با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ چیدمان جشنواره جابر ابن حیان
زیارت عاشورا

 همکاران گرامی:

جشنواره جابرابن حیان ذهن معلمان مقطع ابتدایی را به خود مشغول کرده، از آن جا که همکاران سوالات و ابهامات زیادی درباره چیدمان تابلوها و پروژه های مختلف دارند، تصمیم گرفتم تا با یک فایل تاپ و بکر این دغدغه را برطرف نمایم.

ترنم رویش




تاريخ : دو شنبه 13 آذر 1396برچسب:, | 20:35 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 اعتماد به نفس پایین می تواند تمام ابعاد زندگی را تحت تأثیر منفی قرار دهد و انسان را در انتخاب اهداف زندگی و یا دستیابی به آنها دچار مشکل کند.

از سوی دیگر با احساس اعتماد به نفس بالا، فکر می کنید تمام دنیا زیر پایتان است و از عهده هر کاری بر می آیید. به دنبال این حس، به مرور حلقه ای از افراد با اعتماد به نفس بالا و موفق در اطرافتان جمع می شوند و شما نیز به سمت موفقیت بیشتر حرکت می کنید.

در ادامه به راهکارهایی خواهیم پرداخت که با به کارگیری آنها می توانید سطح اعتماد به نفستان را بهبود بخشید:

1- به خود افتخار کنید و خوشحال باشید

 

 

به خود افتخار کنید، تا خوشحال تر باشید. زیرا وقتی خوشحال هستید، اعتماد به نفس بالاتری هم دارید. به عنوان مثال به خود افتخار کنید که در شرکتتان فعالیت خود را به درستی انجام می دهید و مورد تشویق قرار می گیرید.

2- هدف خود را مشخص کنید

اگر همواره هدف داشته باشید، دلیل انجام هر کار خود را می دانید و در این صورت، اعتماد به نفستان بالاتر می رود.

3- خود را با دیگران مقایسه نکنید

هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید و تنها خود را معیار مقایسه با خودتان قرار دهید. از سوی دیگر وقتی شما دائم به دنبال مقایسه خود با دیگران باشید، همیشه به خود می گویید: «چرا من کارها را به خوبی دیگران انجام نمی دهم؟». دراین صورت اعتماد به نفس خود را کاهش می دهید.

4- به جای تمرکز بر مشکل، بر راه حل تمرکز کنید

 

 

گاهی تمرکز بیش از حد بر یک مشکل، موجب می شود اعتماد به نفس خود را از دست بدهید. در عوض ابتدا مشکل را به خوبی درک کنید و سپس بیشتر زمان خود را به پیدا کردن راه حل آن اختصاص دهید.

5- روی نقاط قوت خود تمرکز کنید و از آنها بهره ببرید

سعی کنید به جای تمرکز روی نقاط ضعف خود، به دنبال بهره بردن از نقاط قوتتان باشید. به عنوان مثال اگر در ریاضیات ضعیف هستید، نباید به دنبال شغل حسابداری بروید.

6- اگر تصور می کنید نا موفق هستید، این مسئله را در ذهن خود انکار کنید

اگر شما به سندروم ایمپاستر (یک پدیده روانی که در آن افراد نمی‌توانند  موفقیت‌ هایشان را بپذیرند) مبتلا بوده و با وجود اذعان دیگران به موفقیتتان، از دید خود ناموفق به نظر می آیید، تنها کافیست به خود بقبولانید که موفق هستید. ممکن است در ابتدا نتوانید خود را قانع کنید؛ ولی در نهایت تفکراتتان به همین سمت حرکت می کند که اعتماد بالایی به خود دارید و به فردی با اعتماد به نفس بالا بدل می شوید.

7- ترس از ناتوانی را کنار بگذارید

 

 

اگر همیشه یک ندای درونی به شما می گوید که نمی توانید کارها را  انجام دهید، به مرور این ندا بلند تر می شود و در نهایت شما را زمین گیر می کند به طوری که دیگر هیچ کاری را شروع نمی کنید، زیرا واهمه دارید که نتوانید انجامش دهید. به همین دلیل باید ترس از نا توانی را فراموش کنید و کاری را که در فکرتان است هر چه زودتر شروع نمایید.

8- منفی بافی و بدبینی را فراموش کنید

منفی بافی و بدبینی را کنار بگذارید. زیرا اعتماد به نفس شما را در خود می بلعند. در مقابل روی نکات مثبت خود، شرایط و اتفاقات تمرکز کنید. به عنوان مثال به جای تمرکز بر پیش بینی آینده، به دستاوردهای مفید خود فکر کنید. یا به جای اینکه تصور کنید چرا هیچ چیز درست پیش نمی رود، به این فکر کنید که چه کارهایی تا الان درست پیش رفته.

9-آماده مواجه شدن با فرصت های آتی باشید

بخشی از موفقیت آمادگی و بخش دیگرش فرصت هاست. برای اینکه در استفاده از فرصت های آتی آماده باشید، تمرین کنید که چگونه با آنها روبرو شوید و یاد بگیرید که چطور در این شرایط تصمیم درست را بگیرید. اگر برای مواجه شدن با فرصت ها آماده باشید، همواره اعتماد به نفس کافی برای استفاده از آنها را خواهید داشت.

10- زبان بدن خود را اصلاح کنید

 

 

صدای زبان بدن بلندتر از صدای بیان است. هرگاه ناگهان احساس می کنید اعتماد به نفستان افت کرده، ابتدا نحوه ایستادن و نشستن خود را بررسی کنید. در این شرایط، با یک تمرین ساده می توانید به وضعیت ایده آل خود باز گردید. بدین منظور: ابتدا بایستید؛ شانه هایتان را بالا دهید؛ سر خود را کمی بالاتر ببرید و دستهایتان را مانند یک ابر قهرمان به طرفین باز کنید و مدتی در این حالت باقی بمانید. این روش، به شما کمک می کند که انرژی و در نتیجه اعتماد به نفس خود را بازیابید.



تاريخ : یک شنبه 14 آبان 1396برچسب:, | 7:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

محققان انگلیسی با استفاده از اکسیژن موجود در هوا سوخت پاک ساخته اند.

به گزارش زیست آنلاین، محققان با استفاه از اکسیژن موجود در هوا از گاز متان، متانول ساخته اند که نوعی سوخت پاک به شمار می رود.  در این روش از اکسیژن آزاد موجود در هوا، مواد شیمیایی بی ضرر و با کمک فرایندهای صرفه جو، انرژی تولید می شود.

چنین کشفی به تولید ارزانتر سوخت پاک در سراسر جهان کمک می کند.

محققان دانشگاه کاردیف انگلیس با استفاده از کاتالیزورهای ساده متانول را تولید کردند. این کاتالیزور عکس العمل های شیمیایی را سرعت می بخشد. به این ترتیب تولید متانول در دمای کم و با کمک اکسیژن و پراکسید هیدروژن انجام می شود.

به گزارش مهر، درحال حاضر متانول حاصل شکست مولکول های گاز طبیعی در دمای بالاست.  این روش بسیار پرهزینه و انرژی بر است.

 



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:27 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 پس از چهار سال همکاری پژوهش گران اروپایی و ویتنامی در کارخانه عظیم پرورش آبزیان، واقع در دلتای مکونگ در جنوب ویتنام، این ایده تبدیل به واقعیت شد.

به گزارش زیست آنلاین، در این کارخانه عظیم، روزانه حدود هشتاد تن زباله ماهی باقی می‌ماند که تبدیل به روغن ماهی می‌شود که بر اساس آن، دانشمندان روند تبدیل زباله ماهی به بیو دیزل یا گازوئیل زیستی را آغاز کردند.

تیجا پالمن، شیمی دان در رابطه با این طرح به یورونیوز بیان نمود "ما به روغن ماهی، متانول و کاتالیزور قلیایی اضافه می‌کنیم و از به هم زدن و حرارت دادن این مخلوط، بیو دیزل به دست می‌آوریم به این ترتیب ما ابتدا روغن ماهی را در دستگاه پمپاژ می‌کنیم و رآکتور آنرا مخلوط و گرم می‌کند.

بعد مخلوطی از متانول و کانالیزور آماده نموده و این مخلوط را به روغن ماهی اضافه می‌کنیم. سپس حاصل آن را چند بار با آب شستشو می‌دهیم و بیودیزل را از آن جدا می‌کنیم. لازم به ذکر است که ظرفیت نهایی این کارخانه، تولید روزانه سیزده تن بیودیزل است.

به گزارش برق نیوز، بیودیزل محصول این کارخانه می‌تواند روزانه یکصد و پنجاه مگاوات در ساعت برق تولید کند که به نظر پژوهشگران برای تامین انرژی خود کارخانه و نیز انرژی مورد نیاز مناطق اطراف که زندگی مردم آن‌ها وابسته به فعالیت‌های ماهیگیری است، کافی خواهد بود. همچنین به صفر رساندن زباله مواد غذایی، حفظ محیط زیست و دست یابی به توسعه پایدار به مزیت‌های این طرح باید اضافه نمود.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 آینده صنعت خودرو، به‌سمت پاک‌تر و ارزان‌تر شدن پیش خواهد رفت. روندی که عملا چالشی برای خودروهای بنزینی کنونی محسوب می‌شود.

 به گزارش زیست آنلاین، تنها در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، بالغ بر ۱۰۰هزار مشتری در مدت پنج ماه، به‌سمت سرویس جدید درخواست خودروی برقی Emov گرایش پیدا کرده‌اند که این رقم در حال نزدیک شدن به تعداد بالای سفرهای درخواستی از شرکت اروپایی خدمات اشتراک خودروی Daimler’s Car۲Go است. با این وجود، بر اساس آمار، بسیاری از افراد نگران هستند که اگر خودروی الکتریکی داشته باشند، همیشه با معضل شارژ کافی روبه‌رو خواهند بود. درهمین راستا شرکت خودروسازی رنو با کوالکام تکنولوژیز و شرکت حمل ونقل سبز Vedecom سیستم شارژالکتریکی بی‌سیم خودرو(DEVC) را ساخته‌اند.


 این سیستم قادر است انرژی را هنگام حرکت از کف جاده دریافت کند. رونمایی و آزمایش از این سیستم در مسیری ۱۰۰ متری در فرانسه انجام شده است. این مسیر دارای پدهایی بوده که به‌طور بی سیم ۲۰ کیلووات برق را به دریافت‌کننده‌هایی ارسال می‌کنند که زیر دو خودروی الکتریکی Renault Kangoo ZE نصب شده‌اند. این فناوری توانست باتری خودرو را در حالی شارژ کند که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت در جاده در حال حرکت بود. البته شرکت Vedecom آزمایش‌های بیشتری انجام خواهد داد و در آینده به موضوعاتی مانند شناسایی خودرو و احراز هویت هنگام ورود به مسیر شارژ کننده همراه متغیرهایی مانند سرعت خواهد پرداخت. سیستم DEVC بخشی از پروژه ۹ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به نام FABIC است که ۲۵ سازمان در آن شرکت می‌کنند.
همچنین نیسان نیز بیکار نبوده و در طول ماه‌های اخیر، از خودروی جدید و بدون سرنشین خود رونمایی خواهد کرد. این اولین مدل نیسان است که می‌تواند بدون دخالت راننده حرکت و حتی توقف کند. در هفته گذشته نیسان برخی از قابلیت‌های خودران جذابش را روی برخی مدل‌های شاسی‌بلند از جمله مدل ایکس تریل نصب و در یک تست رانندگی در نیویورک امتحان کرد. مهم‌ترین مواردی که آزمایش شدند عبارتند از توانایی حفظ خودرو بین خطوط، پیچیدن در تقاطع‌ها، حفظ فاصله مناسب با خودروهای دیگر و ورود به محل پارک خودرو. توانایی کنترل خودرو بدون اعلام قبلی و در کمتر از سه ثانیه نیز جزو توانمندی‌های خودروی جدید نیسان است. البته این نوع از روبات‌های کنترل‌گر که بر خودروهای نیسان نصب شده اند، در واقع «سیستم خودران» محسوب نمی‌شوند.اما مدیران این شرکت وعده داده‌اند که لیف مدل ۲۰۱۸ مجهز به سیستم خودران خواهد بود. اگرچه این امر قابلیت تازه‌ای در بازار خودرو نیست، اما نکته مهم این است که مدل جدید نیسان، قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار خواهد داشت.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:25 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 رئیس هیات مدیره انجمن علمی انرژی بادی ایران، ناهماهنگی در بین دستگاه های مختلف دولتی را معضل اصلی در راستای توسعه صنعت انرژی بادی در کشور دانست و گفت: متأسفانه در حال حاضر در هیچ نقطه کشور شاهد اقدامات گسترده ای در این زمینه نیستیم و تنها حدود یک دهم درصد از انرژی الکتریکی مصرفی کشور با استفاده از باد تولید شده است.

به گزارش زیست آنلاین،مشروح گفت و گوی با دکتر سید هاشم اورعی را در ادامه می خوانید:

آقای دکتر اورعی، ایران از چه جایگاه و ظرفیتی در حوزه انرژی‌های بادی برخوردار است و چه اندازه از این ظرفیت استفاده می شود؟

کشور ما از نظر ظرفیت تولید برق از باد، از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این قابلیت را دارد که بخش قابل توجهی از برق مصرفی کشور را از این طریق تولید کند. اما متأسفانه تاکنون توجه کافی به این بخش نشده است، به طوری که در سال 1395، حدود یک دهم درصد از انرژی الکتریکی مصرفی کشور با استفاده از باد تولید شده است. اما با این حال طی یکی دو سال اخیر اقدامات مثبتی در این زمینه مشاهد می شود که امید می رود در آینده شاهد رشد قابل توجه سهم انرژ ی بادی از کل انرژی الکتریکی مصرفی کشور باشیم.


کدام استان‌ها و مناطق کشور از بیشترین ظرفیت به کارگیری انرژی بادی برخوردارند و اقدامات انجام شده در مناطق مختلف کشور را در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟

مناطق بادخیز متعددی در کشور وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مناطق خواف در خراسان رضوی، میل نادر در سیستان و بلوچستان و کهک در قزوین اشاره کرد. تقریبا کل بخش شرقی کشور، از شمال تا جنوب به عنوان یک کریدور بادی از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است. از نظر اقدامات انجام شده، متأسفانه در هیچ نقطه کشور در حال حاضر شاهد اقدامات گسترده ای نیستیم و از این نعمت الهی در حد مطلوب استفاده نمی کنیم.


به طور کلی چه ضعف‌ها و کمبودهایی در زمینه استفاده از انرژی بادی در کشور ما وجود دارد؟

معضل اصلی در زمینه عدم توسعه صنعت انرژی بادی در کشور، ناهماهنگی در دستگاه های مختلف دولتی است. توسعه این بخش مستلزم هماهنگی و همکاری بخش‌های متعدد ازجمله وزارت نیرو ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک مرکزی و... است. اما متأسفانه در حال حاضر تعدد و بعضاً تناقض برخی قوانین و دستورالعمل‌ها موجب طولانی شدن فرآیند شده است. از نظر فرهنگی نیز مسولان مربوطه بر این باور غلط هستند که انرژی بادی گران‌تر از انرژی تولیدی نیروگاه‌های فسیلی است. در حال حاضر در سطح جهان، انرژی الکتریکی تولید شده از طریق نیروگاه‌های بادی با سوخت‌های فسیلی قابل رقابت بوده و در صورت توسعه این بخش، ما نیز می‌توانیم ظرف چند سال به این نقطه برسیم.


ناهماهنگی نهادهای دولتی، مانع اصلی توسعه صنعت انرژی بادی/ جایگاه انرژی بادی در تأمین انرژی ساختمان‌هاصما:برای رسیدن به جایگاه مناسب در بخش به کارگیری انرژی بادی و استفاده بهینه از این نوع انرژی چقدر فاصله داریم؟

همانطور که عرض شد، کشور ما از نظر ظرفیت در جایگاه بسیار مطلوبی است. از نظر زیر ساخت صنعتی نیز خوشبختانه در شرایط مطلوبی قرار داریم و از نظر منابع انسانی نیز هیچ مشکلی وجود ندارد. جالب اینجاست که ما قوانین حمایتی مناسبی هم در کشور داریم که انگیزه کافی را جهت فعالیت در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر ایجاد کرده است.

آنچه می ماند، در بخش برنامه‌ریزی اجرایی صحیح، هماهنگی بین دستگاهی در دولت، عزم و اعتقاد به این امر در دولتمردان و بالاخره کاهش مراحل پیچیده اداری و دیوان سالاری حاکم است.

چنانچه دولت توسعه صنعت انرژی بادی را در اولویت کاری خود قرار دهد، قطعا در طول دولت دوازدهم می توان ضمن ایجاد این صنعت و تامین حداقل 10 درصد از انرژی الکتریکی مصرفی با استفاده از انرژی باد، از سایر مزایای متعدد آن بهره‌مند شد.


انرژی بادی بیشتر در چه بخش هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

از آنجایی که کشور ما از شبکه برق سراسری مطلوبی برخوردار است، کل برق تولیدی از منابع مختلف به شبکه منتقل شده و از این طریق مدیریت می شود. لذا نیروگاه‌های بادی نیز با ایجاد شرایط لازم جهت اتصال به شبکه از جمله فرکانس، سطح ولتاژ و...، کل انرژی تولیدی خود را به شبکه سراسری برق منتقل کرده و در مراکز مصرف مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تأمین انرژی مورد نیاز ساختمان‌ها، آیا می توان از انرژی بادی استفاده کرد؟

در بسیاری از کشورها اقدامات گسترده‌ای در زمینه نصب توربین‌های بادی کوچک بر فراز ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های بلند انجام شده و نتایج مطلوبی به دست آمده است. لذا با برنامه‌ریزی صحیح در بخش‌های متعددی از کشور می توان با نصب این گونه توربین‌ها بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز را در بخش خانگی تأمین کرد.


رویکرد و اقدامات سایر کشور ها را در حوزه انرژی بادی چطور می بینید؟

در سال های اخیر بسیاری از کشورها سیاست انرژی خود را بر مبنای کاهش وابستگی به منابع سوخت فسیلی قرار داده‌اند. به طوری که تا سال 2025 میلادی برای تولید انرژی الکتریکی مورد نیاز کشورشان، نیازی به سوخت فسیلی نخواهند داشت. در حال حاضر دانمارک 43 درصد از کل انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه‌های بادی تأمین می کند.

طبق آمار رسمی در سال 2016 میلادی، در اروپا بیشترین سرمایه‌گذاری در بخش انرژی مربوط به توسعه نیروگاه‌های بادی بوده است. اما کشور چین در همین سال یک سوم کل ظرفیت جدید نیروگاه‌های بادی نصب شده جهان را به خود اختصاص داده است.


درخصوص ظرفیت نیروگاه بادی منجیل و نحوه تولید انرژی بادی در این منطقه از کشور توضیحاتی ارائه فرمایید.

نیروگاه منجیل قدیمی ترین نیروگاه بادی کشور است که دارای حدود 100 توربین و ظرفیت اسمی بالغ بر 70 مگاوات است. توربین های این مزرعه بادی 660 کیلوواتی و تکنولوژی آن متعلق به دهه گذشته است. این در حالی است که ما شاهد پیشرفت‌های تکنولوژیکی قابل توجهی در دهه اخیر بوده‌ایم و امروز شاهد نصب توربین‌های 9-8 مگاواتی (بیش از 12 برابر) هستیم. از طرف دیگر عواملی چون عدم انتخاب صحیح توربین از نظر رژیم بادی، عدم نگهداری صحیح و همچنین مدیریت و مالکیت دولتی موجب شده است که از نظر تولید انرژی الکتریکی، این نیروگاه در سطح بسیار پایینی قرار داشته باشد.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:24 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 معمولاً کشورهای آسیای شرقی به خاطر وجود باران‌های زیاد از پوشش گیاهی بالایی برخوردار است.

به گزارش زیست آنلاین،  یکی از این کشور‌ها چین است. جاده‌های شمال چین با درختان عنقا و برگ‌های پاییزی که در این فصل بر زمین می‌ریزد، پوشیده شده است. این برگ‌ها عموماً در فصل‌های سردتر سال سوزانده می‌شوند و همین مسئله منجر به تشدید مشکل آلودگی هوا در کشور چین می‌گردد. محققان چینی اخیراً روش جدیدی برای تبدیل مواد زائد ارگانیک به کربن کشف کرده‌اند که می‌تواند برای تولید برق با تکنولوژی بالا استفاده شود.

 
محققان فرآیند چند مرحله‌ای ساده‌ای را برای تبدیل برگ‌های درختان به حالتی که می‌تواند به عنوان مواد فعال به الکترود متصل شود، استفاده کردند.
 
برگ‌های خشک شده برای اولین بار به پودر تبدیل شدند و سپس به مدت ۱۲ ساعت تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد حرارت داده شدند. این محصول سپس پودری متشکل از میکروسفورهای کربنی کوچک تولید کرد. سپس این میکروسفورهای کربن با محلول هیدروکسید پتاسیم و با افزایش دمای مرحله به مرحله از ۴۵۰ تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد حرارت داده شدند.

محققان مجموعه‌ای از آزمایش‌های الکتروشیمیایی استاندارد را روی میکروسفورهای متخلخل انجام دادند تا توان بالقوه آن را برای استفاده در وسایل الکترونیکی تعیین کنند. منحنی ولتاژ جریان برای این مواد نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند تبدیل به یک خازن عالی شود. آزمایش‌های بیشتر نشان می‌دهد که این مواد در واقع سوپر خازن‌هایی هستند که با ظرفیت‌های ویژه ۳۶۷ فاراد بر گرم، در اصل ظرفیتی حدود بیش از سه برابر بعضی سوپر خازن‌های گرافین دارند.

تحقیقاتی که توسط محققان انجام شده است، به شدت به دنبال راه‌حل‌هایی برای تبدیل زباله‌های زیست توده به کربن متخلخل است که می‌تواند در تکنولوژی ذخیره‌سازی انرژی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر برگ‌های درخت، تیم و همکارانش به شکل موفقیت‌آمیزی مواد زائد سیب زمینی، کاه ذرت، چوب کاج، کاه برنج و دیگر زباله‌های کشاورزی را به الکترودهای کربنی تبدیل کرده‌اند. محققان امیدوارند که بتوانند با بهینه‌سازی فرآیند آماده‌سازی و امکان تغلیظ یا اصلاح مواد خام، خواص الکتروشیمیایی بیشتری را به کربن متخلخل اضافه کرده و آن را بهبود ببخشند.

به گزارش برق نیوز، ویژگی‌های سوپر خازن از میکروسفور‌های کربن متخلخل که از برگ‌های درخت عنقا ساخته شده است بیشتر از مواردی است که از پودرهای کربنی دیگر زباله‌های زیستی تولید می‌شود. به نظر می‌رسد که ساختار خوب متخلخل یکی از ویژگی‌های مهم این محصول است، زیرا از طریق یون‌های الکترولیتی و سطح میکروسفورهای کربنی و همچنین افزایش انتقال و انتشار یون روی سطح کربن، تسهیل می‌شود. محققان امیدوارند با بهینه‌سازی فرایند و حتی امکان تغلیظ یا اصلاح مواد خام، خواص الکتروشیمیایی را افزایش داده و بهتر کنند.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:21 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 جزر و مد دریاها بعنوان یکی از منابع انرژی تجدیدپذیر شناخته می شود. دانشمندان اروپایی در دریاچه استرانگفورد در ایرلند شمالی پیش نمونه ابزاری را آزمایش می کنند که برای تولید انرژی الکتریسیته از جزر و مد دریا طراحی شده است. این فناوری قادر خواهد بود هر سال ۱.۶ گیگاوات ساعت برق تولید کنند.

به گزارش زیست آنلاین، در دریاچه استرانگفورد در ایرلند شمالی تغییرات جزر و مد تا حدود چهار متر هم می رسد و سرعت آن بطور متوسط ۱.۴ متر در ثانیه است. در نتیجه اینجا مکان مناسبی برای آزمایش نمونه اولیه ابزاری است که محققان اروپایی طرح موسوم به «پاورکایت» برای تبدیل انرژی جزر و مد به الکتریسیته طراحی کرده اند. این پیش نمونه شبیه یک هواگرد است که به زیر آب فرستاده می شود.

 

هی وبستبرگ، مهندس ارشد شرکت سوئدی «مینستو» که با این طرح همکاری می کند، درباره نحوه کار این نمونه اولیه می گوید: «این یک بادبادک (هواگرد) به بستر دریا می چسبد. در پدیده جزر و مد یک نیروی بالابرنده و حرکت آب به سمت جلو را داریم. در نتیجه پیش نمونه ما در کف دریا شروع به حرکت می کند و به خاطر بالهایش سرعت می گیرد. به این ترتیب توربین شروع به چرخیدن می کند و الکتریسیته تولید می شود.»

 

هماهنگی هواگرد زیر آبی با جریانهای جزر و مد

 

این بادبادک (هواگرد) زیردریایی به حسگرهای متعدد و ابزارهای ارتباطی هم مجهز است.

محققان در واقع می خواهند بدانند پیش نمونه آنها تحت چه شرایطی بیشترین میزان انرژی الکتریسته را تولید می کند و عمق، حرکت و جهت حرکت آب در جریانهای جزر و مد چه تاثیری بر انرژی تولید شده دارد.

این وسیله با مواد سبک ساخته و از نظر هیدرو دینامیک طوری طراحی شده که زیرآب خود را با جریانهای جزر و مد هماهنگ می کند.



تاريخ : جمعه 24 شهريور 1396برچسب:, | 10:18 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

با این ترفند تصویری به راحتی می توانید عکس های دارای متن و فایل های pdf را به word تبدیل کنید.

چگونه فایل PDF و عکس را به Word  تبدیل کنیم؟اگر برای تبدیل فایل های pdf به word نمی خواهید از نرم افزارهای مخصوص این کار استفاده کنید و یا از متنی عکس گرفته اید و امکان تایپ کردن آن را ندارید می توانید از برنامه درایو گوگل استفاده کنید.

این برنامه برای شما این امکان را فراهم می کند تا فایل های یاد شده را به راحتی تبدیل به فایل متنی کرده و از آن استفاده کنید.

برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

ابتدا در مرورگر خود آدرس www.google.com/drive را تایپ کنید تا به  صفحه اصلی برنامه درایو گوگل بروید.

سپس در پایین صفحه go to google drive را انتخاب کنید.

چگونه فایل PDF و عکس را به Word  تبدیل کنیم؟

وارد صفحه اصلی برنامه درایو می شوید.

از لیست سمت چپ در بالای صفحه گزینه new را انتخاب کنید.

چگونه فایل PDF و عکس را به Word  تبدیل کنیم؟

 از منوی نمایش داده شده گزینه file upload را بزنید.

چگونه فایل PDF و عکس را به Word  تبدیل کنیم؟

فایل pdf و یا عکسی که در آن متن وجود دارد را انتخاب کنید.

فایل شما در صفحه برنامه نمیاش داده می شود.

روی ان کلیک راست کنید.

از منویی که مشاهده می کنید به ترتیب گزینه های open with و  google docs را انتخاب کنید.

چگونه فایل PDF و عکس را به Word  تبدیل کنیم؟

متن مورد نظر شما در صفحه ای نمایش داده می شود.

 چگونه فایل PDF و عکس را به Word  تبدیل کنیم؟

آن را کپی کرده و در قابل word ذخیره کنید.



تاريخ : چهار شنبه 21 تير 1396برچسب:, | 7:20 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خیلی‌ها خوردن ماهی را دوست دارند ولی از گیر کردن تیغ ماهی در گلوی خود واهمه دارند. در این مطلب با راه حل درمان تیغ ماهی در گلو آشنا شوید.

به گزارش بهداشت نیوز، هرگونه انسداد یا گیر کردن جسم خارجی در گلو و نای باعث خفگی میشود. این حالت معمولا وقتی اتفاق می افتد که غذا اشتباها از مجرای نای پایین میرود. در این حالت، درمان نیاز به یک واکنش سریع دارد. همچنین گیر کردن استخوانهای ریز و تیغ ماهی در گلوی کودکان و یا افراد دیگر یک رویداد رایج است، در این موارد نیز در صورت اشکال در تنفس فرد، باید برای رساندن فرد بیمار به بیمارستان شتاب نمود. لیکن راه حلهایی نیز برای درمان تیغ ماهی در گلو و همچنین در اوردن استخوان از گلو وجود دارد. برای آشنایی با این درمانها در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

برای درمان تیغ ماهی در گلو چه باید کرد؟

اقدامات مود نیاز برای درمان تیغ ماهی در گلو

معمولا تیغ ماهی و استخوانهای ریز در چینها و فرورفتگیهای قسمت عقب زبان، چینهای جانبی و اطراف لوزههای دو طرف گلو و قسمت پشتی حلق گیر میکند. چنانچه هنگام خوردن ماهی، تیغ ماهی در گلوی شما گیر کرد یا تکه ای غذا در گلوی شما پرید، اقدامات زیر را برای درمان ان انجام دهید:

  • برای خارج کردن و در آوردن تکه غذا یا جسم خارجی که در گلو گیر کرده، پشت سر بیمار باایستید و دور کمر او را با دست چپ خود که به حالت مشت جمع کردهاید، محکم بگیرید. انگشت شست به طرف داخل باز شده و مرکز قفسه سینه را فشار دهید. با قدرت اکنون دست راست را محکم روی دست چپ قرار داده و با قدرت به طرف بالا و داخل فشار دهید تا بیمار را به سرفه و بیرون انداختن آن چیز وادار کنید.
  • از شخص بیمار بخواهید لقمههای بزرگ نان خشک، یک موز و یا تکههایی از یک سیب زمینی پخته را بخورد. در هنگام خوردن این مواد اغلب اوقات تیغ ماهی هنگام بلع این غذاها جدا شده و به همراه آنها بلیعده میشود.
  • از دیگر روشهای درمان تیغ ماهی در گلو، نوشیدن شربت آب لیمو و عسل است. برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه میشود شربت آبلیمو و عسل را به آهستگی مز مزه کرده و آرام بنوشید. همچنین مقداری از آن را غرغره نمایید.
  • غرغره کردن ترکیبی از خیسانده دارچین و عسل نیز به درمان تیغ ماهی در گلو کمک کرده و گلوی خراشیده را آرامش میدهد.
  • غرغره کردن با محلول رقیق آب جوشده و سرکه یا آب جوشیده و آبلیمو نیز برای رفع این مشکل موثر است.
  • یکی دیگر از بهترین راهکارهای درمان تیغ ماهی در گلو استفاده از جوشانده زیتون است. به این منظور چند حبه زیتون درظرفی بریزید و با یک لیوان آب چند دقیقه بجوشانید. بعد آب آن را صاف کرده و کم کم و به آهستگی به صورت قاشق قاشق، آب را بخورید. چند دقیقه بعد احساس راحتی خواهید کرد. در حقیقت استفاده از جوشانده زیتون باعث نرم شدن تیغهای ماهی میگردد.


درمان تیغ ماهی در گلو توسط پزشک

گاهی اوقات با استفاده از راهکارهای بالا و روشهای درمان خانگی امکان خارج کردن و در آورن استخوان یا تیغ ماهی که در گلو گیر کرده است وجود ندارد، در این زمان بایستی به پزشک مراجعه نمایید. البته گاهی مواقع نیز تیغ ماهی از گلو خارج شده است ولی محلی که در آن فرو رفته بود دچار سوزش است و اینطور به نظر می رسد که همچنان تیغ آنجا گیر کرده، درحالیکه چیزی وجود ندارد. اولین اقدام پزشکان برای خارج کردن و درمان تیغ ماهی در گلو معاینه ته حلق و گلوی بیمار است. اگر تیغ به راحتی دیده شده و پزشک قادر باشد آن را به صورت سرپایی خارج کند، به صورت سرپایی این کار را انجام میدهد اما زمانهایی هست که تشخیص به راحتی انجام نشده و بیمار در گلوی خود احساس ناراحتی شدید دارد، در این موارد برای درمان تیغ ماهی در گلو نیاز به عکس رادیولوژِی و سی تی اسکن و حتی MRI است تا وجود تیغ مشخص شود. در این مواقع با انجام عمل های جراحی همراه با بیهوشی تیغ ماهی را از گلو خارج میکنند.

ذکر این نکته ضروری است که به گفته پزشکان و متخصصان گوش، حلق و بینی، فرو رفتن استخوانهای ظریف و ریز تیغ ماهی در گلو به رغم آن که دردناک است و برای فرد مشکلات و ناراحتیهایی ایجاد میکند، اما خطر بالقوهای ندارد و قابل جذب است.

 

منبع: مجله اینترنتی ستاره

 



تاريخ : دو شنبه 25 ارديبهشت 1396برچسب:, | 7:14 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 این وب سایت با استفاده از داده‌های جمع آوری شده از سوی کارمندان با پست‌های مشابه، توانسته میزان حقوق را برای هر سمت شغلی تخمین بزند. 

 
 
این وب‌سایت با استفاده از همین آمار گفته است که ارزش تقریبی پست‌های شغلی خالی در آمریکا، در مجموع ۲۷۲ میلیارد دلار است. طبق آماری که از سوی این وب سایت منتشر شده است، اکثر پست‌های شغلی خالی در این کشور مربوط به حوزه‌ی پزشکی می‌شود. حدود۸۰۰ هزار فرصت شغلی خالی در این زمینه وجود دارد، که مجموع حقوق آنها ممبلغی معادل ۲/ ۴۵ میلیارد دلار در هر سال است. صنعت تکنولوژی، رتبه‌ی پنجم را از نظر مجموع میزان حقوق پست‌های شغلی خالی دارد (چهار رتبه‌ی بالاتر عبارتست از: حوزه پزشکی، تجارت، خرید و فروش، حمل و نقل و تدارکات). 
 
بیشترین پست‌ شغلی خالی مربوط است به مهندسی نرم‌افزار (از مبتدی تا ارشد). برای این سمت بیش از ۱۳ هزار فرصت شغلی بدون تصدی وجود دارد و این حاکی از نیاز روزافزون بازار تکنولوژی در امریکا به متخصصان نرم‌افزار است. این تعداد زیاد سمت خالی در حالی است که تعداد زیادی هر ساله در رشته مهندس از دانشگاه‌های مختلف به بازار کار این کشور وارد می‌شوند و افراد زیادی نیز از طریق مهاجرت (البته تا قبل از قوانین مهاجرتی اخیر) جذب بازار کار این کشور می‌شوند. سمت توسعه دهنده سیستم‌های کامپیوتری نیز با بیش از ۶ هزار تقاضا در بازار کار توانسته رتبه دوم را در این لیست به خود اختصاص دهد. نکته درخور توجه در این گزارش این است که یکی از مورد نیازترین مشاغل حوزه تکنولوژی فوق تخصص‌ در زمینه بیگ دیتا (بزرگ داده) است. این مسئله به خصوص بعد از بحث‌های زیاد درباره‌ی استفاده از بزرگ‌داده‌ها به منظور پیاده‌کردن ایده‌های تجاری جدید و جمع‌آوری داده‌های مختلف از کاربران (به ویژه پیرو فراهم شدن فضاهای رشد ابزارهای اینترنت اشیا) اهمیت بسزایی برای شرکت‌های مختلف پیدا کرده است. این پست بالاترین میزان متوسط حقوق پرداختی را داشته که احتمالا ناشی از کمبود متخصص در این عرصه و حساسیت بالای این شغل است. 
 
نکته جالب در این لیست حضور سمت برنامه‌نویس موبایل در انتهای آن است و این برخلاف آن چیزی است که در این سال‌ها انتظار داشتیم. این سال‌ها همه تصور داشتند که برنامه‌نویسی موبایل یکی از مورد نیازترین مشاغل عرصه تکنولوژی در یک دهه اخیر باشد اما به نظر می‌رسد حضور تعداد زیاد برنامه‌نویسان در این عرصه و ساده‌تر شدن پلت‌فرم‌های برنامه‌نویسی میزان تقاضا برای این شغل را به شدت کاهش داده است. در ادامه مقاله به ۱۵ سمت شغلی برتر و پردرآمد در حوزه تکنولوژی اشاره خواهیم کرد که بیشترین تعداد پست‌های خالی را دارند. طبق لیست اعلام شده از سوی سایت Glassdoor، هم اکنون ۵۸۶٫۲۶۳ جایگاه شغلی خالی در صنعت تکنولوژی آمریکا موجود است که بطور کلی حقوق سالانه‌ای معادل ۲۱ میلیارد دلار را دارند. 
 
رتبه ۱۵: برنامه‌نویس موبایل 
 
سمت: برنامه‌نویس موبایل که برنامه‌های مخصوص موبایل را طراحی و تولید می‌نماید. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۹۱٫۱۶۷ دلار 
 
ارزش اقتصادی شغل: ۱۷۵٫۹۵۱٫۸۶۵ دلار 
 
رتبه ۱۴: متخصص IT 
 
سمت: متخصص IT، وظیفه‌ی طراحی سیستم‌های شرکت‌های بزرگ فناوری را دارد. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۱۱۵٫۳۳۲ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۱۸۶٫۶۰۷٫۷۳۸ دلار 
 
رتبه ۱۳: مهندس امنیت اطلاعات 
 
سمت: مهندس امنیت اطلاعات، امنیت تکنولوژی یک شرکت را فراهم می‌کند. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۹۲٫۸۹۹ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۱۹۸٫۱۵۴٫۳۹۱ دلار 
 
رتبه ۱۲: مدیریت سیستم 
 
سمت: مدیر سیستم کسی است که سیستم‌های کامپیوتری شرکت‌های بزرگ را مدیریت می‌کند. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۷۰٫۴۱۵ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۲۰۴٫۳۴۳٫۸۴۰ دلار 
 
رتبه ۱۱: معمار راهکارهای تکنولوژیک 
 
سمت: معمار راهکارهای تکنولوژیک (آرشیتکت سولوشن) می‌تواند سیستم‌های پیچیده کامپیوتری که معمولا تلفیقی از چند تکنولوژی مختلف است را طراحی کند. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۱۰۸٫۷۳۸ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۲۱۵٫۷۹۳٫۴۸۵دلار 
 
رتبه ۱۰: مهندس امنیت 
 
سمت: مهندس امنیت که در زمینه طراحی نرم‌افزارهای حفاظتی در مقابل هکرها و ویروس‌ها تخصص دارد. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۱۰۳٫۰۰۰ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۲۲۹٫۱۷۵٫۷۴۵دلار 
 
رتبه ۹: برنامه‌نویس وب 
 
سمت: مهندس و برنامه‌نویس وب، در حوزه برنامه‌نویسی تحت وب به‌خصوص بخشهایی از وب‌سایت که در ارتباط با کاربران است، تخصص دارد. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۹۰٫۶۷۶ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۲۶۷٫۳۱۴٫۲۶۴ دلار 
 
رتبه ۸: مهندسی توسعه نرم‌افزار آزمایشی 
 
سمت: مهندس توسعه نرم‌افزار آزمایشی، وظیفه تست کردن نرم‌افزارها را به عهده دارد تا از عملکرد صحیح آنها اطمینان حاصل شود. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۸۶٫۵۵۳دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۳۰۹٫۲۵۴٫۸۵۹ دلار 
 
رتبه ۷: برنامه‌نویس جاوا 
 
سمت: برنامه‌نویس جاوا، وی توانایی برنامه‌نویسی با زبان جاوا را دارد. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۸۳٫۰۰۹دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۳۱۴٫۱۰۴٫۸۹۵دلار 
 
رتبه ۶: مهندسی داده 
 
سمت: مهندس داده، وظیفه‌ی طراحی ساختارهای داده‌ای را برای دیتابیس‌ها و پروژه‌های عظیم داده‌ای به عهده دارد. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۱۰۴٫۵۵۱دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۳۲۱٫۲۸۶٫۱۵۹دلار 
 
رتبه ۵: مهندس شبکه 
 
سمت: مهندس شبکه، که طراحی و مدیریت شبکه‌های کامپیوتری را انجام می‌هد. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۸۳٫۸۷۳ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۳۲۵٫۵۹۴٫۷۵۳ دلار 
 
رتبه ۴: دانشمند در حوزه بیگ‌دیتا 
 
سمت: دانشمند داده با تکنولوژی‌های مختلف داده‌ای بزرگ سر وکار دارد و حجم زیادی از داده‌ها را تحلیل می‌کند. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۱۱۴٫۰۳۵ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۴۰۰٫۰۳۳٫۱۰۱ دلار 
 
رتبه ۳: مدیر محصول 
 
سمت: مدیر محصول، در واقع رابط بین مهندسان، برنامه‌نویسان با کاربران و مصرف‌کنندگان محصولات است. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۱۰۴٫۲۷۴ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۴۰۳٫۹۵۶٫۴۳۷دلار 
 
رتبه ۲: مهندسی سیستم‌ها 
 
سمت: مهندس سیستم، وظیفه طراحی و توسعه سیستم‌های پیچیده کامپیوتری را به عهده دارد. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۸۹٫۵۸۸ دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۶۰۶٫۴۲۴٫۴۶۱دلار 
 
رتبه ۱: مهندسی نرم‌افزار 
 
سمت: مهندس نرم‌افزار، در واقع یک برنامه‌نویس کامپیوتر است. بطور معمول مهندسی نرم‌افزار سطوح مختلفی از مبتدی تا ارشد دارد. 
 
میانگین دستمزد سالانه: ۹۸٫۲۶۳دلار 
 
ارزش اقتصادی: ۱٫۲۹۶٫۸۷۱٫۹۸۵ دلار 


تاريخ : جمعه 6 اسفند 1395برچسب:, | 9:20 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 زیبایی های طبیعی شمال آمریکا

 در گوشه و کنار این جهان پهناور هنوز هم جاذبه های طبیعی فراوانی وجود دارند که شما را مجذوب خود خواهند کرد. شاید نام این جاذبه های بکر کمتر به میان آمده باشد اما قطعا ارزش یک بار دیدن را دارند. امروز می خواهیم نگاهی به برترین و منحصر به فرد ترین زیبایی های طبیعی شمال آمریکا داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 صخره های سرخ یوتا
پنج پارک ملی واقع در بخش های جنوبی یوتا، منحصر به فرد ترین و زیبا ترین مناظر طبیعی شمال آمریکا را به خود اختصاص داده اند. این منطقه با ماسه سنگ های سرخ حکاکی شده است و یوتا را از این نظر با سایر ایالات های قاره آمریکا، متمایز ساخته است.

این پنج پارک به نام های پارک ملی دره یوتا، برایس کنیون، آرچز، کنیون لندز و کپیتول ریف هزاران قوس زیبا، مایل ها دره ی نفس گیر و اشکال صخره ای بی نظیری را در خود جای داده اند که تبدیل به گنجینه های طبیعی و ملی این قاره شده است.

  زیبایی های طبیعی شمال آمریکا

 

دره مرگ
دره مرگ دره ای بیابانی واقع در کالیفرنیا است. در این دره می توان شاهد پست ترین، خشک ترین و گرم ترین نقاط شمال آمریکا بود. باران های توام با طوفان  که ندرتا اتفاق می افتد، گستره ای وسیع از گل های وحشی را به ارمغان می آورد.

برخلاف نام وحشت آور این دره، تنوع گونه ای وسیعی از جانداران در این منطقه زندگی می کنند. دره مرگ اگر چه ممکن است خشن باشد، اما منظره طبیعی بی نظیری را در اختیار علاقه مندانش قرار می دهد.

مکانهای تفریحی آمریکا,گردشگری آمریکا

 

 

پارک ملی آکادیا
پارک ملی آکادیا در ایالت مین آمریکا از دیگر جاذبه های دیدنی این منطقه است. این پارک گونه های متعددی از حیوانات و پوشش گیاهی را به خود اختصاص داده است. امروزه توریست هایی که از این پارک دیدن می کنند، می توانند فعالیت هایی نظیر قله نوردی و دوچرخه سواری در جاده های تاریخی داشته باشند و یا از تماشای مناظر طبیعی و حضور در آن لذت ببرند.

مکانهای تفریحی آمریکا,گردشگری آمریکا

 

 

پارک ملی اورگلیدز
این پارک طبیعی در ایالت فلوریدا واقع شده است و بزرگ ترین حیات وحش نیمه گرمسیری پر شده با گونه های مختلف گیاهان و حیوانات بوده که می تواند هر بازدید کننده ای را خیره کند. از جمله حیوانات منحصر به فرد این منطقه می توان به گاو دریایی، تمساح آمریکایی و یوزپلنگ فلوریدا اشاره کرد.

مکانهای تفریحی آمریکا,گردشگری آمریکا

 

 

 پارک های ملی و ایالتی ردوود
جنگل ردوود واقع در کالیفرنیا، به خاطر درختان سر به فلک کشیده اش شهرت دارد. این پارک همچنین از چمن زار های وسیع، جنگل های بلوط، رودخانه های وحشی و نزدیک به 40 مایل از خط ساحلی بکر اقیانوس آرام، محافظت می کند.

مکانهای تفریحی آمریکا,گردشگری آمریکا

 

 

غار ماموت
پارک ملی غار ماموت در ایالت کنتاکی، به خاطر غار زیر زمینی آن شهرت یافته است. این غار با 644 کیلومتر طول اکتشاف شده، طولانی ترین غار جهان است. غار ماموت در سال 1981 در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

مکانهای تفریحی آمریکا,گردشگری آمریکا

 

 

دره یوسیمیتی
این دره، یک دره یخچالی در قسمت شمالی کالیفرنیا است. یخچال های طبیعی این منطقه، قدمتی 30 میلیون ساله دارند. در سراسر دره یوسیمیتی، 10 آبشار با ارتفاع بیش از 500 پا وجود دارند که جلوه ای بی نظیر به این طبیعت بکر بخشیده اند. مجموعه کاج های زرد و جنگل های بلوط در کنار مراتع پهناور، هزاران سال است که انسان را به خود مجذوب کرده است.

مکانهای تفریحی آمریکا,گردشگری آمریکا

 

دنالی
دنالی نام قله کوهی در رشته کوه راکی، ایالت آلاسکا است. توریست های پارک ملی دنالی قطعا مجذوب راه های جنگلی کم ارتفاع به سوی کوه های برفی خواهند شد. بلند ترین قله این منطقه 20320 پا ارتفاع دارد.

مکانهای تفریحی آمریکا,گردشگری آمریکا

 

 

پارک ملی یلواستون
این پارک در سال 1872 در ایالت وایومینگ به عنوان نخستین پارک ملی آمریکا تاسیس شد. یلواستون خانه خرس های گریزلی، گرگ ها، گله های گاومیش و گوزن های زیادی است.

مکانهای تفریحی آمریکا,گردشگری آمریکا

 

گرند کنیون
بدون شک یکی از قدرتمند ترین مناظری که در کل جهان می توان مشاهده کرد، دره گرند کنیون است. گمان می رود که این دره در حدود دو میلیارد سال قبل و بر اثر فرسایش سنگ ها به وسیله رود کلرادو به وجود آمده است. گرند کنیون 446 کیلومتر درازا، 29 کیلومتر پهنا و 1.6 کیلومتر عمق دارد.

مکانهای تفریحی آمریکا,گردشگری آمریکا

 

 

  منبع: 118safar.com



تاريخ : پنج شنبه 11 آذر 1395برچسب:, | 16:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

دریاچه ای در چین پوشیده از نیلوفرهای آبی

دریاچه دونگ هو در استان لیائونینگ چین، تجربه ویژه ای را در اختیارتان قرار می دهد. نیلوفر های آبی دریاچه به گل نشسته اند و رایحه بی نظیر آن ها، هر توریستی را به خود جذب می کند.

بسیاری از مردم ازسفر های ماجراجویانه بر فراز رودخانه ها و دریاچه های زیبای جهان لذت می برند. اما لذت این ماجراجویی در دریاچه ای پوشیده از نیلوفر های آبی، قطعا دو چندان خواهد بود.

,دیدنی های چین,مکانهای تفریحی چین

دریاچه دونگ هو

دیدنی های چین,مکانهای تفریحی چین

عکس دریاچه دونگ هو

   دیدنی های چین,مکانهای تفریحی چین

 دریاچه دونگ هو در استان لیائونینگ چین

  ,دیدنی های چین,مکانهای تفریحی چین

 تصاویر دریاچه دونگ هو 

تصاویر دریاچه دونگ هو،عکس دریاچه دونگ هو

 عکس های دریاچه دونگ هو  در استان لیائونینگ چین

تصاویر دریاچه دونگ هو،عکس دریاچه دونگ هو

تصاویر جدید دریاچه دونگ هو 



تاريخ : پنج شنبه 11 آذر 1395برچسب:, | 16:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

تست هوش به جای علامت سوال چه عددی قرار میگیرد؟

تست هوش جالب,تست هوش تصویری با جواب

 

پاسخ را در ادامه ی مطالب ببینید

 


ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 11 آذر 1395برچسب:, | 16:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 آشنایی با میانبرهای پاراگرافی در Word

آشنایی با میانبرهای پاراگرافی در Word

یکی از عمده تفاوت‌های کاربران حرفه‌ای با کاربران مبتدی در به‌کارگیری سیستم‌عامل و حتی نرم‌افزارهای تخصصی، استفاده مستمر از کلیدهای میانبر روی صفحه‌کلید است. به‌عبارت دیگر در اغلب موارد کاربران مبتدی با استفاده از نشانگر ماوس و آیکون‌ها و گزینه‌های موجود در رابط کاربری از رایانه و برنامه‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که کاربران حرفه‌ای برای دسترسی به بسیاری از بخش‌ها و ابزارها، از میانبرهایی که با فشار همزمان چند کلید از روی صفحه‌کلید در اختیارشان قرار می‌گیرد، بهره می‌برند.

همان‌طور که می‌دانید برخی از این کلیدها نسبتا شناخته شده هستند. به‌عنوان مثال کلیدهای Ctrl+C برای کپی و کلیدهای Ctrl+V برای قراردادن اطلاعات کپی شده در مقصد کاربرد دارند. در میان این کلیدهای میانبر، کاربرانی که به‌صورت حرفه‌ای با نرم‌افزار واژه‌پرداز Word سر و کار دارند باید برخی از کاربردی‌ترین این میانبرها را بشناسند تا بتوانند کارهای خود را با شتاب بیشتری انجام دهند. چنانچه شما نیز جزو کاربران این نرم‌افزار هستید و به آشنایی با این میانبرهای کاربردی علاقه دارید در ادامه با ما همراه شوید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که باتوجه به استفاده بیش از پیش کاربران از ابزارهای موجود در بخش پاراگراف، میانبرهای زیر نیز همگی تغییرات را در پاراگراف‌های متنی اعمال کرده و تمام این میانبرها از ترکیب کلید کنترل همراه یک یا چند کلید دیگر استفاده می‌کنند.

Ctrl+E: وسط چین کردن پاراگراف

Ctrl+J: همتراز کردن خطوط (Justufy)

Ctrl+L: چپ‌چین کردن پاراگراف

Ctrl+R: راست‌چین کردن پاراگراف

Ctrl+1: تنظیم فاصله خطوط روی یک‌خط

Ctrl+0: تنظیم فاصله خطوط روی 1.15

Ctrl+2: تنظیم فاصله خطوط روی 2

Ctrl+5: تنظیم فاصله خطوط روی 1.5

منبع:jamejamonline.ir

 



تاريخ : پنج شنبه 11 آذر 1395برچسب:, | 16:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مجلۀ آرشیتکچرال دایجست (Architectural Digest) با انتشار عکس‌هایی گوشه‌ای از دکوراسیونِ داخلی محل سکونت خانوادۀ باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، را به نمایش گذاشته‌است.

این تصاویر، عکس‌هایی از اتاق خواب ریاست‌جمهوری، اتاق‌نشیمن خانوادگی، اتاق غذاخوری و فضاهای خصوصی خانوادۀ اوباما در طبقه دوم کاخ سفید را نشان می‌دهد.

دکوراسیون داخلی این اتاق‌های مجلل و همچنین دفتر کار ریاست‌جمهوری موسوم به «دفتر بیضی» را مایکل اسمیت پس از انتخابات سال ۲۰۰۸ طراحی کرده‌است.

 


تاريخ : جمعه 14 آبان 1395برچسب:, | 10:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 یکی از مهارت‌های مهم زندگی، مهارت «نه» گفتن است. کسی که این مهارت را می‌آموزد به‌راحتی می‌تواند کارهایی را که دوست ندارد رد کند و بسیار مؤدبانه در مقابل خواسته‌های غیرمنطقی اطرافیان، پاسخ منفی دهد و از استرس، نگرانی وخشم ناشی از پذیرش اجباری درخواست‌های اطرافیان در امان بماند.تقویت مهارت‌های نه‌گفتن

انواع نه‌گفتن اگر بخواهیم انواع مواردی را که در آن‌ها ناچار به استفاده از این مهارت هستیم دسته‌بندی کنیم، به دو طبقه کلی می‌رسیم: نه‌گفتن به خود و نه‌گفتن به دیگران.

نه‌گفتن به خود هر فرد برای خود اهدافی درنظر می‌گیرد و بر این اساس تصمیماتی اتخاذ می‌کند. بر این اساس و برای عملی‌کردن تصمیمات خود لازم است با هر آنچه که در ارتباط با خود و مانع عملی‌شدن تصمیمات او می‌شود، مبارزه کند. در چنین حالتی فرد باید به خواسته‌های خود نه بگوید تا بتواند به اهداف خود برسد. تصور کنید فردی را که تصمیم گرفته است با اجرای یک رژیم غذایی مناسب مقداری از وزن خود را کاهش دهد. کاهش‌دادن وزن هدف اساسی اوست که برای رسیدن به آن باید دست از برخی رفتارهای خوردن بردارد؛ به‌عنوان مثال، از خوردن شیرینی‌ها دست بردارد

نه‌گفتن به دیگران آیا در همه موارد باید از این مهارت استفاده کرد؟ آیا باید همیشه در مقابل خواسته‌های دیگران مقاومت کرد و با جدیت جواب رد به آن‌ها داد؟ مسلم است که باید طبقه‌بندی مناسبی روی موارد و موضوعاتی که نه‌گفتن در آن‌ها لازم به‌نظر می‌رسد، داشته باشیم. زمانی که قبول درخواست‌ها خطرات و مشکلات جدی برای فرد به‌همراه دارد، لازم است فرد با قاطعیت رفتار کند؛ مثل درخواست فردی مبنی بر استفاده از سیگار. در موارد دیگر چون امانت‌دادن کتاب به دوست وقتی که خودمان آن را نیاز داریم یا موارد مشابه دیگر می‌توان در ابتدا به‌دنبال راهکارهای دیگر بود و در صورت عدم وجود این راهکارها، از این مهارت‌ها استفاده کرد.

تقویت مهارت‌های نه‌گفتن

1. مشخص‌کردن اهداف و برنامه‌ها ،گام اول در این راه است. اهداف مشخصی داشته باشید و مسیرهای خود را برای رسیدن به این اهداف معین کنید؛
2. اعتمادبه‌نفس خود را تقویت کنید؛
3. نه‌گفتن را با تمرین در مسائل جزئی‌تر تکرار کنید؛
4. به افرادی که قاطعیت و مهارت‌های خوبی در این زمینه دارند؛ دقت کنید و ویژگی‌های آن‌ها را مورد توجه قرار دهید؛
5. اطلاعات و آگاهی‌های خود را افزایش دهید. خود را تقویت کنید و مطمئن باشید که نه‌گفتن، روابط اجتماعی شما را مختل نخواهد ساخت. در مواردی هم که نه‌گفتن به مسائل جدی و خطرناکی مربوط می‌شود، ازدست‌رفتن رابطه به‌نفع شما خواهد بود. با برقراری روابط سالم‌تر اجتماعی جایگزینی برای رابطه ازدست‌رفته خواهید داشت.

چندجمله ساده که به نه‌گفتن کمک می‌کند:

1. نه، الان سرم شلوغ است و نمی‌توانم این کار را انجام بدهم.
2. «الان وسط انجام فلان کار هستم .چه‌طوره در زمان x در این‌باره حرف بزنیم.» خیلی پیش می‌آید که شما در میان انجام کاری هستید که ناگهان درخواست کمکی از شما می‌شود: اول، به او این اجازه را بدهید که دریابد «الان زمان خوبی نیست»؛ چراکه شما در حال انجام چیزی هستید. دوم، با پیشنهاد زمانی دیگر به او بفهمانید که شما مشتاق به کمک هستید. از این طریق او احساس بدی نخواهد کرد.
3. «اجازه بده ابتدا درباره آن فکر کنم، بعدا به تو خبر خواهم داد.» این جمله بیشتر شبیه «شاید» گفتن است تا گفتن یک «نه» صاف و پوست‌کنده. اگر علاقه‌مند هستید اما نمی‌خواهید همین الان «بله» را بگویید، از این جمله استفاده کنید.
4. «این ملاقات آن چیزی نبود که من دنبالش بودم.» اگر کسی در حال ایجاد یک معامله یا فرصتی است که از قضا آن چیزی نیست که شما به‌دنبال آن هستید، اجازه دهید که او بداند این ملاقات آن چیزی نبود که به آن نیاز داشتید؛ در غیر این‌صورت، مذاکره می‌تواند خیلی طولانی شود. از طرف دیگر، این جمله به طرف می فهماند که هیچ ایرادی دربارۀ پیشنهادش وجود ندارد.
5. «من بهترین فرد برای کمک در این‌باره نیستم. چرا آقا/خانم X را از درخواستت مطلع نمی‌کنی؟» اگر از شما درخواست کمک برای چیزی می‌شود که نمی‌توانید در آن شرکت کنید، به او این اجازه را بدهید که متوجه این موضوع شود که به‌دنبال فرد اشتباهی می‌گردد.
6. «نه، نمی‌توانم.» راحت‌ترین و ساده‌ترین راه برای «نه» گفتن استفاده از این جمله است.

استفاده از روش مستقیم و ساده

وقتى شخصى از شما مى‌خواهد کارى را انجام دهید که امکان آن وجود ندارد، خیلى مختصر و به‌دور از هرگونه دلیل‌تراشى، مخالفت خود را اعلام کنید وحاشیه‌پردازی نکنید؛ براى مثال، دوستى از شما مى‌خواهد تکالیف او را انجام دهید. اگر امکان این کار وجود ندارد خیلى ساده بگویید: نه، متأسفم، من این کار را انجام نمی‌دهم.

روش بازتابى

رضایت و علاقه‌مندى خود را درباره این پیشنهاد نشان دهید و به‌دنبال آن مشخص کنید در حال حاضر شرایط پذیرش این درخواست را ندارید.
- اگه شرایطم اجازه می‌داد دوست داشتم تکالیف‌تان را بنویسم؛ اما الان نمی‌توانم و امکانش نیست.

منبع سلامت نیوز



تاريخ : چهار شنبه 5 آبان 1395برچسب:, | 7:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 دانشمندان با انجام بررسی‌های علمی دریافتند چرا کشتی‌ها و هواپیماها در منطقه‌ای موسوم به مثلث برمودا ناپدید می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شفاف: این طور که اسناد ثبت شده نشان می‌دهد، تاکنون بیش از 75 هواپیما و صدها کشتی در مثلث برمودا ناپدید شده‌اند و دانشمندان هم‌اکنون ادعا می‌کنند راز این اتفاق را کشف کرده‌اند.

مثلث برمودا در فضایی به وسعت 500 هزار کیلومتر در اقیانوس آتلانتیک شمالی واقع شده است و این طور که ادعا می‌شود، این نقطه از کره زمین برای قرن‌های طولانی کشتی‌ها و هواپیماها را در خود بلعیده است.

 

دانشمندان اکنون ادعا می‌کنند علت اتفاقاتی که در این نقطه مرگبار از کره زمین رخ می‌دهد را می‌دانند. بررسی‌های جدید نشان داده است ابرهای شش‌ضلعی این منطقه که توفان‌های مهیب با میانگین سرعت 275 کیلومتر در ساعت ایجاد می‌کنند، عامل اصلی اتفاقات مثلث برمودا محسوب می‌شوند.

 

بررسی‌ها نشان داده است این انفجارهای هوایی برای تشکیل توفان‌های مهیب به قدری قدرت دارد که می‌تواند درختان را بشکند، کشتی‌ها را غرق کند و هواپیماها را به داخل اقیانوس بکشد.

 

محققان در بررسی‌های بیشتر موفق به شناسایی ابرهای حجیمی شدند که در جزیره برمودا در نزدیکی این منطقه تشکیل می‌شوند و فضای 32 تا 88 کیلومتری اطراف مثلث برمودا را می‌پوشانند.

 

دکتر «استیو میلر» متخصص هواشناس ماهواره‌ای در دانشگاه ایالتی کلورادو در این خصوص گفت: «ابرها در این منطقه به گونه‌ای هستند که هرگز نمی‌توان لبه‌های آنها را شناسایی کرد تا محل تشکیل این ابرها مشخص شود. در بیشتر موارد ابرها در این منطقه به صورت نامنظم پراکنده می‌شوند و عامل اصلی مرگبار بودن مثلث برمودا همین ابرها هستند».

مثلث برمودا هرآنچه که در ارتفاع 15 متری باشد را به طور کامل در خود می‌کشد و از نظر جغرافیایی بین جزیره باهاما و برمودا در کشور آمریکا واقع شده است. لازم به ذکر است نخستین بار «کریستوف کلمب» کاشف قاره آمریکا در سال 1492 میلادی در جریان عبور از این مسیر اعلام کرده بود که امواج عجیب را در آسمان این منطقه مشاهده کرده است.

منبع: فارس



تاريخ : دو شنبه 3 آبان 1395برچسب:, | 7:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
برای تبدیل شدن به بهترین ورزشکار، موسیقی‌دان یا حتی یک گِیمِر، می‌بایست بی‌وقفه تلاش کنید. اما تا چه اندازه هوش طبیعی تاثیرگذار است؟
 
آیا برخی از ما ذاتاً با شانس بیشتری برای بهترین بودن در آن‌چه انجام می‌دهیم به دنیا می‌آییم؟ برای بررسی این پرسش در حوزه ورزش، دانشمندان افراد آموزش ندیده‌ای را با برنامه ورزشی یکسان مورد بررسی قرار دادند تا ببینند آیا میزان یکسانی از تمرین منجر به نتایج متفاوت می‌شود یا خیر؟
همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، افراد متفاوت میزان پیشرفت متفاوتی را از خود نشان دادند، برخی به سرعت پیشرفت کردند. در حالی که بقیه راکد ماندند. اما جالب این است که افرادی که خویشاوند خونی هم بودند، پیشرفت مشابهی را از خود نشان دادند، که این حاکی از آن است که ژنتیک آن‌ها در استعداد ورزشی‌شان نقش داشته است.
چنانچه والدین یا خواهر و برادر شما نتایج شگفت انگیزی بر اثر تمرین بدست آورده‌اند، در مورد شما نیز چنین خواهد بود. این افراد در اثر تمرین سریع پیشرفت می‌کنند.
پس از بررسی آماری استقامت افراد، مشخص شد که پنجاه درصد از پیشرفت ورزشی مرتبط با ژنتیک است. به عبارت دیگر ورزشکاران بزرگ با ژن‌های خوب به دنیا می‌آیند. به مرور زمان دانشمندان توانسته‌اند آن دسته از ژن‌هایی را که معتقدند مسئول چنین خصوصیاتی هستند را شناسایی کنند.
 
افرادی که در اثر تمرین سریع پیشرفت می‌کنند دارای چنین ژن‌هایی بوده و با صرف نظر از این‌که در هنگام شروع چقدر آمادگی جسمانی داشته باشند، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را تجربه می‌کنند.
از طرف دیگر، اگر ژن‌های شما مناسب تمرینات استقامتی نباشد، اسکی یا صحرانوردی احتمالاً مناسب شما نیستند. اما حتی قبل از شروع تمرینات، دانشمندان متوجه موضوع دیگری نیز شدند. افراد همگی سطح استقامت اولیه متفاوتی داشتند، بدون هیچ‌گونه تمرینی، برخی افراد از آمادگی جسمانی بیشتری نسبت به بقیه برخوردار بودند.
چنین به نظر می‌رسد که چیدمان متفاوتی از ژن‌ها موجب می‌شود برخی افراد سطح اولیه بهتری داشته باشند. در ارتباط با استقامت، این ژن‌ها دارای کدهایی هستند که می‌تواند باعث حجم خون بیشتری در افراد شود که عموماً تـنها در ورزشکاران حرفه‌ای دیده می‌شود. پس شما می‌توانید دارای سطح اولیه بالا یا قابلیت تربیت شدن بالا یا هردو باشید.
احتمال آن نیز وجود دارد که بزرگترین ورزشکاران علاوه بر داشتن برخی ژن‌های خوب حداکثر تلاششان را نیز می‌کنند. به نظر می‌رسد که استعداد را تحت شرایط مناسب می‌توان تربیت کرد. پس آیا فکر می‌کنید قادرید یک ورزشکار المپیکی شوید؟ علم می‌گوید تا وقتی امتحان نکرده‌اید نخواهید فهمید. 
 
 
در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
در موفقیت استعداد مهم‌تر است یا پشتکار؟ 


تاريخ : شنبه 24 مهر 1395برچسب:, | 14:35 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 از گذشته های بسیار دور تاکنون از طلا به دلیل کمیاب بودن، جلای زیبا، شکل پذیری خوب و مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون استفاده می کرده اند. امروزه نیز به دلایلی استفاده از طلا در تولید زیورآلات و جواهرات مورد توجه است. با وجود این، طلا را  در مقابل قیمت های بالا در تولیدات ناهمگون و نامعمول به کار می برند.

۱۰. کفش طلایی

این کفش را یک طراح ایتالیایی به نام آلبرتو موریتی وارد بازار کرده و جنس آن از مخمل پوشیده شده از طلای ۲۴ عیار است. قیمت یک جفت کفش طلا ۲۶۰۰ دلار است. کامرون دیاز بازیگر هالیوودی از جمله افرادی است که از این کفش خریده است.
 

عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان
این کفش را یک طراح ایتالیایی به نام آلبرتو موریتی وارد بازار کرده و جنس آن از مخمل پوشیده شده از طلای ۲۴ عیار است. قیمت یک جفت کفش طلا ۲۶۰۰ دلار است. کامرون دیاز بازیگر هالیوودی از جمله افرادی است که از این کفش خریده است.
۹. کاج کریسمس از جنس طلا

گران ترین درخت کریسمس دنیا ابتکار یک طراح ژاپنی به نام گانزا تانکاست. ارتفاع این در خت کاج در حدود ۲.۵ متر است و وزنی معادل با ۱۲ کیلوگرم طلای خالص در تهیه آن به کار برده شده است. این طراح ژاپنی از ۶۰ تکه طلا به شکل قلب در ساخت این درخت کریسمس استفاده کرده است. برای ساخت آن یک تیم ۱۵ نفره به مدت چهار ماه و نیم فعالیت مستمر داشته اند.
 
 عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان

۸. پنیر طلایی

یک شرکت تهیه غذا در انگلستان گرانترین پنیر دنیا را با پوششی از ورقه های طلای قابل خوردن تولید کرد. هر قطعه ۱۰۰ گرمی از این پنیر حدود ۱۰۰ دلار به فروش می رسد.
 
 عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان

۷. بستنی طلایی

وانیل ماداگاسکار، کاکائو ونزوئلا و ورقه های طلایی مواد تشکیل دهنده گران ترین بستنی دنیا را تشکیل می دهند. قیمت آن ۱۰۰۰ دلار است و افراد ۴۸ ساعت زودتر آن را سفارش می دهند تا در وقت مناسب آماده شود‌.

 عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان
 
۶. تابوت طلایی

این تابوت طلایی را یک شرکت ایتالیای به نام آرت فیونیرال  در سال ۲۰۱۰  و با طلای خالص ۲۴ عیار آن را تهیه کرد. این تابوت طلایی مجهز به یک تلفن همراه از جنس طلا نیز مجهز است. قیمت آن بیش از ۴۰۰ هزار لار تخمین زده شده است.
 
 عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان

۵. لیموناد با تکه های طلا

در این نوشیدنی از تکه های طلایی ۲۴ عیار استفاده شده است.
 
 عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان

۴. مداد طلایی

یک طراح کره ای به نام دایسوتگ کیم این مداد را از جنس طلای ۲۴ عیار تهیه کرده است که بیش از بیست دلار قیمت دارد.
 
 عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان

۳. لباس طلایی

این پیراهن طلایی ۲۳ هزار دلار قیمت دارد و به یک مرد هندی به نام داتا فیوج تعلق داشت. او در سال ۲۰۱۳ برای ساخت این لباس ۱۴۰۰۰ یورو هزینه کرد و یک تیم ۱۵ نفره حدود دو هفته و روزی ۶ ساعت برای ساخت آن وقت صرف کردند. البته این مرد هندی در سال ۲۰۱۶ دریک مهمانی به ضرب چاقو کشته شد.
 
 عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان

۲. قرص های طلایی

در تهیه این قرص از الیاف طلای خالص استفاده شده و مبلغ آن ۴۲۵ دلار برای هر عدد قرص است. طراح این قرص در اظهارنظر عجیبی گفته است، خوردن این قرص ها باعث می شود تا غذای درون معده به طلا تبدیل شود.
 
 عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان

۱. کاغذ توالت

این کاغذ توالت در استرالیا و با طلای ۲۲ عیار ساخته شده است و به قیمت ١٣٧٦٩٠٠ دلار به فروش می رسد.
 
عجیب ترین کاربردهای طلا در جهان


تاريخ : شنبه 24 مهر 1395برچسب:, | 14:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)
 
دانستنی‌ های جالب (64)


تاريخ : شنبه 11 ارديبهشت 1395برچسب:, | 7:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

زرافه حیوانی خارق العاده با زبانی‌ دراز است، او یک جانور آفریقایی، پستاندار، دارای پنجه و سم، بلندقدترین حیوان زمین و بزرگترین نشخوارکننده ‌است.

زرافه قدی بلند و همیشه سر به بالا دارد. قادر نیست به طور کامل از آنچه در زمین و زیر پایش است، آگاه شود. به همین دلیل، ممکن است، آسیب ببیند. سخت‌ترین کار برای این موجود، خوردن آب است، او به سختی این کار را انجام می‌دهد.

زرافه نمی‌تواند از علف‌های سطح زمین تغذیه کند. به همین دلیل رو به خوردن سرشاخه‌های درختان، به ویژه درختان نو رسته اقاقیا آورده است. گفته می‌شود در مناطق زیستی و بومی این حیوان آسیب زیادی به محیط زیست و طبیعت منطقه وارد می‌شود، چرا که تغذیه او مانع رشد درختان می‌شود.

زرافه که به شتر، گاو، پلنگ، معروف است، حیوانی با وجوه مشترک و در عین حال متضاد با دیگر حیوانات است. گردن و پا‌های او شبیه شتر، سر و شاخ، بدن، سم او شبیه گاو و شکل و رنگ پوست آن شبیه پلنگ است.

با وجود این، گوشت، شیر و پوست او بر خلاف گاو، قابل استفاده نیست. صبر و بردباری و قناعت شتر را ندارد. در بیابان خار نمی‌خورد و بار نمی‌برد.

چابکی، چالاکی و غرور پلنگ را هم ندارد. این حیوان معمولا کمیاب است و به جز در برخی نقاط جهان که زیستگاه آن است در سایر نقاط بیشتر مردم او را در باغ وحش‌ها، تصاویر کتاب‌ها و فیلم‌های مستند، دیده و شناخته‌اند.



عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش


عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش

عکس/ بلندقامتان حیات وحش



تاريخ : شنبه 4 ارديبهشت 1395برچسب:, | 7:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و اینکه شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد.

دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)
 
دانستنی‌ های جالب (60)


تاريخ : شنبه 28 فروردين 1395برچسب:, | 7:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و اینکه شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد، ما را بر آن داشت که مطلبی با عنوان «دانستنی های جالب» را به صورت سریالی برای شما تدارک ببینیم و در اختیارتان قرار بدهیم.

 این مطلب علاوه بر پرداختن به موضوعات بالا، دانستنی ها و نکات جالب، به برخی از باورهای غلطی که بین مردم رایج است نیز پرداخته و سعی در اصلاح آنها خواهد داشت. امیدواریم مورد استقبالتان قرار بگیرد.

ایران بزرگترین صادرکنندهٔ کتیرا در جهان است.
 

دانستنی‌ های جالب (36)

 



چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با 13 کشور هم مرز است.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



 شلوغ ترین مکان دنیا کندوی زنبور عسل است.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



 خوردن کاهو مانع ریزش و سفید شدن موها می گردد.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



اسید معده کرکس‌ها به طور باورنکردنی قدرتمند است به طوری‌که در مطالعات انجام شده مشخص شد که معده این جاندار قادر است حتی استخوان‌ها و فلزات را ذوب کند.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



مورچه بولداگ سیاه در استرالیا با یک گاز میتواند انسانی را از پا درآورد.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



سال 1889 میلادی برای اولین بار توت فرنگی به شکل امروزی وارد بازار شد.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



اندازه قلب هر کس به اندازه مشت اوست.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



نقره صدها بار از مواد ضدعفونی قوی تر است و 650 نوع میکروب را از بین می برد.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



هند بزرگترین کشور تولید کننده ی شیر از نظر مقدار در جهان است.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



زرافه ها هفت مهره در گردن دارند. برای یک پستاندار طبیعی نیست که هفت مهره در گردن داشته باشد اما گردن دراز یک زرافه ی بالغ 7 مهره دارد.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



جنین در رحم مادر می تواند سکسکه کند.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



بر طبق قوانین عربستان اگر مردی اجازه ندهد زنش چای بخورد، آن زن می تواند طلاق بگیرد.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



کانگورو قادر نیست عقب عقب راه برود.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



گورکن تنها حیوانی است که مانند انسان جذام می گیرد.

دانستنی‌ های جالب (36)

 



آمریکا، آلاسکا را متری فقط 2 سنت از روسیه خرید.



دانستنی‌ های جالب (36)



تاريخ : شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, | 7:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

ظهور حضرت حجت(عج) از اموری است که در اسلام نسبت به آنها به شدت تأکید شده و در حتمیت آن ذره ای شک و شبهه وجود ندارد. پیش از این گفتیم که در آیاتی نظیر آیة ۵۵ سورة نور، خداوند متعال به مؤمنان وعده داده است که فرمانروای زمین گردند و بر آن سیطره یابند.


صحبت کردن از حضرت مهدی(ع) و نشانه های ظهور ایشان در واقع صحبت کردن از حوادثی است که بناست در آینده اتفاق بیفتد و لذا بجاست که از خود بپرسیم: اگر در مورد احادیث نقل شده در این زمینه بررسی اسناد صورت گرفت و مطمئن شدیم که آنها از معصوم(ع) صادر شده است، آیا می توان مطمئن بود که حتماً همة آن حوادث آن گونه که در روایات شریف ما آمده اند وقوع یابند؟ پاسخ به این پرسش در کتب عقیدتی و فلسفی تحت عنوان «بداء» داده می شود که طی این بخش از مطالب به آن می پردازیم.

«بداء» در لغت به معنای ظهور و روشن شدن پس از مخفی بودن چیزی است و اصطلاحاً به روشن شدن چیزی پس از مخفی بودن از مردم اطلاق می شود؛ بدین معنا که خداوند متعال بنا بر مصلحتی، مسئله ای را از زبان پیامبر یا ولی ای از اولیای خویش به گونه ای تبیین می کند و سپس در مقام عمل و ظهور و بروز، غیر آن را به مردم نشان می دهد. در قرآن آمده است:
خداوند هر چه را بخواهد محو یا اثبات می کند در حالی که ام الکتاب نزد اوست و خود می داند عاقبت هر چیزی چیست.1

و در آیه ای دیگر: و بدالهم سیّئات ما کسبوا.2
بدی هایی را خود کسب کرده بودند و برای آنها مخفی بود برایشان نمایان شد.
یا: ثمّ بدالهم من بعد ما رأؤا الآیات.3
پس از آنکه نشانه ها را دیدند حقیقت امر بر آنها روشن شد.
این ظهور پس از خفا، تنها برای انسان رخ می دهد و در مورد
خداوند متعال ابداً صدق نمی کند وگرنه لازمه اش این است که خداوند نسبت به آن موضوع جهل داشته باشد که این امر محالی است. خداوند، چنانکه قرآن کریم می فرماید به همه چیز آگاه و داناست 4 و نسبت به همه چیز در همة زمان ها و مکان ها چه حاضر باشند و چه غایب، چه موجود باشند و چه فانی و چه در آینده به وجود بیایند، علم حضوری دارد. قرآن کریم در این زمینه می فرماید:
هیچ چیزی در آسمان و زمین از نظر خداوند متعال مخفی نمی شود.5
از همین روست که مسئلة بداء و ظاهر کردن آن امر مخفی به خداوند نسبت داده می شود:
و بدالهم من الله مالم یکونوا یحتسبون.6
خداوند آنچه را گمان نمی کردند، برای آنها ظاهر کرد.
براساس آیة:خداوند چیزی را که از آنِ مردمی است دگرگون نکند تا آن مردم خود دگرگون شوند.7
و با استفاده از دیگر آیات و روایات می توان چنین برداشت کرد که برخی اعمال حسنه نظیر: صدقه، احسان به دیگران، صلة رحم، نیکی به پدر و مادر، استغفار و توبه، شکر نعمت و ادای حقّ آن و... سرنوشت شخص را تغییر داده و رزق و عمر و برکت زندگی اش را افزایش می دهد، همان طور که اعمال بد و ناشایست اثر عکس آن را بر زندگی شخص می گذارد.
پیش از شرح این عبارت که بداء در حقیقت ظاهر شدن چیزی است که از ناحیة خداوند متعال برای مردم مخفی و برای خودش مشخص بود، لازم است یادآور شویم که خداوند متعال بنا بر آیات قرآن دو لوح دارد:

الف) لوح محفوظ

لوحی که آنچه در آن نوشته می شود؛ پاک نشده و مقدّرات آن تغییر نمی یابند؛ چون مطابق با علم الهی است:
بَل هُوَ قُرآنٌ مَجیدٌ فی لَوحٍ مَحفوظٍ.8
بلکه آن قرآن مجیدی است که در لوح محفوظ ثبت گردیده است.

ب) لوح محو و اثبات
بنا بر شرایط و سننی از سنت های الهی، سرنوشت شخص یا جریانی به شکلی خاص می شود، با از بین رفتن آن سنت ها یا مطرح شدن سنت های جدید سرنوشت آن شخص یا آن جریان تحت الشعاع سنت های جدید قرار می گیرد. به عنوان مثال بناست که شخص در سن 20 سالگی فوت کند امّا به واسطة صلة رحم یا صدقه ای که می دهد، 30 سال به عمرش اضافه می شود و تا 50 سالگی زنده می ماند یا به عکس، آن شخص بناست 50 سال عمر کند به واسطة گناه کبیره ای خاص، 30 سال از عمرش کاسته می شود در همان 20 سالگی می میرد. که البته خداوند متعال از اوّل می دانست که بناست اوّلی 50 سال و دومی 20 سال عمر کند ولی برای روشن شدن این سنت های الهی مطلب به این شکل از زبان پیامبران یا اولیای الهی(ع) بیان می شود.

در قرآن کریم هم آمده است:
یمحوا الله ما یشاء و یثبت و عنده امّ الکتاب.9
یا این آیه:
آنگاه مدتی را [برای شما عمر] مقرّر داشت و اجل حتمی نزد اوست.10
با توجه به این دو لوح و مطالبی که تا به حال به آنها پرداختیم، این پرسش به ذهن می رسد که: آیا ظهور حضرت مهدی(ع) و نشانه هایی که برای آن بیان شده است، در لوح محفوظ اند یا محو و اثبات. به عبارت دیگر آیا ممکن است اصلاً مسئله ای به نام ظهور ایشان تا آخر عمر بشریت و هستی اتفاق نیفتد یا ظهور بدون تحقّق نشانه ها رخ دهد یا همة نشانه ها باید رخ دهند؟ در پاسخ به این پرسش باید نشانه های ظهور را به دو دسته تقسیم کنیم:
1. امور و علایم مشروط
2. امور و علایم حتمی. آنگونه که امام باقر(ع) امور را به موقوفه و حتمیه11 و امام صادق(ع) به حتمی12 و غیر حتمی تقسیم کرده اند. مسئلة بداء هم در چهار زمینه با موضوع ظهور حضرت مهدی(ع) ارتباط می یابد:

1. نشانه های مشروط و غیر حتمی ظهور

جز نشانه هایی که صراحتاً در احادیث به حتمی بودن آنها اشاره شده است، بقیة نشانه های ظهور همگی از امور موقوفه به شمار می روند، چنانکه بزرگانی مانند شیخ مفید، شیخ صدوق و شیخ طوسی بدان تصریح کرده اند. بدین معنا که به جز نشانه های حتمی ظهور بقیة آنها بنا بر مشیت و ارادة الهی ممکن است دچار تغییر و تبدیل، تقدّم یا تأخّر شوند. به عبارت دیگر آنها از جمله امور لوح محو و اثبات به حساب می آیند و ممکن است با تغییر و تبدیل در شرایط آنها و عوض شدن علل رخ دادن آنها به گونة دیگری پدید آیند یا اصلاً رخ ندهند. البته بسیاری از رویدادهایی که در احادیث ما به آنها اشاره شده است تا کنون اتفاق افتاده اند و دچار بداء در اصل تحقّق خویش نشده اند.
مثلاً اگر در حدیث به نزول بلایی (مشروط) اشاره شده باشد به واسطة توسل و استغفار مؤمنان و مسلمانان ممکن است در نزول آن تأخیر رخ دهد یا اصلاً چنین بلایی به جهت عظمت عمل صالح ایشان نازل نشود یا اینکه با برخی اعمال صالح یا ناصالح ظهور حضرت را دچار تعجیل یا تأخیر کنند.

شاید بتوان علت بیان چنین اخباری را این دانست که اگر مسئله به این شکل تبیین نمی شد، مؤمنان هم از احتمال حدوث آن حادثه باخبر نمی شدند و بدان مبتلا می گشتند امّا پس از صدور حدیث از ناحیة معصوم(ع) و آگاه شدن مؤمنان و مسلمانان از آن، با دعا و توسل و استغفار از پدید آمدن چنان حادثة ناگواری ممانعت به عمل آورند یا سبب حدوث اتفاقی خوشایند شوند. البته فراموش نکنیم که عکس این مطلب هم کاملاً صادق است به این معنا که شخص معصوم(ع) با اعلام نزول بلا و علّت آن، حجت را بر مردم تمام می کنند که شما با وجود آنکه می توانستید، آن بلا را از خویش دفع نکردید یا فلان خیر را به سوی خویش جلب ننمودید و از همین روست که روایت شده است:
خداوند متعال، به چیزی مثل بداء عبادت نشده است.13

2. علایم ظهور و امور حتمی

پنج مورد از نشانه های ظهور در بسیاری از روایات که از حدّ تواتر گذشته است؛ از جمله نشانه های حتمی ظهور برشمرده شده اند:
خروج سیّد خراسانی و یمانی، ندای آسمانی مبنی بر حقّانیت حضرت مهدی(ع)، شهادت نفس زکیّه و فرو رفتن سپاهیان سفیانی در منطقة بیداء (بیابان بین مدینه و مکّه).14
این نشانه های پنج گانه را احادیث از علایم حتمی شمرده و هیچ گونه احتمال بدایی در مورد تحقّق آنها نداده اند وگرنه خلاف حتمی بودن آنها می شد. این نشانه ها شدیداً با مسئلة ظهور ارتباط داشته و همگی مقارن ظهور رخ خواهند داد ان شاءالله. بزرگوارانی چون مرحوم آیت الله خویی در پاسخ به نویسندة کتاب سفیانی و علامات ظهور15، علّامه سیّد جعفر مرتضی عاملی، در کتاب خویش و شیخ طوسی، در غیبت خویش16 نسبت به این موضوع تصریح و اذعان کرده اند که:
هر چند بنابر تغییر مصلحت ها با تغییر شروط اخباری که به حوادث آینده می پردازند، ممکن است دچار تغییر و تبدیل شوند؛ جز آنکه روایت تصریح کرده باشد که وقوع آن جریان حتمی است که (با توجه به اعتماد ما به معصومین(ع)) ما هم یقین به حدوث آنها در آینده پیدا می کنیم و قاطعانه می گوییم در آینده چنین خواهد شد.17
اشکال اساسی که به این نظر گرفته می شود؛ متکی به حدیثی است که نعمانی در کتاب خویش آورده است که: ابوهاشم داوود بن قاسم جعفری گفته است: نزد امام جواد(ع) بودیم و صحبت از حتمی بودن آمدن سفیانی شد، از آن حضرت پرسیدم: آیا در مورد امور حتمی هم بداء رخ می دهد؟ فرمودند: آری. گفتم: می ترسم در مورد خود حضرت مهدی(ع) بداء رخ دهد. حضرت فرمودند:
ظهور حضرت مهدی(ع) وعدة الهی است و خداوند خلف وعده نمی کند.18
علّامه مجلسی، هم در بحارالانوار پس از نقل این حدیث این
توضیح را اضافه کرده اند که:
شاید محتوم، معانی مختلفی داشته باشد که با توجه به اختلاف در تعاریف ممکن است در مورد برخی از آنها بداء رخ بدهد. مضاف بر اینکه شاید منظور از بداء در مورد خصوصیات آن حادثة محتوم و حتمی باشد و نه اصل تحقّق آن، که مثلاً پیش از زوال حکومت بنی عباس سفیانی جنبش های خویش را آغاز می کند.19
این فرضیه چندان قابل قبول نیست؛ زیرا در صورت پذیرفتن آن، چه فرقی بین حتمی و غیر حتمی خواهد بود؟ مضاف بر اینکه روایت مورد بحث ما از حیث سند، ضعیف است.20 در ضمن نمی توان از آن همه حدیث و روایتی که به شدت بر حتمی بودن این پنج نشانه و امتناع احتمال رخ دادن بداء در آنها تأکید می کنند، چشم پوشی کرد و به احادیث انگشت شماری از این دسته تمسک نمود؛ چون ممکن است در شرایط خاصی (به فرض قوت و اعتبار سندی آنها) معصوم(ع) مجبور شده باشند از روی تقیه، چنین سخنی بگویند.
عبدالملک بن اعین گوید: به امام باقر(ع) در مورد حضرت مهدی(ع) گفتم: می ترسم که زود بیایند و سفیانی نباشد. حضرت فرمودند:
والله نه. سفیانی از حتمیاتی است که حتماً خواهد آمد.21
امور یا موقوفه اند یا حتمیه که سفیانی از دستة حتمیاتی است که حتماً خواهد بود.22
یا امام صادق(ع) فرمودند:
از حتمیاتی که پیش از قیام حضرت مهدی(ع) خواهند بود اینهاست: شورش سفیانی، فرو رفتن در بیداء، شهادت نفس زکیّه و منادی که از آسمان ندا در دهد.23
حمران بن اعین از امام باقر(ع) راجع به آیة:
ثمّ قضی اجلاً و اجلٌ مسمّی عنده؛24
می پرسد. حضرت می فرمایند:
دو اجل وجود دارد: محتوم و موقوف.
- محتوم چیست؟
- جز آن نخواهد شد.
- و موقوف؟
- مشیت الهی در رابطة آن جاری می شود.
- امیدوارم که سفیانی جزء موقوف ها باشد.
- والله که نه و از محتومات است. 25

3. بداء و قیام حضرت مهدی(ع)

ظهور حضرت حجت(ع) از اموری است که در اسلام نسبت به آنها به شدت تأکید شده و در حتمیت آن ذره ای شک و شبهه وجود ندارد. پیش از این گفتیم که در آیاتی نظیر آیة 55 سورة نور، خداوند متعال به مؤمنان وعده داده است که فرمانروای زمین گردند و بر آن سیطره یابند که چنین واقعه ای در تمام طول تاریخ تا کنون اتفاق نیفتاده است و از آنجا که « ان الله لا یخلف المعیاد»26 و خداوند در وعدة خویش تخلف نمی کند، در آینده ای دور یا نزدیک حتماً چنین اتفاقی خواهد افتاد. ان شاء الله.
علاوه بر اینکه در موارد بسیاری رسول مکرم اسلام(ص) و معصومین(ع) شدیداً تأکید نموده اند که:
حتی اگر از عمر هستی بیش از یک روز باقی نمانده باشد، خداوند آن قدر این روز را طولانی می کند که حضرت مهدی(ع) ظهور کرده و جهان را مملو از قسط و عدل گردانند.27

4. تعیین زمان ظهور حضرت مهدی(ع)
بسیاری از روایات، ما را از توقیت (مشخص کردن زمان ظهور) یا تعیین محدودة زمانی برای ظهور حضرت به شدت نهی کرده اند و شیعیان را امر کرده اند که هر که را چنین کرد تکذیب کنند و دروغ گو بشمارند؛ زیرا این مطلب در زمرة اسرار الهی است و کسی آن را نمی داند؛ امام صادق(ع) به محمدبن مسلم فرمودند:
محمد! اگر کسی وقتی از جانب ما برای ظهور حضرت مهدی(ع) نقل کرد، از تکذیب کردن او نترس! چرا که ما برای احدی تعیین وقت نمی کنیم.28
وقتی فضیل از امام باقر(ع) می پرسد که آیا این مسئله وقت مشخص دارد؟ حضرت سه مرتبه می فرمایند: «آنها که وقت تعیین می کنند دروغ می گویند یکی از یاران امام ششم(ع) به ایشان عرضه می دارد: این مسئله ای که چشم انتظارش هستیم کی خواهد آمد؟ حضرت می فرمایند:
ای مهزم! آنها که وقت تعیین کنند دروغ می گویند، آنها که عجله کنند هلاک می شوند و آنها که تسلیم امر خداوند باشند نجات می یابند و به سوی ما باز می گردند.30
آنگونه که از احادیث برمی آید، ظهور حضرت حجت(ص) از جمله اموری است که خداوند متعال آن را از مردم پنهان نموده است و هر زمان که خداوند تبارک و تعالی اراده کنند و شرایط و علل فراهم و مناسب باشد؛ زمین را از برکات وجودی آن امام همام(ع) بهره مند خواهند نمود.

البته نهی از تعیین وقت، شامل نشانه های حتمی ظهور نمی شود؛ چرا که خود معصومین(ع) در این موارد به فاصلة زمانی میان حدوث آن نشانة حتمی و ظهور حضرت اشاره کرده اند که مثلاً از ابتدای شورش سفیانی تا قیام حضرت بیش از 9 ماه طول نخواهد کشید یا مثلاً 15 روز پس از شهادت نفس زکیّه حضرت در مکه ظهور می کنند. ولیکن دیگر نشانه ها حداکثر به این اشاره می کنند که ظهور آن وجود مقدس نزدیک شده است و نه بیش از این. چنانکه دیدیم برخی از نشانه های ظهور قرن هاست که اتفاق افتاده اند و گذشته اند و هنوز ظهور رخ نداده است. که البته به جهت ایجاد امید در دل شیعیان مبنی بر نزدیک شدن ظهور معصوم(ع) از آن به عنوان نشانة قیام حضرت صاحب(ع) یاد کرده اند.

ضمناً اگر بنا بود زمان ظهور مشخص شود و همگان بدانند که ایشان بناست چه زمانی قیام جهانی خویش را آغاز کنند؛ ستمگران و ظالمان تمام عِدّه و عُدّه خویش را برای آن روز مهیا و آماده می کردند ـ که به خیال خام و واهی خود ـ آن نور الهی را خاموش کنند و نگذارند عدالت را در جهان گسترش دهند و مؤمنان و مستضعفانی هم که قرن ها با حدوث این حادثة عظیم و بزرگ فاصله داشتند مبتلا به یأس و کسالت و خمودی می شدند حال آنکه قرن هاست بسیاری در انتظار آن یار غایب از نظر، دیده ها را خون بار کرده و هر صبح و شام دست دعا به تعجیل در فرج ایشان برداشته اند و امید دارند که در زمرة یاران و یاوران ایشان باشند. مشخص نبودن زمان ظهور خواب از چشم های ستمگران ربوده و هر صبح و شام از این هراسناکند که شاید آن عزیز مقتدر امروز ظهور کند و پایه های حکومت شیطانی شان را درهم شکند.
به امید آنکه آن روز را ببینیم و از یاوران حضرتش باشیم. ان شاءالله.


منبع: ماهنامه موعود، شماره 79


تاريخ : شنبه 3 بهمن 1394برچسب:, | 6:51 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

پیش از این چه کسی فکر می‌کرد بتوانید بر اساس طول انگشتان دست‌تان، خودتان را بیش‌تر بشناسید؟
در شکل زیر، سه دست مختلف می‌بینید که با حروف انگلیسی B،A و C نشان داده شده‌اند. در هر یک از این سه دست، طول انگشتان انگشتری، وسط و اشاره با هم متفاوت هستند (یا بعضا برابر نیز هستند).

شخصیت‌تان

دست چپ‌تان را بالا بگیرید و ببینید کدام‌یک از این دست‌ها بیش‌تر شبیه دستان شما است، و از روی آن شخصیت‌تان بشناسید.
A ) شخصیت جذاب ولی واقع‌بین و عمل‌گرا
این شخصیت من است! آدم‌هایی که انگشت انگشتری‌شان از انگشت اشاره‌شان بلندتر است، بدون مبالغه، جذاب و اغواکننده هستند. افرادی از این دست به راحتی در هر شرایطی می‌توانند دیگران را با حرف‌های‌شان قانع کنند. به علاوه، آنها پرخاش‌گر و در حل مشکلات جزء بهترین‌ها هستند. آنها به شکل باورنکردنی مهربان هستند و اغلب می‌توانند دانشمند، مهندس و سرباز باشند؛ و استاد حل جدول کلمات متقاطع نیز هستند.
B ) با اعتماد به نفس و آچار فرانسه
آدم‌هایی که انگشتر انگشتری‌شان از انگشت اشاره‌شان کوتاه‌تر است، با اعتماد به نفس و آچار فرانسه هستند. آنها عاشق تنهایی هستند تا بتوانند کارهای مورد نیازشان را به صورت کامل انجام دهند، البته این عشق به تنهایی لزوما به معنی درون‌گرا بودن‌شان نیست. آنها به شدت هدف‌محور هستند و دوست ندارند کسی مزاحم‌شان شود. آنها از آن‌چه هستند راضی‌اند ولی اغلب تشنه‌ی بیش‌تر از این‌ها نیز هستند.
C ) طرفدار صلح
این دسته از افراد عاشق صلح هستند و از بروز هرگونه اختلاف و کشمکشی جلوگیری می‌کنند. آدم‌هایی که طول انگشتان انگشتری و اشاره‌شان با هم برابر است، زندگی سازمان‌یافته‌ای دارند و هیچ چیز را به اندازه‌ی داشتن روابط مثبت با دیگران دوست ندارند. آنها به ارتباطات‌شان وفادار، حساس و دوستان مهربانی هستند، ولی مواظب باشید: این افراد دارای هسته‌ی آتشینی هستند که نباید در فعالیت‌های روزانه‌ی عادی آن را سرکوب کنند، که اگر آزاد شود می‌تواند بسیار خطرناک باشد. آنها طرفدار صلح هستند، ولی لطفا در تضاد با منافع‌شان قرار نگیرید.
منبع: مجله بازده



تاريخ : پنج شنبه 24 دی 1394برچسب:, | 7:29 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

تصاویر: دریاچه سیبری شکافته شد

تصاوبری که مشاهده می‌کنید مربوط به دریاچه بایکال سیبری است.

به گزارش مشرق ، شکافی که در سطح یخ زده دریاچه ایجاد شده در کنار انعکاس طلوع آفتاب روی این سطح یخ زده، چشم‌اندازی منحصر به فرد ایجاد کرده است.

 
/
/


تاريخ : شنبه 12 دی 1394برچسب:, | 7:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

سرو چهار هزار ساله، سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد در شهرستان ابرکوه مقاوم و استوار است.

سرو (نگین سبز) چهار هزار و پانصد ساله ابرکوه، با گذشت ۱,۶۴۲,۵۰۰ روز از عمر خود، سرسبز و شاداب در پهنای کویر یزد در شهرستان ابرکوه مقاوم و استوار است و جهانیان را شگفت زده کرده است.

دانشمندان و کارشناسان داخلی و خارجی، از این درخت به عنوان کهنسال ترین درخت جهان یاد می کنند و می گویند: دیدن این درخت برای هر کسی جالب و شگفت آور است.

اخیرا دانشمندانی از ژاپن و روسیه از این درخت دیدن کردند و عمرش را تا هشت هزار سال برآورد کرده اند. پیشتر "الکساندر روف" دانشمند روسی، عمر آن را به ۴۰۰۰ تا ۴۵۰۰ سال برآورد کرده بود.

"حمدالله مستوفی" هم در کتاب "نزهت القلوب" که به سال ۷۴۰ هجری قمری تالیف شده است، درباره این سرو آورده است: در آنجا سروی است که در جهان شهرتی عظیم دارد چنانچه سرو کشمیر و بلخ، شهرتی داشته و اکنون این از آن بلندتر و بزرگتر است. برخی مورخین معتقدند: نهال این درخت را "یافث" پسر نوح کاشته است.



تاريخ : یک شنبه 6 دی 1394برچسب:, | 6:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

چگونه عزت نفس و اعتماد به نفس خود را افزایش دهیم ؟

یکی از صفحات فایل پاورپوینت مورد دانلود ، انتخاب شده :

 

طناب باورهای غلط را از دست و پایت باز کن.

کوهنوردی که می خواست از بلندترین کوه‌ها بالا برود پس از سالها آماده سازی، ماجراجویی خود را آغاز کرد. ولی از آنجا که افتخار کار را فقط برای خود می‌خواست، تصمیم گرفت به تنهایی از کوه بالا برود. شب، بلندی‌های کوه را در برگرفته بود و مرد هیچ چیز را نمی دید. همه چیز سیاه بود و اصلاً دید نداشت. ابر هم روی ماه و ستاره‌ها را پوشانده بود.

همان طور که از کوه بالا می‌رفت پایش لیز خورد و در حالی که به سرعت سقوط می‌کرد، از کوه پرت شد.

در حال سقوط فقط لکه‌های سیاهی مقابل چشمانش می‌دید و احساس وحشتناک کشیده شدن بوسیله قوه جاذبه او را در خود می‌گرفت. همچنان سقوط می‌کرد، در آن لحظات تمام رویدادهای خوب و بد زندگی اش به یادش آمد. اکنون فکر می‌کرد مرگ چقدر به وی نزدیک است. ناگهان احساس کرد طناب دور کمرش محکم شد و در میان آسمان و زمین معلق ماند.

در این لحظه ی سکون، چاره‌ای برایش نماند جز آنکه فریاد بزند: خدایا کمکم کن. ناگهان صدای پرطنینی از آسمان شنیده شد: چه می خواهی؟ کوهنورد گفت: ای خدا نجاتم بده.

واقعا باور داری که من می توانم نجاتت دهم؟  البته که باور دارم.

اگر باور داری، طنابی که به دور کمرت بسته است پاره کن.

یک لحظه سکوت... و کوهنورد تصمیم گرفت با تمام نیرو طناب را بچسبد.

گروه نجات روز بعد یک کوهنورد را پیدا کردند که از سرما یخ زده و مرده بود. بدنش از طناب آویزان بود و با دستانش محکم طناب را گرفته بود، در حالی که او فقط یک متر از زمین فاصله داشت!

 

 

 



تاريخ : سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:, | 14:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

درختان کهن و باستانی بسیاری وجود دارند که نزدیک به ده ها هزار سال عمر دارند. تصور اینکه تک درختانی در رویشگاه های مختلف جهان هزاران سال زنده و پابرجا بمانند، بسیار باشکوه است. این درختان باستانی شاهد ظهور و سقوط تمدن های بسیاری بوده اند، از تغییرات اقلیمی جان سالم به در برده و حتی توانسته اند عصر صنعتی شدن انسان را هم با موفقیت پشت سر بگذارند. آنها وارثان تیمارهای مادر طبیعت از زمین هستند. درختان به ما کمک می کنند تا نگاه موشکافانه و جزئی تری به مادر طبیعت داشته باشیم. با 15 درخت باستانی که هم اکنون نیز روی کره زمین زندگی می کنند آشنا شوید.

80000 سال؛ «پاندو»
 

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


«پاندو» یک تک درخت نیست؛ بلکه مجموعه ای از کلونی های صنوبر لرزان است که در یوتای آمریکا زندگی می کنند. این کلونی 105 هکتاری در حقیقت از مجموعه ای از درخت هایی تشکیل شده است که همگی از نظر ژنتیکی یکسان اند و به یک سیستم ریشه ای متصلند.

این صنوبر لرزان غول پیکر حداقل 80هزار سال پیش متولد شده؛ زمانی که اجداد انسان هنوز در آفریقا به سر می بردند. برخی حتی عمر این درختزار را یک میلیون سال تخمین زده اند که در این صورت، عمر «پاندو» به 800 هزار سال بر می گردد. «پاندو» همچنین با 6615 تن وزن، سنگین ترین موجود زنده کره زمین هم محسوب می شود.



4484 سال؛ «متوشلاح»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


«متوشلاح» (Methuselah) بین 4484 تا 4485 سال عمر دارد. رشد این درخت بسیار کند است و برگ های سوزنی این درخت تا 40 سال سبز می مانند.

«متوشلاح» که به «کاج زبره» نیز معروف است، کهن ترین موجود زنده روی زمین محسوب می شود که به صورت جنسی تولید مثل می کند. این درخت بومی آمریکاست و در ارتفاعات کالیفرنیا (حدود 3 کیلومتر)، در پارک ملی«آی نیو» زندگی می کند. محل زیست این درخت نشان دهنده این واقعیت است که تلاش بسیاری شده تا از آن در برابر صدمات وارده از جانب عموم مردم محافظت شود.

این درخت کهن سال در میان هم نوعان هزارساله خود در درختزاری به نام «جنگل باستانی ها» قرار گرفته است؛ اما جنگلبانان برای محافظت از آن محل دقیقش را افشا نمی کنند. اگر کسی دوست داشته باشد این درخت را ببیند، می تواند به «رشته کوه های وایت» (White Mountains) در ارتفاعات کالیفرنیا سری زده و درختان باستانی آنجا را از نزدیک ببیند؛ اما این احتمال وجود دارد که نتواند «متوشلاح» معروف را در میان هم نوعانش تشخیص دهد.

درختی که دیگر نیست: گفته می شود که نمونه قدیمی تر «متوشلاح» که «پرومتئوس» نام دارد بیش از 5 هزار سال عمر کرده است؛ اما در سال 1964/1343 در نتیجه اجازه نابخردانه ای که به «دونلد کاری» برای انجام تحقیقات داده شد، قطع شد.

براساس تحقیقات انجام شده توسط این دانشجو این درخت احتمالا بیش از 5 هزار سال عمر داشته است. این درخت نیز همانند «متوشلاح» در نوادا رشد می کرده و یکی از مکان های جذب توریست در منطقه بوده است؛ ما براساس تصمیم گیری اشتباه مسئولان آن زمان و انجام تحقیقات، نسل امروزی دیگر این شانس را ندارد که بتواند این درخت را ببیند یا حتی آن را لمس کند.
   



4000 سال؛ «سرخدار لیانگرنیو»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این سرخدار شگفت انگیز در حیاط کوچک کلیسای «دی جین» در روستای «لیانگر نیو» در شمار کشور ولز سکونت دارد. «سرخدار لیانگر نیو» بین 4 هزار تا 5 هزار سال عمر دارد. احتمال داده می شود که این درخت در عصر برنز کاشته شده باشد و در حال حاضر هم به رشد خود ادامه می دهد.

در سال 2002/1381 در مراسم بزرگداشت «ملکه الیزابت دوم»، این درخت به عنوان یکی از 50 درخت انگلیس، تزئین و به معرض نمایش عموم گذاشته شد. سرخدارها معمولا عمری طولانی دارند؛ چون شاخه های جدید با تنه اصلی درخت آمیخته شده و جزئی از آن می شوند. بنابراین وقتی تنه اصلی می میرد، این شاخه ها به زندگی ادامه می دهند. همچنین ریشه های شاخه های جدید می توانند درون ریشه اصلی رشد کنند یا در نزدیکی آن درون خاک فرو برند.
        



4000 سال؛ «سرو ابرکوه»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


«سرو ابرکوه» سرونازی است که در «ابرکوه» استان یزد، ایران زندگی می کند. تخمین زده می شود این درخت که به «سرو زرتشتی» نیز معروف است؛ 4 هزار سال عمر داشته باشد. «سرو زرتشتی» یک پدیده ملی در ایران به شمار می آید و احتمالا کهن سال ترین موجودی است که در آسیا زندگی می کند. گفتنی است ارتفاع این درخت به 25 متر و محیط ساقه آن نیز به 18 متر می رسد.



3640  سال؛ «آلرس»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


«آلرس» نام عمومی «Fitzroya cupressoides» است؛ یک گونه درختی سر به فلک کشیده که بومی کوه های آنداست. این درخت باشکوه در سال 1993/ 1372 در بیشه ای درون کوه های آند در جنوب مرکزی شیلی کشف شد. دانشمندان سن آن را حدود 3640 سال تخمین زده اند. بسیاری از گیاه شناسان بر این باورند که این درختان دومین درختان کهن سال روی زمین هستند. (عنوان اول متعلق به «متوشلاح» از آمریکای جنوبی است) با وجود اینکه این سروهای پاتاگونیایی (مثل آلرس) می توانند تا 45.7 متر ارتفاع داشته باشند، تنها در سال یک میلی متر رشد می کنند و بدین ترتیب می توانند سالیان سال به رشد خود ادامه دهند.

گفتنی است کسانی که برای دیدن این درخت می روند از مسیر منتهی به جایگاه درخت لذت می برند؛ چرا که تمامی زمین های اطراف این درخت برای 3500 سال دست نخورده باقی مانده اند؛ به گونه ای که می توان تصویر آینه ای درخت را روی سنگ های اطراف دید. چوب این درخت قرمزرنگ، نفوذناپذیر، نرم و براق است (رنگ خود درخت سبزرنگ است) امروزه از درختان مشابه دیگر برای ساخت خانه، هواپیما و قایق بسیار استفاده می شود؛ چرا که معتقدند چوب «آلرس» هرگز نمی پوسد.



3500 سال؛ «سناتور»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


«سناتور» بزرگ ترین درخت سرو کچل در ایالات متحده است که در پارک درختی بزرگ فلوریدا در میان نخل های خرما قرار گرفته است. «سناتور» کهن سال ترین گونه درختی در میان هم نوعانش است. علاوه بر این «سناتور» بزرگ ترین گونه درختی است که در شرق رودخانه می سی سی پی زندگی می کند. تخمین زده می شود که این درخت حدود 3500 سال عمر داشته باشد. این گونه درختی به وسیله قبایل بومی منطقه (از جمله قبیله سمینول) به عنوان سمبل راهنما استفاده می شود.

اگرچه اندازه این درخت بسیار شگفت انگیز است؛ اما باید گفت طی سالیان سال اندازه آن دست خوش تغییرات بسیاری شده است؛ چرا که بلایای طبیعی بسیاری را از سر گذرانده است. در حال حاضر این درخت حدود 38متر ارتفاع دارد؛ اما ارتفاع واقعی آن حدود 50 متر بوده است. در جریان طوفانی که در سال 1925/1304 به وقوع پیوست، این درخت آسیب بسیاری را متحمل شد و همین آسیب ها موجب شد ارتفاع درخت 12 متر کاهش پیدا کند.
نام این درخت برگرفته از نام سناتور «Moses Overstree» است؛ چرا که او در سال 1927/1306 این درخت و زمین های اطراف آن را به ایالت فلوریدا اهدا کرد.



3000 سال؛ «پاتریار کادافلورستا»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این درخت با عمر تقریبی حدود 3هزارسال ، کهن ترین درخت پهن برگ است. گونه Cariniana legalis در برزیل «پاتریار کادافلورستا» نامیده می شود. این درخت مسن ترین درخت زنده برزیل است و در پارک ملی «Vassunuga» زندگی می کند.

اگرچه این درخت در برزیل مقدس شمرده می شود؛ اما بسیاری از گونه های درختی در برزیل، کلمبیا و ونزوئلا درنتیجه پاک تراشی جنگل ها در معرض تهدید قرار گرفته اند.



2500 سال؛ «ژنرال شرمان»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این درخت که حدود 2500 سال عمر دارد، غول پیکرترین چوب سرخ جهان محسوب می شود. قطر تنه این درخت آن را به بزرگ ترین درخت غیردودمانی در جهان مبدل کرده است. در سال 2006/1385 هنگامی که بزرگ ترین شاخه این درخت شکست، حصار اطرافش را از بین برد و حتی سنگفرش اطراف آن را نیز تکه تکه کرد.

«ژنرال شرمان» در پارک ملی سکویا در کالیفرنیا یافت می شود؛ جایی که 5 درخت از 10 درخت عظیم الجثه جهان در آنجا وجود دارد.



2000 سال؛ «درخت زیتون وووز»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این درخت باستانی که در جزیره «گریک» (Greek) کرت زندگی می کند، مسن ترین درخت زیتون زنده جهان محسوب می شود. این درخت یکی از 7 درخت زیتون مناطق مدیترانه ای است و تخمین زده می شود حداقل بین 2 تا 3 هزار سال قدمت داشته باشد؛ اما بسیاری از گیاه شناسان معتقدند که سن واقعی این درخت بیشتر از رقم گفته شده، است. یعنی شاید بین 3500 تا 4 هزار سال عمر داشته باشد.

این درخت هم اکنون نیز تولید می کند و زیتون های آن بسیار خوش مزده و البته گران قیمت هستند. درخت های زیتون بسیار سخت و خشک هستند؛ بنابراین در برابر بیماری و آتش سوزی بسیار مقاومند و همین مساله به عمر طولانی و گسترش آنها در بسیاری از نقاط دنیا منجر شده است. به علت طول عمر طولانی و همچنین استفاده گسترده از این درخت، در روستای «آنووووز» کرت درختان زیتون زیادی کاشته شده و مورد استفاده اهالی روستا قرار می گیرد. گفتنی است سالانه بیش از 20 هزار نفر از این درخت بازدید می کنند.



2000 سال؛ «جومون سوگی»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این درخت که در یاکوشیمای ژاپن زندگی می کند، کهن ترین و بزرگ ترین درخت «کریپتومریا»ی (نوعی سرو) جزیره است؛ به همین دلیل به این جزیره «میراث یونسکو» گفته می شود. این درخت حدود 2 هزار سال عمر دارد؛ اما تعدادی از کارشناسان معتقدند که ممکن است این درخت بیش از 5هزار سال عمر داشته باشد.

براساس این نظریه این احتمال وجود دارد که «جومون سوگی» یکی از کهن ترین درختان جهان (حتی کهن تر از «متوشلاح») باشد. صرف نظر از اعداد و ارقام،  «جومون سوگی» سزاوار این هست که در فهرست کهن سال ترین درختان روی زمین جای بگیرد.



2000 سال؛ شاه بلوط یکصد اسب

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این درخت که در دامنه کوه «اتنا» در سیسیل واقع شده؛ بزرگ ترین و کهن ترین درخت شاه بلوط در جهان است. این درخت حدود 2 هزار سال عمر دارد؛ اما بسیاری از گیاه شناسان درباره سن این درخت نظر دیگری دارند. آنها معتقدند که این درخت بین 2 تا 4 هزار سال عمر دارد. این گیاه شناسان در توجیه ادعای خود می گویند که «اتنا» یکی از فعال ترین آتشفشان های جهان است و چون این درخت حدود 8 کیلومتر از دهانه آتشفشان فاصله دارد؛ بنابراین عمر آن تحت تاثیر فعالیت های آتشفشانی کمتر شده و در نتیجه حدود 2 هزار سال برآورد می شود.



2000 سال؛ «تماتوآناهر»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این درخت کائوری افسانه ای در جنگل های بارانی بسیار قدیمی «وایپوآ» واقع در زلاندنو زندگی می کند. تصور می شود که این درخت حدود 2 هزار سال داشته باشد. محیط تنه این درخت 16 متر است و همین مساله او را به چاق ترین درخت زلاندنو مبدل کرده است.

«تماتوآناهر» در زبان مائوری به معنای «پدر جنگل» است. این درخت در طوفان سال 2007/1386 آسیب بسیاری دید.



1500 سال؛ «سرو کوهی ژاردین»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این سرو کوهی ساکن جنگل ملی «کیچ» (Cache) آمریکا است. ابتدا تصور می شد درخت 3200 سال دارد؛ اما با نمونه هایی که بعدها از آن گرفته شد، سن درخت تا 1500سال کاهش یافت. «سر کوهی ژاردین» 12 متر ارتفاع دارد و محیط تنه آن 7 متر است.



1500 سال؛ «کانگیگن»

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این بلوط باستانی پر گره، دور از جنگل شمالی «جگرسپریس» (Jaegerspris) در دانمارک واقع شده است. دانشمندان سن این پادشاه بلوط ها را بین 1500 تا 2000 سال تخمین زده اند که آن را مدعی عنوان مسن ترین تک درخت شمال اروپا می سازد.   

«گانگیگن» ابتدا در یک مرتع باز جوانه زده است؛ اما با نزدیک شدن سایر درختان این احتمال وجود دارد که به تدریج از بین برود.



955 سال؛ تیکوی پیر

15 درخت باستانی که همچنان به زندگی خود ادامه می دهند


این صنوبر نروژی پیر 4.8 متری در کوهستان فولوفالت (Fulufjallet) سوئد زندگی می کند. با 955 سال سن، «تیکوی پیر» قدیمی ترین درخت کلونی تک ساقه ای است و تنها اندک زمانی بعد از کنار رفتن کوه های یخی آخرین عصر یخبندان از اسکاندیناوی، ریشه کرده است. دانشمندان برای پی بردن به سن این صنوبر پیر، سن کربن موجود در ریشه هایش را بررسی کرده اند.

آب و هوای سخت برای هزاران سال، «تیکوی پیر» را در حد یک بوته نگه داشت؛ اما با گرم تر شدن هوا در قرن اخیر، این بوته به یک درخت بلند تبدیل شده است. کاشف این صنوبر زمین شناسی به نام «لایف کولمن» بوده است. این زمین شناس نام سگ مرده اش را روی این درخت گذاشته است.

روزی برای پاسداشت درخت

بیستم اکتبر 2012 مراسم «روزملی درختکاری» در سریلانکا برگزار و جشن گرفته شد. در کشورهای دیگری چون استرالیا، کامبوج، کاستاریکا، ایران، کنیا، مالاوی، نیوزیلند، پرتغال، امریکا، ونزوئلا و... روز ملی درختکاری در تاریخ های دیگری برگزار می شود. (15 اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز درختکاری نام گذاری شده است).

این روز برای نخستین بار توسط «جولیوس استرلینگ مورتون» از ایالت نبراسکا رد 10 آوریل 1872 پایه گذاشته شد. در ایالات متحده بعدها این روز (Arbor Day) به چهارمین جمعه آوریل منتقل شد. («Arbor» یک کلمه لاتین بوده و به معنای درخت است). در این روز تمامی ملت ها به کاشت درخت و مراقبت از آنها تشویق می شوند. برگزاری این روز به همه مردم این نکته را یادآوری می کند که باید از درخت ها مراقبت و نگهداری کنند، از قطع کردن آنها جلوگیری و از تمامی تلاش ها برای کاشت دانه یا نهال درخت حمایت کنند. درواقع این کارها تنها برای حفاظت از درختان نیست؛ بلکه برای حفظ حیات انسان هم ضروری است. درختان مزایای بسیاری برای ما دارند، از جمله به عنوان سپری در برابر گازهای گلخانه ای عمل می کنند هوا را پاکیزه نگه می داند، منبع اولیه اکسیژن هستند، به حفظ آب و انرژی کمک می کنند، تامین کننده مواد غذایی هستند و از اشکال مختلف آلودگی جلوگیری می کنند.



تاريخ : سه شنبه 17 آذر 1394برچسب:, | 7:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

امیر عباس هویدا یکی از مقاماتی بود که پس از ورود کامپیوتر در تیرماه 1341 به ایران، کامپیوتر شخصی در محل کارش داشت.

معلوم نیست که هویدا از چه زمانی کار با کامپیوتر که هنوز تکنولوژی نا آشنایی به شمار می رفته را یاد گرفته است اما عکسی که "جیمز بلر" عکاس نشنال جئوگرافی از او در دفتر کارش گرفته او را پشت یک سیستم ابتدائی کامپیوتر نشان می دهد. این عکس مربوط به سال 1354 و سال های پایانی نخست وزیری 13 ساله اوست.

 
اولین کامپیوتری که به ایران آمد+ عکس


تاريخ : دو شنبه 16 آذر 1394برچسب:, | 6:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

1

یکی از کهن ترین شهرهای خارق العاده در دنیا شهر تاریخی پترا است که پیشینیان گفته اند این شهر بدست جن ها ساخته شده است.

این شهر تاریخی در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شد.
پترا شهری تاریخی در کشور پادشاهی اردن است که پایتخت حکومت باستانی نَبَطی‌ها بود . نبطیان از عرب‌های شمال جزیره به شمار می‌آمده‌اند و شاید نزدیکترین دولت‌های کهن به عرب حجاز نیز بوده‌اند .
ساختار معماری این شهر به قدری مرموز است که بسیاری عقیده دارند پترا را موجودات فضایی و یا جن ها بنا کرده اند.
این شهر باستانی در ۲۶۲ کیلومتری جنوب شهر عمّان پایتخت اردن ودر غرب راه اصلی بین این شهر و بندر عقبه واقع شده‌است.

 



تاريخ : یک شنبه 15 آذر 1394برچسب:, | 6:46 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یکی از بزرگترین معضلاتی که در میان کاربران ایرانی مشاهده می شود عدم رعایت آداب صحیح ایمیل زدن است. می توان به جرأت گفت از هر 10 ایمیلی که ارسال می شود 8 تای آن ها عنوان salam را دارند.

در اینجا قصد داریم آداب صحیح ارسال ایمیل برای اطرافیان خود را به شکل مفصل برای شما توضیح دهیم، با رعایت این موارد در اصل شخصیت خودتان را نیز از پشت میز کامپیوتر برای طرف مقابل به نمایش گذاشته اید.

عنوانی مناسب و مشخص انتخاب کنید

هرگز هیچ ایمیلی را بدون عنوان ارسال نکنید. یک عنوان واضح و ماهرانه باعث می شود گیرنده به سرعت تشخیص دهد که ایمیل مربوطه با کار آن ها در ارتباط است یا خیر. این مسئله به آن ها کمک می کند تا بدون خواندن کل پیام موجود در ایمیل، از روی عنوان بتوانند برنامه ها و وظایف روزانه خود را اولویت بندی کنند. عنوان ایمیل باید خاص باشد و بتواند موضوع ایمیل را به طور خلاصه بیان کند. برای مثال، ایمیلی که برای استخدام تعدادی کارگر برای کار در مؤسسه خیریه محلی زده می شود باید عنوانی این چنینی داشته باشد:

موسسه خیریه: داوطلبان علاقه مند جواب دهند".  نه چیزی مثل"به تعدادی داوطلب نیازمندیم". اگر به پیامی با عنوانی نا واضح و نا مشخص پاسخ می دهید، توضیح خود را نیز در آخر عنوان اضافه کنید. این مسئله باعث می شود که گیرنده ایمیل را به عنوان پاسخی به ایمیل خود بشناسد، و موضوع را برای گیرنده های دیگر که ممکن است به لیست گیرنده های ایمیل اضافه شوند حل خواهد کرد. عادت کنید تا به همه کسانی که ایمیل های بدون عنوان به شما می فرستند، پاسخی داده و این نکته را به آنها گوشزد کنید که برای دفعات بعدی برای ایمیل های خود عنوانانتخاب کنند.
 

راه و رسم صحیح ارسال ایمیل

عنوانی برای ایمیل خود انتخاب کنید، که موضوع پیغام را به طور خلاصه بیان کند. دیگران را ترغیب کنید تا آن ها نیز عنوان هایی مناسب برای ایمیل های خود انتخاب کنند تا در آینده از اتلاف وقت هر دو طرف شما جلوگیری شود. از ارسال بی رویه ایمیل به افراد زیاد خودداری کنید. برخی افراد دوست دارند تا از همه پیشرفت ها باخبر باشند. متاسفانه، این مسئله به آنها این بهانه را می دهد که هرچه را که به دست یا مغزشان می رسد به سایرین بفرستند. سعی کنید خود همه چیز را نخوانید و مسئولیت بررسی اطلاعات جدید را به سایرین واگذار کنید.

از ارسال بیش از حد یک ایمیل به افراد مختلف اجتناب کنید

عنوانی درخور و مناسب برای اینگونه ایمیل ها درنظر بگیرید. پیام ها را به دسته های معین و متعارف تقسیم کنید. بسیاری از ما ایمیل هایی مرتب و روتین دریافت می کنیم، که به کار ما و یا به علایق ما مربوط است، اما آنقدر مهم نیستند که فوراً به آنها رسیدگی کنیم. این ایمیل ها معمولاً حاوی اخبار یا اطلاعاتی است که دوست دارید از آن ها باخبر باشیم اما نمی خواهیم درون صندوق پستی ( Inbox) را پر کند. آن افرادی که تعداد زیادی از این پیام ها دریافت می کنند، می توانند فیلتر هایی بسازند که این ایمیل را برحسب ویژگی هایشان به صورت خودکار دسته بندی کند. اکثر برنامه های ایمیل به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند از میان این دسته ها جستجو کنند و پیام مورد نظر خود را پیدا کنند. برای استفاده بهینه از زمان و مکان، بهتر است که فیلتر هایی طرح ریزی کنید که با جستجو کلمات اصلی در موضوع و عنوان این ایمیل ها، ایمیل مربوطه یافت شود.

راه و رسم صحیح ارسال ایمیل


فیلتر کردن به شما امکان می دهد تا صندوق پستی خود را از هرج و مرج و بینظمی نجات دهید

مرتباً ایمیل خود را چک کنید.. اگر هر ۲۰ ثانیه یکبار بخواهید ایمیلتان را چک کنید، خواهید دید که همه روز خود را به این کار اختصاص داده اید و وقتتان به هدر رفته است. برای بررسی ایمیل خود و چک کردن پیغام های جدید، باید فواصل مشخص تنظیم کنید. زمانی که برای چک کردن آن ها وقت می گذارید، سعی کنید تا آنجا که می توانید همان موقع به آنها پاسخ دهید. اگر پاسخ گویی به پیام ها را به تعویق بیندازید، بسیاری از این پیام ها به طور کلی به فراموشی سپرده می شوند و وقت برای پاسخ گویی به همه آنها نخواهید داشت. پس نگذارید ایمیل های جدید آنقدر روی هم تلنبار شوند تا یکسری از آنها به کلی مدفون شوند.

با چک کردن مرتب ایمیل ها، از درهم و برهم شدن آنها جلوگیری کنید.

تا آنجا که می توانید زودتر به ایمیل های دریافتی پاسخ دهید. برای نوشتن پیام به همکاران اداری خود، بهتر است تا مطالب را به صورت نکات مجزا فراهم و آن ها را به صورت نکات بولت دار بنویسید. با اینکار خواننده سریعتر می تواند ایمیل را خوانده و پی به مطالب آن ببرد. اگر ایمیل بین همکاران داخلی نوشته می شود که به خوبی یکدیگر را می شناسند، نیازی به نوشتن ایمیل ها به این حالت رسمی خارجی نیست. ایمیل های خارجی به مشتریان و ارباب رجوع ها باید مثل نامه ها و فکس های رسمی به مشتریان تلقی شود. پس اینگونه ایمیل ها را طوری بنویسید که گویی قصد چاپ کردن آن را دارید، مگر اینکه با آن مشتری رابطه ای دوستانه و صمیمی داشته باشید.

ایمیل به همکاران را به صورت نکات بولِت دار بنویسید

ایمیل های خارجی را به صورت فرم نامه ها و فکس های رسمی و حرفه ای بنویسید. از همه نشانه ها و ابزار های لازم در نوشتن ایمیل استفاده کنید. وقتی ایمیلی می نویسید که نیاز به توجه فوری دارد، می توانید از نشانه هایی استفاده کنید که این پیام را به گیرنده برساند، این نشانه ها فقط به همین جهت طراحی شده اند. با استفاده از این نشانه ها و علائم، قادر خواهید بود که توجه گیرنده را به خوبی جلب کنید و به هدف خود برسید. همچنین می توانید این موضوع را به صورت کوتاه در عنوان ایمیل ذکر کنید.

راه و رسم صحیح ارسال ایمیل


برای نوشتن ایمیل های خود، در صورت لزون از نشانه ها و علائم نوشتاری استفاده کنید

الصاقات (Attachments) حجیم را از هم جدا کنید. آیا تا به حال به فایلی برخورد داشته اید که الصاق کردن آن به ایمیل دشوار بوده باشد؟ برای سهولت کار می توانید این فایل ها را کم حجم تر کنید تا بارکردن آن در ایمیل وقت کمتری ببرد. حتماً در متن پیام درمورد این الصاقات برای گیرنده توضیح دهید. با ارائه ی اطلاعات کافی در مورد آن ها به گیرنده این امکان را می دهید تا تشخیص دهد فایل مورد نظر ارزش باز کردن را دارد یا خیر. همچنین برای پایین آوردن سایز فایل های حجیم، می توانید آنها را zip یا فشرده کنید تا برای باز کردن آن ها وقتتان هدر نرود. اما به گیرنده یادآور شوید تا آنها را unzip کند.

ایمیل هایی کارآمد و موثر
این روز ها ایمیل زدن یکی از پرطرفدار ترین و رایج ترین ابزار برقراری ارتباط گردیده است. اگر به درستی انجام شود، می تواند هم در وقت و هم در پول شما صرفه جویی کند. اما اگر نادرست استفاده شود، بر هزینه های شما اضافه هم می کند. پس با به کار گیری نکاتی که در این مقاله آورده شد، راه و روش ایمیل زدن به طریق صحیح را یاد گرفته و تمرین کنید تا کار کردتان در محل کار افزایش یابد.



تاريخ : پنج شنبه 12 آذر 1394برچسب:, | 9:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

برو و بیای مهمان‌های خارجی میان دیپلمات‌ها و دولتمردان و سرمایه‌گذاران بهانه شد تا برویم سراغ پیشنهادهایی برای مهمان‌های خارجی خودمان. آنها که تابعیت کشور مبدا را در شناسنامه دارند یا مهمان‌هایی که اینجا خودشان صاحبخانه‌اند.

مهمان‌هایی که حالا آنقدر زیاد شده‌اند که خیلی‌های‌مان میان فامیل و دوست و آشنا و در و همسایه می‌شناسیم و هرچند وقت یک‌بار میزبان‌شان می‌شویم.

مهمان‌هایی که تکمیل ساخت ساختمان نیمه‌کاره‌ای را که چندین سال به حال خودش رها شده بود، از نظرشان پنهان نمی‌ماند، در پایتخت می‌گردانیم و هزار و یک رنگ شهر را نشان‌شان می‌دهیم.

روی پل طبیعت عکس می‌گیریم، یک فیلم ایرانی توی سینما می‌بینیم، سراغ تئاترهای روی صحنه را می‌گیریم، برای دید و بازدیدها برنامه‌ریزی می‌کنیم و به فامیل و آشنا نوبت می‌دهیم. در کنار همه این برنامه‌ها باید به فکر این سوال حیاتی هم بود که «حالا چی بخوریم؟».

برای همین باید نبض خورد و خوراک تهران دست‌مان باشد تا بتوانیم هم خاطره‌های گذشته را یادآوری کنیم و هم خاطره‌های جدید بسازیم. برای اینکه بتوانیم سلیقه همه جور مهمان را دریابیم رفته‌ایم سراغ چند دسته خوراکی و اینکه بهترین هر کدام از این خوراکی‌ها را باید کجا سراغ بگیریم.

اگر با اغماض به قیمت‌ها نگاه کنید، نتیجه راضی‌تان می‌کند. اگر هم مهمان خارجی ندارید باز هم با تجربه ما شریک شوید، خدا را چه دیدید؟

کباب، فاتح مرزها

مهمون خارجی دارم چیکارش کنم؟

فرقی نمی‌کند مهمان‌تان ایرانی از فرنگ برگشته باشد یا خارجی در هر صورت کباب را بگذارید اول لیست. مگر اینکه دور و برتان کسی را بشناسید که کباب دوست ندارد. اگر کلاس مهمان‌تان خیلی بالاست و می‌خواهید همه چیز رسمی برگزار شود بروید سراغ شعبه‌های نایب.

این‌طوری هم کباب برگ و کوبیده درجه یک را امتحان کرده‌اید و هم مهمانی خیلی رسمی برگزار شده است. اگر خیلی هم دنبال مهمانی رسمی نیستید و می‌خواهید کمی هم قیمت مناسب‌تر باشد بروید سراغ پیشنهادهای دیگر.

کبابی ریحون
مثلا کبابی ریحون در خیابان کاج‌آبادی واقع در خیابان آفریقا. هرچند منوی اینجا شیشلیک و انواع کباب و جوجه دارد، اما به کوبیده‌هایش معروف است، هم برای قیمت و هم برای کیفیت. در ضمن اینجا تا غذا آماده شود با نان داغ، سبزی ریحون و پنیر از شما پذیرایی می‌کنند آخر کار روی فاکتور غذا حساب می‌کنند.

644636_637

اگر نیت کرده‌اید در همین خیابان آفریقا چیزی بخورید و ریحون جزو انتخاب‌های‌تان نیست سراغ بلوار صبا را بگیرید. رستوران شاندیز مشهد یک شعبه در تهران دارد، آن هم بلوار صبا در خیابان آفریقا که حالا شده نلسون ماندلا.

منوی اینجا محدود و تخصصی است:‌ شیشلیک، گوشت سرخ شده، ماهیچه، جوجه و کباب که صد البته انتخاب اول و آخرتان باید شیشلیک باشد که با برنج ایرانی سرو می‌شود.

نان و کره‌ قبل از غذا هم جزو جاذبه‌های توریستی اینجاست. اگر اینجا چشم‌تان به جمال جناب برانکو ایوانکوویچ روشن شد تعجب نکنید، هر چند قوت غالبش میوه و سبزیجات است، اما زیاد سر و کله‌اش در شاندیز پیدا می‌شود.

مجموعه کبابی های گلپایگانی

غیر از اینها یک انتخاب اصیل دیگر هم درباره کباب‌ها دارید: مجموعه کبابی‌های گلپایگانی که استفاده از گوشت تازه و درست کردن کباب جلوی خودتان آنها را یک سر و گردن از بقیه کبابی‌های مشابه جلو انداخته.

کبابی گلپایگانی در خیابان طالقانی یا شعبه دوم همین کبابی در ضلع جنوب شرقی میدان سرو سابق و چهارراه کنونی سرو جایی است که باید بروید. دوغ و ماست محلی گلپایگان و جوجه با استخوان که می‌گویند یک جوجه واقعی بدون هورمون است ارزش افزوده کباب‌تان را چند برابر می‌کند.

644637_719
رستوران گلپایگانی

ایران از شمال

644301_678

غذای ایرانی که همه‌اش قورمه و قیمه و فسنجان نیست. بر همگان واضح و مبرهن است! که غذاهای گیلانی برای خودشان دسته‌بندی جدایی در غذاهایی ایرانی دارند و اتفاقا همه جور ذائقه‌ای را هم جواب می‌دهند بس که متنوع‌اند.

از آنجا که قبلا رستوران‌های گیلکی را معرفی کرده‌ایم، فهرستی معرفی‌شان می‌کنیم. مثل کبابی‌ها با کلاس‌ترین این رستوران‌ها گیلک است. یک رستوران با منوی غذاهای گیلکی اما لوکس و مجلل. گیلک چند فرق اساسی با بقیه رستوران‌های گیلکی دارد. اول اینکه برنج را برای‌تان سر میز و از دیس می‌کشند و اگر بخواهید برای بار دوم هم این کار را تکرار می‌کنند.

لیوان بزرگ دوغ گیلک را می‌توانید با دلال (مخلوطی از سبزی‌های معطربا نمک)میل کنید. همان ترکیب سحرآمیز شمالی‌ها که با دوغ و گوجه‌سبز و خیار همراه می‌کنند تا طبع سرد آنها را خنثی کنند. سوم، بعد از اینکه غذای‌تان را میل کردید می‌توانید دست‌تان را همان‌جا سر میز بشویید، البته اگر بخواهید. تازه بعد از غذا چای نبات هم به راه است.

در گیلک برنجی که با همه غذاها سرو می‌شود، دودی است و خودش ارزش افزوده هر خورش و کبابی به حساب می‌آید. این نکته سنجی در دیگر اجزای سفره هم رعایت شده و هر کدام از آنها را به عناصر مستقلی تبدیل کرده.

در گیلک می‌توانید غذاهایی را پیدا کنید که در کمتر رستوران باکلاس گیلکی دیگری سر و کله‌شان پیدا می‌شود. نمونه‌اش واویشکا که فقط گیلانی‌های اصیل با آن آشنا هستند.

اگر رستوران‌های گیلکی را روی یک طیف ردیف کنیم، سر دیگر طیف خوشبین قرار می‌گیرد. ممکن است چندبار خیابان سعدی را بالا و پایین کنید و از جلوی رستوران خوشبین رد شوید، اما آن را نبینید. رستورانی که قدیمی‌ها آن را با اسم «حسن رشتی» می‌شناسند.

644639_595

خوشبین حال و هوای تهران قدیم را هم برای مهمان‌تان زنده می‌کند. گیلانه، گیلکی، بنه و ماهی سفید هم بقیه رستوران‌هایی هستند که غذای گیلانی دارند.

فقط یادتان باشد ماهی سفید سیدخندان و ماهی سفید شهرک غرب هیچ ربطی به هم ندارند و این فقط یک تشابه اسمی است! گیلانه و گیلکی هم حسابی روی فضای سنتی رستوران کار کرده‌اند.


دستپخت کودکی

مهمون خارجی دارم چیکارش کنم؟

نمی‌شود آدم مهمان از خارج آمده داشته باشد و سراغ غذاهای ایرانی نرود. آن هم غذای ایرانی حسابی! درست کردن غذاهای ایرانی حسابی البته کار هر کسی نیست، اگر آدمش را دارید که خوش به سعادت‌تان، اگر نه غم به دل‌تان راه ندهید که اصلا فلسفه وجودی ما رفع اینجور نگرانی‌هاست.

کافی است دست مهمان‌تان را بگیرید و بروید خیابان شهیدبهشتی (عباس‌آباد)، بعد از قائم‌مقام فراهانی، نرسیده به خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) و دنبال تابلوی «رستوران و سلف سرویس‌هانی پارسه» بگردید.

نه می‌شود اسمش را گذاشت سلف‌سرویس نه چیز دیگر. در ‌هانی دیگر خبری از گارسن‌های دست به سینه و منوی عریض و طویل و سفارش گرفتن‌های بعد از آن نیست. حتی فرصت ته‌بندی‌ با ماست و سالاد را هم ندارید. برای اینکه خودت غذایت را دستت می‌گیری و می‌آوری سر میز. البته نه به شکل سلف‌سرویس که به روشی عجیب.

روش ریلی! غذا را می‌بینی و یک پرس از آن سفارش می‌دهی و می‌روی سراغ غذای بعد. اگر می‌خواهید از منوی‌هانی پارسه بدانید باید برای یک لحظه چشم‌های‌تان را ببندید و یاد هر چه غذای خوشمزه است، بیفتید.

مهمون خارجی دارم چیکارش کنم؟

هر چند کیفیت غذای هانی که در همه این سال‌ها ثابت مانده شرط کافی برای انتخاب است، اما مشوق‌های دیگری هم در کار است. اینجا می‌توانید مهمان‌تان را با انتخاب حلوا، شله‌زرد کشکول و سمنو به عنوان دسر غافلگیر کنید یا مثلا یک بسته نساء شیرین پلو یا زرشک پلو را به ساک سوغاتی‌هایش اضافه کنید.

خلاصه که در‌هانی یاد و خاطره بهترین دست‌پخت‌های عمرتان زنده می‌شود.


نوستالژی‌بازی

644304_394

یکی از جاهایی که هنوز از دست تخریب و تسطیح و این‌جور چیزها در امان مانده بازار تهران است. گردش در بازار تهران می‌تواند برای مهمان‌های ایرانی هم به اندازه مهمان‌های خارجی جذاب باشد، اگر سراغ غذاخوری‌های بازار هم بروید.

البته اصلا از این غذاخوری‌ها انتظار سوسول‌بازی! نداشته باشید. این رستوران‌ها فقط به کیفیت غذای‌شان معروف هستند.

از قیمت غذاهای این رستوران‌ها هم می‌توانید راضی باشید اگر حجم غذا را ببینید. از راسته بازار زرگرها ۵۰متر که پایین بروید، دست چپ‌تان ورودی غربی مسجد امام خمینی است که به جلوخان غربی مسجد معروف است.

چلوکبابی شرف‌الاسلامی که از سال۱۳۱۷ همین‌جا جاخوش کرده، یک‌جورهایی تنها نمونه زنده یک رستوران ۱۰۰درصد سنتی ایرانی است. از همان‌ها که سیستم سفارش غذا با ژتون بود.

مهمون خارجی دارم چیکارش کنم؟

آنچه می‌تواند خیال شما را از غذاهای رستوران شرف‌الاسلامی راحت کند این است که خیلی از رستوران‌دارهای قدیمی و استخوان‌دار تهران از شاگردان و پرسنل حاج‌حسن شرف‌الاسلامی و پدرش بوده‌اند، برای همین هر غذایی که اینجا می‌‌خورید می‌تواند یک تجربه تکرار نشدنی باشد.

حالا اگر از چهارراه گلوبندک به سمت سبزه میدان بروید در ورودی دالان حاج حسن، همان‌جا که یک عالمه جمعیت ایستاده، رستوران مسلم است که با وجود قدمت کم برای خودش جایی در بازار و در قلب‌ها باز کرده!

بهداشت در این رستوران یکی از ویژگی‌هایی است که با کیفیت غذا برابری می‌کند. پرچم ته‌چین مرغ مسلم هم بین همه ته‌چین‌ها بالاست که می‌تواند به انتخاب شما با ران یا سینه مرغ آماده شود.

644638_146

در مسلم حتما برای هر دو نفر یک غذا بگیرید. در ضلع جنوب‌شرقی سبزه میدان هم می‌توانید سراغ رستوران شمشیری را بگیرید که در کنار همه خوبی‌ها از کیفیت و برخورد خوب پرسنل، سالاد بار رایگانش خیلی وسوسه‌انگیز است.

اگر در محدوده جنوبی و غربی بازار یعنی خیابان خیام، میدان محمدیه یا بازار فرش فروش‌ها و بازار پارچه فروش‌ها دنبال جایی برای مهمان کردن مهمان‌تان می‌گردید، در انتخاب قدح شک نکنید و بروید خیابان خیام، روبه‌روی مسجد سیدنصرالدین، اواسط کوچه شهید کربلایی.

قدح به کباب‌های غول پیکرش معروف است. فضای داخلی قدح سنتی و به حال و هوای قهوه‌خانه‌های قدیمی نزدیک است.


این چند قلم از قلم نیفتد

غیر از این غذاخوری‌های رسمی انتخاب‌های خرده‌ریز دیگری هم دارید که حیف است مهمان‌های‌تان از آنها بی‌نصیب بمانند. مثلا تجربه رستوران‌های فرحزاد و درکه و دربند می‌تواند شب‌تان را به یادماندنی کند، به‌خصوص اگر آن را با پیاده‌روی و آلوچه و ترشک‌های توی مسیر همراه کنید. حواس‌تان به اینها هم باشد.

644704_656
رستوران فرحزاد

‌جگرکی‌های میدان بهمن هم جگر تازه دارند و هم قیمت مناسب. به‌خصوص که رستوران‌ها برخلاف تصور معمول از جگرکی‌ها دل‌تان را به هم نمی‌ریزد.

‌فلافل چیزی است که مهمان‌های خارجی شما اگر ساکن لبنان و مصر و بعضی از کشورهای عربی نباشند از خوردن‌شان محروم‌اند. برای اینکه فلافل کار داده باشید دست مهمان سری به فلافلی سلف سرویس میدان تجریش در اول بازار بزنید یا بروید یکی از شعبه‌های فلافل کورت که به تازگی باز شده است.

644660_347

‌بستنی سنتی و فالوده هم متاعی است که فقط در این گوشه از کره‌زمین پیدا می‌شود، البته اگر مردانی از پارس آن را صادر نکرده باشند!

644306_616

‌آش و هلیم فراموش نشود. مکان‌های نوستالژیکش را که دیگر بلدید، غیر از آن می‌توانید به آش‌فروشی پایتخت در ستارخان حدفاصل میدان توحید و پاتریس لومومبا یا آش‌فروشی‌های خارج از تهران در گردنه امامزاده‌هاشم سر بزنید.

644661_223

‌احتمالا می‌دانید کله‌پاچه یکی از ۱۰غذای ترسناک دنیاست، کلی هم برای قند و چربی مضر است، برای همین مشتری اول و آخرش خودمانیم. طباخی‌های مادوتا،‌ کاج و طلایی نیاوران می‌توانند جلوی مهمان‌ها روسفیدتان کنند. البته این یکی فقط مربوط به آن دسته از مهمان‌هایی است که از خودمان‌اند!

‌دست آخر اگر می‌خواهید مهمان‌ها را با آجیل و سوهان و میوه خشک راهی کنید، بروید سراغ پاتوق مسافران مرزها، یعنی آجیل‌فروشی تواضع در خیابان ولیعصر نرسیده به چهارراه پارک وی

644662_323
 منبع:برترین ها


تاريخ : چهار شنبه 11 آذر 1394برچسب:, | 18:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

فلفل دلمه ای بخورید تا جوان بمانید

مصرف فلفل دلمه ای به داشتن پوستی سفت، مرطوب و سالم کمک می کند.

یکی از بهترین سبزیجاتی که می تواند با چین و چروک پوست مبارزه کند، فلفل دلمه ای است. فلفل دلمه ای انواع مختلفی دارد و به رنگ های زرد، قرمز، سبز و نارنجی موجود می باشد.

اما رنگ قرمز آن اثر بیشتری بر روی چین و چروک های پوست دارد. انواع فلفل دلمه ای منبعی غنی از ویتامین A و C می باشد. ویتامین A از ویتامین های محلول در چربی بوده و می تواند به رادیکال های آزاد موجود در سلول های چربی که برای بدن مضر هستند حمله کرده و آنها را از بین ببرد.

ویتامین C نیز از ویتامین های محلول در آب است و به رادیکال های آزاد که در بخش مایع سلول ها وجود دارند حمله کرده و آنها را از بین می برد. بنابراین، فلفل دلمه ای با از بین بردن رادیکال های آزاد و مضر که به نوعی موجب تضعیف کلاژن می گردند از پوست دفاع می کند و پوستی سالم با بافتی محکم و چین و چروک کمتر به شما هدیه می دهد.

پوستی سالم و شاداب و رگ هایی سالم

آیا می دانید رادیکال های آزاد یکی از عوامل مهم ایجاد کلسترول در رگ های خونی بدن هستند؟ کلسترول موجود در خون به عروق خونی و سلول های عصبی آسیب می رساند. از طرفی لازمه داشتن پوستی جوان، سالم، زیبا، عروق خونی و سلول های عصبی سالم است، زیرا در صورت عدم سلامت رگ های خونی مجاور پوست، پوست نمی تواند مواد مغذی و مبارزه کننده با چین و چروک را از رگ های خونی دریافت کرده و علائم پیری پوست را به تأخیر بیندازد.

انواع فلفل دلمه ای با رساندن ویتامین A و C لازم به بدن (دو ویتامین مبارزه کننده با رادیکال های آزاد) نه تنها با نابود کردن رادیکال های آزاد از پیری پوست جلوگیری می کند، بلکه سبب بهبود عملکرد عوامل غذا رساندن به پوست (رگ های خونی) نیز می گردد.

فلفل دلمه ای نیز مانند گوجه فرنگی حاوی لیکوپن (مناسب برای سلامت پوست) بوده و از آنجایی که محلول در چربی است، می تواند در بافت هایی مانند بافت پوست که حاوی چربی و لیپید بالایی می باشد، موثر و با از بین بردن رادیکال های آزاد از آسیب رسیدن به پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری نماید.

فلفل دلمه ای و جلوگیری از شل شدن پوست

فلفل دارای آنتی اکسیدانی به نام لوتین (Lutein) و (zeadanthin) است که به جوان و سالم ماندن پوست کمک می کنند. تحقیقات نشان داده وجود این دو آنتی اکسیدانی در خون می تواند مانند یک کرم ضد آفتاب عمل کرده و پوست را از اشعه UVB نور آفتاب محافظت و از التهاب پوست و آسیب دیدن آن جلوگیری کند و در نتیجه مانع از ایجاد چین و چروک در پوست گردد.

آنتی اکسیدان لوتین همچنین سبب افزایش خاصیت کشسانی پوست شده و نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد چین و چروک دارد. زمانی که اخم می کنید و ابرو در هم می کشید، این عمل اگر دائما تکرار شود، چین و چروک در پوست ایجاد می گردد.

آنتی اکسیدان لوتین با افزایش خاصیت کشسانی پوست از جمع شدن آن و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. برخی پژوهشگران معتقدند ترکیبات لیکوپن که در فلفل دلمه ای قرمز رنگ وجود دارد، می تواند از شل شدن و افتادن پوست جلوگیری کرده و موجب سفتی پوست شود. در نتیجه مانع از ایجاد چین و چروک گردد. فلفل دلمه ای همچنین از سبزیجات آبدار و گوشتی است که می تواند به سلول های پوست آبرسانی کند.

از آنجایی که آب از عناصر مهم و حیاتی سلول های پوست می باشد، مصرف فلفل دلمه ای به داشتن پوستی سفت، مرطوب و سالم کمک می کند؛ زیرا خشکی یکی از عوامل بروز چین و چروک در پوست می باشد. با مصرف انواع فلفل دلمه ای به جنگ چین و چروک های پوست خود بروید. فلفل دلمه ای را می توان به طرق مختلف در سالاد، پیتزا و پاستا مورد استفاده قرار داد.



تاريخ : چهار شنبه 11 آذر 1394برچسب:, | 17:49 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مردم این روستاها با ساکنان تمامی روستاهای دنیا تفاوت دارند. این تفاوت آنقدر زیاد است که باعث شده نام آنها در فهرست عجیب ترین روستاهای دنیا بیاید. این مردم یا به خاطر شرایط طبیعی که در آن قرار گرفته اند و یا به دلیل علایق شخصی خودشان، سبک زندگی خاصی دارند که آنها را مشهور کرده است.

روستای کونگفوکارها

با ما به عجیب ترین روستاهای جهان سفر کنید


«گانزی دانگ» نام روستای کوچکی است که در عمق کوهستان «تیانژو» در مرکز چین قرار دارد. ساکنان این روستا همگی ورزشکار هستند و در ورزش رزمی تخصص دارند. ساکنان روستای دانگ یکی از 56 قوم بومی هستند که در چین زندگی می کنند و در این میان نکته ای که باعث شهرت بسیار زیاد آنها شده است این است که تمامی آنها در کونگفو مهارت دارند و مهمتر این که هر کدام از آنها یک هنر رزمی چین باستان را جداگانه یاد گرفته است، آنها در نهردهای رزمی از سلاح های مختلفی چون چوب و نیزه و حتی مشت های گره کرده کمک می گیرند.

روستاییان درباره سبک زندگی شان نظریه عجیبی دارند. آنها می گویند برای اینکه احشام شان را از شر حیوانات درنده در امان نگه دارند، مجبور به یادگیری این فنون شده اند. معمولا حرکات رزمی آنها از حرکات حیواناتی مانند مار، ببر و پلنگ و همینطور اژدهای افسانه ای الهام گرفته شده است و از آنجا که هر خانواده مدل خاصی از کونگفو را تمرین می کند، در نتیجه الگوهای مختلفی از کونگفو در این منطقه شکل گرفته است.

در نظریه دیگری علت یادگیری کونگفو توسط تمامی مردم روستا اینطور بیان شده است که چون ساکنان روستا مورد حمله اقوام دیگر قرار می گرفته اند، بنابراین برای دفاع از خود، به کونگفو روی آورده اند.



روستای بدون جاده

با ما به عجیب ترین روستاهای جهان سفر کنید


در روستای «گیتورن» هلند هیچ حاده ای وجود ندارد. تنها راه دسترسی به این روستا راه آبی است که چندین کیلومتر در سرتاسر روستا کشیده شده است و به همین دلیل به روستا لقب «ونیز هلند» را داده اند. تعداد ساکنان این روستا به 2600 نفر می رسد. در این روستا 180 پل ساخته شده است که به خانه ساکنان روستا راه دارد.



روستایی با یک خورشید

با ما به عجیب ترین روستاهای جهان سفر کنید


ویگانلا روستای کوچکی در میلان ایتالیاست که در دره ای به عمق 130 کیلومتر قرار دارد و به این ترتیب هیچ وقت نور خورشید به آنجا نمی تابد و سه ماه زمستان، روستاییان از خورشید بی بهره اند.

در این روستا در ماه نوامبر، خورشید ناپدید می شود و تا فوریه دیده نمی شود. به گفته ساکنان روستا؛ در این مدت روستا آنقدر سرد است که انگار در سیبری زندگی می کنند. اخیرا مهندسان محلی و معماران به کمک روستاییان آمده اند و با یک فکر خلاقانه خورشید را به روستا آورده اند.
آنها آینه بزرگی را در سمتی که خورشید بیرون می آید قرار داده اند تا نور خورشید را به روستا منعکس کند. سال 2005 با کمک شهرداری میلان نزدیک به صد هزار یورو جمع آوری شد تا این آینه بزرگ ساخته شود.

سال 2006 این آینه یک تنی روی شیب کوهستان در ارتفاع 1100 متری قرار داده شد و از آنجا که آینه برای گرم کردن تمام روستا بسیار کوچک بود، میدان اصلی روستا برای تاباندن نور خورشید در نظر گرفته شده و شش ساعت در روز، نور خورشید آنجا را گرم می کنند و روستاییان می توانند با رفتن به میدان، از دیدن آفتاب لذت ببرند.



روستای آلزایمری ها

با ما به عجیب ترین روستاهای جهان سفر کنید


در نزدیکی آمستردام هلند روستایی به نام دمنتیا قرار دارد که ساکنان این روستا 152 نفر هستند که همگی از فراموشی و دیگر بیماری های حافظه رنج می برند.

این روستا طوری طراحی شده که شبیه یک شهر بزرگ است و همه امکانات در آن دیده می شود. ساکنان آزادانه در روستا می چرخند، خرید می کنند، در رستوران غذا می خورند و قدم می زنند اما دوربین هایی در سراسر روستا نصب شده است و آنها کاملا زیر نظر هستند تا مبادا به خودشان صدمه بزنند.



مرطوب ترین روستای دنیا

با ما به عجیب ترین روستاهای جهان سفر کنید


روستای مگالایا در هندوستان مرطوب ترین روستای جهان است. سالانه نزدیک به 11 متر باران در این روستا می بارد، بنابراین کاملا پیداست که چرا به این روستا چنین لقبی داده اند.

جریان هوای تابستانی که از دشت های بنگلادش می گذرد و رطوبت را جمع می کند، به سمت شمال حرکت کرده و وقتی به تپ1ه های مگالایا می رسد، ابرها آنقدر رطوبت در خود دارند که شروع به باریدن می کنند.

این روستا مرطوب ترین نقطه جهان است و به همین دلیل کارگرانی که در آنجا مشغول کار هستند، همیشه لباس ضد آب به تن دارند.

یکی از زیباترین مناظر این روستا، پل های زنده است که با هنرمندی ساخته شده اند. ساخت این پل ها به این صورت است که در طول زمان، ساکنان روستا، ریشه درخت های تنومند را از روی رودخانه به طرف دیگر هدایت کرده اند تا با تنیده شدن ریشه ها به یکدیگر، یک پل طبیعی ساخته شود.



روستای کوتوله ها

با ما به عجیب ترین روستاهای جهان سفر کنید


یانگسی روستای دور افتاده ای در چین است که سال های زیادی است دانشمندان را به خود مشغول کرده است چرا که بیش از 40 درصد از ساکنان روستا کوتوله هستند.

درباره دلیل کوتاه قدی ساکنان روستا فقط یک نظریه منطقی وجود دارد و آن این که شاید به دلیل وجود سرب در خاک این منطقه، روستاییان کوتاه قد شده اند.

به گفته ساکنان قدیم یروستا سال ها پیش در یک شب تابستان شادی از این روستا رخت بست، بیماری اسرارآمیزی کودکان روستا را بیمار کرد و از آن موقع به بعد، قد آنها رشد نکرد و همه کوتوله باقی ماندند.



روستای یک کلیه ای ها

با ما به عجیب ترین روستاهای جهان سفر کنید


ساکنان روستای «هاکس» در نپال، آنقدر فقیر هستند که مجبورند کلیه خود را برای تامین مایحتاج زندگی شان بفروشند. این روستا آنقدر معروف است که به آنجا لقب «روستای تک کلیه ای» داده اند.

قاچاقچیان اعضای بدن در این روستا زیاد رفت و آمد می کنند و هر بار با دست پر برمی گردند. قاچاقچی ها افرادی را که تمایل به فروش کلیه دارند به جنوب هندوستان می برند تا در آنجا عمل جراحی لازم انجام شود.

قاچاقچی ها به دروغ به روستاییان می گویند که کلیه آنها دوباره رشد خواهد کرد و به این ترتیب آنها را فریب می دهند. یکی از این فریب خورده ها «گیتا» - زنی با چهار فرزند - بود که یکی از کلیه هایش را به مبلغ ناچیز دو هزار دلار فروخت و یک خانه خرید اما خانه در زلزله سال 2015 با خاک یکسان شد. البته گاهی اوقات قاچاقچیان مردم این روستا را می ربایند و به اجبار، کلیه آنها را از بدن شان خارج می کنند.



روستای خواب آلودها

با ما به عجیب ترین روستاهای جهان سفر کنید


یک چهارم از ساکنان کالاچی قزاقستان دچار بیماری خواب هستند. این بیماری از سال 2013 در این روستا آغاز شد. در این زمان مردم روستا، ساعت ها و حتی روزها می خوابیدند و با حالت گیجی و سردرد از خواب بیدار می شدند. بیشتر از 20 هزار آزمایش روی هوا، خاک، غذا و آب آشامیدنی و ساکنان روستا انجام گرفت اما هیچ کدام نتیجه ای نداشت.



تاريخ : یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:, | 7:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

برای دیدن جانوران و پرنده های عجیب و غریب نیاز نیست راهی سفر دور دنیا بشوید، بلکه کافی است به نقاط مختلف کشورمان سری بزنید تا بتوانید ده ها موجود شگفت انگیز جهان را ببینید، آنها موجوداتی هستند که به خاطر کمیاب بودن شان باعث شدند خیلی از محققان و دانشمندان پایشان به ایران باز شود.

در این گزارش هیجان انگیز همراه ما باشید تا بیشتر با این «اعجاب برانگیزهای وطنی» آشنا شوید.

سیاه گوش - گربه درنده

عجیب و غریب های وطنی


«سیاه گوش» جزو سنگین ترین و سریع ترین گربه های کوچک در جهان است. این حیوان به تنهایی می تواند جان یک گراز را بگیرد. خیلی وقت است که به جز ایران هیچ کشوری اعلام نکرده است که چنین گربه ای را در طبیعتش رویت کرده. زیستگاه اصلی این گربه در حاشیه کویر مرکزی ایران است و چندی پیش در مرکز حفاظت شده «نایین» نیز دیده شده است.

مطالعات ژنتیکی نشان داده است گربه طلایی آفریقایی و یوز گربه، نزدیکترین خویشاوندان این «اعجاب انگیز» وطنی هستند. این موجود به عنوان یکی از زیباترین گربه های جهان شناخته شده است.

هوبره - پرنده بمب افکن

عجیب و غریب های وطنی


«هوبره» به دلیل شیوه دفاعی اش در برابر پرندگان شکارچی «پرنده بمب انداز» نام گرفته است. این پرنده زمانی که احساس خطر کند، مدفوعی چسبناک که مانند یک بمب است به سمت دشمنش پرتاب می کند، این بمب طبیعی در بیشتر اوقات باعث می شود پر و بال پرنده شکارچی به هم بچسبد و سقوط کند.

این پرنده را بیشتر می توان در دشت های باز با پوشش گیاهی کم دید، «هوبره» پراکندگی جهانی محدودی دارد و بیشترین جمعیت آن در ایران زندگی می کنند.

رفتار جالب «هوبره» باعث شده که به عنوان پرنده ای مرموز شناخته شود، برای مثال این پرنده در زمان جفت گیری می رقصد و این مورد مهمترین شاخصه اکوتوریستی این گونه پرنده است.

هوبره را می توان از شروع فصل زمستان تا اوایل بهار در منطقه شکار ممنوع قره تپه در استان یزد، پارک ملی کویر و پارک ملی توران در استان سمنان دید. هوبره گاهی در کشتزارهای یونجه هم دیده می شود.

گاندو، کروکودیل ایرانی

عجیب و غریب های وطنی


گاندو یک گونه کمیاب از خانواده کروکودیل هاست که زیستگاه اصلی اش در شبه قاره هند است.
گاندو می تواند گوزن 225 کیلویی و گاومیش 450 کیلویی را شکار کند. این گونه از کروکودیل حتی توانایی نبرد با ببر و پلنگ را هم دارد و بارها در نبرد با گاومیش و ببر پیروز دیده شده است.

در ایران تاکنون فقط یک مورد شکار انسان از سوی این خزنده گزارش شده است که در جریان آن یک کودک 6 ساله توسط «گاندو» شکار و کشته شد. این موجود تنها در مسیر رودخانه های سیستان و بلوچستان و آن هم در فصول کم آب سال قابل مشاهده است. گاندوی ایرانی بیش از 4 متر طول دارد، برای دیدن آن حتما باید از افراد مجرب کمک گرفت.

آنها را فقط زمانی می شود دید که به شدت سکوت رعایت و آرامش منطقه حفظ شود. یکی از رفتارهای عجیب این خزنده این است که در رودخانه ها برای خود کانالی با طول 15 متر حفر می کنند تا در آنجا زندگی کنند. این کانال ها از تبخیر شدن آب رودخانه جلوگیری کرده و باعث ذخیره شدن آب و کمک به حفظ آب برکه و تالاب ها در فصل گرم و ایام خشکسالی می شود. به همین دلیل، مردم سیستان و بلوچستان علاقه خاصی به «گاندو» دارند و می گویند هر جا این موجود دیده شود بی آبی در آنجا ریشه کن می شود.

خفاش دم دراز

عجیب و غریب های وطنی


برای دیدن این گونه خفاش باید کوله پشتی و ساک خود را ببندید و راهی «غارت خفاش» شوید. این غار در سه کیلومتری شمال شرقی شهر دهلران در دامنه کوهی مشرف به دره و چشمه های آبگرم دهلران واقع شده است.

این غار به علت زندگی میلیون ها خفاش در داخل آن به «غار خفاش ها» معروف شده اما خفاش هایی که در این غار زندگی می کنند، هیچ شباهتی به خفاش های دیگر غارهای جهان ندارند.

این گونه خفاش را در ایران فقط در این غار می توان دید. آنها جثه بزرگ و دم درازی دارند و می توان به راحتی گفت دو برابر دیگر خفاش ها هستند. در غارهای این منطقه، کف زمین غار پر است از فضله های این گونه خفاش که کشاورزان این منطقه از این فضله ها برای زمین های کشاورزی شان استفاده می کنند و اعتقاد دارند که فضله این خفاش ها به زمین شان جان می دهد.

فیلوش مارخور

عجیب و غریب های وطنی


طول این پرنده 56 سانتیمتر است. نرها در این گونه از پرندگان، دمی بلند و مشکی دارند، سر و گلوی «فیلوش» قهوه ای پر رنگ و سینه اش سفید رنگ است و از کنار گردن پرنده یک نوار سفید رنگ تا صورتش کشیده شده و در زیر دمش یک لکه زردرنگ دارد.

این پرنده از مار تغذیه می کند. یکی از رازهای زیبای خلقت این پرنده این است که او در اردیبهشت ماه لانه خود را روی زمین می سازد و بین 7 تا 11 تخم می گذارد و در آب های شیرین کم عمق نسبتا راکد دیده می شود. تالاب عشق آباد و بند علی آباد از جمله زیستگاه های این پرنده عجیب و غریب است.

زاغ بور

عجیب و غریب های وطنی


این پرنده تنها پرنده بومی انحصار (اندمیک) ایران است. می توان گفت زیستگاهش فقط در ایران است و در بیابان ها و حاشیه های مرکزی در استان های سمنان، یزد و کرمان دیده شده است.

البته این پرنده فقط در دشت های وسیع در مناطق بیابانی دیده می شود و با دشت های کوچک کاری ندارد. هر دشتی که در آن گیاه قیچ (درختچه ای بیابانی) دیده شود می تواند زیستگاه این پرنده باشد. این پرنده تفاوت های زیادی با هم خانواده های معروف خود یعنی زاغ و کلاغ دارد.

یکی از تفاوت ها زمین زی بودن این پرنده است. این پرنده برعکس دیگر پرنده ها حتی زمانی که احساس خطر می کند دویدن را به پرواز کردن ترجیح می دهد و بیشتر شبیه هدهد و چکاوک است.

محققان اعتقاد دارند این پرنده بسیار شگفت انگیز با شروع بهار تا اواخر ماه اردیبهشت بیشتر در فضای دشت ها دیده می شود و بعد از اتمام اردیبهشت فعالیت این پرنده کمتر شده و به سختی آن را می توان دید. صدای این پرنده یکی دیگر از ویژگی های شاخص آن است که محققان بیشتر با صدای این پرنده، محل زندگی و یا مکانی که آنجاست را نشانه گذاری می کنند.

پلنگ 90 کیلویی

عجیب و غریب های وطنی


شاید نام «پلنگ مازندران» را بارها و بارها از زبان گزارشگران کشتی شنیده باشید اما مطمئنا نمی دانید که این پلنگ یکی از عجیب و غریب ترین پلنگ های دنیاست. این پلنگ نسبت به دیگر پلنگ ها یک شاخصه دارد: «پلنگ ایرانی» که در منطقه شمال کشور زندگی می کند بیش از 90 کیلو وزن دارد. این در صورتی است که پلنگ های هندوستانی و آفریقایی که موفق شدند کلی شهرت جهانی کسب کنند، کمتر از 60 کیلو وزن دارند.

محققان دلیل بزرگ بودن جثه پلنگ ایرانی را استخوان بندی و عضله قدرتمند می دانند. گفته می شود که پلنگ مازندران، درشت اندام ترین پلنگ دنیاست. «پارک ملی گلستان» و «پارک ملی تندوره» در خراسان رضوی از جمله مناطقی است که این پلنگ عظیم الجثه در آنجا دیده شده است.

خرس سیاه آسیایی

عجیب و غریب های وطنی


«خرس سیاه آسیایی» نیز یکی دیگر از این شگفت انگیزهای وطنی است که در کوهستان های شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان زندگی می کند. نسل این گونه خرس در دنیا در حال انقراض است.

سفره ماهی برقی

عجیب و غریب های وطنی


«سفره ماهی برقی» در عمق آب های جزیره قشم و کیش دیده شده است. این موجود خارق العاده زمانی که احساس ترس کند، برقی با ولتاژ بیش از 200 ولت تولید می کند که این برق می تواند اندام یک مرد 100 کیلویی را تا ساعت ها بی حس کند.



تاريخ : جمعه 6 آذر 1394برچسب:, | 12:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

اسم شما چه رنگی است؟

برای اسم هر فرد رنگ مخصوصی وجود دارد. که می‌تواند بر زندگی او تاثیر بگذارد.جالب است نه؟! اینکه شما بدانید برای اسم تان رنگ مخصوصی وجود دارد و می‌توانید راز شخصیت ی خود را از لا به لای آن دریابید! باید بسیار جالب و هیجان انگیز باشد.پس به موارد زیر به ترتیب ذکر شده کاملا توجه کنید:
 
رنگهای هماهنگ با ارقام و حروف عبارتند از :
 
قرمز:
۱ ش ج س الف
نارنجی ۲ ت ث ک ب
 
زرد:
۳ ی ل ص ض
 
سبز:
۴ و م د ژ
 
آبی:
۵ چ ن ط ظ
 
نیلی:
۶ ح خ ف
 
بنفش:
۷ ع پ غ
 
صورتی:
۸ ز ق ه
 
طلایی:
۹ ر ذ گ
برای اینکه با چگونگی موضوع آشنا شوید یک مثال می‌آوریم بدین شکل که اسم و فامیل خودرا روی برگه کاغذی می‌نویسید و بر اساس حروف و اعداد ذکر شده برای هر کدام،به رنگ مربوطه دست پیدا می*کنید.
 
مثال : لیلا جلالی
 
ل۳ ی۳ ل۳ الف۱ ج۱ ل۳ الف۱ ل۳ ی۳
 
سپس اعداد را با هم جمع می‌کنیم:
 
۲۱=۳+۳+۱+۳+۱+۱+۳+۳+۳
 
باز هم دو عدد را با هم جمع می‌کنیم:
 
۳=۱+۲ عدد ۳ مربوط به رنگ زرد است.
 
حال میتوانید مشخصات خود را بخوانید.
 
صورتی
دارای قدرت جسمی بالایی هستید بخاطر اراده ی بالایی که دارید میتوانید رویاهایتان را به راحتی به واقعیت تبدیل کنید. با مسئولیت ها به راحتی کنار می‌آیید و می‌توانید دیگران را در حل مشکلاتشان راهنمایی کنید.از نظر عاطفی فردی قوی و عمیق هستید.صمیمیت بیش از اندازه با دیگران سخت است.
 
قرمز
بسیار جاه طلب بوده و گاهی برای رسیدن به اهداف خود ممکن است از دیگران هم مایه بگذارید. قرمز رنگ حیات و جسارت است.همیشه تلاش دارید که آشکارا به فعالیت بپردازید و مورد توجه قرار بگیرید.بسیار خونگرم هستید و بسادگی تحریک می‌شوید. ممکن است در اوج شادی نیز ناگهان و با کوچکترین بهانه ای اخمهایتان در هم رفته و به لاک خود فرو بروید.باید سعی کنید که از انرژی فوق العاده تان در جهت مثبت استفاده کنید.
 
زرد
بسیار تیز هوش هستید.شخصیت ی بسیار خوش بین و فعال دارید. هرگز در ابراز آنچه می‌خواهید بر زبان بیاورید کم نمی آورید.بخاطر زنده دلی ابتکار و مستعد بودنتان در بر قراری ارتباطی خوب با دیگران همیشه دور و برتان پر از دوستان مختلف خواهد بود.با وجودی که روحیه ی بسیار شادی دارید هرگز احساس رضایت نخواهید کرد مگر اینکه شادیهایتان را با دیگران تقسیم کنید.تنها ایرادی که ممکن است داشته باشید قدرت تخیل و تجسم بیش از اندازه تان است که گاهی شمارا در خود غرق می کند!اگر نتوانید انرژی و توانتان را در مسیر درستی هدایت کنید در آخرخواهید دید بیشتر کارهایی که با هدفی مشخص شروع کرده اید ناتمام مانده اند.
 
طلایی
در هر چیزی فقط حد بالای آن می تواند رضایت خاطر شمارا بر آورده کند. از طرف دیگر رفتار و کلامتان چنان جذابیتی دارد که به ندرت ممکن است کسی با شما آشنا شود ولی شیفته تان نشود. دانش و آگاهی شما نسبت به زندگی غیر قابل توصیف است. به هر چیزی با خوش بینی زیاد نگاه می کنید. می توانید معلم خوبی باشید و تمام تجربیاتتان را به دیگران نیز انتقال دهید.شرایط منفی را می توانید به بهترین موقعیت ها تبدیل کنید.
 
نیلی
زندگی شما بیشتر به زندگی عارفان شباهت دارد. با عشق و علاقه ای که به پاکی و زیبایی های دنیا دارید می‌توانید توان و شادی فوق العاده ای به افراد افسرده ببخشید .علاوه بر روحیه و شخصیت نوع دوست و انسان پروری که دارید ازیک حس ششم بسیار قوی برخوردارید که از این طریق نیز می‌توانید براحتی از مشکلات مردم با خبر شوید.
 
سبز
برای شما خیلی مهم است که برنامه روزانه داشته باشید.نظم و انضباط برایتان اهمیت زیادی دارد.بندرت ممکن است زنگیتان آشفته و بی هدف باشد. دیگران اغلب برای گرفتن راهنماییهای جدی نزد شما می‌آیند.برای حل مشکلات دیگران بشدت حرص می‌خورید. تکامل شخصیت ی برایتان بسیار حائض اهمیت است و برای وسعت بخشیدن به دانش خود هرگز از آموختن دست بر نمی‌دارید. ترجیح می‌دهید بجای از شاخه ای به شاخه ی دیگر پریدن روی هدف ثابتی به فعالیت بپردازید.
 
بنفش
عاشق کند و کاو و جستجو در عمق هر پدیده هستید و شاید هم به همین دلیل عشق به علوم ماوراء الطبیعه در شما به حد کافی رشد کرده است.این باعث شده به رشته هایی چون فلسفه روی آورید هیچ اتفاقی را به راحتی قبول نمی‌کنید. مگر آنکه خودتان آنرا شخصا تجربه کرده باشید .برای حل مشکلات نیز راه حل را در درون خود می جویید. عاشق تنهایی هستید و هماهنگ شدن با دیگران کمی برایتان مشکل است.
 
آبی
به احتمال قوی دیگران شما را شخصی بدون تعارف و غیر تشریفاتی می‌دانند و شاید هم به همین دلیل برایشان جالب توجه هستید.آزادی برایتان ارزش زیادی دارد و هرگز نمی‌توانید در محیطی کار کنید که به شما تحکم شود و یا زیر نظر قرار دارید. اگر این همه دنبال تنوع هستید به این دلیل است که اعتقاد زیادی به حقیقت دارید وبرای همین زندگی با تمام مشکلات و سختی هایش برای شما ارزشی فوق العاده دارد.
 
نارنجی
شوخ طبعی و بذله گویی بخصوصی را که به ارث برده اید باعث شده محبوب دیگران باشید.دیگران از بودن با شما لذت برده و انرژی مثبت میگیرند.سعی می‌کنید همیشه لیوان را از نیمه پر آن ببینید و با بذله گویی خاص خود محیط را برای انجام کاری مثبت فراهم سازید. آماده کمک به دیگران هستید . رنگین کمان زندگی تان را دوست دارید تا زندگی را برای دیگران نیز زیباتر نمایید


تاريخ : جمعه 6 آذر 1394برچسب:, | 12:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

چینی ها برای کاهش تصادفات سرعت گیر ماشین ها را به طورسه بعدی طراحی کردند تا با این کارشان بتواند جلوی سرعت آنها و درنهایت از تصادف پیشگیری کنند. اما در کشور ما سرعت گیرها با برآمدگی هایی که دارند منجر به انحراف خودرو و درنهایت بروز تصادف و حوادث دلخراشی می شوند.

 
 

تفاوت چینیها باایران برای کم کردن سزعت ماشینها+عکس



تاريخ : جمعه 29 آبان 1394برچسب:, | 8:25 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

روانشناسان کودکانی را که دارای محدوده هوشبری بین 70 تا 84 هستند و دارای عملکرد ضعیف ترین نسبت به همسالان خود هستند دیر آموز می نامند. پس کودکان و دانش آموزانی که مورد نظر ما هستند از نظر ظاهری و رفتاری تفاوتی با سایر هم سن و سالهای خود ندارند و تنها تفاوت آنها در این است که در حیطه مهارت‌های تحصیلی دارای عملکردی محدودتر و ضعیف‌تر نسبت به همسالان خود هستند و در سایر رفتارهای انطباقی و سازشی فاقد هرگونه نقص قابل ملاحظه‌ای می‌باشند و مثل همسالان خود دارای تفاوتهای فردی در حیطه‌های مختلف رفتاری‌اند.‌

در گذشته تشخیص این مشکل دانش آموزان سخت بود .از یک طرف تعداد دانش آموزان در هر کلاس زیاد بود و توجه معلم بین تمام دانش آموزان تقسیم می شد و مشکلاتی از این قبیل به خوبی قابل تشخیص نبود و از طرف دیگر معلمان اطلاعات کاملی درباره اینگونه اختلالات نداشتند و تشخیص این کودکان برایشان آسان نبود.

امروزه با بالا رفتن سطح دانش معلمان درباره ویژگی های دانش آموزان و کمتر شدن تعداد دانش آموزان هر کلاس موقعیت بهتری برای تشخیص و کمک به اینگونه دانش آموزان به وجود آمده است.

ابتدا به چند ویژگی که در اینگونه دانش آموزان بارزتر است اشاره می کنیم که با تشخیص آنها می توان به دیرآموز بودن دانش آموز پی برد.

کودکان دیر آموز دارای اعتماد به نفس پایین تری نسبت به دیگر کودکان هستند.

کودکان دیرآموز در توجه و دقت ضعیف هستند و برای یادگیری نمی توانند تمرکز کنند و ذهن خود را روی چیزی که مشغول آموزش آن هستند متمرکز کنند.

کودکان دیر آموز در یادگیری چیستان، ضرب المثل و مطالب پیچیده کتب دچار ضعف هستند و این کمبود در ارتباط با سایر همسن و سال هایشان قابل تشخیص است.

کودکان دیرآموز در نوشتن انشاء ضعیف هستند و این ضعف ناشی از ضعف آنها در تفکر انتزاعی است.  

کودکان دیر آموز در یادآوری و به یاد سپاری مطالب ضعیف هستند و حافظه ضعیفی دارند.

کودکان دیرآموز تمایل بیشتری در انجام کارهای خطا دارند و در پیروی از دستورالعمل ها و مقررات دشواری زیادی دارند.

کودکان دیرآموز در ارزیابی خود ضعیف هستند و ضعف ها و نقاط قوت خود را نمی شناسند.

توصیه های جهت آموزش به کودکان دیرآموز

کودکان دیرآموز را بی استعداد ندانید. این کودکان نیز مانند سایر افراد دارای استعداد هستند اما مطالب را دیرتر از سایرین فرا می گیرند.

این کودکان نباید احساس ناخوشایندی نسبت به مدرسه و کلاس داشته باشند و در این زمینه نوع برخورد معلم با آنها و روش تدریس اهمیت دارد. محیط خسته کننده سرد و غیر قابل پذیرش کلاس برای کودکان دیرآموز قابل تحمل نیست.

در ادامه ی مطلب ما به 14 توصیه آموزشی برای بهبود وضعیت كودكان دیر آموز خواهیم پرداخت .

1 روش اجتماعی كردن كودكان و فعالیت های تجربی در تدریس بسیار مفید است .

2 تكرار مطلب در غالب شرایط واقعی زندگی مفید می باشد .

3 فهماندن معنی كلمات در موقعیت ها و مسائل دنیای واقعی .

4 در آموزش به این دسته از كودكان باید جلوی عادات نا پخته آن ها ( مثل شمارش با انگشتان و ...........)‌ گرفته شود و در عوض اَشكال و تصاویر را جایگزین آن ها نمود .

5 روی تمركز و دقت این دانش آموزان بیشتر كار شود .

6 مشخص كردن موقعیت های زمانی برای این دسته از كودكان لازم به نظر می رسد .

7 قبل از تدریس درس جدید از آموخته ها و مهارت های قبلی او اطمینان حاصل كنید . ( از فراگیری درست دروس قبلی توسط كودك دیر آموز اطمینان یابید .)

8 تكرار و تمرین در قالب های گوناگون و جذّاب ما را در تدریس بهتر به این دانش آموزان یاری می كند .

نكته :‌ نباید این تكرار موجب خستگی و زدگی كودك شود .

9 تدریس مهارت ها و مطالب ( به ویژه در درس ریاضی ) باید به گونه ای باشد كه تداعی معانی ، درك روابط و مبانی و مفاهیم اساسی را در كودكان دیر آموز تقویت كند .

10 كودكان دیر آموز نمی توانند توجه خود را برای مدت زیادی به یك موضوع معطوف كنند و باید به آن ها فرصت انجام آن را داد .

11 آموزش ها یا باید بر اساس علایق و تجارب كودك دیر آموز باشد یا برایش ایجاد انگیزه كند كه نوع  تدریس ما در ایجاد این انگیزه بسیار مهم می باشد .

نكته :‌ استفاده از وسایل كمك آموزشی مناسب بسیار موثر است .

12 در بعضی زمان ها و موقعیت ها مربی باید به صورت تك به تك یا انفرادی با كودكان رابطه برقرار كند و بر اساس ذهن و فكر او به تدریس یا مرور دروس بپردازد . ( با زبان خود او و در كنار او به مرور دروس بپردازد .)

13 تنوع در روش ها و موضوعات باعث ایجاد علاقه و توجه در كودك می شود .

14 محیط تدریس یا كلاس را به گونه ای باید مدیریت كرد تا باعث ایجاد حواس پرتی در كودكان دیر آموز نشود ، زیرا آن ها با كوچك ترین تحرك غیر معمول در كلاس توجه و تمركز خود را نسبت به درس از دست می دهند .  

مهمترین نکته این است که مربی و معلم کودک را بشناسد و با رفتار خود به او بفهماند که آینده اش برای مربی مهم است.



تاريخ : جمعه 22 آبان 1394برچسب:, | 10:17 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

متن فوق منشور حقوق و مسوولیت های معلمان است که در تاریخ 17 فروردین ماه سال 1392 منتشر شده است. با توجه به اینکه مخاطبین این وب لاگ قشر فرهنگی و معلمین هستند بهتر دیدم از این قوانین آگاهی داشته باشند هرچند احتمالا خود معلمین بیشتر با مسائل حقوقی شغل خود آشنایی دارند.

امیداست این اقدام، آغازی برای احیا ی منزلت معلمان و نیز ایفای بهتر مسئولیتهای معلمی درجامعه ما باشد.

مفاد این منشور به شرح زیر می باشد:

1-تعیین ساعات کارمعلم با رعایت استانداردهای مربوط به وسیله قانون

2-برخورداری از حقوق و امتیازات قانونی درطول دوره خدمت آزمایشی

3-برخورداری معلمان پاره وقت از امتیازات و حقوق قانونی مشابه معلمان رسمی

4-برخورداری از مزایای خاص شغلی با رعایت رشته و مدرک تحصیلی ، سابقه تدریس ، مهارتهی حرفه ای و علمی موثر ، درجه سختی کارو ارزشیابیهای آموزشی و تربیتی و ..
5-تناسب بین دریافتی های معلم با جایگاه و اهمیت کاروی

6-پیش بینی مزایای ویژه شغلی و حقوقی باتوجه به نوع مسوولت مرتبط درصورت پذیرش مسوولیتهای مدیریتی درمدرسه

7-برخورداری از حق انتخاب محل خدمت

8-انتقال طبق ضوابط و درمقطع زمانی مشخص درسال و براساس عدالت وامکانات موجود

9-برخورداری از حق تاسیس وراه اندازی و یا عضویت در فعالیتهای تشکیلاتی اجتماعی و سیاسی ، صنفی و اقتصادی

10- برخورداری از امنیت قضایی دربرابر هر گونه تهدید وتعرض مرتبط با شغل



تاريخ : جمعه 22 آبان 1394برچسب:, | 10:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

11-رعایت اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ، حق دفاع عادلانه بانظر داشت شان معلم دررسیدگی به تخلفات اداری آنان

12-اولویت معلمان بازنشسته برای تاسیس مراکز علمی آموزشی و فرهنگی تجربه سالهای طولانی خدمات آموزشی و پرورشی

13- تامین امنیت شغلی حق معلم است که از طریق ثبات وپایداری درشغل ، صیانت ازحقوق و مزایای رفاهی واداری آنان درنظام اداری مربوط محقق می شود.

14- به رسمیت شناختن حق ویژه اظهارنظر درمباحث علمی تخصصی

15-حق استفاده زنان معلم ازتمام تسهیلات قانونی از جمله مرخصی های مربوط به دوران بارداری ، زایمان ، شیردهی و استفاده از مهدهای کودک نزدیک محل کار و همچنین استفاده از حق کارنیمه وقت

16-برخورداری ازحق انتخاب شغل دوم مرتبط با فعالیت های آموزشی ، تربیتی

17- مشارکت درتصمیم سازیها و تصمیم گیریهای مدرسه و اظهارنظر درمورد مسائل آموزش و پرورش از جمله حضور درشورای معلمان شورای مدرسه انتخاب مدیران و.

18- برخورداری از آموزشهای عمومی و تخصصی برای توانا شدن درانجام وظایف وبهره مندی از مزایای مربوط حفظ حقوق دانش آموزان

19- استقلال و آزادی عمل معلم درچگو نگی آموزش و اداره اثربخش کلاس با رعایت شاخص ها واستانداردهای مربوط

20-استفاده از فرصتهای مطالعاتی ، تحقیقاتی و آموزشی مدون درطول دوره خدمت

21- به رسمیت شناختن تقدم معلم درگرفتن مسکن و دریافت حقوق و برخورداری کمک های غیرنقدی

22- رتبه بندی معلم و اختصاص درجه های متناسب با شان معلم، براساس خدمات آموزشی ، تحقیقاتی و تربیتی با اعطای مدارک موثر در حقوق و مزایا

23- حفظ احترام وشان معلم توسط دانش آموزان واولیاء آنان با توجه به حضور ومشارکت فعال دانش آموز درفرایند آموزش

24- حضور و مشارکت فعال دانش آموزان د ردرس معلم



تاريخ : جمعه 22 آبان 1394برچسب:, | 10:5 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

1- برخورداری از صلاحیت آموزشی . تربیتی ، جسمی ، روحی و روانی

2-انجام وظایف مربوط به ماموریت های معلمی د رچارچوب نظام پرورشی و آموزشی کشور

3-حضور به موقع ،‌مستمر و فعال درکلاس درس و انجام آموزش با آمادگی قبلی

4- ارزشیابی صحیح و منطبق بر استانداردهای قابل قبول ازدانش آموزان

5-تلاش برای ارائه فعالیت قابل قبول در کلاس ومدرسه با رعایت استانداردهای تعیین شده

6-شرکت دردوره های آموزش ضمن خدمت و ا رتقای تخصصی خویش

7-استفاده از هنر ، فنون و روشهای اثر بخش برای ا نتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی

8-انجام فعالیتهای تکمیلی آموزشی و تربیتی در غیر ساعات تدریس درمدرسه وبیرون ازمدرسه با دریافت مزایای مربوط

9-حفظ ورعایت همه جانبه حقوق دانش آموزان واولیاء آنها

10- مشارکت فعال در تمامی فعالیتهای آموزشی و تربیتی مدرسه از طریق همکاری نزدیک بامدیر، کارکنان و اولیای دانش آموزان

11-همکاری با خانواده ومسوولین مدرسه درحل معضلات دانش آموزان

12-حفظ آراستگی ظاهری و رعایت مناسبات و هنجارهای اخلاقی و ا سلامی درتعامل با دانش آموز

13-تلاش صادقانه برای تقویت قدرت تفکر و عقلانیت رفتاری دردانش آموزان

14- مقید شدن اظهار نظرها و داوریها به توانمندیهای تخصصی وعدم اظهار نظر در زمینه هایی که مطالعه و آگاهی کافی وجود ندارد و احتراز از بدآموزی ، آموزه های غیر دقیق و نامطمئن

معاونت حقوقی و امور مجلس



تاريخ : جمعه 22 آبان 1394برچسب:, | 10:3 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

148997_106

افراد مثبت اندیش همیشه رفتار چشمگیری دارند، اما انرژی منفی تقریبا همه جا وجود دارد. افرادی هستند که دائما در مورد زندگی گله و شکایت می کنند، رفتارهای بدی از خود نشان می دهند و با حس منفی، ممکن است شما را از پای در بیاورند.

به گزارش شفا آنلاین، افراد مثبت اندیش همیشه رفتار چشمگیری دارند، اما انرژی منفی تقریبا همه جا وجود دارد. افرادی هستند که دائما در مورد زندگی گله و شکایت می کنند، رفتارهای بدی از خود نشان می دهند و با حس منفی، ممکن است شما را از پای در بیاورند. انرژی ای که این افراد منتشر می کنند روی افکار و اعمال شما اثر نامطلوبی می گذارد؛ پس اگر به دنبال موفقیت بیشتر هستید دوری از منابع انرژی منفی برای شما اجباری است.

انرژی منفی می تواند به راحتی روی هرکسی اثر بگذارد و استثنای این قضیه تنها کسانی هستند که مقابله با این اثرات را یادگرفته اند.این ۱۴ راه به شما نشان خواهدداد چگونه افراد مثبت، با انرژی منفی مقابله می کنند تا به سوی موفقیت گام های مطمئن تر و راحت تری بردارند. شما هم می توانید این راه کارها را در زندگی تان به کار بگیرید تا موفقیت را لمس کنید.

۱- شادی را در وجودشان خلق می کنند

افراد شاد، مبنای شادی های شان را انگیزه های بیرونی قرار نمی دهند. آن ها این موضوع را به خوبی درک می کنند که اگر یک بار انگیزه های بیرونی، از بین برود حال خوب آن ها نیز خراب خواهدشد. پس به دنبال منابع درونی انرژی مثبت هستند و روی تمرکز ذهن خود کار می کنند.

۲- مثبت نگری را تمرین می کنند

اعمال شما تحت تاثیر افکار شما هستند، بنابراین اگر منفی نگر باشید، آینده روشنی پیش روی تان وجود نخواهد داشت. افراد مثبت نگر به بهانه هایی که به ذهن شان خطور می کنند، اعتقادی ندارند. آن ها از طریق مثبت نگری و پیدا کردن وجه مثبتی از هر مشکل، از این مطمئن می شوند که از نظر ذهنی آماده کسب موفقیت هستند.

۳- به دنبال دلایلی برای خودباوری هستند

هرگز اجازه ندهید افکار منفی شما را اذیت کند. شاید افراد به دنبال این باشند که از هر طریقی به شما آسیب برسانند، اما تا زمانی که شما خودتان را باور دارید این خودباوری از هر چیزی برای شما مهم تر و اثرگذارتر خواهد بود. حتی زمانی که شما کاملا احساس ناتوانی و بی ارزش بودن می کنید، دلایل زیادی وجود دارد که خودتان را باور کنید. افکار منفی اکثر اوقات وجود دارند و به عنوان مانعی بر سر راه موفقیت های شما خواهند بود.

۴- رابطه شان را با افراد منفی نگر قطع می کنند

شما به شدت تحت تاثیر محیط اطراف خود هستید. اگر وقت تان را صرف حضور در کنار افراد مثبت کنید، به احتمال زیاد این مثبت بودن به شما نیز سرایت خواهد کرد. از سوی دیگر اگر شما بیش از حد در کنار افرادی قرار بگیرید که مدام در حال گله و شکایت هستند، به سختی قادر خواهید بود افکار منفی را از ذهن خود دور کنید.

۵- به طور منظم تمرین می کنند

ورزش و تمرین های مرتبط با آمادگی بدنی، توام با ترشح هورمون اندورفین است که مسئول ایجاد «احساس خوب» در انسان است. اگر بدن خود را به این کار عادت دهید، نتیجه اش کاهش استرس و افزایش شادی شما خواهدبود. در مقابل، اگر به نیازهای بدن تان توجه نکنید، عواقب بدی در انتظار شما خواهد بود.

۶- زمانی را در طبیعت می گذرانند

بودن در طبیعت، ذهن تان را پاک و بدن تان را آرام می کند. افراد مثبت، زمانی از روز را در طبیعت می گذراند و به تحسین زیبایی های این جهان می پردازند. این یک راه بسیار موثر برای جریان داشتن انرژی جدید در شما خواهدبود.

۷- از خرج های اضافی دوری می کنند

امروزه حراجی ها به عامل برای پرت کردن تمرکز شما تبدیل شده اند، با این بهانه که خرید را برای شما آسان می کنند. هرچند، زیاد خرید کردن ممکن است احساس خوبی در شما ایجاد کند، اما در یک بازه طولانی مدت، این کار یک رفتار ناسالم است که انسان های مثبت از آن به هر قیمتی دوری می کنند. آن ها ترجیح می دهند وقت و هزینه خود را برای کشفیات جدید در جهان و خلق خاطراتی بسیار بزرگ صرف کنند.

۸- شکست را می پذیرند

افراد مثبت شکست را می پذیرند چرا که متوجه شده اند این تنها راه برای یادگرفتن و رشد کردن است. آن ها زمانی که از جایگاه خود سقوط می کنند برای بالا رفتن و به دست آوردن دوباره جایگاه رفیع خود، به جای تسلیم شدن، سخت کار می کنند. حتی اگر یک شکست، احساساتی منفی برای آن ها به همراه آورد، این را به خوبی درک می کنند که این امور گذرا خواهدبود و به سرعت محو خواهدشد. آن ها برای سرعت بخشیدن به این روند، افکار مثبت را پرورش می دهند.

۹- کاملا مسئولیت پذیر هستند

افراد مثبت نگر همواره مسئولیت آنچه را در زندگی شان اتفاق افتاده است، خود بر عهده می گیرند. این اتفاق پیروزی یا شکست باشد، همواره اثری از افکار و اعمال خود آنها تلقی می شود. یک فرد مثبت نگر هرگز عوامل خارجی را مقصر نمی داند و روی موارد قابل دسترسی تمرکز می کند که بتواند شرایط را بهبود بخشد. با انجام این کار او به جای اینکه به خاطر عوامل خارجی که خارج از کنترل اوست، ناامیدانه رفتار کند، مدام به دنبال پیشرفت و کسب تجارب جدید خواهدبود.

۱۰- یاد می گیرند افکارشان را کنترل کنند

ذهن آدمی به راحتی می تواند در اثر عوامل خارجی تمرکز خود را از دست بدهد. افراد مثبت نگر می دانند اگر افکار خود را کنترل نکنند، کنترل اعمال و رفتارشان را نیز از دست می دهند؛ به همین دلیل آن ها به دنبال آموختن و تمرین روش های کنترل ذهن هستند.

۱۱- زمانی را برای آسودگی خاطر اختصاص می دهند

افراد مثبت نگر به خوبی درک می کنند که گاهی اوقات نیاز دارند به جای تلاش برای عالی بودن، آهسته تر به جلو حرکت کنند و اهداف و جاه طلبی های خود را کاهش دهند. آن ها با این کار از صرف انرژی ای که منجر به ایجاد انرژی منفی می شود، جلوگیری می کنند. به طور خلاصه باید گفت این افراد برای حرکت بیشتر در زوی بعد، امروز یک گام به عقب بر می دارند.

۱۲- بر این باورند که همیشه راهی وجود دارد

گاهی اوقات زندگی ناامیدانه و سخت به نظر می رسد. در این لحظات شما به توانایی های خودتان برای حل آن مشکل شک می کنید. حقیقت این است که همیشه یک راه برای غلبه بر مشکلات وجود دارد و افراد مثبت نگر این فکر را دائما در ذهن خود نگه می دارند حتی اگر مشکلات به اوج خود برسد، آن ها بر این باورند که می توانند آن را حل کنند و قادر خواهند بود به اوج بازگردند و حتی بیشتر از قبل اوج بگیرند.

۱۳- می دانند چه زمانی باید «نه» بگویند

گفتن «نه» و یا «بله» بلافاصله بعد از یک درخواست، امری بسیار بی ارزش است. برخلاف تصور رایج، این دو کلمه قدرت بسیار زیادی دارند و چگونگی استفاده از آن ها، تعیین می کند در زندگی شما چه اتفاق بیفتد. افراد مثبت نگر به جای خشنودی دیگران بر اولویت های خودشان تمرکز می کنند. به همین دلیل آن ها به خوبی می دانند بسیاری از امور هستند که نیازی به بله گفتن به آن ها ندارند.

۱۴- تایید هر کسی برایشان مهم نیست

اگر اجازه دهید نظرات منفی دیگران شما را فلج کند، به سختی احساسی خوب و حالتی شاد خواهید داشت. بسیاری از مردم از بی اعتباری و مورد انتقاد قرار گرفتن می ترسند. افراد مثبت گر فکر کرده و اقدامی حتی معکوس نسبت به بقیه مردم را انجام می دهند. آن ها از منتقدان به عنوان یک شاخص معتبر و خوب استفاده می کنند. در حقیقت امور زیادی در فکر شما برای حرکت به سوی موفقیت و جود دارد که نیازی به تایید دیگران برای انجام آن ها ندارید.



تاريخ : جمعه 22 آبان 1394برچسب:, | 8:20 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مایکل گرب(Michael Grab)، هنرمند یا شاید شعبده بازیست که با گذاشتنِ سنگ‌ها بر روی هم به نحوی حیرت انگیز قوانینِ فیزیک را زیر سوال برده است. همه کسانی که مایکل گرب را می شناسند هنوز برایشان مشخص نیست که با یک شعبده باز طرفند یا یک هنرمند. او که تنها 30 سال دارد با دستان توانمندش برج های عجیب و خیره کننده ای از سنگ می سازد. تمرکز و قدرت ذهن و دستان مایکل به گونه ای است که می‌توان گفت او کاری به قوانین فیزیک ندارد و کار خودش را می‌کند.

در فیلم‌هایی که از مایکل منتشر شده، او ابتدا سنگ ها را به آرامی روی هم می چیند و با دستانش مدت زمان طولانی آن ها را روی هم نگه می‌دارد. این‌طور که پیداست برای مایکل ساختن برج سنگی با ساختن برج‌های خانه‌سازی اسباب‌بازی تفاوتی ندارد. او می‌گوید پس از سالها تمرین این کار برایش به روشی‌ از مدیتیشن تبدیل شده و سکوت و تمرکز بر روی سنگ چین‌ها به او آرامش میدهد. در عکس‌های زیر شما می‌بینید که مایکل چگونه با دقت سنگ‌ها را آنچنان روی هم چیده است که انگار جاذبه‌ای وجود ندارد ...







































تاريخ : چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:, | 21:44 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

نامه یک نقاش ایرانی اهل مشکین شهر به پابلو پیکاسو. موجود در موزه ی پیکاسو.

نامه یک نقاش ایرانی به پابلو پیکاسو



تاريخ : سه شنبه 19 آبان 1394برچسب:, | 7:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

زبان اوستایی

اوستا یکی از مهم ترین اسناد تاریخی ایران باستان است که دارای ادبیات پیشرفته می باشد، و زبان اوستایی که در شرق ایران – که احتمال ظهور زردتشت را در قرن هشتم یا هفتم قبل از میلاد می دهند –  به وجود آمده است، و از آن برای تحریر کتاب اوستا استفاده شده است. این زبان به علت نامعلومی در دورههای بعد از میان رفته و چیزی از آن در دست نیست، البته یک نوع زبان اوستایی در اوایل ساسانی به وجود آمد که تفاوت اساسی با زبان اوستایی قرن هفتم قبل از میلاد داشت.
 

زبان ایران باستان


زبان اوستایی؛ زبان یکی از نواحی شرقی ایران بوده است، اما به درستی معلوم نیست از کدام ناحیه، تنها اثری که از زبان اوستایی در دسترس است اوستا کتاب دینی زردتشتیان است. زبان اوستایی را به لحاظ زبان شناسی باید دو گویش دانست، گویشی که در درگاهان به کار رفته و قدیمی تر می نماید؛ گویشی که در دیگر بخش های اوستا به کار می رفته و جدیدتر است. گویش نخست را گاهانی یا قدیم و گویش دوم را گویش جدید می نامند. گاهان سخن خود زردتشت است و تاریخ آن مربوط است به تاریخ زندگی زردتشت. بیشتر ایرانشناسان برآنند که زردتشت در هزاره ی اول پیش از میلاد می زیسته است. بخش های دیگر اوستا در دوره های مختلف از سده ی ششم پیش از میلاد مسیح تا سده ی سوم میلادی تالیف شده اند. اوستای امروزی به بخش های زیر تقسیم می شود:

۱.یسن ۲.ویسپرد ۳.وندیداد ۴.شیت ۵.خرده اوستا

بنا بر نظر برخی از نویسندگان بین زبان اوستایی و زبان فارسی باستان اختلافات چندانی وجود دارد: لغت اوستا و لغت کتیبه ها اگرچه هر دو از طایفه زبان های آریایی هستند و هر دو هم در ایران معمول بوده اند ولی یک زبان واحد نیستند بلکه لغاتی هستند قریب به یکدیگر و مشتق از یک اصل و ریشه.



تاريخ : سه شنبه 19 آبان 1394برچسب:, | 7:10 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

تاریخ تولد خود را وارد کنید تا اطلاعات جالبی دریافت کنید

با رفتن به سایت زیر و وارد کردن تاریخ تولد خود اطلاعات جالبی دریافت کنید :

برای ورود اینجا کلیک کنید



تاريخ : دو شنبه 18 آبان 1394برچسب:, | 7:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

"رالف مورس" عکاس امریکایی مجله "لایف" که به عنوان جوانترین عکاس به جبهه جنگ جهانی دوم فرستاده شده بود گرچه به خاطر شمار بالای عکس‌هایش از جنگ در آن زمان شناخته شده بود اما عکس‌هایی که چند سال بعد از دفتر کار نابغه فیزیک جهان پس از مرگ گرفت او را در تاریخ عکاسی ماندگار کرد.


صبح روز 18 آوریل ساعتی پس از اعلام خبر درگذشت فیزیکدان و نابغه مشهور جهان آلبرت اینشتین در بیمارستان "پرینستون" امریکا "رالف مورس" عکاس مجله لایف برای عکاسی از مراسم درگذشت به پریسنیون رفت و این شانس را پیدا کرد که تنها کسی باشد که از دفتر کار و نیز محل زندگی او در روز درگذشتش عکاسی کند. او که به شکل نامحسوسی در اطراف خانه از رفت و آمدها عکاسی می‌کرد درست در زمان سوزاندن و دفن خاکستر از مراسم جاماند و نتوانست گزارش تصویری خود را کامل کند.

دانشمند آلمانی روز قبل از آن به دنبال پارگی آنوریسم آئورت شکمی دچار خونریزی داخلی شده و به بیمارستان منتقل شده بود. نقل است در حالیکه به تشخیص پزشکان قرار شد عمل جراحی بر روی او صورت گیرد وی مخالفت کرده و گفت: «من می‌خواهم وقتی که بخواهم، بمیرم. زنده ماندن، به صورت مصنوعی، کج‌سلیقگی است. من سهمم را انجام داده‌ام، وقت رفتن است. می‌خواهم مرگ را با ظرافت، تجربه کنم.»

او که قرار بود فردای آن روز در یک برنامه تلویزیونی سخنرانی کند آخرین لحظات عمرش را در همان بیمارستان سپری کرد و پس از آنکه چند کلمه‌ای به آلمانی به زبان آورد از دنیا رفت. وی هنگام مرگ 76 سال داشت. جسدش 7 ساعت بعد برای دقایقی به خانه‌ آورده شد و با حضور خانواده، دوستان و نزدیکان پس از برگزاری مراسم رسمی سوزانده شد و خاکسترش در اطراف محوطه انستیتوی مطالعات پیشرفته این شهر دفن شد.

یکی از نکات قابل توجه در مرگ اینشتین بیرون آوردن مغز او توسط آسیب شناسی به نام"توماس هاروی" بود که طی همان 7 ساعت پس از مرگ تا انتقال جسد به خانه صورت گرفته است. او که بعدها مدعی شد با رضایت پسر اینشتین دست به این کار زده است به دنبال کشف تفاوت مغز نابغه آلمانی با مردم عادی بود. 

عکس‌هایی که رالف مورس از دفتر کار اینشتین برداشت به سرعت به صفحه اول بسیاری از روزنامه‌ها رفت و از نوشته ناتمام روی میز به عنوان راز بزرگ نام برده شد اما عکس‌هایی که وی از خانه اینشتین برداشت به خواست پسر وی تا چند دهه بعد منتشر نشد و در آرشیو مجله لایف باقی ماند.

خانه و دفتر کار اینشتین در روز مرگ نابغه

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

"توماس هاروی"، کسی که مغز اینشتین را برای آزمایش از جمجمه خارج کرد

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

(تصاویر) خانه اینشتین ساعتی پس از مرگ

مرجع: فرادید



تاريخ : چهار شنبه 13 آبان 1394برچسب:, | 6:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

صدای اقتصاد نوشت:گلس ‌دور به عنوان سایت کاریاب 26 کم‍پانی برتر فناورانه را که حقوق متخصصانش بالای 120 هزار دلار است معرفی کرده است.

همه ما می دانیم صنایع تک/ Tech industries از پردرآمدترین‌هاست. اما این تنها گوگل و فیس بوک و مایکروسافت نیستند که در رأس درآمد سالانه قرار دارند. گلس دور به‌عنوان سایت کاریاب 26 کمپانی برتر فناورانه که حقوق کارمندان متخصصش بالای 120 هزار دلار / 408 میلیون تومان را فهرست کرده که باهم می‌خوانیم: (ارقام لحاظ شده متوسط درآمد یک متخصص در این کمپانی‌ها است)

 

شماره 1 - Juniper Networks با درآمد سالانه 153624 دلار / 522 میلیون تومان / جونیپر سازنده تجهیزات شبکه و امنیت شبکه است.

شماره 2 - گوگل با درآمد سالانه 153150 دلار معادل 520 میلیون تومان / بزرگ‌ترین موتور جستجوی اینترنتی و سایر محصولات متنوع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری

شماره 3 - Salesforce با درآمد سالانه 151512 دلار معادل 515 میلیون تومان / کمپانی نرم‌افزاری و اپلیکیشن مدیریت فروش

شماره 4 - فیس‌بوک با درآمد سالانه 146120 دلار معادل 496 میلیون تومان / بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا

شماره 5 - Broadcom با درآمد سالانه 145084 دلار معادل 493 میلیون تومان / سازنده تراشه‌های کامپیوتری برنامه‌نویسی شده برای سایر سازندگان

شماره 6 - آلترا/Altera با درآمد سالانه 141035 دلار بیشتر از 480 میلیون تومان / سازنده تراشه و مدارهای دیجیتالی

شماره 7 - Xilinx با درآمد سالانه 141448 دلار کمتر از 480 میلیون تومان / طراحی و ساخت تراشه‌های شبکه و بی‌سیم (شاید نیاز به بازنگری در ارقام شماره 6 و 7 وجود داشته باشد)

شماره 8 - سیسکو با درآمد سالانه 138861 دلار معادل 472 میلیون تومان / بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات شبکه در دنیا

شماره 9 - F5 Networks با درآمد سالانه 138403 دلار معادل 470 میلیون تومان / سازنده تجهیزات شبکه

شماره 10 - یاهو با درآمد سالانه 137011 دلار معادل 465 میلیون تومان / کمپانی اینترنتی با محصولات متنوع نرم‌افزاری

شماره 11- مایکروسافت با درآمد سالانه 137 هزار دلار معادل 465 میلیون تومان / سازنده نرم‌افزار و سخت‌افزار با محصول آیکونیک ویندوز

شماره 12 - نت فلیکس با درآمد سالانه 134721 دلار معادل 458 میلیون تومان / سرویس فیلم و تلویزیون اینترنتی

شماره 13 - ادوبی/ Adobe با درآمد سالانه 133322 دلار معادل 453 میلیون تومان / سازنده نرم‌افزار که معروف‌ترین آن فتوشاپ است

شماره 14 - Verisign با درآمد سالانه 132475 دلار معادل 450 میلیون تومان / طراح و فروشنده امضای دیجیتال و امنیت اطلاعات و ثبت دامنه اینترنتی

شماره 15 - ای بی/ eBay با درآمد سالانه 132220 دلار معادل 449 میلیون تومان / بزرگ‌ترین سایت خریدوفروش ابزاردست دوم و البته نو در جهان

شماره 16 - اتودسک/ Autodesk با درآمد سالانه 130149 دلار معادل 442 میلیون و 500 هزار تومان / نرم‌افزار مخصوص آرشیتکت‌ها، طراحان و مهندسان

شماره 17 - نت اپ / NetApp با درآمد سالانه 130033 دلار کمتر از 442 میلیون و 500 هزار تومان / نت اپ ابزار ذخیره‌سازی کامپیوتری می‌سازد

شماره 18 - سن دیسک / Sandisk با درآمد سالانه 130 هزار دلار معادل کمتر از 442 میلیون تومان

شماره 19 - آکامای / Akamai با درآمد سالانه 129603 دلار معادل 440 میلیون تومان / سرویس دلیوری وب‌سایت روی اینترنت تا سایت‌ها در کوتاه‌ترین نقطه مکانی توسط کاربر بازدید شود.

شماره 20 - انویدیا / Nvidia با درآمد سالانه 127317 دلار معادل 432 میلیون تومان / سازنده تراشه‌های گرافیکی

شماره 21 - Intuit با درآمد سالانه 126999 دلار معادل 431 میلیون دلار / طراح و فروشنده نرم‌افزار حسابداری

شماره 22 - اپل با درآمد سالانه 126449 دلار معادل 429 میلیون تومان / اپل محبوب دل‌ها؛ سازنده نرم‌افزار و سخت‌افزار از زمانی که کامپیوتر به دنیا آمد!

شماره 23 - سیمانتک با درآمد سالانه 124474 دلار معادل 423 میلیون تومان / نرم‌افزار امنیتی

شماره 24 - CA Technologies با درآمد سالانه 122520 دلار معادل 416 میلیون تومان / نرم‌افزار مانیتورینگ شبکه و دیتاسنتر

شماره 25 - Avago با درآمد سالانه 122285 دلار معادل 415 میلیون تومان / سازنده تراشه و تجهیزات کامپیوتری

شماره 26 - کوآلکوم با درآمد سالانه 121249 دلار معادل 412 میلیون تومان / سازنده تراشه‌های موبایل



تاريخ : دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:, | 6:53 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد