیحی که انجام می‌شود مشکلی در خصوص کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم که به‌زودی آمار قطعی مهر مشخص خواهد شد.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اینکه برای جبران کمبود نیروی انسانی از حق‌التدریس استفاده خواهد شد، گفت: در جاهایی که کسری نیروی انسانی وجود داشته باشد از حق‌التدریس توسط افراد شاغل یا بازنشسته استفاده می‌شود.



تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا امکان فروش مدارس کشور وجود دارد؟»، گفت: اگر فضای آموزشی بخواهد به فروش برسد، در ابتدا باید مازاد تشخیص داده شود.

مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص امکان فروش مدارس، اظهار داشت: اگر فضای آموزشی بخواهد به فروش برسد ابتدا باید مازاد تشخیص داده شود و این موضوع  از اختیارات شورای آموزش و پرورش استان‌هاست.

رئیسی افزود: پس از تصویب این موضوع باید مزایده برگزار شود که نشان می‌دهد به این سادگی‌ها امکان فروش مدارس وجود ندارد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: مدارسی که در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و یا ساختمان‌هایی که در اختیار سایر وزارتخانه‌هاست جزو اموال دولت جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هرگونه دخل و تصرف در این اموال باید مطابق قوانین کشور باشد.

به گزارش فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس سوم تیر ماه امسال در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به مدارس مناطق محروم، مرزی و عشایر، گفت: مدارسی که بعضی از خیرین در روستاها احداث کرده‌اند، تحویل آموزش و پرورش شده و سپس فروخته شده است.

وی افزود: متاسفانه تعدادی از این مدارس روستایی به دانشگاه تبدیل شده‌‌اند، همچنین برخی از این مدارس به مراکز ترک اعتیاد شهرنشینان تبدیل شده است.



تاريخ : دو شنبه 29 تير 1394برچسب:, | 10:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

چهاربند

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت:‌ برای آزادسازی ورود آموزگار و دبیر مرد به پایتخت با وزارت آموزش‌وپرورش توافق کلی کرده‌ایم اما اینکه چه تعداد نیرو می‌توانند به تهران منتقل شوند به سیاست‌های آموزش‌وپرورش بستگی دارد.

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که انتقال نیروهای مازاد شهرستان‌ها به تهران به کجا رسید؟‌اظهار داشت:‌هم‌اکنون در این زمینه در حال مذاکره با وزارت آموزش‌وپرورش هستیم تا تعدادی از نیروهای شهرستان‌ها را در تهران جذب کنیم اما اینکه تعداد آنها چند نفر است، هنوز مشخص نیست.

وی افزود: در رابطه با انتقال تعدادی نیرو از شهرستان‌ها به تهران با وزارت آموزش و پرورش توافق کلی کرده‌ایم و در سامانه امکان ثبت درخواست انتقال به تهران وجود دارد اما اینکه چه تعداد از درخواست‌های انتقال به تهران مورد موافقت قرار بگیرد به سیاست‌های وزارتخانه بستگی دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت:‌آزادسازی ورود آموزگار و دبیر مرد به پایتخت یکی از درخواست‌های آموزش‌وپرورش شهر تهران است چرا که در شهر تهران با کمبود آموزگار و دبیر مرد مواجه هستیم و بیشتر تراکم نیروها در مناطق شمالی پایتخت است.



تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394برچسب:, | 10:22 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به نقل از ایرنا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: باید شرایط لازم برای فعالیت معلمان با طیب خاطر در کلاس درس فراهم شود تا به وظایف اساسی خود عمل کند.

عباس سعیدی در آیین تودیع و معارفه اداره آموزش و پرورش فاروج گفت: به همین دلیل این نهاد آموزشی و تربیتی حاشیه بردار نیست زیراکه همه آحاد جامعه با این مجموعه قرابت دارند.

امام جمعه فاروج نیز گفت: مسئولیت امانتی است در دست خادمان ملت که باید بخوبی آن را اجرا کنند.

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده با قدردانی از تلاش های مدیر سابق آموزش وپرورش شهرستان اظهار کرد: این اداره مرکز فرهنگ عمومی جامعه است و فعالان این حوزه باید بدانند وظیفه سنگینی دارند.

فرماندار فاروج هم گفت: به رغم اینکه رییس سابق آموزش و پرورش همسو با برنامه های دولت بود اما این تودیع و معارفه جز مطالبات مردم و فرهنگیان است.

امان الله خدمتگزار اظهار کرد: این تغییرات به جهت شتاب بخشی به برنامه های دولت تدبیر و امید است.

در این آیین از زحمات احمد حرفاروجی تقدیر و محمدابراهیم شریعتی به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش فاروج انتخاب شد.

شریعتی نژاد دوازدهمین رییس آموزش و پرورش شهرستان فاروج محسوب می شود.

هزار معلم مسئولیت آموزش و تربیت هشت هزار دانش آموز شهرستان فاروج واقع در 90 کیلومتری شرق بجنورد را برعهده دارند.

 



تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394برچسب:, | 10:21 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به نقل از ایرنا نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف اصلی نمایندگان مجلس با همکاری سایر دستگاه ها و مسوولان در عمل تامین نیازها و حل مطالبات فرهنگیان است.

به نقل از ایرنا محمد صالح جوکار روز پنجشنبه در دومین جلسه هم اندیشی فرهنگیان استان یزد افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزون بر 20 قانون نظارتی ، بودجه و پژوهش ویژه آموزش و پرورش در مجلس مصوب شده است .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شغل و کار معلمی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار حساس ، تعیین کننده و اثربخش است .

جوکار گفت: همفکری ، برنامه ریزی و مشارکت بین دولت و مجلس شورای اسلامی در تدوین برنامه های راهبردی و کلیدی از مهمترین راهکارهای حل و فصل مشکلات فرهنگیان در استان یزد و کشور است .

وی اظهار داشت: باید با برگزاری جلسات مختلف و همفکری و هم اندیشی برای رفع دغدغه های فرهنگیان و حل و فصل نیازهای آنها بیش از گذشته اقدامات لازم را انجام داد .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در عمل به دغدغه خاطر معیشتی فرهنگیان و نیازهای آنها رسیدگی کرد تا شاهد تقویت انگیزه آنها در این عرصه مهم باشیم .

جوکار در ادامه با اشاره به اهمیت همدلی تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح تحول سلامت ، پیگیری موضوع مسکن ویژه فرهنگیان، ارتقای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی و همچنین بیمه تکمیلی را از جمله اقدامات در دستور کار مجلس شورای اسلامی ویژه فرهنگیان ذکر کرد .

وی گفت: توجه به فرهنگیان توجه به نسل جوان و عرصه خطیر تعلیم و تربیت است و باید همواره مورد عنایت خاص قرار گیرند که یک وظیفه محسوب می شود .



تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394برچسب:, | 10:20 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری پانا+

وزیر آموزش و پرورش، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزراتخانه را به عنوان نماینده اش در هیات مدیره صندوق توسعه عدالت اجتماعی معرفی کرد.

در راستای اجرای ماده 4 تفاهم نامه همكاری جامعه خیرین مدرسه ساز و وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی را به عنوان نماینده تام الاختیار خود در هیات مدیره صندوق توسعه عدالت آموزشی معرفی كرد.

فانی در این معرفی نامه ابراز امیدواری كرده این صندوق بتواند توسعه عدالت آموزشی را در مناطق محروم محقق کند.
 
در تفاهم نامه ای كه به امضای علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش وپرورش و محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز رسید، آمده است: گسترش عدالت آموزشی ، ارتقاء سطح كیفی و توسعه آموزش و پرورش در مناطق محروم از طریق تامین هزینه های  این مدارس و ایجاد بستری مناسب برای افراد خیر جهت كمك مالی به مدارس ، صندوق توسعه عدالت آموزشی با هدف جلب کمک افراد خیر در جامعه خیرین ساز کشور ایجاد می‌شود.
 
صندوق توسعه عدالت آموزشی در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور ایجاد می‌شود و موجودی آن از محل کمک‌های بلاعوض و منافع سپرده‌های بلندمدت خیرین که مجوز آن را به بانک عامل تفویض کرده‌اند، تأمین می‌شود.


تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394برچسب:, | 10:19 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

IMG_20150719_002743

تصویر نقاشی شده از امیرکبیر اثر ابراهیم نقاش باشی بنا بر اسناد تاریخی تنها عکسی است که از این شخصیت ایرانی موجود است.

شفقنا زندگی- به تازگی در شبکه های اجتماعی عکسی منسوب به «امیرکبیر» صدراعظم ناصرالدین شاه دست به دست می چرخد که به گفته پژوهشگران هیچ ربطی به این شخصیت برجسته تاریخی ندارد.  

از انتشار یک عکس قدیمی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به اسم امیرکبیر و تفاوت چهره این شخص با عکس نقاشی شده و مشهور این شخصیت بزرگ باعث شد تا ماجرا را از یک پژوهشگری تاریخی پیگیر شویم که آیا واقعا این عکس متعلق به امیرکبیر است یا خیر«محمدرضا بهزادی» پژوهشگری تاریخی دوباره این عکس می گوید: «عکاس این عکس آقای «ارنست هولستر» عکاس آلمانی است که همراه همسر ارمنی اش در محله جلفای اصفهان زندگی می کرد. این عکاس آلمانی بیشتر عکس هایش را از مناطق جنوبی و میانی کشور گرفته است. در حالی که امیرکبیر ساکن تهران بوده است.

برخی از سایت ها ادعا می کنند که فرد داخل عکس «میرزا تقی خان عماد الملک» پیشکار ولیعهد مظفرالدین شاه در تبریز است. این در حالی است که با توجه به اطلاعات رجال شناختی من چنین کسی با این اسم آن زمان پیشکار نبوده است. همچنین اگر این عکس در تبریز گرفته شده است ربطی به ارنست هولستر ندارد.

3381790_695

برخی نیز این فرد را «میرزا تقی خان ضیاء الملک پیشکار یکی از حاکمان یزد می دانند.»این پژوهشگر دوره قاجار در رابطه با نوع عکاسی این تصویر می گوید: «این عکس به صورت نگاتیوی گرفته شده است اما در زمان امیرکبیر این تکنولوزی هنوز به ایران نیامده بود و عکس ها در آن زمان به دو صورت «تاکروتایپ» و «داگرتایپ» بوده است. ولی هیچ عکسی تاکنون از امیرکبیر حتی به این دو صورت نیز پیدا نشده است.

تنها عکسی که از میرزا تقی خان امیرکبیر وجود دارد نقاشی است که محمد ابراهیم نقاش باشی از وی کشیده است که سند تاریخی دارد و این عکس به آن چهره شباهتی ندارد. این لباسی هم که در عکس منتشر شده در فضای مجازی مشاهده می شود مربوط به اواخر دوره ناصرالدین شاه است. چون لباس ها به مرور به سمت کوتاه شدن رفتند. در حالی که در زمان امیرکبیر عبا و قباها بسیار بلندتر بود.

منبع: مهر

IMG_20150719_002743

نقاشی محمد ابراهیم نقاش باشی از امیرکبیر



تاريخ : یک شنبه 28 تير 1394برچسب:, | 10:1 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
این جام که یکی از معروفترین جامهای ایران است، در تپه های مارلیک رودبار کشف شده و متعلق به هزاره اول تا دوم پیش از میلاد است.

جنس جام اژدهای دو سر از طلا با عیار بالا است و درجه خالص بودن آن برای کارهای قلمزنی تمام برجسته بسیار مناسب است.

جام اژدهای دو سر نمادی از قدرت برتری موجودات اساطیری و نیروهای ماورای طبیعه بر حیوانات معمولی است. بر روی این جام موجود اساطیری با دو سر بشکل ببر و دارای دو گردن و دو بال طویل دو بز کوهی را به شکل وارونه از دم نگه داشته و در حال بالا آوردن آنها به سمت سرها و دو دهان باز خود برای خوردن آنها است.
همینطور این موجود دارای تنه​ای استوانهای و مار شکل و دو شکم به هم چسبیده است. این جام ارزشمند هم اکنون در موزه لوور فرانسه نگهداری می شود.



تاريخ : شنبه 27 تير 1394برچسب:, | 21:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خداحافظ ای محفل وصف یار
خداحافظ ای ماه پروردگار
خداحافظ ای سر به سر شور و شوق
خداحافظ ای لحظه های وصال
“عید فطر  بر همکاران گرامی مبارک باد .



تاريخ : شنبه 27 تير 1394برچسب:, | 11:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
تا پیش از این یعنی حدفاصل سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ بحث بازنگری در علوم انسانی بنا به دلایلی متوقف شده بود.

محمد حسین نجاتی: رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی از ایجاد رشته های «روانشناسی دین» و «روانشناسی تحولی» در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی خبر داد.اتفاقی که نشان دهنده سرعت گرفتن بازنگری در علوم انسانی پس از سه سال وقفه دارد. تا پیش از این یعنی حدفاصل سال های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ بحث بازنگری در علوم انسانی بنا به دلایلی متوقف شده بود. علت این توقف را می توان درگیری های رخ داده میان دو قطب اصلی بازنگری یعنی، دانشگاه علامه طباطبایی و پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در قدم نخست، تغییر دولت در گام بعدی و عملکرد شتابزده ی دولت دهم در این رابطه دانست. حالا با حضور محمد فرهادی در وزارت علوم و سابقه همکاری و همراهی که او با غلامعلی حداد عادل در کسوت رییس شورای بازنگری در علوم انسانی دارد، می توان گفت، که بازنگری در علوم انسانی جان دوباره ای گرفته است.

در تازه ترین این اقدامات روز گذشته  علی فتحی آشتیانی رییس کارگروه بازنگری درس روانشناسی در شورای تحول در علوم انسانی  با اشاره به آخرین وضعیت بازنگری رشته روانشناسی در کمیته روانشناسی شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: تمام امور مربوط به مقطع کارشناسی روانشناسی تمام شد و برخی از دانشگاه‌ها نیز سال گذشته آن را اجرایی کردند.

وی افزود: در کنکور ۹۴ نیز تمام گرایش‌های روانشناسی ادغام شد و در مقطع کارشناسی فقط کارشناسی روانشناسی بدون گرایش را داریم لذا از مهرماه ۹۴ همه دانشگاه‌ها فقط کارشناسی روانشناسی می پذیرند.

رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی افزود: در مقطع کارشناسی ارشد نیز حدود یکسال است که کار خود را آغار کرده ایم ، چند برنامه نیز آماده شده و مراحل تصویب را طی می کند.

وی ادامه داد: در رشته کارشناسی ارشد خانواده، ۴ گرایش مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره مدرسه و مشاوره توانبخشی بازنگری شده و مراحل تصویب را می گذارنند.فتحی افزود: کارشناسی ارشد رشته «روانشناسی تربیتی» نیز نوشته شده و مراحل نهایی را طی می کند . بازنگری برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد مانند روانشناسی بالینی، روانشناسی سلامت و روانشناسی  خانواده در دستور کار قرار دارد .

وی ادامه داد: کارشناسی ارشد رشته «روانشناسی دین»، «روانشناسی صنعتی سازمانی» و «روانشناسی تحولی» نیز به تازگی نوشته شده و جزء رشته های جدید هستند.رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی افزود: کمیته های تخصصی در سایر گراش های کارشناسی ارشد مانند روانشناسی شناختی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی کودکان با نیاز ویژه مشغول کار هستند.  وی افزود: امیدواریم تا آخر سال برنامه‌های ایجادی و بازنگری شده تصویب شوند تا بتوانیم از کنکور ۹۵ برنامه های جدید را اجرایی کنیم.

بازنگران در علوم انسانی چگونه در دولت احمدی نژاد با یکدیگر درگیر شدند

یکی از علت های تاخیر در روند بازنگری در علوم انسانی در دولت دوم محمود احمدی نژاد مسئله اختلافات فکری ای بود که روسای دو قطب اصلی بازنگری یعنی دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان مجری بازنگری در محتوا و پژوهشکده علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با یکدیگر داشتند. اختلاف نظری که خود را در روزهای پایانی دولت محمود احمدی نژاد با درگیری لفظی شدید میان صدرالدین شریعتی رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی و آیت اللهی رییس سابق پژوهشگاه بیش از پیش نشان داد. قضیه از این قرار بود که صدرالدین شریعتی در روزهای پایانی کارش در دانشگاه علامه طباطبایی، طی مصاحبه ای با روزنامه کیهان بخشی از اساتید را در مظان اتهام قرار داد و آنها را متوجه اتهامات اخلاقی کرد.

پس از آن حمید رضا آیت الهی در نامه ای سرگشاده به رسانه ها نوشت: «روزنامه کیهان در گفتگویی که چاپ کرد اتهام های متعددی را به تمامی اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی وارد کرد که امید است خدواند در روز قیامت انتقام این تهمت های ناروا و انگ هایی که از هتاکان به فرهیختگان برجسته جامعه اسلامی ما وارد شده است بگیرد.» او در نامه ی خود تاکید کرد:«اغلب مخالفان ایشان پاکترین، انقلابی ترین و متدین ترین  و فرهیخته ترین اعضای هیات علمی دانشگاه هستندروزنامه کیهان تعجب می شود که چگونه آقای شریعتی را استادی فرهیخته می داند. ایشان چه نظر جدیدی یا کار علمی بدیعی در علوم انسانی و حتی در علوم اسلامی کرده اند؟ تمامی اظهارات ایشان همانند سابقه منبری شان ایراد خطابه های بی محتوا است. تنها هنر ایشان -که برای بقای ایشان در این چند ساله مفید واقع شده است- آن است که به دروغ تمامی دانشگاهیان را افرادی سکولار (که بعید می دانم معنای آن را بتوانند توضیح دهند)، غرب زده و خطرناک جلوه دهند تا بتوانند خود را قهرمان مبارزه با غربزدگی و بی دینی جلوه دهند. خود در جلساتی شاهد بوده ام که قریب به اتفاق اعضای هیات علمی را افرادی غیر قابل اعتماد و دین گریز جلوه می دادند و حتی علوم انسانی دانشگاهی را جز غربزدگی نمی دانسته اند و به همین دلیل در این چند ساله سعی کرده اند که یکی یکی رشته های علوم انسانی ضروری برای کشور را حذف کنند.»

اما این لحن گزنده ی آیت اللهی از سوی شریعتی بی پاسخ نماند و او در پاسخ به نامه آیت الهی نوشت:این نامه در مراجع قضایی در حال پیگیری است. بنده جوابی به آن نمی‌دهم و ان‌شاءالله آقای آیت‌اللهی در صحن دادگاه در خصوص اتهاماتی که زده‌اند، پاسخ دهند.او در نامه خود اضافه کرد:«بنده قصد پاسخگویی به سخنان ایشان را ندارم زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید «وقتی آدم‌های جاهل به آنها خطاب می‌کنند جز اینکه بگویند سلام ‌علیکم حرف دیگری ندارند». آقای آیت‌اللهی واقعا جاهل هستند و نفهمیدند چه مسائلی را مطرح کردند.»این بخش مهمی از واقعیت برنامه ریزی دولت احمدی نژاد برای بازنگری در علوم انسانی بود. برنامه ریزی که در آن دو قطب اصلی کار اینگونه از خجالت خود در آمدند.



تاريخ : شنبه 27 تير 1394برچسب:, | 11:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

14141

به نقل از  آوای فرهنگی ، مرتضی بینش معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سبزوار گفت: حکم رتبه بندی برای نیروهای مازاد در حوزه های مختلف آموزشی اعمال نخواهد شد.
بینش در کمیته برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی با بیان این مطلب افزود: برای جلوگیری از تبعات مازاد شدن نیروهای متوسطه سیاست های تشویقی شامل کسری ساعت موظف و افزایش فوق العاده شغل ابتدایی در نظر گرفته شده است .
وی در ادامه با اشاره به سیاست حذف مجتمع های آموزشی خاطر نشان کرد: سیاست حذف این مجتمع ها لزوما ساماندهی نیرو نبوده بلکه ناکارآمدی آن در نظام آموزشی است.
این مسئول با اشاره به کاهش حق التدریس در مدارس گفت: ساماندهی نیروی انسانی به نحوی صورت پذیرد که کمترین ساعت حق التدریس ایجاد شود .
مدیر آموزش و پرورش سبزوار در ادامه گفت: انتخاب مدرسه محل تدریس نیز ابتدا در مقطع متوسطه دوم صورت گرفته و نیروهای مازاد آن با نیروهای متوسطه اول امتیاز بندی شده و مازاد آن در مقطع ابتدایی سازمان دهی خواهد شد.
وی با اشاره به کمبود نیرو در مقطع ابتدایی اظهار کرد با توجه به موارد پیش آمده در رتبه بندی بایستی معلمان حتی المقدور از مازاد شدن خودداری نمایند.
این مسئول همچنین به دستور العمل تدریس موظفی مدیران در طول هفته اشاره کرد و گفت: در صورتی که عدم تدریس آنها منجر به حق التدریس شود بایستی در رشته خود تدریس نمایند.
وی تاکید کرد کلیه معلمان بایستی تا پایان مرداد ماه سال جاری ابلاغ سازمانی و رسمی خود را از حوزه های آموزشی دریافت نمایند.



تاريخ : شنبه 27 تير 1394برچسب:, | 10:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن تحلیل آخرین اطلاعات و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شرایط جوی کشور طی روزهای پنج شنبه 25 تیر تا شنبه 27 تیرویژه رویت هلال ماه شوال و عید سعید فطر را اعلام کرد 

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دراطلاعیه‌ سازمان هواشناسی ویژه رویت هلال ماه شوال و عید سعید فطر کشور آمده است: «ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات شهروندان، روز پنج‌شنبه دربعدازظهر آسمان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، گیلان، مازندران و گلستان نیمه ابری گاهی ابری با بارش پراکنده و استان‌های قزوین، البرز و تهران کمی ابری گاهی با غبار و بقیه نقاط کشور صاف پیش‌بینی می‌شود.

در روز جمعه 26 تیر نیز آسمان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی نیمه ابری گاهی ابری با بارش و استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران کمی ابری گاهی با غبار و سایر استان‌ها صاف خواهد بود.

قبل از ظهر شنبه 27 تیر نیز آسمان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان ابری با بارش باران پیش‌بینی می‌شود.»

 



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 11:1 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
دو بعلاوه دو همیشه و همه جا می شود چهار؛ اما شکل آموزش ریاضی در قدیم با مدارس امروزی خیلی تفاوت داشته است. عکس زیر مربوط به عصر قاجار است.
عکس/ کلاس ریاضی در دوره قاجار


منبع: جوان و تاریخ



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

عضو کمیسیون آموزش‌ مجلس‌ شورای اسلامی گفت: به هیچ عنوان نباید در کشور بین کارمندان دولت از نظر حقوق و مزایا تبعیض وجود داشته باشد

111110

به گزارش تسنیم، اسفندیار اختیاری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در دومین همایش هم‌اندیشی فرهنگیان استان یزد، با بیان اینکه تمام مشکلات فرهنگیان مورد قبول و تأیید است، اظهار داشت: فرهنگیان دست‌اندرکاران تقویت ریشه فرهنگ جامعه در کشور و نظام اسلامی هستند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام باید با حمایت بیشتر از فرهنگیان، نسبت به تقویت قوای فکری و فرهنگی کشور اقدام کنند.
وی رتبه برتر کنکور سراسری، سطح بالای پزشکی و درمان یزد و کیفیت مطلوب و بالای دانشگاه‌ها در استان یزد، را نشانه پشتکار و مسئولیت پذیری فرهنگیان به ویژه معلمان استان یزد دانست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگی بودن بسیاری از نمایندگان مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از ابزارهای موجود برای ارتقای سطح ارائه خدمات و افزایش بودجه فرهنگیان استفاده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: امسال تاکنون بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای معوقات آموزش و پرورش از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.
اختیاری با اشاره به اهمیت رسالت فرهنگیان در جامعه بیان کرد: به هیچ عنوان نباید در کشور بین کارمندان دولت از نظر حقوق و مزایا تبعیض وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اختصاص بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به معوقات فرهنگیان، از اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان از مهر امسال خبر داد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همیشه و در همه حال پیگیر رفع مسائل و مشکلات فرهنگیان است، اظهار داشت: بحث رتبه‌بندی فرهنگیان در کل کشور به طور همزمان از اول مهر امسال اجرایی می‌شود.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:58 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یک کارشناس آموزشی گفت:‌موسسات کنکور به اندازه‌ای قدرتمند شده‌اند که حتی با حذف کنکور نمی‌توان آنها را حذف کرد و دور از ذهن نیست که این بار برای امتحانات نهایی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی کنند.

پیروز نامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص پرداخت هزینه‌های سنگین از سوی خانواده‌ها به آموزشگاه‌های کنکور با امید قبولی در کنکور اظهار داشت: طبق قانون مصوب مجلس سهم سوابق تحصیلی باید در پذیرش داوطلبان برای ورود به دانشگاه به تدریج به 85 درصد برسد حتی اگر سهم سوابق تحصیلی در پذیرش دانشجو افزایش یابد، موسسات کنکور این بار برای امتحانات نهایی و نمرات دانش‌آموزان برنامه ریزی می‌کنند.

وی افزود:‌برای پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی باید برای برخی دروس مانند ریاضی، فیزیک و شیمی در پایه دوم دبیرستان نیز امتحانات نهایی برگزار کرد. به هیچ عنوان دور از انتظار نیست که موسسات خصوصی این بار سوالات امتحانات نهایی را هدف قرار داده و بازار داغی را برای خود در این رابطه فراهم کنند.

این کارشناس آموزشی ادامه داد:‌ موسسات کنکور به اندازه‌ای قدرتمند شده‌اند که حتی با حذف کنکور نمی‌توان آنها را حذف کرد و تنها راه کمرنگ کردن قدرت این موسسات، ارائه خدمات آموزشی باکیفیت و قیمت مناسب توسط مدارس است.

نامی بیان کرد: اگر قرار باشد سهم سوابق تحصیلی در کنکور افزایش یابد باید بتوان حق الزحمه عوامل برگزارکننده امتحان را به موقع پرداخت کرد هم‌اکنون یکی از مطالبات فرهنگیان درخصوص پرداخت مطالبات، حق الزحمه امتحانات نهایی است.

وی تصریح کرد: گسترش امتحانات نهایی به سال دوم یا اول دبیرستان برای آموزش‌وپرورش هزینه بر است که باید هزینه لازم را تامین کرد.

این کارشناس آموزشی تاکید کرد:‌ جایگزین کردن سوابق تحصیلی به جای کنکور به مراتب بهتر است به شرط آنکه امنیت مانند کنکور باشد همچنین شیوه تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی باید مناسب باشد نه اینکه در برخی موارد برگه‌‌ها با ارفاق تصحیح شود و در برخی موارد سختگیرانه به هر حال باید تلاش کرد تا عدالت برقرار شود.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

اسفندیار اختیاری

خبر24:عضو کمیسیون آموزش‌ مجلس‌ با اشاره به اختصاص بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان به معوقات فرهنگیان، از اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان از مهر امسال خبر داد.

به نقل از تسنیم: اسفندیار اختیاری ظهر امروز در دومین همایش هم‌اندیشی فرهنگیان استان یزد، با بیان اینکه تمام مشکلات فرهنگیان مورد قبول و تأیید است، اظهار داشت: فرهنگیان دست‌اندرکاران تقویت ریشه فرهنگ جامعه در کشور و نظام اسلامی هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام باید با حمایت بیشتر از فرهنگیان، نسبت به تقویت قوای فکری و فرهنگی کشور اقدام کنند.

وی رتبه برتر کنکور سراسری، سطح بالای پزشکی و درمان یزد و کیفیت مطلوب و بالای دانشگاه‌ها در استان یزد، را نشانه پشتکار و مسئولیت پذیری فرهنگیان به ویژه معلمان استان یزد دانست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرهنگی بودن بسیاری از نمایندگان مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات از ابزارهای موجود برای ارتقای سطح ارائه خدمات و افزایش بودجه فرهنگیان استفاده می‌کنند.

وی  خاطرنشان کرد: امسال تاکنون بیش از 1 هزار و 700 میلیارد تومان برای معوقات آموزش و پرورش از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

اختیاری با اشاره به اهمیت رسالت فرهنگیان در جامعه بیان کرد: به هیچ عنوان نباید در کشور بین کارمندان دولت از نظر حقوق و مزایا تبعیض وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همیشه و در همه حال پیگیر رفع مسائل و مشکلات فرهنگیان است، اظهار داشت: بحث رتبه‌بندی فرهنگیان در کل کشور به طور همزمان از اول مهر امسال اجرایی می‌شود.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: ثبت نام بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در سامانه سناد
به نقل از فارس، محمدحسین سلیمی جهرمی با اشاره به ثبت نام 9 میلیون و 214 هزار و 938 دانش آموز در سامانه سناد تاکنون، گفت: بیشترین درصد ثبت نام در استان ها در مقایسه با سال گذشته در اختیار استان زنجان با 85 درصد و کمترین درصد مربوط به استان اصفهان با 42 درصد است.

وی در خصوص آمار ثبت نام دانش آموزان به تفکیک مقاطع تحصیلی، تصریح کرد: تاکنون 6 میلیون و 213 هزار و 720 دانش آموز در مقطع ابتدایی ، یک میلیون و 949 هزار و 672 نفر در مقطع متوسطه اول و یک میلیون و 6 هزار و 527 دانش آموز در مقطع متوسطه دوم ثبت نام کرده اند.

سلیمی جهرمی افزود: از تعداد کل ثبت نام شدگان 43 هزار و 289 نوآموز در مدارس پیش دبستانی و یک هزار و 640 دانش آموز در مدارس استثنایی کشور ثبت نام شده اند.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:55 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به نقل از خبرآنلاین؛ درحالی که علی اصغر فانی تازه از تیغ استیضاح نماینده های مجلس سالم بیرون آمده است که باید هفته آینده به مجلس برود و سوال تعدادی از نماینده های مجلس را پاسخ دهد.

همچنین سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، جهت ارائه گزارش درباره آخرین وضعیت اجرای طرح تحول سلامت در کشور به کمیسیون بهداشت مجلس می‌رود.

به گزارش ایسنا؛ همچنین اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه هفته آینده خود به ادامه بررسی طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی با حضور معاونان وزیر علوم می‌پردازد.

همچنین اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه هفته آتی خود به ادامه بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌پردازند.

 



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:53 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

استاندار یزد

استاندار یزد با اشاره به اینکه مشکلات مالی تنها دغدغه فرهنگیان در نظر گرفته نشود، گفت: مجلس نباید طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را به تأخیر بیاندازد.

به نقل از تسنیم :سید‌محمد میرمحمدی ظهر امروز در دومین همایش هم‌اندیشی فرهنگیان استان یزد با بیان اینکه همدلی و همزبانی از جمله الزامات هم‌اندیشی است، گفت: فرهنگیان باید در جلسات هم‌اندیشی خود بیش از پیش نسبت به بررسی ابعاد وسیع مسائل و دغدغه‌های آموزش و پرورش بپردازند تا مسائل مالی به عنوان تنها خواسته فرهنگیان در نظر گرفته نشود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان جامعه فرهنگی در استان یزد افزود: مجلس نباید طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را به تأخیر بیاندازد.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت توجه به افت درآمد و افزایش هزینه کارمندان بازنشسته به ویژه فرهنگیان تصریح کرد: تعیین راهکارهای مطلوب و اجرایی از مهمترین وظایف جلسات هم‌اندیشی فرهنگیان است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات هم اندیشی و انتخاب شیوه گفتمان به عنوان راهکار بررسی مشکلات و خواسته فرهنگیان از مهمترین هنرها و ارزشمندترین توان فرهنگیان استان یزد است.

استاندار یزد با اشاره به ضروت ارتقای پرورش و تربیت در جامعه ادامه داد: ما باید با در نظر گرفتن شرایط کنونی جهان نسبت به مهار مسائلی که ما را بیشتر تهدید می‌کنند، اقدام کنیم.

وی توجه به مسائل تربیتی و پرورشی را ضرورت‌های امروز و فردای جامعه عنوان کرد و گفت: پایداری باورهای علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه به ویژه مسئولان نظام و جوانان نشات گرفته از فعالیت مستمر و پویای فرهنگیان است.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:53 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرگزاری فارس: نوسازی 10 پردیس دانشگاه فرهنگیان در کشور

به نقل از خبرگزاری فارس : محمود مهرمحمدی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس پردیس پسران امام علی (ع) دانشگاه فرهنگیان گیلان با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: فطر عید بالندگی و عروج معنوی انسان است.

وی بر ارتقای جایگاه دانشگاه فرهنگیان در گیلان تاکید کرد و افزود: امید داریم دانشگاه فرهنگیان جایگاه ویژه‌ای در نقشه راه توسعه گیلان به‌ویژه در برنامه ششم توسعه کشور داشته باشد.

مهرمحمدی از اختصاص شش میلیارد تومان از محل 20 درصد اعتبارات تملک‌دارایی به 10 پردیس دانشگاه فرهنگیان در کشور خبر داد و بیان کرد: به‌ازای هر کدام از استان‌ها 600 میلیون تومان تعلق می‌گیرد و آمادگی داریم در مورد گیلان این سقف اعتباری را بشکنیم و به ازای آورده استان آن را به یک میلیارد تومان ارتقا دهیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: هر کدام از استان‌ها زودتر آورده داشته باشند اعتبارات از محل منابع دیگر استان‌ها جذب می‌شود.

وی در ادامه به توزیع اعتبارات تملکی دانشگاه فرهنگیان در سال 94 اشاره کرد و گفت: 25 درصد از درآمد اختصاصی 10 استان پر درآمد کم می‌کنیم و به 10 استان دیگر به دلیل شرایطی که دارند اضافه می‌شود.

مهرمحمدی با تاکید براینکه دانشگاه‌های فرهنگیان مکلف هستند در تمام استان‌ها درآمد اختصاص داشته باشد، خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان از فقر جدی منابع درآمدی رنج می‌برد و مجبور شدیم دانشگاه را با درآمد اختصاصی که در استان‌ها تحصیل می‌شود، اداره کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به توافقنامه اختصاص اعتبارات با مدیران استانی اشاره کرد و یادآور شد: درآمد 10 استان به طور صد درصدی هزینه می‌شود اما 10 استان به جای استفاده از اعتبارات صددرصدی به میزان 125 درصد استفاده می‌کنند.

وی همچنین از اختصاص 30 میلیارد تومان برای نوسازی 10 پردیس دانشگاه فرهنگیان در استان‌های مختلف خبر داد و اظهار کرد: پردیس لاکان در شهر رشت جزو دانشگاه‌های نوسازی است و اگر تعداد استان‌ها برای نوسازی کمتر شود آمادگی داریم اعتبارات آن استان‌ها را به گیلان اختصاص دهیم.

مهرمحمدی با بیان اینکه ساخت پردیس پسران دانشگاه فرهنگیان در منطقه لاکان رشت اثرگذار است و بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان دارای شرایط ویژه‌ای برای توسعه گیلان است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور از تلاش ناصر پورحبیبی رئیس پردیس پسران امام علی (ع) دانشگاه فرهنگیان گیلان با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد و سید سعید احدزاده به عنوان سرپرست این پردیس به مدت یک سال معرفی شد.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

استفاده از معلمان متوسطه برای تدریس تخصصی در پایه پنجم و ششم ابتدایی دیمه ور

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌‌‌وپرورش با صدور بخشنامه‌ای تاکید کرد:‌ همکاران انتقالی از سایر دوره‌ها به دوره ابتدایی در تدریس و آموزش به خصوص در قالب روش چندمعلمی در پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی استفاده شوند.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با صدور بخشنامه‌ای تاکید کرد:‌مدیران و معاونین مدارس ابتدایی صرفاً از بین همکاران واجد الشرایط در همین دوره انتخاب و بکار گرفته شوند.

در این بخشنامه آمده است:‌همانگونه که مستحضرید مدیران مدارس به عنوان راهبران آموزش‌وپرورش با ایفای نقش ممتاز و مؤثر در برنامه‌ریزی، هدایت و راهبری منابع انسانی زمینه مناسب انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را فراهم کرده و موجب تحقق اهداف نظام آموزشی می‌شوند.

برهمین اساس به منظور بهبود فرآیندهای یادگیری و مدیریت مدارس ابتدایی و توجه به ویژگی‌های خاص این دوره تحصیلی به استناد ماده 1 قسمت ب مصوبه جلسه 673 تاریخ 81.01.22 شورای عالی آموزش‌وپرورش، ترتیبی اتخاذ کنید تا مدیران و معاونان صرفاً از میان همکاران واجد شرایط در این دوره انتخاب و به کار گرفته شوند.

لازم است ضمن حفظ شأن همکاران انتقالی از سایر دوره‌ها از تجارب ارزشمند آنان در تدریس و آموزش به خصوص در قالب روش چند معلمی ( تدریس تخصصی دروس) در پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی استفاده شود.

دانلود بخشنامه



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |


به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان قم، علی لاریجانی در گردهمایی کارکنان آموزش و پرورش استان با تاکید بر این که جمع معلمان و فرهنگیان از اقشار زحمت‌کش جامعه اسلامی هستند ،افزود:امیدواریم در ماه مبارک رمضان به برکت رحمت‌های الهی نعمت و برکت ویژه قسمت فرهنگیان شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با وجود سختی‌هایی که برای تامین منابع در بخش آموزش و پرورش وجود دارد اما مسئولان اداره‌کل آموزش و پرورش استان تاکنون گام‌های مناسبی در راستای آموزش و تربیت دانش آموزان انجام داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه آموزش و پرورش مقوله مهمی را پیگیری می‌کند تصریح کرد: این سازمان باید مشکلات بسیاری را تحمل کند اما با توجه به دستاوردهایی که در استان شاهد بودیم می‌توانیم بگوییم مسئولان استانی عملکرد مطلوبی در این زمینه داشته‌اند.

لاریجانی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: مسئولان کشوری نسبت به آموزش و پرورش نگاه ویژه دارند اما گاهی کاستی‌های کشوری مانع از توجه‌ها می‌شود؛ موضوع آموزش و پرورش در نزد مسئولان کشوری به عنوان یک رکن توسعه مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند که برای تامین منابع آموزش و پرورش حرکت‌های لازم را انجام دهند اما مشکلاتی در کشور وجود دارد به همین علت باید کمی نسبت به کاستی‌ها توجه کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در جامعه اسلامی وضعیت مطلوبی ندارد مطرح کرد: میان نیازهای کشور و ظرفیت آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی وجود ندارد در صورتی که اگر به آموزش‌های فنی توجه داشته باشیم می‌توانیم به نتیجه مطلوب‌تری برسیم.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف باید به سمت گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد و در این زمینه باید مسئولان مختلف استانی و ملی همکاری داشته باشند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم نیز بر گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تاکید دارد ابراز کرد: تعریف آموزش و پرورش در نظام‌های توسعه دنیا بسیار با اهمیت است زیرا اطلاعات گسترده‌تری در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرند و استفاده از ابزارهای نوین گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید خود را برای تحولی جدید آماده کند عنوان کرد: ظرفیت‌های مناسبی در آموزش و پرورش جامعه اسلامی وجود دارد و مسئولان ملی برای استفاده از این ظرفیت‌ها همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند.



تاريخ : جمعه 26 تير 1394برچسب:, | 10:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |