با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ آموزش و پرورش: مشکل ورودی های 93 دانشگاه فرهنگیان در دست بررسی است
زیارت عاشورا

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از تلاش این وزارتخانه برای حل مشکل ورودی های 93 دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، نگرانی دانشجویان ورودی 93 دانشگاه فرهنگیان برای استخدام همچنان ادامه دارد و دانشجویان این دانشگاه که به امید استخدام با رتبه های بالا به دانشگاه فرهنگیان امده اند، هنوز تکلیفشان مشخص نیست.

یکی از کاربران در این باره می نویسد: باسلام یک ترم ازورود دانشجویان 93میگذرد ولی هنوز این وزارتخانه با سازمان برنامه ریری وقت برای توافق وحل مشکل نکرده اند وبازهم میگویند صبر گنید صبر تاکی اگر مثل حل مشکل معیشتی فرهنگیان باشد که مکافات است تا کی می خواهید به این تبعیض ها دامن بزنید.... مسئولان چرا پاسخ گو نیستند.


در همین رابطه سلیمی جهرمی، رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش به خبرآنلاین می گوید: برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باید ردیف استخدامی صادر شود که بر اساس آن، دانشجومعلم ها به آموزش و پرورش تعهد خدمت بدهند. آن ها می بایست از ابتدای تحصیل به استخدام آموزش و پرورش دربیایند که بعد از پایان یافتن تحصیلشان خدمت کنند.
وی ادامه می دهد: اما در سال 93 متاسفانه این ردیف ها صادر نشده بود که ما ناچار شدیم به دلیل کمبود وقت، دانشجویان را گزینش کنیم و منتظر بمانیم تا ردیف استخدامی صادر شود.


سلیمی جهرمی از مذاکره وزارت آموزش و پرورش با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر می دهد و می گوید: در تلاش هستیم تا هر چه زودتر ردیف های استخدامی صادر شوند و مشکل این دانشجویان رفع شود. مرتبا در حال پیگیری هستیم و به محض ابلاغ، مساله تعهد خدمت این دانشجویان را حل خواهیم کرد.


این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش در پایان می گوید: از دانشجویان ورودی 93 می خواهم که نگران نباشند و با خیال راحت به درسشان ادامه دهند چون صادر شدن ردیف استخدامی شان دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 16:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به زودی  آزمون استخدام در آموزش و پرورش برگزار می شود ،

علاقه مندان به شغل آموزگاری ( دوره ابتدایی ) می توانند منابع زیر را مطالعه فرمایند :

 

اصول و فلسفه تعلیم و تربیت ( دکتر علی شریعتمداری)

روانشناسی پرورشی ( دکتر علی اکبر سیف)

روانشناسی رشد( گروه مولفان)

روش ها و فنون تدریس جلد 1 و2 ( دکتر حسن شعبانی)

اندازه گیری ، سنجش و ارزشیابی آموزشی ( دکتر علی اکبر سیف)

مقدمات مدیریت آموزشی ومبانی نظری  اصول مدیریت آموزشی ( دکتر علی علاقه یند)

قابل تاکید است که آخرین مورد دوکتاب جداگانه نویسنده می باشد کـ هردو باید تهیه و مطالعه گردد



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 16:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:

نتایج آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور امروز اعلام می‌شود

در اولین آزمون مشترک سال 94 دستگاه‌های اجرایی کشور تعداد 193 هزار و 468 داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد 75 هزار و 31 نفر زن و 118 هزار و 437 نفر مرد می‌باشد که بر این اساس این آزمون در صبح روز جمعه اول ماه در 58 شهرستان و 108 حوزه امتحانی برگزار گردید. 

 
 
وی افزود: از این تعداد داوطلب شرکت کننده تعداد 191 هزار و 219 داوطلب در جلسه آزمون حاضر و 72 هزار و 249 داوطلب غایب بودند، همچنین از تعداد 191 هزار و 219 داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد 43 هزار و 675 نفر زن و 77 هزار و 544 نفر مرد است. 
 
توکلی ادامه داد: نتایج اولیه آزمون استخدامی مشترک فراگیر سال 94 دستگاه‌های اجرایی کشور ساعت 18 امروز دوشنبه 15 تیر ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت و داوطلبان باید برای دریافت نتیجه آزمون از طریق شماره داوطلبی و پرونده و مشخصات شناسنامه  و اطلاعات کارت نسبت به دریافت نتایج آزمون خود اقدام نمایند.


تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 16:19 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

رئیس مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: درحوزه آموزش وپرورش شکل گیری شخصیت دانش آموزدر دوره ابتدایی است.

 

به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ، علیرضا جدایی درهم اندیشی معاونت آموزش ابتدایی با مدیرشبکه آموزش اظهارکرد: درحوزه آموزش وپرورش شکل گیری شخصیت دانش آموزدر دوره ابتدایی است لذا دراین حوزه به شدت نیازمندبه اطلاع رسانی به معنای آگاهی بخشی هستیم

 

رئیس مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درخصوص کارکردرسانه دراین حوزه گفت : مانیازمندآموزشی هستیم که منجربه فرهنگ سازی شود، دراین راستا باید گفتگوها ومناظره های آموزگاران و کارشناسان اجرایی شود.

 

وی به رویکرد فناوری های نوین تربیتی وجهت گیری های یادگیری در دنیای مجازی اشاره کرد و افزود: صدا و سیما می تواند نقش مؤثری در آموزش سبک زندگی به دانش آموزان ابتدایی داشته باشد و دراین خصوص گام هایی برداشته شده است ودرحال انعقاد تفاهمنامه هایی هستیم .

 

جدایی ادامه داد جایگاه  آموزش و پرورش  جمهوری اسلامی ایران در"آموزش برای همه" درمیان دیگرکشورها بسیار مطلوب است وشرکت وزیر و معاون آموزش ابتدایی وهیات عالی رتبه ایران دراجلاس اخیراینچئون و ارسال نامه تشکر از اقدامات آموزش و پرورش مؤید این جایگاه در سطح بین الملل می باشد.



تاريخ : دو شنبه 15 تير 1394برچسب:, | 12:29 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
 

به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش ، سید محمد بطحایی صبح دیروز در جمع معلمان و فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به تلاش وزارت آموزش‌ و پرورش برای تعالی این نهاد تأثیرگذار اظهار داشت: هر چند آموزش‌ و پرورش نهاد مهم و تأثیرگذاری است اما این نهاد با مشکلات مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند و باید با یک برنامه‌ریزی منسجم این مشکلات را برطرف کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش‌وپرورش افزود: حل مسائل و مشکلات آموزش‌ و پرورش نیازمند خرد جمعی و عزم ملی است، ضمن اینکه وزیر آموزش‌ و پرورش در این زمینه از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کم‌ بهره بودن برخی مربیان از دانش لازم و مشکلات معیشتی فرهنگیان، مشکلات فضاهای آموزشی، محدودیت‌ در روش‌های آموزش‌ و پرورش، از جمله چالش‌های فراروی وزارت آموزش‌ و پرورش است.

بطحایی خاطرنشان کرد: آموزش‌ و پرورش بی‌کیفیت و فاقد ارزش‌های لازم علاوه بر اینکه کمکی به توسعه کشور نمی‌کند بلکه به‌ عنوان عاملی در مقابل توسعه‌یافتگی حرکت می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش بیان داشت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های مربوط به آموزش‌ و پرورش، سهم توجه جامعه به آموزش‌ و پرورش است که این سهم از سال 82 تا 92 به‌ شدت کاهش‌یافته است، در سال 82، چهار درصد از تولید ناخالص داخلی به آموزش‌ و پرورش می‌رسید، در سال 92 این سهم به کمتر از 1.9 رسید و این موضوع نشان می‌دهد که توجه جامعه نسبت به آموزش‌ و پرورش کم می‌شود.

وی گفت: زنده ماندن ارزش‌ها در آینده منوط به امروز آموزش‌ و پرورش است، در این شرایط نسخه شفابخش این است که سیستم آموزشی بهره‌وری منابع را بالا ببرد تا جامعه به آموزش‌ و پرورش توجه بیشتری داشته باشد.

بطحایی با بیان اینکه در حوزه برنامه‌ریزی آموزشی یک شاخص مهم، میزان اختصاص بودجه عمومی به آموزش‌ و پرورش است، اظهار داشت: میزان اختصاص بودجه عمومی به آموزش‌ و پرورش در سال 83-84 نزدیک به 15 درصد بود که سال‌به‌سال کاهش یافت و در سال 92-91 به 9 درصد رسید ولی در دو سال اخیر به 11 درصد رسیده است و با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به 12 درصد خواهد رسید.

منبع:مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش



تاريخ : یک شنبه 14 تير 1394برچسب:, | 20:31 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

بطحائی:

فرهنگیان شاغل ازخدمات صندوق ذخیره برخودار می شوند

به گزارش اخبار20   به نقل از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش ؛ سید محمد بطحایی گفت: مقدمات فراهم کردن زمینه ارایه خدمات صندوق ذخیره فرهنگیان به شاغلان فرهنگی آغاز شده است.

سید محمد بطحائی روز شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر گفت: ارایه خدمات صندوق ذخیره فرهنگیان فقط به بازنشستگان فرهنگی همواره با انتقاداتی از سوی شاغلان این بخش همراه بوده است.

وی اضافه کرد: با سیاست گذاری جدید وزارت آموزش و پرورش برای توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان مقرر شده این صندوق به مرحله ای برسد که بخشی از خدمات خود را در زمان اشتغال فرهنگیان به آنها ارایه کند.

بطحائی ادامه داد: امیدواریم با به نتیجه رسیدن این برنامه تا سه ماه آینده زمینه بهره مندی فرهنگیان شاغل از سود حاصل از سرمایه گذاری در صندوق ذخیره و خدمات تکمیلی در زمینه های مختلف از جمله بیمه و درمان فراهم شود.

وی درارتباط با برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش آموزان بیان کرد: با اختصاص اعتباری خاص از سوی معاونت پرورشی مدارس آماده ارایه خدمات پرورشی، تربیت بدنی و اردویی به دانش آموزان شده اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: با تدابیر پیش بینی شده امیدواریم تابستان امسال، متفاوت تر از سال های گذشته برای دانش آموزان سپری شود.



تاريخ : یک شنبه 14 تير 1394برچسب:, | 20:30 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه «آموزش یک امر تک مولفه‌ای نیست و تنها به محتوای کتاب‌ها بازنمی‌گردد» به پرسش‌هایی در این خصوص و حجم بالا و محتوای سنگین کتب درسی و تاثیر آن در کیفیت آموزش و نمرات دانش‌آموزان پاسخ داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارتباط میان میانگین نسبتا پایین نمرات دانش‌آموزان با محتوای کتب درسی در پی اعلام هر ساله تحلیل نمرات امتحانات نهایی اظهار کرد: همه ساله در دفاتر تالیف کتب، نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی و کنکور، همواره مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این پیمایش‌ها مشخص می‌کنیم نسبت به کدام عناوین درس و پرسش‌ها ابهام و یا مساله وجود دارد و با بررسی درخصوص برخی محتوای کتب تصمیم‌گیری‌هایی انجام می‌دادیم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه تحلیل امتحانات جزء اصول کار برنامه‌ریزی درسی است، گفت: البته اخیرا مرکز سنجش هم این کار را به طور جدی در دستور کار قرار داده و هر جا نقصی باشد، به طور جدی بررسی و اصلاح می‌کند.

محمدیان افزود: در کل می‌توان گفت آموزش تک مولفه‌ای نیست و تنها به محتوای کتاب مربوط نمی‌شود بلکه برای یک آموزش خوب، معلم هم باید تدریس خوبی داشته باشد، پشتیبانی روحی و روانی دانش‌آموز خوب باشد و در منزل مشکل نداشته باشد. همچنین دانش‌آموز باید تغذیه خوبی داشته باشد، زمانبندی کلاس درست باشد و غیره.

معاون پژوهش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه برنامه‌ریزی درسی همکارانم توجه می‌کنند حتما فاکتورهای مربوط به محتوا را لحاظ کنند، گفت: به عنوان مثال حتی اگر واژگان ثقیلی وجود داشته باشد، برای درک بهتر واژه مناسبی را جایگزین می‌کنند و یا اگر حجم آن بالا باشد آن را تعدیل می‌کنند.

محمدیان در واکنش به اینکه اغلب خانواده‌ها و معلمان درخصوص برخی دروس گلایه دارند که حجم کتب بالاست گفت: این مساله باید بررسی شود. ما برنامه درسی را 36 هفته‌ای تنظیم می‌کنیم اما برخی 30 هفته‌ای اجرا می‌کنند. ما کلاس را 50 دقیقه‌ای در نظر می‌گیریم برخی دو زنگ را به هم وصل می‌کنند و کلاس 35 دقیقه‌ای برگزار می‌کنند یا برخی عنوان می‌کنند که کتاب سنگین است. باید دید نسبت به چه چیزی کتاب سنگین است برای معلم یا برای دانش‌آموز؟.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه کتب درسی به روش فعال طراحی می‌شوند عنوان کرد: روش فعال به این معناست که معلم و دانش‌آموز در کلاس درس با یکدیگر گفت‌وگو کنند. حالا فرض کنید به طور استاندارد اگر قرار باشد در یک زنگ 50 دقیقه‌ای معلم با هر دانش‌آموز 3 دقیقه گفت‌وگو کند باید تراکم کلاس 15 دانش‌آموز باشد حال اگر کلاس 30 نفره باشد آیا می‌توان این روش تعاملی را اجرا کرد؟.



تاريخ : یک شنبه 14 تير 1394برچسب:, | 9:14 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
عضو کمیسیون آموزش مجلس :
وزیر آموزش و پرورش وعده تحرک جدید و تزریق انرژی مضاعف را داده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش وعده داده است تحرک جدید و انرژی مضاعفی را تزریق کند و با عنایت به اینکه دولت قول داده است از اول مهر رتبه‌بندی را اجرایی کند، امیدواریم یک تغییر ملموسی را مشاهده کنیم.

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش وعده تحرک جدید و تزریق انرژی مضاعف را داده است

 

 حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «با توجه به رأی اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش، تکلیف مشکلات آموزش و پرورش و نارضایتی فرهنگیان به کجا می‌انجامد؟»، اظهار داشت: مشکلات آموزش و پرورش دو بخش دارد؛ یک بخش مشکلات ماندگاری است که از گذشته‌های دور متراکم شده است و بخش دیگری مشکلاتی است که اخیراً بروز کرده است.

 

وی ادامه داد: واقعیت این است که باید یک اراده جدی در وزارت آموزش و پرورش و دولت برای رفع مشکلات به وجود آید و در غیر این صورت فکر نمی‌کنم با یک وعده توخالی بتوانیم مشکلات را حل کنیم؛ باید معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی یادآور شد: واقعیت این است که معلمان از تبعیض در رنج هستند و تبعیض نیز واقعیت است و وجود دارد، در بحث منابع انسانی نیز آموزش و پرورش با خروج جدی نیرو مواجه بوده و در بسیاری از مناطق با کمبود نیرو مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: عدم صدور مجوزهای استخدام باعث شده است مشکلاتی برای آموزش و پرورش به وجود آید؛ درست است در بعضی جاها با مازاد نیرو مواجه است، اما واقعیت این است که در بعضی از رشته‌ها آموزش و پرورش به شدت از کمبود نیرو رنج می‌برد.

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه آموزش و پرورش در درس‌های ریاضی، شیمی و فیزیک در بسیاری از شهرها با کمبود جدی معلم روبه‌رو بوده است و استخدام‌های جدید نیز انجام نشد که باید هرچه زودتر ساماندهی پیدا کند؛ از سویی بحث دانشگاه فرهنگیان معلوم نیست به کجا می‌انجامد و کتب درسی نیز به روز نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی خاطرنشان کرد: وزیر آموزش و پرورش باید تحرک ویژه‌ای در مجموعه آموزش و پرورش ایجاد کند و اگر تحرک لازم را نداشته باشیم، آموزش و پرورش آسیب می‌بیند، البته وزیر آموزش و پرورش قول داده است تحرک جدید و انرژی مضاعفی را تزریق کند و با عنایت به اینکه دولت قول داده است از اول مهر رتبه‌بندی را اجرایی کند، امیدواریم یک تغییر ملموسی را مشاهده کنیم.

 منبع: خبرگزاری فارس



تاريخ : شنبه 13 تير 1394برچسب:, | 14:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

مدیر گروه زبان های خارجی دفتر تالیف کتب درسی گفت: معلمان زبانی که با روش جدید تدریس بسته های پراسپکت آموزش ندیده اند حق تدریس پراسپکت 1 و 2 به آنها داده نمی شود.

سید بهنام علوی مقدم در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در مورد شیوه نوین آموزش زبان خارجی در مدارس موسوم به "پراسپکت " اظهار داشت: یکی از شاخص های راهنمای برنامه درسی ما اشاعه برنامه توسط معلم است و در این راهنمای برنامه درسی یکی از موضوعاتی که مطرح است صلاحیت های تخصصی دبیر زبان است اما از نوشته تا عمل تفاوت بسیار است
وی افزود:مشخص کردیم که معلم حداقل کارشناسی زبان یا یکی از رشته های مشابه را داشته باشد، کلاس های ضمن خدمت مشابه را دیده باشد و موارد دیگر؛ اما از نظر ضمانت اجرایی ما قدرتی نداریم چون این موضوع از حیطه مسئولیت های دفتر تالیف خارج است و به معاونت آموزشی آموزش و پرورش مربوط است.

مدیر گروه زبان های خارجی دفتر تالیف کتب درسی گفت: ما راهکار لازم را به معاونت های آموزشی ابلاغ کردیم و خواستیم به دبیرانی که دوره آموزشی پراسپکت را ندیدند حق تدریس پراسپکت 1 و 2 داده نشود اما با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد، بخصوص در استانهای غیربرخوردار، بعضا دیده شده که حتی دبیران غیرتخصصی زبان برای آموزش استفاده شده که ممکن است آسیب های جدی را در این زمینه وارد کند.

عضو هیات علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ادامه داد:سطح تحصیلات در معلم های زبان ما روز به روز بالاتر می رود و معلمان ما بهتر و بهتر می شوند؛ اما باز هم نیاز است خود معلمان همت بیشتری صرف کنند و مهارت های زبانی خودشان را ارتقاء دهند.

علوی مقدم درخصوص بسته های راهنمای تدریس گفت: ما کتاب راهنمای خوبی برای آموزش معلمان نوشتیم. سی دی های مالتی مدیا هم برای این کار تهیه شده که معلم ها با دیدن آن می توانند آموزش کافی را برای آموزش پراسپکت ببینند. البته ناگفته نماند تیم تالیف ما با حضور در استان های مختلف کشور و دیدار چهره به چهره با معلمان اکثر مناطق سعی کرده اشاعه برنامه را به صورت مستقیم با معلم داشته باشد.

زبان جدید، افق جدید

مدیر گروه زبان های خارجی دفتر تالیف کتب درسی در پایان به موضوع اهمیت یادگیری زبان بطور کلی اشاره کرد و اظهار داشت: زبان و تفکر دو روی یک سکه اند و همین باعث می شود کسانی که دامنه لغات گسترده تری دارند و تعداد زبان بیشتری می دانند جهان بینی وسیع تری نیز داشته باشند. می گویند: A new language is a new horizon یک زبان جدید یک افق جدید است. یک زندگی جدید است؛ و این به شدت تاثیرگذاری دانستن زبان در زندگی اشاره دارد.



تاريخ : شنبه 13 تير 1394برچسب:, | 14:4 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

طی بخشنامه صادر شده از سوی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، مقرر شد در مدارس ابتدایی از نیروها و کادر خود ابتدایی استفاده شود.

در رابطه با این موضوع باید ترتیبی اتخاذ شود تا مدیران و معاونین صرفا از بین همکاران واجد الشرایط در همین دوره انتخاب و به کار گرفته شوند. 

متن کامل این بخشنامه به شرح زیر است:

 

 مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان 

با سلام و احترام

همان گونه که مستحضرید، مدیران مدارس به عنوان راهبران آموزش و پرورش  با ایفای نقش‌  ممتاز  و مؤثر‌ در برنامه ریزی ، هدایت و راهبری‌ منابع انسانی، زمینه مناسب انجام  فعالیت های آموزشی و پرورشی را فراهم نموده و موجب‌تحقق اهداف  نظام آموزشی‌ می شوند. بر این اساس، به منظوربهبود فرآیندهای یادگیری و مدیریت مدارس ابتدایی و توجه به ویژگی های خاص این دوره تحصیلی  ،به استناد ماده 1قسمت ب مصوبه جلسه 673ناریخ 22/1/1381، ترتیبی اتخاذ فرمایید تا مدیران و معاونین صرفا از  بین همکاران واجد الشرایط در همین دوره  انتخاب و بکار گرفته شوند. لازم است ضمن حفظ شأن همکاران انتقالی از  سایر دوره ها ، از تجارب ارزشمند آنان در تدریس و آموزش به خصوص در قالب روش چند معلمی (تدریس تخصصی دروس )در پایه های پنجم و ششم استفاده گردد.

محمددیمه ور

معاون آموزش ابتدایی"



تاريخ : شنبه 13 تير 1394برچسب:, | 10:8 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: پس از همکاری مجلس شورای اسلامی با دولت برای ابقای وزیر آموزش و پرورش، نوبت دولت است تا پاسخ این اعتماد مجدد را در عمل بدهد و توقع نمایندگان رسیدگی حداکثری به وضعیت معیشتی معلمان است.

خبرگزاری فارس: توقع نمایندگان مجلس رسیدگی حداکثری دولت به وضعیت معیشتی معلمان است

 

به گزارش اخبار20 ؛ عباس مقتدایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به رأی اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش، تکلیف مشکلات آموزش و پرورش و فرهنگیان چه می‌شود؟»، اظهار داشت: دولت در جریان استیضاح وزیر آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی قول داده است تا رتبه‌بندی معلمان که می‌تواند حدی از افزایش حقوق را به دنبال داشته باشد، اعمال کند و قول وزیر آموزش و پرورش این بوده است تا قبل از مهر ماه رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش اعمال شود.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته منتهی به روز استیضاح وزیر آموزش و پرورش، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش قول دادند تا خواسته‌های فرهنگیان را در هیأت دولت مطرح کنند و تشکری که رئیس جمهور از نمایندگان مجلس به جهت ابقای علی‌اصغر فانی در پُست وزیر آموزش و پرورش داشت نیز گویای این واقعیت است که توانستیم صدای فرهنگیان را در فضای منطقی به گوش دولت برسانیم.

مقتدایی یادآور شد: در حال حاضر پس از همکاری مجلس شورای اسلامی با دولت برای ابقای وزیر آموزش و پرورش، نوبت دولت است تا پاسخ این اعتماد مجدد را در عمل بدهد و توقع و انتظار نمایندگان، رسیدگی حداکثری به وضعیت معیشتی معلمان است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: منتظریم تا دولت به وعده‌های خود برای ارتقای معیشت فرهنگیان عمل کند و رسیدگی به مدارس، افزایش توان علمی دانش‌آموزان و وعده‌های داده شده را عملیاتی کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد با استیضاح وزیر آموزش و پرورش موفق شده‌ایم صدای فرهنگیان را به دولت برسانیم و ماه‌های آینده، آزمونی برای تحقق وعده‌های دولت به نمایندگان است.

منبع: خبرگزاری فارس



تاريخ : جمعه 12 تير 1394برچسب:, | 15:43 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس:
«مدرسه کپری» در کشور نداریم/ کلاس‌های کپری را با اطلاع مردم جمع می‌کنیم

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌های پیش‌ساخته جایگزین کلاس‌های کپری می‌شود، گفت: در صورتی که مردم وجود کلاس‌های کپری را به ما اطلاع دهند، به سرعت آنها را جمع‌آوری می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: «مدرسه کپری» در کشور نداریم/ کلاس‌های کپری را با اطلاع مردم جمع می‌کنیم

 

به گزارش اخبار20  ؛ مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود همچنان در جنوب کرمان مدارس کپری وجود دارد، آیا قرار نیست که مدارس کپری برای همیشه در کشور جمع‌آوری شود؟»، اظهار داشت: به هیچ عنوان مدرسه کپری در کشور نداریم و آنهایی که اعلام می‌شود، کلاس درس کپری است.

وی افزود: در هر نقطه کشور که کلاس کپری وجود داشته باشد و مردم به ما اطلاع دهند، به سرعت آنها را جمع‌آوری می‌کنیم، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در استان کرمان با آن مفهومی که از کپر صحبت می‌شود چنین چیزی وجود ندارد و ممکن است کلاس کانکسی باشد، اما کلاس کپری نداریم.

رئیسی در پاسخ به این پرسش که «پیش از این کلاس‌های کپری در کشور وجود داشت و قابل روئیت بود، آیا این موضوع را قبول دارید؟»، گفت: در آنجا به دلیل مشکلات قومیتی که وجود داشت اجازه حضور دانش‌آموزان در مدرسه نزدیک را نمی‌دادند و آنها را به سمت کلاس‌های کپری هدایت می‌کردند یعنی مشکلات اجتماعی وجود داشت زیرا در نزدیکی آنجا مدرسه بود و آنها به کلاس درس نمی‌رفتند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وجود کلاس‌های کپری در کشور زاییده مشکلات اجتماعی، قومی، قبیله‌ای و خشکسالی است، تصریح کرد: به استان‌ها اعلام کردیم که اگر اطلاعی در خصوص وجود کلاس کپری دریافت کردید سریعاً کلاس پیش‌ساخته به جای آن احداث شود و اگر ماندگاری مردم در آنجا وجود داشته باشد، کلاس درس ساخته می‌شود.

وی افزود: بسیاری از کلاس‌های درسی که ساخته‌ایم و کلاس‌های پیش ساخته‌ای که در محل کپرنشین‌ها نصب کردیم، اکنون خالی هستند؛ تصاویری داریم که بیشتر از 10 کلاس پیش ساخته خالی داریم و جمعیت از آنجا کوچ کرده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در مجموع وضعیت تراکم دانش‌آموز کشور در مناطق روستایی و کپرنشین از متوسط پایین‌تر و بسیاری از کلاس‌های درس خالی است، عنوان کرد: در استان سیستان و بلوچستان تصاویری از کلاس‌هایی داریم که از اموال بیت‌المال ساخته شده است و اکنون به علت کوچ جمعیت خالی مانده است.

رئیسی گفت: اعلام می‌کنم در حالی که رسانه‌ها اکنون تا عمق روستاها رفته‌اند در هر جایی که در کشور کلاس کپری وجود داشته باشد، به سرعت با کلاس استاندارد و مناسب جایگزین خواهیم کرد ولی این موضوع هم وجود دارد که به دلیل عدم ثابت بودن جمعیت در مناطق کپرنشین، تأمین کلاس‌های درس نیاز به سایر زیرساخت‌ها دارد.

منبع: خبرگزاری فارس



تاريخ : جمعه 12 تير 1394برچسب:, | 15:42 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

بازنگری و اصلاح ضوابط ارتقاء به رتبه های پایه، ارشد، خبره و عالی ضوابط مربوط به ارتقاء کارکنان دولت به رتبه های پایه، ارشد، خبره و عالی مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفته است.

به منظور تنظیم شرایطی شفاف با رویکرد افزایش اثربخشی مقررات و بهبود انگیزه و عملکرد کارکنان دولت، ضوابط و مقررات مربوط به نحوة ارتقای کارکنان در رتبه های جدول حق شغل موضوع بخشنامه شماره 55588/200 مورخ 27/10/1389 مورد بازنگری قرار گرفته است که پس از نهایی شدن اصلاحات لازم و تصویب شورای توسعة مدیریت به کلیة دستگاه­ها ابلاغ خواهد شد.


تاريخ : پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, | 19:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: مشکلات آموزش و پرورش با رفتن و آمدن یک نفر درست نمی‌شود و باید دیدگاه دولت نسبت به آموزش و پرورش تغییر کند.

خبرگزاری فارس: دیدگاه دولت نسبت به آموزش و پرورش باید تغییر کند

 

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به رأی اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش، تکلیف مشکلات آموزش و پرورش و نارضایتی فرهنگیان به کجا می‌انجامد؟»، اظهارداشت: همان روز استیضاح وزیر آموزش و پرورش به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفتم طیف‌های مختلف مشکلات آموزشی وجود دارد.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته فقط بحث معیشت پررنگ شده بود؛ در آموزش و پرورش هم فرآیند آموزش و زیرساخت آن مشکل دارد و نیز سرانه مدارس، مدارس شبانه روزی مشکل داشته و مدارس تخریبی و مدارس غیرمقاوم سازی فراوان داریم.

جعفری افزود: از همه این مشکلات عمیق‌تر بحث‌های تربیتی و پرورشی و فوق برنامه‌ها نیز وجود دارد و نظرمان این است که این مشکلات با رفتن و آمدن یک نفر درست نمی‌شود و باید دیدگاه دولت نسبت به آموزش و پرورش تغییر کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: آنچه برداشت ماست این است که دولت یک اولویت‌هایی برای خود دارد؛ اولین اولویت پررنگ دولت مذاکرات هسته‌ای، بحث سلامت و تورم است و آموزش و پرورش و آموزش عالی تقریباً مغفول مانده است.

وی خاطر نشان کرد: حرف بنده‌ این بود که دیدگاه دولت نسبت به آموزش و پرورش و بحث علم، تربیت و فرهنگ باید تغییر کند و برابر آنچه وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس صحبت کرد، انتظار است تا در این راستا کمیته مشترکی که قول دادند و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی اعلام کرد، تشکیل داده و پیگیری جدی شود.

منبع: خبرگزاری فارس



تاريخ : پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, | 19:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

سوالات استخدامی آموزش و پرورش و مربیان پیش دبستانی(رایگان)

این هم مجموعه ی رایگان سوالات استخدامی آموزش و پرورش ویژه سال ۹۴ با پاسخ که در اختیار شما قرار گرفته ، امیدواریم نهایت استفاده رو از این سوالات ببرید .

سوالات شامل بخش های زیر هست که به تفکیک خدمت شمت عرض شده :

۱- مجموعه سوالات عمومی شامل موارد زیر می باشد :
۳۴۵   سوال زبان و ادبیات فارسی همراه با پاسخنامه
۳۲۵   سوال احکام و معارف اسلامی همراه با پاسخنامه
۲۸۵   سوال زبان انگلیسی همراه با پاسخنامه
۳۱۵   سوال کامپیوتر و مبانی آن همراه با پاسخنامه
۲۶۵   سوال هوش و استعداد تحصیلی همراه با پاسخنامه
۳۲۵   سوال مسائل اجتماعی ، سیاسی و مبانی قانونی و مسایل مربوطه همراه با پاسخنامه
۴۵۰   سوال آمار و مدل سازی و ریاضی همراه با پاسخنامه

ویژه دبیرستان و کنکور سراسری

مجموعه سوالات تخصصی شامل موارد زیر می باشد :
۲۰۰  سوال روشها و فنون تدریس کامل دانشگاه همراه با پاسخنامه
۲۰۰ سوال روانشناسی تربیتی همراه با پاسخنامه
۲۰۰ سوال سنجش و ارزیابی همراه با پاسخنامه
۲۰۰ سوال تعلیم و تربیت همراه با پاسخنامه
۲۰۰ سوال تکنولوژی آموزش همراه با پاسخنامه
دفترچه عمومی ۳ دوره قبلی برگزار شده آموزش و پرورش در سال های گذشته شامل موارد زیر می باشد:
دفترچه عمومی ( مشترک بین تمام رشته ها ) سال ۸۴ همراه با پاسخنامه
دفترچه عمومی ( مشترک بین تمام رشته ها ) سال ۸۶ همراه با پاسخنامه
دفترچه عمومی ( مشترک بین تمام رشته ها ) سال ۸۹ همراه با پاسخنامهدس شیمی نیاز دارند.

سوالات آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی (بخش عمومی)
سوالات معارف اسلامی مخصوص آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی
سوالات زبان و ادبیات فارسی مخصوص آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی
سوالات زبان انگلیسی مخصوص آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی
سوالات آمار و ریاضیات مقدماتی مخصوص آزمون مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش
سوالات هوش و استعداد مخصوص آزمون مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش
سوالات کامپیوتر مخصوص آزمون مربیان پیش دبستانی آموزش و پرورش
سوالات آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی (بخش تخصصی)
سوالات عقیدتی ( ولایت فقیه و رهبری،وصیت نامه سیاسی امام خمینی و ….)
سوالات سیاسی (جنگ ۸ ساله و عملیات های آن،تاریخ ایران،مسئولین سیاسی و حوزه کاری آنها،مسائل روز کشور از جمله تحریم و انرژی هسته ای)
احکام و معارف اسلامی شامل ( واجبات و احکام آنها،زندگی امامان معصوم،پیامبر اکرم،کتاب شناسی اسلامی ،احادیث مهم و روایات دینی،انواع نماز و احکام آنها،زکات و خمس و …)
    سوالات روانشناسی مورد نیاز آزمون های استخدامی آموزش و پرورش
مسائل عقیدتی سیاسی جهت آمادگی آزمون های استخدامی شامل تمامی مسائل دینی،احکام،سیاسی،عقیدتی،معرفی امامان و زندگی آنها و معرفی کشورهای جهان و …

لینک مستقیم :

سوالات استخدامی آموزش و پرورش

لینک کمکی :

سوالات استخدامی آموزش و پرورش



تاريخ : پنج شنبه 11 تير 1394برچسب:, | 9:47 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد که احکام رتبه بندی معلمان از اولین روز مهرماه امسال صادر شود.

علی اصغر فانی در حاشیه شصت و چهارمین نشست شورای ستاد راهبردی اجرای نقشه علمی کشور به خبرنگار علمی ایرنا گفت: نظام رتبه بندی معلمان باید به تصویب شورای توسعه مدیریت برسد که پیش نویس آن آماده شده و در نوبت رسیدگی این شورای قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت اعتبارات این موضوع را برای سال های 94 و 95 مصوب کرده است اظهار کرد: دولت در سال 93 برای سال جاری هزار و 350 میلیارد تومان و برای سال 95 نیز سه هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار تصویب کرده است .

فانی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهمترین سند بالادستی در آموزش و پرورش کشور است اظهار کرد: نقشه راه این سند در واقع مسیر ما را در اجرای کردن کامل سند تحول مشخص می کند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که محتوی سند تحول بنیادین مبانی برنامه ششم توسعه اجتماعی و اقتصادی در بخش آموزش و پرورش را تشکیل می دهد .

وی بر لزوم ساماندهی نیروی انسانی در این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: سامان دهی نیروی انسانی در این مجموعه از سال گذشته شروع شده است.

جلسه شصت و چهارم شورای ستاد راهبری اجرای نقشه علمی کشور با حضور برخی از مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه ( 9 تیرماه) در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

تهیه پیش نویش سند فناوری نرم و فرهنگ سازی، بررسی سندهای 'دریایی و اقیانوس شناسی' و 'محیط زیست' و نیز تصویب کلیات ساختار ستاد رهبری نقشه جامع علمی کشور از جمله موضوعات مطرح شده در جلسه بود.



تاريخ : چهار شنبه 10 تير 1394برچسب:, | 14:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

جزئیات نامه و مجوز نهاد ریاست جمهوری برای استخدام ۵ هزار نفر در آموزش و پرورش، حکایت از برگزاری این آزمون و اطلاعات شفاف آن دارد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، موضوع برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش برای جذب 5 هزار نیرو این روزها موارد و مشکلاتی را با خود به همراه داشته است.

مشخص نبودن زمان برگزاری این آزمون و نبود هیچ گونه اطلاعاتی درباره موارد برگزاری و حتی شرکت کنندگان آزمون، مخاطبان و داوطلبان ورود به آموزش و پرورش را سر در گم کرده است.

اما اردیبهشت ماه امسال، مجوز کتبی استخدام از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به آموزش و پرورش داده شد؛ در نامه عسگری آزاد جانشین معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری به وزیر آموزش و پرورش، موارد برگزاری آزمون استخدامی در قالب مجوز کتبی ابلاغ شد، که متن نامه به شرح ذیل است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر فانی

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام

بازگشت به نامه‌های 218921 مورخ 4 بهمن 1393 و شماره 251552 مورخ 18 اسفند 1393 و به استناد بند ج و تبصره یک ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری بدینوسیله مجوز استخدام 5 هزار نفر برای استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی تخصیص می‌یابد.

استخدام افراد از محل این مجوز منوط به رعایت بند ت ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه و تأمین اعتبار لازم و تنظیم و انتشار آگهی استخدام با رعایت تمامی قوانین و مقررات ذی‌ربط و اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، سهمیه استخدامی ایثارگران و معلولان و رعایت دستورالعمل برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای به کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی موضوع بخشنامه 9757/92/200 مورخ 19 مهر 1393 و پس از تعیین این سازمان امکان پذیر می‌باشد.

در تمامی مکاتباتی که برای استخدام افراد از محل این مجوز انجام می‌شود به شماره و تاریخ نامه به عنوان مجوز قانونی استخدام اشاره شود.

شایان ذکر است، استخدام از محل این مجوز صرفاً برای مشاغل آموزشی در مناطقی که با مازاد نیرو مواجه نیستند امکان پذیر است و اختصاص به دانش آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه به غیر از دانشگاه فرهنگیان دارد و مابقی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که پذیرفته شدگان آزمون پس از طی دوره یکساله مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان مطابق ماده 28 اساسنامه دانشگاه مذکور به استخدام پیمانی آن وزارتخانه در خواهند آمد.

همچنین با عنایت به بند 16 نامه 172556/206 مورخ 26 اسفند 1393 شورای عالی اداری از این پس صدور مجوز استخدام برای آن وزارتخانه در چارچوب احکام قانونی و بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای شورای مذکور خواهد بود.

به گزارش فارس، در نامه مذکور بیشتر موارد آزمون استخدامی روشن است اما نکته با اهمیت زمان برگزاری آزمون است که هنوز اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست.



تاريخ : چهار شنبه 10 تير 1394برچسب:, | 13:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: معتقدم استخدام کشوری برای آموزش و پرورش سَم است و اگر استخدامی برگزار می‌شود باید به صورت استانی باشد و هر فرد برای همان استان مورد تقاضا استخدام شود.

غلامرضا عبدالوند عضو شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص موضوع برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، اظهار داشت: در این خصوص آموزش و پرورش خیلی وارد تناقض گویی شده و غیر اصولی عمل کرده است.

وی افزود: این 5 هزار نفری که قرار است از طریق آزمون در آموزش و پرورش استخدام شوند برای مناطق محروم و شهرستان‌ها مورد نیاز است و رشته‌های لیسانس را از طریق آزمون جذب می‌کنند و برای پذیرفته شدگان دوره آموزشی یکساله معلمی برگزار می‌شود.

عبدالوند ادامه داد: تا سال 1395 هیچ معلمی از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش نمی‌شود، زیرا فارغ‌التحصیلان نخست این دانشگاه در سال 95 وارد مدارس خواهند شد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در خصوص نیروی انسانی در یک سردرگمی و ابهام به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: یک زمانی 17 میلیون دانش‌آموز وجود داشت و با یک میلیون معلم آموزش و پرورش اداره می‌شد، اما امروز حدود 13 میلیون دانش‌آموز با همان یک میلیون معلم وجود دارد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش ادعا می‌کند که با 850 هزار نفر هم می‌توان آموزش و پرورش را اداره کرد و حدود 200 هزار نیروی مازاد در این وزارتخانه وجود دارد.

وی ادامه داد: این جمعیت 200 هزار نفری با بازنشسته شدن سالانه 25 هزار نفر ظرف 8 سال از آموزش و پرورش خارج می‌شوند، اما این افراد عموماً از جایی خارج می‌شوند که کمبود نیروی انسانی در آنجا وجود دارد.

عبدالوند با اشاره به برخی مشکلات نیروی انسانی آموزش و پرورش، گفت: «نیروهای مازاد عموماً در کلانشهرها و مراکز استان‌ها هستند»، «نیروهای مازاد در تهران اکثراً خانم هستند»، «نیروهای مازاد در جاهای دیگر کشور مورد نیاز هستند» و «نیروهای مازاد دارای مدرک لیسانس شیمی، ریاضی و فیزیک مازاد در تهران حاضر هستند به دوره ابتدایی برای تدریس بروند اما به شهرستان‌های مورد نیاز نروند».

وی افزود: یک تعدادی معلم با مدرک تحصیلی دیپلم در آموزش و پرورش وجود دارد که این تعداد با عنوان سرباز معلم وارد شدند و پس از مدتی هم به استخدام آموزش و پرورش درآمدند که کاربردی ندارند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه برای خروج نیروهای ناکارآمد در سال گذشته کار خوبی انجام شد، تصریح کرد: سال گذشته 5 هزار نفر از افراد بیمار و ناکارآمد به صورت پیش از موعد از آموزش و پرورش بازنشسته شدند و جای نفس کشیدن برای آموزش و پرورش به وجود آمد.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم استخدام 5 هزار نفر در آموزش و پرورش مشکلی را مرتفع کند، تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکل نیروی انسانی در آموزش و پرورش یک عزم ملی نیاز است تا آن 200 هزار نفر بازخرید و یا بازنشسته شوند و یا به برخی استان‌ها بروند.

عبدالوند گفت: به نظرم استخدام کشوری برای آموزش و پرورش سم است و اگر استخدامی برگزار می‌شود باید به صورت استانی باشد و هر فرد برای همان استان مورد تقاضا استخدام شود.



تاريخ : چهار شنبه 10 تير 1394برچسب:, | 13:58 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جزئیات طرح «معلم به مثابه مربی»، گفت: معلمان در کنار نقش آموزشی، نقش تربیتی هم خواهند داشت.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جزئیات طرح «معلم به مثابه مربی»، گفت: معلمان در کنار نقش آموزشی، نقش تربیتی هم خواهند داشت.

حجت‌الاسلام علیرضا صادق‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره طرح «معلم به مثابه مربی»، اظهار کرد: در طرح «معلم به مثابه مربی»، معلمان در کنار نقش آموزشی، نقش تربیتی نیز دارند.

وی افزود: کارورزی معلمان به مثابه مربی در طول سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان با این هدف است که ضمن فعالیت‌های آموزشی، فعالیت‌های تربیتی نیز در مدارس داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: معلمان باید بتوانند کارهای اردویی دانش‌آموزان را دنبال کنند و بتوانند فعالیت‌هایی از جمله مسابقات دانش‌آموزی را نیز اداره نمایند.

صادق‌زاده درباره اعزام دانشجو معلمان به اردوهای راهیان نور نیز بیان کرد: اردوهای راهیان نور را در تابستان به دلیل گرمای شدید منطقه برای دانشجو معلمان نخواهیم داشت، اما با شروع سال تحصیلی، با کاروان‌های آموزش و پرورش هماهنگ می‌کنیم تا معلم دانشجویان در کنار دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.



تاريخ : چهار شنبه 10 تير 1394برچسب:, | 13:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارتخانه تا 19 تیرماه فرزندان خانواده شاهدی را که بالای 25 درصد هستند، شناسایی می کند تا از بین آن ها نفراتی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به کار گرفته شود.

محمد حسین کفراشی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که چه تعداد از فرزندان خانواده شاهد در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در اولویت هستند، گفت: طبق ماده 48 قانون ایثارگری مقرر شده که در هر استخدامی که انجام می شود، 25 درصد از فرزندان خانواده شهدا، آزاده و جانباز بالای 25 درصد استفاده شود.

وی افزود:‌ از میان 5 هزار نفری که قرار است در آموزش و پرورش استخدام شوند باید 25 درصد از میان خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بالای 25 درصد باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این افراد، طبق قانون، باید 5 درصد نیز از سایر ایثارگران و فرزندان دوران دفاع مقدس زیر 25 درصد در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش به کار گرفته شود.
 
کفراشی همچنین بیان کرد: اکنون در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مقرر شده است که وزارتخانه از بین فرهنگیان افرادی که شامل این قانون می شوند و بالای 25 درصد هستند، را شناسایی کرده و آن ها را در آزمون شرکت دهند.
 
مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: وزارتخانه تا 19 تیرماه این افراد را شناسایی می کند و با توجه به گفته و تاکید وزیر آموزش و پرورش که باید فرزندان شاهد در این آزمون در اولویت باشند، از فرزندان شاهد و جانباز بالای 25 درصد استفاده شود.
 
وی در پایان اضافه کرد: اگر این افراد در آموزش و پرورش نبودند می توان در آزمون استخدامی وزارتخانه از سایر افراد که در آموزش و پرورش جز افراد باسابقه هستند، استفاده کرد.


تاريخ : چهار شنبه 10 تير 1394برچسب:, | 13:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

ادعاهای یک سایت حامی « محمود فرشیدی » در مورد پشت پرده استیضاح وزیر آموزش و پرورش + توضیحات سخن معلم مطلب ویژه

اسیتضاح وزیر آموزش و پرورش ظاهرا حاشیه های زیادی به دنبال داشته است .

سایت " رسانه معلم " که با پشتیبانی محمود فرشیدی ، دبیر کانون تربیت اسلامی فرهنگیان و وزیر دولت احمدی نژاد اداره می شود در یادداشتی با عنوان « تعهدات وزیر آموزش و پرورش به مجلس، برای خروج از استیضاح! » ، موارد و ادعاهایی به شرح زیر مطرح نموده است :

" مدیریت سایت - در جریان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح گردید.
باسمه تعالی

تعهدات وزیر آموزش و پرورش  به مجلس (مجلس همدلی کرد اینک نوبت آقای فانی است)

صبح  روز سوم تیرماه پس از طرح بخشی از کاستی های مهم آموزش و پرورش توسط طراحان استیضاح و به هنگام طرح میانجیگری آقای حداد عادل که توسط آقای مصباحی مقدم خوانده شد مقرر گردید، اقدامات خلاف انجام شده درطول 22 ماه گذشته اصلاح گردد، وزیر نیز پشت تریبون قرار گرفت و با زبان روزه قول داد اقدام نماید .

موارد مطرح شده توسط نمایندگان به شرح زیر است ؛ لذا وزیر محترم با پای بندی به تعهداتش، می بایست در اسرع وقت اقدام و ثابت کند اکنون که مجلس ندای همدلی را  سر داده است ، وزیر و دولت نیز به تعهدات شان عمل می کند.

1- تغییر مشاوران و معاونانی که سابقه وابستگی به احزاب فتنه گر و جبهه منحله  مشارکت را دارند و همچنین سیاسیونی که وزارت آموزش و پرورش  را ستاد انتخاباتی قرار داده اند.

2- تعطیلی نشریه منحرف تربیت سیاسی ،که با بودجه 400میلیارد ریالی بخشی از منابع مالی را صرف دو قطبی کردن جامعه و ترویج سران فتنه88 می نماید .

3  -گماردن فردی با صلاحیت ،متخلق به اخلاق اسلامی و آشنا به شئون تربیت دینی در راس معاونت پرورشی، و اجرای نظر رهبری معظم مبنی بر سم بودن ورود جریان های سیاسی به آموزش و پرورش کشور.

4 - تغییر افراد سیاسی از هیات امنای صندوق ذخیره و تعیین فردی اقتصادی به عنوان مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، معرفی هرچه سریع تر بازرسانی مجرب برای حساب رسی از صندوق ذخیره و شرکت های تابعه و بانک سرمایه.

5- تعیین تیمی با صلاحیت جهت پیگیری مطالبات آموزش و پرورش از دولت و مشخص شدن منابع مالی مربوط به وجوه واریزی 100هزارتومانی به حساب فرهنگیان و یک میلیون تومانی به حساب کارکنان و مدیران ستادی در ایام مطرح شدن استیضاح در مجلس.

6 - معرفی  مدیرانی از وزارت آموزش و پرورش و صندوق ذخیره که اتومبیل هیوندایی دریافت نمودند و لغو قرارداد آنان برای عبرت آموزی آیندگان.

7- معرفی شرکت هایی که از محل منابع معلمان در بانک سرمایه بدون وثایق معتبر و بعضا با یک چک ، وام های چند صدمیلیارد ریالی دریافت نموده اند و نوع وابستگی آنان به مدیران.

8-تعیین فردی با صلاحیت علمی و دینی ،آشنا به اصول تربیت اسلامی جهت ریاست دانشگاه فرهنگیان، و حذف برخی عناصر فتنه 88 از مسئولیت های این دانشگاه.

9- توقف طرح واگذاری مدارس دولتی به اشخاص و خلع ید از برخی مدیران که گفته می شود تا سه واحد آموزشی را در اختیار گرفته اند .

­­­10- اجرای سند تحول آموزش و پرورش و ابقای ردیف بودجه ای آن باتوجه به اینکه تا سال 93، 250میلیارد تومان اعتبار در ردیف آن گنجانده شده و برای سال94 حذف گردید.

11-صدور احکام تطبیقی ( ارشد وخبره) بازنشستگان سال های 86 به بعد باتوجه به اینکه تاکنون فقط برای 100هزارنفر صادر شده است

محمد زاده 94/4/8

منبع : رسانه معلم "



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, | 14:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

اگر مبنای حذف دریافتی یارانه های نقدی درآمد سالانه ی 12 میلیون تومانی باشد، اکثر معلمان از مجموعه ی یارانه بگیران حذف می شوند .

اگر مبنای حذف دریافتی یارانه های نقدی درآمد سالانه ی 12 میلیون تومانی باشد، اکثر معلمان از مجموعه ی یارانه بگیران حذف می شوند .

دولت مکلف شد با تعین کف درآمد یارانه بگیران مشخص کند سرپرستان خانواری که فرضاً درآمد سالانه آنها 12 میلیون تومان است دیگر یارانه دریافت نکنند.

به گزارش ساجدنیوز ،عضو کمیسیون تلفیق در گفتگو با تسنیم : «مصوب شد که دولت برای سال آینده کف درآمدی برای یارانه بگیران مشخص کند تا سرپرستان خانواری که فرضاً درآمد سالانه آنها 12 میلیون تومان است دیگر یارانه دریافت نکنند.

وی همچنین تاکید کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق افرادی که درآمد سالانه شان بالاتر از حداقل مصوب دولت باشد نمی توانند از سال آینده یارانه دریافت کنند و درصورت دریافت یارانه 3 برابر مبلغ پرداختی را باید برگردانند.»تسنیم

اگر این مبنا واقعی شود ،‌یعنی تعیین کف درآمدی همین درآمد سرانه ی 12 میلیون تومان تعیین شود . افرادی که درآمد آنها همین مبلغ به بالا باشد حق دریافت یارانه را نداشته و در صورت دریافت یارانه ، سه برابر مبلغ دریافتی جریمه خواهند شد .

بر اساس این قانون اگر معلمی دریافتی حقوقش 1000000میلیون تومان باشد ،‌او دیگر حق دریافت یارانه را ندارد و در صورتی که یارانه ای دریافت نماید ، مجازات شده و باید سه برابر مبلغ دریافتی را به عنوان جریمه پرداخت نماید .

اما آیا این مبلغ با تورمی که در کشور وجود دارد نشانه ی رفاه خانواده می باشد که آن خانواده از حق گرفتن یارانه ها محروم می شود ؟

آیا این یارانه ها که به جای افزایش بهای مصرف انرژی به مردم داده می شد و علی رغم افزایش جند باره ی برخی از قیمتهای حاملهای انرژی ،‌مبلغ یارانه ها ثابت ماند ، حق خانواده ی کارمند و فرهنگی نخواهد بود ؟



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, | 14:25 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: این استخدام تنها شامل حال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم نمی‌شود، بلکه تمامی افرادی که از سایر دانشگاهای کشور فارغ التحصیل شده‌اند، نیز می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟/ اولویت بندی در پذیرش بر اساس نیازهای منطقه‌ای استمحمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی افراد پیش از گذراندن خدمت نظام وظیفه برای ادامه تحصیل جذب دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم می‌شوند، آنها خود به خود جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: این استخدام تنها شامل حال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم نمی‌شود، بلکه تمامی افرادی که از سایر دانشگاهای کشور فارغ التحصیل شده‌اند، نیز می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟/ اولویت بندی در پذیرش بر اساس نیازهای منطقه‌ای است محمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی افراد پیش از گذراندن خدمت نظام وظیفه برای ادامه تحصیل جذب دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم می‌شوند، آنها خود به خود جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
وی در پاسخ به اینکه چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟ افزود: این استخدام تنها شامل حال افرادی نمی‌شود که تحصیلات خود را در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به اتمام رسانده‌اند، بلکه تمامی فارغ التحصیلان دانشگاهی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌توانند در آن ثبت‌نام کرده و در آزمون مورد نظر برای استخدام در آموزش و پرورش شرکت کنند.
مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه متقاضیان بر اساس نیاز منطقه و طبق اولویت‌بندی‌هایی تعیین شده انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: براین اساس تنها دانشجویان دانشگاه‌‎های مربوط به این وزارتخانه در اولویت قرار ندارند و سعی ما براین است که افراد را بر اساس نیاز منطقه‌ای استخدام کنیم.
فاضل درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای متقاضیان شغل معلمی نیز گفت: زمان این آزمون هنوز به طور قطع مشخص نیست و در حال حاضر پیگیری‌های در این باره از هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در حال انجام است.



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, | 14:24 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

پسر 14 ساله بعد از دیدن نمره‌های کارنامه‌اش به زندگی خود پایان داد.

روزنامه همشهری نوشت: چند روز پیش به قاضی منافی‌آذر، بازپرس جنایی تهران، خبر رسید پسر نوجوانی به طرز مرموزی در خانه‌شان جان باخته است.


روزنامه همشهری نوشت: چند روز پیش به قاضی منافی‌آذر، بازپرس جنایی تهران، خبر رسید پسر نوجوانی به طرز مرموزی در خانه‌شان جان باخته است.

به دستور او تیمی از کارآگاهان مأمور رازگشایی مرگ وی شدند. در بررسی‌ها معلوم شد که پسر نوجوان در بالکن خانه با کابل برق خود را حلق آویز کرده و خانواده‌اش وقتی متوجه ماجرا شدند، او را به بیمارستان بردند اما هشت ساعت بعد، وی جان باخت.

مادر او به مأموران گفت: روز حادثه همراه همسرم به مدرسه پسرم رفتیم و کارنامه او را گرفتیم. وقتی به خانه برگشتم پسرم پاکتی را که کارنامه داخلش بود از من گرفت و بعد از دیدن نمره‌هایش کمی به‌هم ریخت و ناراحت شد. بعد از آن به اتاقش رفت و در را بست. 20 دقیقه بعد به اتاقش رفتم که دلداری‌اش بدهم اما هرچه صدایش کردم جوابم را نداد. آنجا بود که دیدم در بالکن باز است. به سمت بالکن رفتم و ناباورانه پسرم را دیدم که خودش را حلق آویز کرده بود.

با دستور بازپرس جنایی جسد پسر نوجوان به پزشکی قانونی منتقل شد و بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد.



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, | 14:21 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرروش تا پایان تابستان امسال خبر داد.

محمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که اختلافاتی میان سازمان مدیریت و آموزش و پرورش در خصوص زمان برگزاری آزمون استخدامی وجود داشت گفت: این مسئله حل شده و قرار است آزمون در تابستان برگزار شود.

وی افزود: در حال حاضر تیمی متشکل از نمایندگان آموزش و پرروش و سازمان مدیریت در حال کار بر روی جزئیات آزمون هستند و بزودی اخبار مربوط از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اعلام خواهد شد.



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, | 14:19 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

آنچه در این خبر خواهید خواند
خبر ۸ تیر ۹۴ -چه افرادی می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟/الویت بندی در پذیرش براساس نیاز های منطقه است (خبرگزاری فارس)
خبر ۶ تیر ۹۴ -برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش قطعی است/ زمان آزمون هنوز مشخص نیست (خبرگزاری فارس)
خبر ۶ تیر ۹۴ -کمبود ۳ هزار معلم در مدارس ابتدایی اصفهان (خبرگزاری فارس)
خبر ۲تیر ۹۴ -کمبود ۷ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان (خبرگزاری فارس)
خبر ۲ تیر ۹۴ – اختصاص ۵۰ درصد استخدام های جدید آموزش و پرورش به هنرستان‌ها (خبرگزاری فارس)

خبر ۲ تیر ۹۴ – استخدام ۲۰۰معلم آموزش خانواده (باشگاه خبرنگاران)
اخبار خرداد ۹۴ – کلیه اخبار استخدامی مربوط به خرداد ماه سال ۹۴ آموزش و پرورش
اخبار اردیبهشت ۹۴ – کلیه اخبار استخدامی مربوط به اردیبهشت ماه سال ۹۴ آموزش و پرورش
اخبار فروردین ۹۴ – کلیه اخبار استخدامی مربوط به فرودین ماه سال ۹۴ آموزش و پرورش
چه افرادی می توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟/الویت بندی در پذیرش براساس نیاز های منطقه است

 

دانلود بسته ویژه سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دانلود سوالات عمومی و تخصصی آموزش و پرورش (آزمون سال ۸۹)

دانلود نمونه سوالات تخصصی مخصوص آزمون آموزش و پرورش

 دانلود نمونه سوالات عمومی استخدامی آموزش و پرورش

 

دانلود دفترچه های ۳ دوره قبلی برگزار شده آموزش و پرورش

medu

 

خبرگزاری میزان: مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: این استخدام تنها شامل حال فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم نمی‌شود، بلکه تمامی افرادی که از سایر دانشگاهای کشور فارغ التحصیل شده‌اند، نیز می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.
چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟/ اولویت بندی در پذیرش بر اساس نیازهای منطقه‌ای استمحمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره جذب نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی افراد پیش از گذراندن خدمت نظام وظیفه برای ادامه تحصیل جذب دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم می‌شوند، آنها خود به خود جذب آموزش و پرورش خواهند شد.
وی در پاسخ به اینکه چه افرادی می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند؟ افزود: این استخدام تنها شامل حال افرادی نمی‌شود که تحصیلات خود را در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به اتمام رسانده‌اند، بلکه تمامی فارغ التحصیلان دانشگاهی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌توانند در آن ثبت‌نام کرده و در آزمون مورد نظر برای استخدام در آموزش و پرورش شرکت کنند.
مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه متقاضیان بر اساس نیاز منطقه و طبق اولویت‌بندی‌هایی تعیین شده انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: براین اساس تنها دانشجویان دانشگاه‌‎های مربوط به این وزارتخانه در اولویت قرار ندارند و سعی ما براین است که افراد را بر اساس نیاز منطقه‌ای استخدام کنیم.
فاضل درباره زمان برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای متقاضیان شغل معلمی نیز گفت: زمان این آزمون هنوز به طور قطع مشخص نیست و در حال حاضر پیگیری‌های در این باره از هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری در حال انجام است.
برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش قطعی است/ زمان آزمون هنوز مشخص نیست

خبرگزاری فارس : محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شده است؟»، اظهار داشت: متأسفانه تاریخ برگزاری آزمون استخدامی هنوز مشخص نشده است.
وی افزود: در حال پیگیری هستیم تا با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هماهنگی‌های این آزمون را انجام دهیم.
سلیمی جهرمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا امکان برگزاری آزمون در فصل تابستان وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: بحث این موضوع است، اما هنوز جواب قطعی داده نشده است.
رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری این آزمون، گفت: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش قطعی است.
کمبود ۳ هزار معلم در مدارس ابتدایی اصفهان

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رحیم محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس هر سال بر اساس بخش‌نامه وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز شده و قرار بود که تا پایان خرداد ماه سال جاری پایان یابد، اضافه کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه نیز پس از پایان امتحانات آنها آغاز شده و ثبت‌نام این دانش‌آموزان در مدارس تا پایان تیر ماه جاری ادامه دارد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان پایه اول باید پس از مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت برای ثبت‌نام خود به مدارس مراجعه کنند، تصریح کرد: متوسطه اول خروجی‌های دوره ابتدایی هستند.
وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آتی ورودی متوسطه دوم نداریم و یک پایه به متوسطه اول اضافه می‌شود، ادامه داد: بهترین مدرسه، نزدیک‌ترین مدرسه است، به عنوان شعار آموزش و پرورش در راستای انتخاب مدرسه دانش‌آموزان است.
محمدی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آتی آزمون ورودی مدارس هیئت امنایی در دوره ابتدایی و متوسطه دوم حذف می‌شود، تاکید کرد: در دوره متوسطه اول نیز این آزمون با حداقل شرایط برگزار می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه ما با اجرای نظام ۶+۳+۳+ هنوز در دوره ابتدایی از نظر کمبود نیروی انسانی با مشکل مواجه هستیم، افزود: هنوز نتوانسته‌ایم کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی را جبران کنیم و ما با کمبود ۳ هزار معلم در دوره ابتدایی مواجه هستیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه همچنین در سال تحصیلی آتی باید در دوره متوسطه اول یک‌سوم نیروی انسانی اضافه شود، گفت: تلاش می‌کنیم که از نیرو‌های مازاد در پایه‌های دیگر کمبود نیروی انسانی در دوره متوسطه اول را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه ما در راستای رسیدن به استاندارد‌ها در حوزه نیروی انسانی و فضای آموزشی در مدارس استان تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: آموزش و پرورش در شرایط بد اقتصادی قرار دارد و در برخی از مناطق ناچار به دونوبته کردن مدارس در دوره ابتدایی هستیم.
محمدی با تاکید بر اینکه با توجه به مصوبه شورایعالی آموزش و پرورش مردودی در پایه اول متوسطه دوم نداریم، ادامه داد: توسعه متوازن رشته‌های نظری و توسعه رشته‌های فن و حرفه‌ای و کار و دانش به عنوان سیاست‌هایی است که در استان و کشور دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در سال گذشته در این دو شاخص جزو سه استان برتر کشور شناخته شد، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته استان اصفهان در کنکور سراسری رتبه دوم کشوری را کسب کرد.
کمبود ۷ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان

خبرگزاری فارس : معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش وپرورش خوزستان از کمبود هفت هزار نیروی انسانی در سطح ادارات آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیروس خدادادی عصر امروز در جلسه هیئت رئیسه سازمان منطقه آزاد اروند برای ساماندهی مدارس و توسعه آموزشی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار کرد: وضعیت آموزش و پرورش خوزستان در میان ۳۲ استان کشور نامطلوب است.
وی افزود: در سطح ادارات آموزش و پرورش استان مشکلاتی به لحاظ زیر ساخت‌ها و کمبود نیروی انسانی وجود دارد.
وی با تاکید بر کمبود هفت هزار نیروی انسانی مورد نیاز در سطح ادارات آموزش و پرورش استان، ابراز امیدواری کرد تا با توجه به سهمیه خوبی که وزارت آموزش و پرورش از بابت محرومیت‌هایش در جذب نیرو داده است بتوان در آزمون استخدامی که در تیرماه برگزار می‌شود این نیروها را جذب کنیم.
وی اظهار داشت: متاسفانه آموزش و پرورش در سطح استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی دارای تقویم آموزشی مناسب نیست.
وی در بخشی از سخنان خود در خصوص داشته‌های آموزش و پرورش استان خوزستان در زمینه امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و غیره تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان دارای ۶۵ هزار پرسنل، ۹۲۰ هزار دانش آموز، هشت هزار و ۵۰۰ آموزشگاه، ۳۸ هزار کلاس درس و ۴۱ منطقه آموزش و پرورش در سطح استان است.
وی یادآور شد: از اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری تنها هفت درصد آن سهم خوزستان است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: سال گذشته سهم ما از اعتبارات وزارت خانه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که ۹۸.۵ درصد آن بابت پرداخت حقوق هزینه شد.
خدادادی با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها دستگاهی است که بودجه ملی دارد، افزود: با ۱.۵ درصد از سهم یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی اعتبارات استان خوزستان چه گره‌ای از مشکلات آموزشی استان باز خواهد شد، آموزش و پرورش برای رفع مشکلاتش نیاز به همراهی و کمک اولیاء دانش آموزان، خیران و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها دارد.

به گفته وی شهرهای آبادان و خرمشهر دارای ۷۸ هزار دانش آموز، چهار هزار و ۷۰۰ پرسنل، ۴۷۰ آموزشگاه و سه هزار و ۳۰۰ کلاس درس هستند.
وی اظهار داشت: بنیاد برکت در استان خوزستان معادل ۳۰ سال خدمات آموزشی، تجهیزاتی و غیره در بخش آموزش و پرورش ارائه کرده است.
وی در پایان بر لزوم تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان منطقه آزاد اروند، ادارات آموزش و پرورش شهرهای آبادان و خرمشهر و صاحبان نظر در جهت بررسی مشکلات و ارائه راهکارهای منطقی رفع آنها و پیگیری تا حصول نتیجه قطعی تاکید و تصریح کرد: در این مسیر اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز برای پیشرفت و ارتقاء سطح آموزش از هیچ کمک و همراهی دریغ نخواهد کرد.
اختصاص ۵۰ درصد استخدام های جدید آموزش و پرورش به هنرستان‌ها

خبرگزاری فارس : به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید مصطفی آذرکیش عصر امروز در گردهمایی معاونان آموزشی کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در اردبیل اظهار کرد: امسال تلاش‌های خوبی برای ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی صورت گرفته که این مهم سبب استفاده مناسب از منابع موجود می‌شود به طوریکه بیش از ۵۰ درصد استخدام ۵ هزار نفری در سال‌جاری به هنرستان‌ها اختصاص می‌یابد.
وی تصریح کرد: افزایش و توسعه همه‌جانبه مشارکت‌ها که یکی از سیاست‌های پنجگانه وزیر بوده در حوزه آموزش‌های کار و دانش با کیفیت‌بخشی و توسعه آموزش‌های مهارتی خارج از مدرسه و نیز انجام و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های همکاری با سایر دستگاه‌ها، نمود عینی پیدا کرده که امیدواریم با توسعه این مشارکت‌ها گام‌های بسیار خوبی در جهت نیل به اهداف آموزش‌های کار و دانش برداشته شود.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار و دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای نظام آراستگی ۵S در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش استان اردبیل سبب جذابیت بیشتر محیط‌های هنرستان‌ها، افزایش بهره‌وری و همچنین استفاده بهینه از تجهیزات کارگاهی موجود شده که این مهم باید الگوی سایر استان‌های کشور قرار گیرد.
آذرکیش با قدردانی از عوامل هنرستانی و اداری برای کیفیت‌بخشی آموزش‌های مهارتی افزود: مدیران هنرستان‌ها باید رهبران آموزشی باشند تا بتوانند مجموعه تحت مدیریت خود را برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش یاری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال در بحث تخصیص اعتبارات تجهیزات هنرستان‌ها رشد ۴۰ درصدی پیش‌بینی شده است، خواستار آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی برای همگامی با نیازهای مهارتی جامعه شد.
استخدام ۲۰۰معلم آموزش خانواده

باشگاه خبرنگاران : مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان از استخدام۲۰۰ مدرس آموزش خانواده در سال جدید خبر داد.
استخدام ۲۰۰مدرس آموزش خانوادهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از بندرعباس؛ کرمپورافزود: برای اجرای این طرح به ۶۰۰میلیون ریال اعتبار نیاز است. با تاکید بر اهمیت برگزاری نشست های آموزش خانواده در مدارس گفت: این مدرسان پس از طی مراحل قانونی و گذراندن مراحل آزمون – مصاحبه و دوره آموزشی جذب می شوند وی گفت: باید به ازای هر ۵ مدرسه یک مدرس آموزش خانواده حضور داشته باشد.
مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان هدف از اجرای این طرح را کمک به تعادل و استحکام خانواده و ارتقاءسطح بینش و معلومات خانواده ها برای پیشگیری از بروز اختلافات خانوادگی، تحصیلی و تربیتی فرزندان و کمک به مسائل و مشکلات خانوادگی و تربیتی فرزندان از طریق ارائه خدمات مشاوره ای اعلام کرد.

منبع : http://www.e-estekhdam.com



تاريخ : سه شنبه 9 تير 1394برچسب:, | 8:22 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: هزینه تحصیل برای افراد لازم التعلیم رایگان و به عهده آموزش و پرورش است و برای افراد بزرگسال به عهده فراگیر خواهد بود.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، گودرز شاهمرادی با اشاره به گروه هایی که امکان ادامه تحصیل در مدارس آموزش از راه دور دارند، افزود: گروه نخست لازم التعلیم ها هستند که شامل افراد دارای معلولیت، متاهل و افرادی که به مدرسه دسترسی ندارند و گروه دوم افرادی هستند که شرایط سنی حضور در مدرسه عادی را از دست داده اند، هستند.

وی به نحوه ادامه تحصیل افراد معلول، متاهل و بزرگسال در مدارس آموزش از راه دور با هزینه بسیار کم اشاره کرد و اظهار داشت: سیستم آموزش از راه دور قدمت جهانی دارد و در دنیا 60 کشور از سیستم آموزش از راه دور استفاده می کنند که یک چهارم آن به صورت حضوری و مابقی به شکل غیرحضوری دنبال می شود.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش از راه دور با اولویت پذیرش بازماندگان از تحصیل راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: از سال 1383 تعداد 120 مدرسه فعال وجود داشت و اکنون یک هزار و 722 مدرسه فعال آموزش از راه دور در کشور فعال است.

شاهمرادی یادآورشد: شیوه آموزش در این مدارس نیمه حضوری و غیر حضوری است و برای هر درس شش ساعت امکان حضور در کلاس برای رفع اشکالات فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی امور بین الملل سازمان مدارس غیر دولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده، وی در خصوص شهریه مدارس آموزش از راه دور در کشور گفت: شهریه این مدارس بسیار کم است و در مقایسه با سایر هزینه های آموزشی ناچیز است.

وی با اشاره به اینکه شهریه ثابت سال تحصیلی جاری 46 هزار تومان و یک هزینه متغییر بابت واحدهای درسی محاسبه خواهد شد، ادامه داد: شهریه ثابت نیم سال اول و دوم 46 هزار تومان و شهریه نیم سال تابستان 23 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش به نظارت بر مدارس آموزش از راه دور اشاره و خاطرنشان کرد: نظارت بر مدارس آموزش از راه دور مانند سایر مدارس دولتی است.

 



تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394برچسب:, | 14:28 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دومین اجلاس رهبران مدارس ایمن، هفتم و هشتم مهر با حضور ۳۰ وزیر آموزش و پرورش در تهران برگزار می‌شود

مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا اجلاس بین‌المللی مدارس ایمن در تهران برگزار می‌شود؟»، اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مقرر شد دومین جلسه رهبران مدارس ایمن در تهران برگزار شود.

وی افزود: این اجلاس با حضور وزرای آموزش و پرورش کشورها با فراخوان نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد که جواب مثبت دادند برگزار خواهد شد و نقشه راهی برای ایمنی مدارس جهان در مهر امسال تهیه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: این اجلاس با همکاری نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد و سازمان نهادهای بین‌المللی که در موضوع ایمنی مدارس فعال هستند برگزار خواهد شد و برای 30 کشور دعوتنامه ارسال می‌شود.

وی با اشاره به حضور کشورهای مختلف در دومین اجلاس مدارس ایمن در تهران، خاطرنشان کرد: کشورهای مختلفی در این اجلاس حضور خواهند داشت که از تمام قاره‌ها هستند؛ هسته اولیه این گروه با همت نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد تشکیل می‌شود و نقشه راهی در حال تدوین است که در تهران این متن تکمیل و به امضای کشورها خواهد رسید.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس افزود: این برنامه که با عنوان افزایش سطح ایمنی مدارس و یا ساخت مدارس ایمن در جهان است برای سال‌های 2015 تا 2030 تدوین شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به بخش‌هایی که قرار است در نقشه راه مدارس ایمن مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فیزیک مدارس، تجهیزات مدارس، آموزش دانش‌آموزان، مدیران، اولیا و معلمان از مباحث مهمی است که به آنها تکیه خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس یک میلیون فضای آموزشی و بیمارستان در بین سال‌های 2015 تا 2030 مورد هدف است که ایمن شوند و بخش دیگر این موضوع مدیریت بحران است.

رئیسی با اشاره به سه موضوع مهم مورد بحث در تدوین نقشه راه مدارس ایمن به فارس، گفت: «ایمنی زیرساخت‌های مدارس»، «آموزش» و «مدیریت بحران» سه محوریت تدوین نقشه راه مدارس ایمن خواهد بود.

وی افزود: این اجلاس قرار است که در نیمه اول مهر ماه و در روزهای هفتم و هشتم مهر با حضور وزرای آموزش و پرورش کشورهای مختلف برگزار شود و دعوتنامه شرکت در این اجلاس به شکل مشترک توسط وزیر آموزش و پرورش کشورمان و معاون دبیر کل سازمان ملل متحد برای 30 کشور ارسال می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهایی که این اجلاس خواهد داشت، اظهار کرد: فعالیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایمنی مدارس و مقاوم سازی که از سال 1385 شروع شده است، کاری برجسته در منطقه به شمار می‌رود و دیگر کشورها از تجربیات ایران استفاده خواهند کرد.

وی در گفت‌وگو با فارس اضافه کرد: در سندی که توسط سازمان ملل متحد منتشر شده است از اقدامات جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر شده است و حتی ذکر شده که اقدام جمهوری اسلامی می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد؛ اختصاص آن 4 میلیارد دلار در مجلس هفتم سبب شد تا ایمنی مدارس از یک‌سوم به دوسوم افزایش پیدا کند و تجربیات بسیار خوبی در خصوص مقاوم سازی ایجاد شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند به کشورهای مشابه خدمات فنی و مهندسی ارائه کند، خاطرنشان کرد: در این راستا زمینه همکاری‌های بین‌المللی در آینده فراهم خواهد شد و نهادهای مالی بین‌المللی وارد این عرصه می‌شوند، زیرا مدارس ساختمان‌های مهم کشورها محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: مجوزهای اولیه برگزاری این اجلاس از دولت گرفته شده است و امیدواریم مجوز نهایی اخذ شود تا این جلسه منجر به امضای نقشه راه مدارس ایمن برای 15 سال آینده شود.



تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394برچسب:, | 14:27 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

 آذر‌ سال گذشته بود که خبری منتشر شد که براساس آن ٤ دانش‌آموز در مدرسه‌ای در پاکدشت، تنبیه عجیب و غریبی را در مدرسه از سر گذرانده بودند که باعث واکنش‌های زیادی در این‌باره شد. ماجرا در هفته دوم آذر ‌سال گذشته اتفاق افتاد. وقتی خانواده‌های این دانش‌آموزان خبر دادند که معلم کلاس سوم دبستان وقتی متوجه شد «حمید»، «مرتضی»، «یاسین» و «محمدرضا»، تکالیف‌شان را انجام نداده و کتاب‌هایشان را با خود به کلاس نیاورده‌اند، مبصر کلاس، امیرحسین را مامور کرد تا آن ٤ نفر را به سرویس بهداشتی مدرسه ببرد، بالای سر آنها بایستد و آنها را مجبور کند تا دست‌شان را داخل کاسه توالت ببرند.

روزنامه شهروند نوشت :

 آذر‌ سال گذشته بود که خبری منتشر شد که براساس آن ٤ دانش‌آموز در مدرسه‌ای در پاکدشت، تنبیه عجیب و غریبی را در مدرسه از سر گذرانده بودند که باعث واکنش‌های زیادی در این‌باره شد. ماجرا در هفته دوم آذر ‌سال گذشته اتفاق افتاد. وقتی خانواده‌های این دانش‌آموزان خبر دادند که معلم کلاس سوم دبستان وقتی متوجه شد «حمید»، «مرتضی»، «یاسین» و «محمدرضا»، تکالیف‌شان را انجام نداده و کتاب‌هایشان را با خود به کلاس نیاورده‌اند، مبصر کلاس، امیرحسین را مامور کرد تا آن ٤ نفر را به سرویس بهداشتی مدرسه ببرد، بالای سر آنها بایستد و آنها را مجبور کند تا دست‌شان را داخل کاسه توالت ببرند.

بعد از انتشار این خبر بود که مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند این موضوع را قبول ندارند و براساس تحقیقی که از مدرسه انجام داده‌اند، «تنبیه» به صورت دیگری اتفاق افتاده است.

حالا و بعد از گذشت ٨ ماه از این ماجرا، این دادستانی پاکدشت است که خبری جدید در این‌باره می‌دهد، «رحیم علیش‌پور»، دادستان پاکدشت می‌گوید که شخصا دراین‌باره تحقیق کرده و به این نتیجه رسیده است که آن روز، این معلم، ٤ دانش‌آموز را وادار به کاری کرده است که در آن گزارش آمده بود: «این موضوع، مورد قبول هیچ‌کس نبود و نیست. از نظر ما به‌عنوان مرجع قضایی و من که به‌عنوان دادستان پاکدشت، به قضیه وارد شدیم، این اتفاق افتاده است. من ١٣‌سال است که فعالیت قضایی می‌کنم و خوب است بدانید که در این ١٣ سال، این تنها پرونده‌ای بود که شخصا در آن حاضر شدم. من به مدرسه رفتم و شخصا از بچه‌ها و والدین‌شان، مدیر و معاون مدرسه و نهایتا از معلمی که مرتکب این کار شده بود، تحقیق کردم.»

او ادامه می‌دهد: «جمع‌بندی من این بود که به‌رغم این‌که بعضی دوستان این موضوع را تکذیب کرده بودند، این موضوع اتفاق افتاده بود. مدیر مدرسه و معلم این دانش‌آموزان می‌گفتند تا حد کمی از این اتفاق را قبول داشتند؛ آنها می‌گفتند که معلم دانش‌آموزان را تهدید کرده بوده که اگر آنها دوباره تکلیف‌شان را انجام ندهند، آنها را مجبور خواهد کرد که دست‌شان را در توالت کنند. از طرف دیگر آنها در لابه‌لای حرف‌هایشان می‌گفتند که معلم آن روز این دانش‌آموزان را تهدید کرده که اگر دوباره تکالیف‌شان را انجام ندهند، آنها را مجبور خواهد کرد که حیاط مدرسه را تمیز کنند.»

علیش‌پور می‌گوید: «مدیر مدرسه آن روز در مدرسه حضور نداشته و از چیزهایی که دراین‌باره شنیده بود، به ما موضوعاتی را گفت. بعد از آن معلم خطاکار را به دادسرا احضار کردیم. او خطای خودش را قبول داشت، ولی هرچند تحقیقات و جمع‌بندی ما نشان می‌داد که آن اتفاق افتاده است، او منکر مجبور کردن بچه‌ها برای دست بردن داخل توالت بود. او خطایش را در حد تمیز کردن حیاط مدرسه قبول داشت ولی بقیه را نه، اما جمع بندی ما این است که این اتفاق در آن مدرسه افتاده است. نهایتا او به‌عنوان متهم به دادسرا احضار شد، کارهای تحقیقاتی لازم انجام شد و او درحال حاضر با تودیع ضمانت آزاد است. کارهای دادسرا تمام شده، پرونده منجر به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست علیه او شده است و دادگاه تعیین وقت شده است. درحال حاضر یک ماه است که این پرونده را تشکیل داده‌ایم و به نظر می‌رسد تا یک ماه دیگر دادگاه این فرد تشکیل شود.»

به گفته دادستان پاکدشت درحال حاضر پرونده این معلم در شعبه یک دادگاه پاکدشت تشکیل شده است: «در راستای مجازات یا صدور حکم برای افراد، ما مجازات‌های مختلفی داریم؛ یکی از این مجازات‌ها که در قانون جدید مجازات اسلامی هم مطرح شده، این است که فرد می‌تواند ضمن این‌که به مجازات حبس یا جریمه محکوم شود، به مجازات‌های تکمیلی هم محکوم شود؛ یکی از این مجازات‌ها انفصال از خدمات دولتی یا محرومیت او از حقوق اجتماعی است. انتظار ما این است که در چنین پرونده‌ای، چنین رأیی از دادگاه صادر شود. ما تقاضای کیفر را براساس قانون حمایت از حقوق کودکان داده‌ایم، نهایتا رسیدگی و صدور حکم مقتضی دست خود دادگاه است. قاضی می‌تواند به انفصال او از خدمات اجتماعی، محرومیت از یک سری حقوق اجتماعی یا حضور نداشتن او در مدرسه یا حداقل تغییر پست او رأی دهد و امیدواریم که این اتفاق بیفتد. برای مدیر مدرسه اما اتفاقی نخواهد افتاد؛ چون آن روز در مدرسه حضور نداشته است.



تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394برچسب:, | 14:26 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

دانش آموزان ابتدایی از مهرماه امسال تقسیم می شوند و در دو زمان جدا از یکدیگر به مدرسه می روند.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در راستای اجرای بهتر برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش و تصمیم این وزارتخانه، از مهر ماه 94 که زمان شروع سال تحصیلی 94- 95 است دوره ابتدایی که 6 ساله است به 2 دوره 3 ساله تقسیم می شود و دانش آموزان پایه های اول تا سوم در یک نوبت و پایه های چهارم تا ششم در یک نوبت دیگر باید به مدرسه بیایند.

البته این تصمیم براساس فضای آموزشی مدارس و استانهای مخنلف ممکن است متفاوت باشد و مقرر شده با ساماندهی فضا و نیروی انسانی، مدارس جداگانه‌ای برای این دانش‌آموزان تعریف شود.

برنامه آموزشی در دوره ابتدایی مبنی بر آشنایی دانش آموزان با مدرسه، معلم و به طور کلی مباحث تربیتی و پرورشی همچنین تمرکز و تاکید بر آموزش علمی آنهاست.

امسال 7 میلیون و 194 هزار و 193 دانش‌آموز دختر و پسر در مدارس دولتی و غیردولتی در مقطع ابتدایی در حال تحصیل داریم.

این تعداد دانش آموز در 61 هزار و 151 مدرسه دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.
 
این تفکیک سنی مدارس ابتدایی به 2 دوره 3 ساله طبق بررسی ها و کارشناسی های صورت گرفته و سند تحول بنیادین است.


تاريخ : دو شنبه 8 تير 1394برچسب:, | 14:25 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان که به عنوان طراحی و استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان مطرح است نیاز به مقدمه‌ای مانند شاخص‌هایی برای سنجش معلمان داریم که هر 5 سال یکبار می‌تواند برای تأیید و یا رد صلاحیت معلمان تکرار شود و بعد نظام رتبه‌بندی صورت بگیرد.

RotbeBandi_Moalemanدبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش از آغاز اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش صدای زرند، دکتر مهدی نوید ادهم در گفتگو با پایگاه اطلاع‌‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان که به عنوان طراحی و استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان مطرح است نیاز به مقدمه‌ای مانند شاخص‌هایی برای سنجش معلمان داریم که هر ۵ سال یکبار می‌تواند برای تأیید و یا رد صلاحیت معلمان تکرار شود و بعد نظام رتبه‌بندی صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، اعتبارات فراوانی را می‌طلبد که وزارت آموزش و پرورش تاکنون دوبار خیز برداشته که با مساعدت دولت، بتواند طرحی را تنظیم کند که نظام رتبه‌ بندی معلمان اجرا شود اما به دلیل محدودیت‌های مالی در آنچه که پیش‌بینی می‌کردیم نتوانستیم موفق شویم.

 

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تأکید کرد: خوشبختانه اخیراً دولت هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای  اجرای این رتبه‌بندی در نیمه دوم سال ۹۴ و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۵ پیش‌بینی کرده است.

 

وی همچنین به برخی اختلاف ‌نظرات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بین کارشناسان مجلس و دولت اختلاف نظری مبنی بر این وجود دارد که آیا این میزان اعتبار رتبه‌بندی معلمان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و یا بر اساس طرح رتبه‌بندی سند بنیادین تحول آموزش و پرورش توزیع گردد.

 

دکتر مهدی نوید ادهم در پایان گفت: در حال حاضر مشغول بررسی هستیم اما احتمال این وجود دارد که این طرح را از قانون خدمات مدیریت کشوری آغاز و به رتبه‌بندی مورد نظر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ختم کنیم.



تاريخ : شنبه 6 تير 1394برچسب:, | 23:44 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
وزیر آموزش و پرورش:
تغییر ساختار در آموزش و پرورش نیازمند حداقل ۳ سال فعالیت است.
 

خبرگزاری فارس: تغییر ساختار در آموزش و پرورش نیازمند حداقل ۳ سال فعالیت است

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هر نوع تصمیمی در آموزش و پرورش باید منطبق بر نظر کارشناسی و یا اقدام پژوهشی باشد، گفت: تغییر ساختار در آموزش و پرورش نیازمند حداقل ۳ سال فعالیت است.

به گزارش اخبار20   به نقل گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در دیدار با سرپرست و اعضای هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: رأی اعتماد مجدد نمایندگان  مجلس شورای اسلامی تکلیف مضاعفی برای بنده و مجموعه آموزش و پرورش ایجاد کرده است و در این فرصت ایجاد شده باید بهتر از قبل بتوانیم خدمت رسانی بهتری به دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور  ارائه کنیم.

وی با اشاره به ساختار بزرگ آموزش و پرورش، تصریح کرد: در بدو ورود به آموزش و پرورش در دولت یازدهم فقط در بعضی موارد اصلاحاتی را در ساختار آموزش و پرورش ایجاد کردم که از آن جمله می‌توان به الحاق دفتر آموزش پیش دبستانی به معاونت ابتدایی اشاره کرد که سبب شد در یک سال اخیر،  رشد نرخ تحت پوشش تحصیلی نوآموزان در مناطق محروم و دو زبانه کشور از 38 به 52 درصد برسد.

عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه تغییر ساختار در آموزش و پرورش نیازمند حداقل سه سال فعالیت است، افزود: باید به جای تغییر کل ساختار آموزش و پرورش در آن اصلاحات انجام داد که استقلال پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان از آن جمله مواردی است که با پی گیری‌های صورت گرفته در آینده‌ای نزدیک شاهد شکوفایی آنها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و تشکیلات انجمن اولیا و مربیان به دلیل آنکه کل آموزش و پرورش را مخاطب خود می‌دانند باید مستقل شوند تا بتوانند اثرگذاری خود را در عمل به وظایف و تصمیمات خود نشان دهند.

فانی با تأکید بر ارزیابی شاخص‌های اعضای هیئت علمی پژوهشگاه، خاطرنشان کرد: هر عضو هیئت علمی باید هم ارزیابی نسبت به خود و هم ارزیابی نسبت به کل پژوهشگاه را انجام دهد تا با فعال شدن هیئت ممیزه پژوهشگاه بتوانیم زمینه رشد و ارتقای مرتبه علمی اعضا را شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: باید برای اعضای هیئت علمی کارگاه هایی را پیش بینی کنیم تا اعضا نسبت به فناوری‌های نوین علمی و آخرین دستاوردهای پژوهشی مجهز شوند.

گفتنی است: در پایان این مراسم حکم سرپرستی علیرضا عصاره سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش توسط علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش تقدیم وی شد.



تاريخ : شنبه 6 تير 1394برچسب:, | 23:41 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش
برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش «قطعی» است/ زمان آزمون هنوز مشخص نیست

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به قطعی بودن برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، گفت: در حال پیگیری آزمون با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هستیم تا هماهنگی‌های این آزمون را انجام دهیم.

خبرگزاری فارس: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش «قطعی» است/ زمان آزمون هنوز مشخص نیست

 

 به گزارش اخبار20   به نقل از خبرگزاری فارس ،محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شده است؟»، اظهار داشت: متأسفانه تاریخ برگزاری آزمون استخدامی هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: در حال پیگیری هستیم تا با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هماهنگی‌های این آزمون را انجام دهیم.

سلیمی جهرمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا امکان برگزاری آزمون در فصل تابستان وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: بحث این موضوع است، اما هنوز جواب قطعی داده نشده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری این آزمون، گفت: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش قطعی است.



تاريخ : شنبه 6 تير 1394برچسب:, | 19:56 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

مسیر پیش روی آموزش‌ و پرورش پس از ابقای فانی

فانی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش اخبار20  به نقل از خبرگزاری تسنیم:علی اصغر فانی با رای اعتماد مجلس مجدد به عنوان وزیر آموزش و پرورش باقی ماند حال باید دید پس از ابقای فانی و با تشکیل کمیته‌ای با عضویت نمایندگان مجلس و دولت با هدف حل مشکلات فرهنگیان، مشکلات موجود سامانی می‌یابد؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سرانجام پس از یک سال تلاش نمایندگان برای تقدیم طرح استیضاح به هیئت رئیسه عملیاتی شد اما مجلس شورای اسلامی مجدد به فانی رای اعتماد داد.

فانی پس از کسب رای اعتماد مجدد از مجلس، مسیر جدیدی را پیش رو دارد. جامعه فرهنگیان این روزها خواستار تغییرات اساسی در وضعیت معیشتی خود هستند که این موضوع تنها یکی از ده‌ها مشکلات جدی نظام آموزش و پرورش کشور در کنار مسائلی همچون وضعیت مدارس دولتی، عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی، اجرای سند تحول بنیادین و ساماندهی نیروی انسانی است.

در جریان صحن علنی امروز، حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس به موضوع جالبی اشاره کرد: نمایندگان مجلس به این باور رسیده‌اند که ابقای وزیر آموزش و پرورش می‌تواند راه نزدیک‌تری برای حل مشکلات فرهنگیان باشد. باید دید که پس از این ابقا و صد البته با همکاری و همراهی مجلس و دولت، فانی و تیم همراهش تا چه اندازه می‌توانند به حل مشکلات متعدد آموزش و پرورش و فرهنگیان کشور کمک کنند.

تعیین تکلفی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی، رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان و رفع تبعیض میان آنها و کارکنان سایر نهادها،‌سامان دادن به وضعیت نیروی انسانی آموزش‌وپرورش، توجه بیشتر به اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، توجه بیشتر به دانشگاه فرهنگیان و موضوع تربیت معلم، رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان در مناطق محروم و روستایی به ویژه مدارس شبانه روزی و ده‌ها موضوع دیگر از جمله مسائلی است که این روزها جامعه فرهنگیان و خانواده دانش‌آموزان خواستار رسیدگی به آن هستند و نمایندگان مجلس نیز در جریان استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به این مسائل اشاره کرده‌اند.

در جلسه استیضاح فانی، جبار کوچکی‌نژاد، نادر قاضی‌پور، عبدالوحید فیاضی، حامد قادرمرزی، عبدالحسین شیری، سیدمهدی موسوی‌نژاد، محسن علیمردانی و محمود شکری به عنوان نمایندگانی بودند که مجموعاً به مدت 2 ساعت در موافقت با طرح استیضاح فانی در صحن علنی پارلمان سخنرانی کردند.

مهمترین محورهای نمایندگان موافق استیضاح فانی بدین شرح بود:

*** حضور مشاوران سیاسی در آموزش‌وپرورش و تبدیل این وزارتخانه به ستاد انتخاباتی

سید مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی: امیدواریم طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش راه حلی برای مشکلات فرهنگیان باشد، به برخی مشکلات موجود در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: عدم اقدام لازم برای اجرایی شدن سند بنیادین آموزش و پرورش علی‌رغم اعلام در برنامه پیشنهادی وزیر برای رای اعتماد جزء یکی از دلایل این استیضاح است.عدم رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان دلیل دوم  استیضاح است همچنین انتصاب مدیران بازنشسته و ناکارآمد در سطوح ستادی وزارتخانه با رویکرد سیاسی و جناحی مشکلات متعددی را در این حوزه به وجود آورده است.

بیمه طلایی فرهنگیان فقط برای دلخوش کردن معلمان است و اقدامی نیست که مشکلات فرهنگیان را حل کند.پاداش بازنشستگی فرهنگیان سلیقه‌ای است. حضور مشاوران سیاسی در این وزارتخانه به جای افراد کارآمد این وزارتخانه را به ستاد انتخاباتی تبدیل کرده است.

***سفره فرهنگیان 14 درصد رشد داشته است

جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی: 80 درصد فرهنگیان کشور خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش هستند؛ امروز فرهنگیان دغدغه امکانات آموزشی، رفاهی، منزلت اجتماعی و مسائل معیشتی و اقتصادی دارند بنابراین به‌خلاف تلاش عده‌ای که سعی دارند موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را صرفاً به بحث ارتقای حقوق فرهنگیان ربط دهند، بدانند این بحث تنها یکی از محورهای استیضاح است.سفره فرهنگیان بیش از 14 درصد رشد نداشته است،آیا شما در آموزش و پرورش توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده نکردن از افراد خسته و بی‌انگیزه در آموزش و پرورش را گوش کردید؟ فانی نمی‌‌تواند حق و حقوق فرهنگیان را از دولت بگیرد، ارتقای رتبه‌بندی یعنی ارتقای شغلی نه توزیع پول؛ رتبه‌بندی یک فرایند است و اینکه شما اجرا می‌‌کنید قانون خدمات کشوری است نه رتبه‌بندی.

*** کلاس‌های درسی که در کانتینر تشکیل می‌شود

محمدسعید انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی: نه وزیر، نه معاونین و نه مدیران کل و نه روسای ادارات به مدارس شهری و روستایی سرکشی نمی‌کنند، وضعیت مناطق محروم کشور، خصوصا روستاها دارای مشکل است. هنوز در آبادان مدارسی داریم که در کانتینر درس می‌دهند در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان، مدارس ما در دوره ابتدای در کانتینر است. 7 سال است که مدرسه‌ای در روستای سیدآبیه در کانتینر است و هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.مدارس روستاها در سرما و گرما دچار مشکل هستند.

امروز وضعیت به گونه‌ای است که مدارس بی‌رویه از دانش‌آموزان و اولیای آنها پول می‌گیرند. باتوجه به وضعیت نابسامانی مردم در مناطق محروم، قانون اساسی تاکید دارد که آموزش رایگان باشد اما هنوز مدارس به عناوین مختلف پول می‌گیرند. معلمان پیش‌دبستانی که سال‌ها خدمت صادقانه به فرزندان شریف این ملت را انجام داده‌اند، هنوز از وضعیت معیشتی خود نگران هستند و مشکلاتی دارند. شما می‌توانید حل کنید اما حل نکرده‌اید.

*** طبق قانون اساسی تحصیل رایگان است اما هر روز برای مردم هزینه تراشی می‌شود

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی: سیاست غلط جمع‌آوری مدارس روستایی برای چیست؟ این موضوع باعث می‌شود خانواده‌های روستایی برای تحصیل فرزندانشان روستاها را ترک کنند و در حاشیه شهرها سکنی گزینند و همین امر به افزایش حاشیه نشینی منجر می‌شود. برخی هم به خاطر نبود کار در شهر، در روستا می‌مانند و فرزندانشان ترک تحصیل می‌کنند.

طبق قانون اساسی تحصیل رایگان است.ما قسم خورده‌ایم به قانون اساسی وفادار باشیم، اما متأسفانه هر روز هزینه تراشی بیشتر می‌شود و مردم و کارگران با مشکلات جدی مواجه می‌شوند همچنین قانون مصوب مجلس برای فرهنگیان اجرایی نشده و دولت نتوانسته اولویت کمک به آموزش و پرورش را در هیئت دولت جا بیندازد. آقای فانی تعدادی را مسئول کرده که آنها خود آقای فانی را قبول ندارند و پشت سرش حرف می‌زنند.

 دانش‌آموزان در روستاها روی حلبی و نیمکت‌های شکسته می‌نشینند. در شهر بهترین مدارس به افراد خاص واگذار شده است. جمع‌آوری مدارس شبانه‌روزی روستایی آیا مورد تایید شما است؟ چه کسی دستور جمع‌آوری مدارس را داده است؟

*** مدیران مدارس پول قند و چای خود را از مردم می‌گیرند

وزیر آموزش و پرورش در جلب توجه و عنایات دولت در خصوص منابع مالی لازم جهت تامین منابع مالی موردنیاز برای هزینه‌های مختلف مدارس کشور ناتوان عمل کرده است. این موضوع باعث شده است که مدارس کشور برخلاف اصل 30 قانون اساسی به مدارس خودگردان تبدیل شود، امروز مدارس ما برای تامین هزینه‌های جاری خود با مشکل مواجه است. مدارس شبانه‌روزی در 2 سال گذشته در حوزه انتخابیه بنده چندین بار تعطیل شده است و مدیران مدارس حتی پول قند، چای و کاغذ موردنیاز را از مردم مطالبه می‌کنند و به گدایی افتاده‌اند.

 امروز معلمان‌مان با مدرک کارشناسی ارشد در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند. این در حالی است که با طرح تحول سلامت، پزشکان بیش از 10 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. آیا این ضعف وزیر آموزش و پورش در حوزه معیشت فرهنگیان محسوب نمی‌شود؟

*** حقوق معلمان حق التدرسی 9 ماه بعد پرداخت می شود

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی:حقوق معلمان حق‌التدریسی 9 ماه بعد پرداخت می‌شود معلمان ابتدایی که 20 سال سابقه کار داشته باشند، دو ساعت از کارشان کم می‌شود و وزارت آموزش و پرورش به عنوان حق‌التدریس این پول را به آنها می‌دهد، اما در این دوره مدیریت آموزش و پرورش این موضوع را قطع کرده است. در حالی که مدیران ستادی صندوق ذخیره فرهنگیان پاداش 10 میلیونی خود را می‌گیرند، اما حق معلمان را نمی‌دهیم.

حجت الاسلام مصباحی مقدم و غلامرضا تاجگردون به عنوان مخالفان استیضاح فانی صحبت کردند که مهمترین محورهای سخنان آنها بدین ترتیب بود:

*** مشکلات آموزش و پرورش تنها توسط وزیر حل نمی‌‌‌شود

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: مشکلات این وزارت خانه تنها با وزیر حل نمی‌شود و نیازمند عزم ملی است.چرا برخی می‌گویند استیضاح سیاسی و سریالی است چرا برخی می‌خواهند مجلس شورای اسلامی خاموش باشد.

آموزش و پرورش از ثبات مدیریتی کمی برخوردار بوده و بیشترین استیضاح‌ها در این وزارتخانه انجام شده که این بی‌ثباتی باعث عدم ساماندهی در امور این وزارتخانه شده است؛ آموزش و پرورش یک وزارتخانه بزرگ بوده و کمتر کسی می‌تواند از عهده مدیریت آن بربیاید، مهم‌ترین وظیفه آموزش و پرورش تعلیم و تربیت بوده و مقام معظم رهبری تاکید دارد که هزینه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری است. سند تحول آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و آقای فانی در تدوین این سند نقش مهمی داشته و از شایسته ترین افراد در اجرایی کردن این سند مهم می‌تواند باشد.

*** استیضاح فانی منجر به بهبود وضعیت معیشت فرهنگیان نمی‌‌شود

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی:در طول تاریخ مجلس و در سنوات مختلف بیشترین استیضاح‌هایی که اتفاق افتاده، استیضاح وزیر آموزش و پرورش بوده است. آیا این استیضاح‌هایی که اتفاق افتاده وضع آموزش و پرورش بهتر شده است؟ بنابراین نشان می‌دهد که استیضاح موجب بهبود وضع موجود نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، مجلس مجدد به فانی رای اعتماد داد. حجت الاسلام ابوترابی، نایب رئیس اول مجلس با اشاره به اینکه جلسه استیضاح امروز در پاسخ به دغدغه‌های معلمان و دانش‌آموزان بود که همان دغدغه نمایندگان است،‌گفت: امروز آموزش و پرورش با مشکلات اساسی روبرو است و باید مشکلات به طور جدی برای دولت و مجلس مطرح شود تا راه برای گشودن گره‌ها هموار شود.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: نمایندگان به این باور رسیدند که با تبیین مشکلات و تداوم مدیریت آقای فانی با وعده‌های جدی دولت که داده شده و با توجه به کمیته‌ای که با اراده مجلس برای رصد مشکلات و شناسایی راه‌های پاسخ به مشکلات تاسیس شد، ابقای وزیر می‌تواند راه نزدیک‌تری برای حل مشکلات باشد.

حال باید دید کمیته‌ای که برای حل مشکلات فرهنگیان با حضور دولتی‌ها و مجلسی‌ها تشکیل شده است در حل مشکلات فرهنگیان و نظام آموزش و پرورش کشور تا چه اندازه موفق خواهد بود؟

 



تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 13:12 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

در پی رای اعتماد مجدد نمایندگان ملت به دکترفانی:وزیرآموزش وپرورش ازنمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

وزیر آموزش وپرورش به مناسبت کسب رای اعتماد مجدد از مجلس شورای اسلامی پیامی خطاب به فرهنگیان و معلمان صادرکرد.
 

به گزارش اخبار 20   به نقل از مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، متن کامل پیام علی اصغرفانی به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگیان فرهیخته ، همکاران ارجمند

خدای سبحان را شاکرم در سال همدلی و همزبانی ، در روز های پایانی سال تحصیلی  ، بار دیگر تلاش و مساعی همکاران خدوم در وزارت آموزش و پرورش ، از جانب نمایندگان ومنتخبان ملت، مهر تایید خورد تا در پرتو رهنمود های مقام معظم رهبری و توصیه های رئیس جمهور محترم وبا ابتنا بر سیاست های اعلام شده  وپرهیز از هر گونه تهور به نام تحول ، بیش از پیش مصمم به گام برداشتن برای ترسیم افقی امید بخش برای آموزش و پرورش ورشد و بالندگی نسل سرفراز کشور مان باشیم .

اینجانب ،ایمان راسخ دارم معلمان عزیزکشورم قهرمانان راستین توسعه همه جانبه و دستگاه تعلیم وتربیت، بستراصلی وسرنوشت ساز برای تحقق آینده ای امید بخش و متعالی خواهد بود.

شما معلمان و فرهنگیان هستید که افتخارات آینده‌ کشور را در پای تخته های سیاه به سفیدی می‌نگارید و با تقدیم مرواریدهای دین و دانش که از چشمه سار زلال معرفت حق به ودیعه گرفته‌اید، علی رغم همه تنگناهاو مشکلات با دلی دریایی و دمی مسیحایی، کودکان ،نوجوانان و جوانان این مرز وبوم را تا قله‌های دین و دانایی همراهی می‌کنید.

در این ایام بس با فضیلت ماه میهمانی خدا رمضان المبارک ، ضمن سپاس از اعتماد مجدد نمایندگان ملت به برنامه های وزارت آموزش وپرروش ،تلاش های مجدانه شمافرهنگیان گرامی کشور را قدر نهاده و با خدای خود عهد می بندیم که برای حفظ کرامت،منزلت،هویت ومعیشت معلمان وارتقای جایگاه معلمی در جامعه تلاش نموده و رفع مشکلات فرهنگیان معزز وارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای شما را سرلوحه‌ همت خویش قرار دهیم .

امیدوارم با اتکا به الطاف بیکران الهی وتوجهات خاصه حضرت‌ ولی‌عصر(عج)،فرصت اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی ، زمینه ساز همنوایی و همراهی بیشتر شما فرهیختگان و اهتمام ویژه‌ مسئولان کشور برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در وزارت وزین آموزش وپرورش باشد

 

 



تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 13:9 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

با پیگیری ها و مکاتبات وزیر آموزش و پرورش پس از 6 ماه به نتیجه رسید :اعطای اولین پرداخت رفاهی ماه مبارک رمضان به کلیه کارکنان آموزش و پرورش


معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مکاتبات و پیگیری های شخص وزیر آموزش و پرورش در 6 ماهه گذشته گفت : اولین نوبت پرداخت رفاهی به کلیه کارکنان آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان انجام می شود .

به گزارش اخبار20  به نقل از  مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، سید محمد بطحایی با بیان این که یکی از وجوه تفاوت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش با سایر کارکنان دستگاه های اجرایی ، پرداخت های رفاهی به مناسبت های مختلف است ، اظهار کرد : این مهم در آموزش و پرورش به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه همواره مغفول مانده بود .
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مکاتبات و پیگیری های شخص وزیر آموزش و پرورش در 6 ماهه گذشته گفت : اولین نوبت پرداخت رفاهی به کلیه کارکنان آموزش و پرورش در ماه مبارک رمضان انجام می شود .

به گزارش اخبار 20 ، سید محمد بطحایی با بیان این که یکی از وجوه تفاوت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش با سایر کارکنان دستگاه های اجرایی ، پرداخت های رفاهی به مناسبت های مختلف است ، اظهار کرد : این مهم در آموزش و پرورش به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه همواره مغفول مانده بود .

وی با اشاره به برخی شایعات درخصوص تقارن اعطای پرداخت های رفاهی با شرایط استیضاح وزیر آموزش و پرورش ، تصریح کرد : در اواخر آذر ماه سال 93 ، دکتر فانی طی جلسات مختلفی با مسئولین سازمان مدیریت و برنامه ریزی به دنبال یافتن راهکاری برای اعطای پرداخت های رفاهی به معلمان و کارکنان آموزش و پرورش بودند .

بطحایی ادامه داد : پس از آن وزارت آموزش و پرورش در پنجم بهمن ماه 93 در اولین نامه رسمی ،‌ درخواست پرداخت رفاهی به معلمان را به مناسبت دهه مبارک فجر به سازمان مدیریت ارسال کرد که به دلیل مضائق خزانه در پایان سال ، این امکان فراهم نشد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد : پس از آن در 26 فروردین ماه سال 94 و یازدهم خرداد ماه این پیگیری ها ادامه پیدا کرد تا در نهایت در 26 خرداد ماه 94 ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبار لازم برای اولین پرداخت رفاهی را به کلیه کارکنان شاغل ، و بازنشسته آموزش و پرورش اعطا کرد .       

وی با اظهار امیدواری از قول مساعد سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اعطای این نوع پرداخت ها در نوبت های مختلف به کارکنان آموزش و پرورش ، خاطر نشان کرد : با توجه به تلاشی که از 6 ماه قبل و با پیگیری شخص وزیر آموزش و پرورش شروع شده بود و در ماه مبارک رمضان به نتیجه رسید  پرداخت آن را در قالب یک کارت هدیه بانکی شروع  می کنیم و امیدواریم بتوانیم شاهد استمرار آن در نوبت های بعدی و بهبود شرایط معیشتی معلمین باشیم .

بطحایی تاکید کرد : هر چند وزارت آموزش و پرورش معتقد به اطلاع رسانی در زمینه اعطای پرداخت های رفاهی به معلمان نمی باشد ولی از باب جلوگیری از برخی جوسازی ها و گفتگوهای تخریبی علیه آموزش و پرورش به ویژه تقارن زمان توزیع اولین نوبت این نوع پرداخت ها با موضوع استیضاح وزیر در مجلس ، بیان گردش کار و پیگیری و اخذ اعتبارات مورد نیاز و اطلاع  رسانی در این زمینه جهت تنویر افکار عمومی فرهنگیان کاملا ضروری است .

منبع:   مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش

 



تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 13:6 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش کشور گفت که بیش از نیمی از استخدام های جدید در وزارت آموزش و پرورش به هنرستان ها اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش امسال قصد دارد برای استخدام پنج هزار نیرو در این وزارتخانه آزمون برگزار کند که شرایط و جزییات این آزمون در دست بررسی است.

سید مصطفی آذر کیش روز پنج شنبه در همایش کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش و مدیران هنرستان های استان اردبیل گفت: افزایش و توسعه همه جانبه مشارکت ها در حوزه آموزش های کار دانش با کیفیت بخشی و توسعه آموزش های مهارتی خارج از مدرسه و عملیاتی کردن تفاهم نامه های همکاری با سایر دستگاه ها نمود عینی یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد، با توسعه این مشارکت ها قدم های بلندی برای نیل به اهداف آموزش های کار دانش برداشته شود.

وی گفت: اجرای نظام آراستگی (5s) در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش استان اردبیل باعث جذابیت بیشتر محیط های هنرستان ها، افزایش بهره وری و همچنین استفاده بهتر از تجهیزات کارگاهی موجود شده که این مهم باید الگوی سایر استان ها قرار گیرد.

آذر کیش بیان کرد: مدیران هنرستان ها باید رهبران آموزشی باشند تا بتوانند مجموعه تحت مدیریت خود را برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش یاری کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش کشور همچنین با اشاره به این که امسال در بحث تخصیص اعتبارات تجهیزات هنرستان ها رشد40 درصدی پیش بینی شده بر لزوم آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی برای همگامی با نیازهای مهارتی جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل، در این همایش از نمایندگان مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک، دو، مشگین شهر، پارس آباد، بیله سوار و هیر قدردانی شد.

 



تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 9:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

جلسه استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز به ریاست حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پانا، در جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری شرکت دارد.

براساس آیین نامه داخلی مجلس ابتدا باید موافقان و مخالفان استیضاح در دو ساعت به تشریح دیدگاه های خود نسبت به استیضاح فانی بپردازند و سپس وزیر آموزش و پرورش صحبت می کند.
 
طبق آیین نامه داخلی مجلس وزیر آموزش و پرورش و رییس جمهوری حداقل سه ساعت فرصت دارند از عملکرد این وزارتخانه دفاع کنند.
 
هیات رییسه مجلس در آغاز جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که در این جلسه فقط موافقان استیضاح صحبت می کنند.
 
جبار کوچکی نژاد نماینده رشت ، نادر قاضی پور نماینده ارومیه ، عبدالوحید فیاضی نماینده محمود آباد، حامد قادر مزی نماینده قروه ، غلامحسین سیری نماینده هشترود، محسن علیمردانی نماینده زنجان ، محمود شکری نماینده تالش سید ناصر موسوی نماینده دشتستان سخنرانان موافق استیضاح هستند.
 
فانی وزیر آموزش و پرورش را در جلسه استیضاح، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون امور مجلس رییس جمهوری، محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات و حجت الاسلام و المسلمین علی محمد شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همراهی می کنند.
 
استیضاح فانی با 64 امضا در هیات رییسه اعلام وصول شد که گفته می شود 35نفر از امضا کنندگان امضای خود را پس گرفته اند.
 
ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش ، عدم وجود رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه، ناتوانی وزیر درجلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش و نداشتن برنامه و نظام مشخص و موثر در استقرار نظام پویا و جامع رصد، نظارت، ارزیابی و پایش مستمر برنامه ها از مهم ترین محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش است.
 
علی اصغر فانی پنجم آبان ماه 1392 و پس از آن که مجلس به محمد علی نجفی رای اعتماد نداد به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش توانست با 185 رای موافق از مجموع 261 رای ماخوذه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد.

در این رای گیری 53 نماینده نیز رای مخالف و 24 نماینده رای ممتنع دادند.

فانی در نزدیک 20 ماه مسوولیت خود در وزارت آموزش و پرورش 2 بار از مجلسی ها کارت زرد گرفته است.
 
جعفری: همه چیز به سخنان فانی بستگی دارد
 
قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به آغاز بررسی استیضاح فانی در صحن مجلس اعلام کرد: در حال حاضر 204 نماینده در مجلس حضور دارند و نمی‌توان گفت چه نتیجه‌ای برای استیضاح فانی رقم می‌خورد. 
 
وی ادامه داد: مهمترین مطالبه نمایندگان خواستار استیضاح محقق نشدن نیاز فرهنگیان، مشکلات آموزشی و پرورشی ،‌نبود زیر ساختهای لازم، برای دستیابی به سند تحول بنیادی و انتصابات معنادار در این وزارتخانه است. 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه دفاع فانی در این خصوص نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: به زبان ساده‌تر همه چیز به نحوه دفاع فانی از خود در برابر سوال نمایندگان استیضاح کننده بستگی دارد و نمی‌توان گفت اکنون برگ برنده با وی همراه است یا خیر.
 
جعفری یادآور شد: البته قرار بود رئیس جمهور هم در این جلسه حضور یابد تا از وزیر آموزش و پرورش دفاع کند اما هنوز آقای روحانی تشریف نیاوردند که ممکن است طی ساعات آینده در مجلس نیز حضور یابند.
 
جو عمومی مجلس به نفع فانی است
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه سخنان وزیر تاحدی نگرانی‌های نمایندگان خواستار استیضاح را برطرف ساخته، اظهار داشت: توضیحات وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان موافق وزیر تاحد زیادی به نظر می‌رسد نگرانی نمایندگان خواستار استیضاح را بر طرف کرده است لذا پیش‌بینی‌ها از موفقیت‌ فانی خبر می دهد. 
 
وی در خصوص اینکه آیا استیضاح فانی رای خواهد آورد یا خیر پاسخ داد: شرایط فعلی حاکی از آن است که جو عمومی مجلس موافق فانی است و استیضاح به نظر منتفی می‌آید اما بهتر است تا اعلام نتایج رای گیری صبر کرد. 
 
اعتراض ندیمی و چند نماینده

ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه علنی امروز چهارشنبه را برعهده داشت، در جریان رسیدگی به استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: اسامی ایرج ندیمی و چهار، پنج نفر دیگر از نمایندگان در برگه ای به عنوان استیضاح کننده نوشته شده و این در حالی است که آن ها امضاهای خود را پس گرفته اند.

پس از توزیع متن استیضاح وزیر آموزش و پرورش ایرج ندیمی و برخی از نمایندگان نسبت به درج نامشان به عنوان استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش اعتراض کردند.


تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 9:50 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

وزیر آموزش و پرورش گفت: بسیاری از مشکلات امروز آموزش و پرورش کار 22 ماه اخیر نیست بلکه ارثیه دولت قبل است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی پس از استماع موافقان و مخالفان استیضاح در صحن علنی مجلس گفت: در آموزش و پرورش اگر توفیق به دست آوردیم حاصل تلاش فرهنگیان و کارکنان است. بسیاری از مشکلات امروز آموزش و پرورش کار 22 ماه اخیر نیست بلکه ارثیه دولت قبل است. امروز بیش از 99 درصد اعتبارات ما پرسنلی است و هیچ نقضی دراین اعتباراتمان نداریم.

وی افزود: وقتی در دولت دهم 116 هزار نفر یکباره جذب آموزش و پرورش شدند بار مالی دارد. خیلی مناطق با تورم و در برخی هم با کمبود نیرو مواجه هستیم. آیا می توانیم همکار فرهنگی که در تهران مازاد است را به بشاگرد منتقل کنیم؟

به گفته وی ، بنده از روزی که آمدم حتی یک نفر را استخدام نکردم تا به بودجه فشار بیاورد. ما تلاش کردیم از طریق خدمات آموزشی هزینه ها را متعادل کنیم. فرهنگیان نسبت به تبعیض پرداخت ها معترض هستند و باید از بین بروند. اما این تبعیض برای دولت قبل است و باید تلاش کرد در بازه زمانی مشخص این تبعیض ها به پایان برسد.

وی با تشکر از نمایندگان مجلس گفت: چند روز قبل در دفتر حاج اقای آبوترابی در کمیته ای مشکلات را مطرح کردیم تا کاهش تبعیض ها صورت بگیرد. همچنین دولت در سال قبل رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و این شروع خوبی است اما کافی نیست. باید بتوانیم منابع آموزش و پرورش را رشد دهیم و هم در هزینه کردها درست عمل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در این وزارت خانه بزرگ قطعا شاید انتصاب هایی رخ دهد که اگر مشکلی دیدید با تعامل می توانیم مشکلات را حل کنیم. بنده با زبان روزه اعلام می کنم که خدایا تو شاهد هستی تمام توان خود را در این 22 ماه در وزارتخانه بزرگ که به آن عشق می ورزند گذاشتم. معلمان ستون فقرات آموزش و پرورش و آموزش و پرورش ستون فقرات کشور است. اگر بمانم یا نمانم باز خدا را شاکر هستم و از همه نمایندگان موافق و مخالف تشکر می کنم.



تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 9:48 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان:

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان مذاکره با معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش مقرر شد، فوق العاده حق نوار مرزی معلمان از اول تیرماه مجددا پرداخت شود.

عبدالوحید فیاضی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تشریح جلسه روز یکشنبه این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که بررسی طرح تحقیق و تفحص از سازمان فنی و حرفه ای کشور به علت تمدید مهلت از سوی نماینده متقاضی به بعد موکول شود.

نماینده مردم نور اظهار داشت: در جلسه امروز طرح شفاف سازی نمرات کتبی و اعلام نتایج نهایی آزمون های استخدامی به داوطلبان استخدام با هدف ممنوعیت به کارگیری غیرقانونی در آن دستگاه نیز به تصویب نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات رسید.

 



تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 9:47 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

خبرگزاری فرهنگیان

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: با تصویب آیین نامه گروه های آموزشی در شورای عالی از سال تحصیلی جدید فعالیت های علمی و پژوهشی معلمان حمایت و پشتیبانی می شود.

 

احمد عابدینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: در جلسه روز گذشته شورای عالی آموزش و پرورش اهداف، اصول و نحوه گسترش فعالیت های آموزشی این گروه ها به تصویب رسید.

وی ادامه داد: تنها بخش کوچکی از آیین نامه گروه های آموزشی از جمله نحوه مدیریت این گروه ها باقی مانده که به دلیل محدودیت وقت به جلسه آینده شورا موکول شد.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در تشریح چگونگی فعالیت گروه های آموزشی یادآورشد: این گروه ها ضمن ارتباط و تعامل با سازمان های مختلف علمی همچون دانشگاه ها و نهادهای علمی به کارهای علمی و تحقیقاتی می پردازند.

عابدینی اضافه کرد: گروه های آموزشی پیش از این هم فعال بوده اما مورد کم توجهی قرار گرفته بودند که با تصویب آیین نامه گروه های آموزشی، فعالیت و برنامه های آنها با شیوه جدید و منسجم اجرا می شود.

وی گفت: در این گروه ها تعدادی از معلمان توانمند و علاقه مند با برگزاری انتخابات به عنوان اعضای گروه انتخاب می شوند و به فعالیت های علمی و پژوهشی بویژه در بخش توانمندسازی معلمان و تولید محتوای آموزشی می پردازند.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: با تصویب این آیین نامه، ابعاد فعالیت گروه های آموزشی با چارچوب و ویژگی های خاص تدوین و ابلاغ می شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: گروه های آموزشی در پایه های مختلف تحصیلی دوره ابتدایی به عنوان گروه پایه، در دوره های متوسطه اول و دوم گروه ها به صورت رشته ای و در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش گروه های درسی تشکیل می شود.



تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:, | 9:44 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

وزیر آموزش و پرورش، در جلسه استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی از عملکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر فانی امروز چهارشنبه در جلسه استیضاح خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است و به تعبیر مقام معظم رهبری این وزارتخانه ۴۰ میلیون مخاطب مستقیم دارد و به تعبیر دیگر می توان گفت که همه جامعه مخاطب این وزارتخانه هستند.

وی افزود: این وزارتخانه با ۱۰۵ هزار مدرسه و ۱۳ میلیون دانش آموز و یک میلیون همکار فرهنگی بزرگترین نهاد کشور بوده و در این ماه ها بیشترین تلاش ها را انجام داده ایم. باید گفت که آموزش و پرورش یک نهاد سرمایه ای است نه هزینه ای و سهم بودجه این نهاد در سالهای ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ به ترتیب از ۹.۱، و ۱۰.۱ و ۱۱.۱ دهم درصد رشد داشته و تلاش کرده ایم این وزارتخانه سهم خودش را از بودجه عمومی کشور افزایش دهیم.

۱- در اردیبهشت ماه ۹۳ که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم یکی از درخواست های ایشان تهیه نقشه راه نظام آموزشی بود و این وزارتخانه به دنبال این مطالبه نقشه راه را تهیه کرد و در اسفند سال گذشه به پایان رسید. این نقشه راه مبنای تنظیم برنامه ۶ توسعه در بخش آموزش و پرورش بوده و ۴۰ راهکار از ۱۳۱ راهکار سند تحول در قالب ۹۹ برنامه در وزارتخانه اجرا شده است.

۲- موضوع مبارزه با بیسوادی را به ۹۸.۵ درصد پوشش مقاطع ابتدایی رساندیم و این در حالی است که در کشور ۱۱۰ مدرسه تک دانش آموزی داریم و ۴۸۰۰ مدرسه هم زیر ۵ دانش آموز هستند و این یعنی دولت و وزارت آموزش و پرورش هزینه های بالایی را متقبل شدیم.

۳- برای اولین بار آیین نامه مدارس آموزشی به تصویب شورای عالی رسیده است.

۴- تحت پوشش دانش آموزان در مقاطع متوسطه یک به ۹۴ درصد و در متوسطه دو به ۸۴ درصد افزایش یافته است.

۵- در موضوع ساماندهی نیروی انسانی باید بگویم که امسال وزارت آموزش و پرورش در بهره وری بعنوان دستگاه برتر شناخته شد.

۶- امروز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی برای وزارتخانه داشته ایم و در کنار این صرفه جویی اقداماتی را برای کیفیت آموزش انجام دادیم.

۷- اجرای مرخصی زایمان بانوان فرهنگی را از ۶ ماه به ۹ ماه افزایش دادیم.

۸- توانستیم بعد از ۴ سال قانون مدیریت خدمات کشوری را در «حق شغل» از ۸۰۰ به ۱۵۰۰ امتیاز افزایش دهیم.

۹- برقراری فوق العاده شغل مناطق مرزی را بعد از ۵ سال اجرا کردیم.

۱۰- توانستیم بیش از ۱۰۰ هزار فرهنگی بازنشسته را از حق خبرگی برخوردار کنیم.

۱۱- تهیه و تصویبت نظام جامع برنامه ریزی

۱۲- امروز ۶۴ هزار و ۶۰۰ دانشجو معلم در ۹۸ پردیس مشغول به تحصیل هستند

۱۳- برنامه راهبردی فرهنگیان را تدوین کردیم

۱۴- تدوین برنامه جامع ۱۰ ساله منابع انسانی

خواسته های فانی از مجلس

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: ما باید از طریق کمیته ای که در جلسه غیر علنی کجلس در هفته گذشته داشتیم راهکارهایی را برای رتبه بندی و بیمه تکمییل فرهنگیان دنبال کنیم. تامین منابع برای اصلاح و بازسازی ۳۵ درد فضاهای اموزشی، پیگیری تحقق درآمدهای آموزش و پرورش، تبدیل به احسن کردن فضاهای آموزشی و رسیدگی بیشتر به دانش آموزان عشایری بخشی از خواسته های ما است.



تاريخ : پنج شنبه 4 تير 1394برچسب:, | 8:14 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

 

فانی با 167 رأی مخالف نمایندگان مجلس به «عدم ‌اعتماد» به وی، باز هم وزیر آموزش و پرورش باقی ماند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در جریان بررسی طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش بعد از استماع توضیحات وی و سخنان موافقان و مخالفان وی، با 76 رأی موافق، 167 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 256 آرای مأخوذه، با «عدم‌اعتماد» به فانی مخالفت کردند.

بر این اساس، نمایندگان مجلس اعتمادشان را از فانی برنداشتند و وی وزیر باقی ماند.



تاريخ : پنج شنبه 4 تير 1394برچسب:, | 8:7 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
ایسنا نوشت:

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استراتژی هیئت رئیسه مجلس " نه " به استیضاح بوده فضای عمومی مجلس اجماع بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست.

مهرداد بذرپاش اظهار کرد: هیأت رئیسه اصرار داشت که در شرایط موجود باید به دولت کمک کرد لذا هیأت رئیسه از همکاران خواهش کرد ولی همکاران هنوز قانع نشدند و اصرار به پیگیری استیضاح فانی دارند اگر چه ما تا فردا هنوز امیدواریم.

وی با بیان اینکه بر اساس آیین داخلی مجلس، خارج شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش از دستور کار نیازمند پس گرفتن همه امضاهای نمایندگان است خاطر نشان کرد: فکر می کنم هنوز بالای 30 نفر یعنی نیمی از امضاکنندگان اصرار به استیضاح دارند.

بذرپاش با بیان ایکه فضای مجلس بعد از نشست مشترک مجلس و دولت قدری بهتر شد یادآور شد: البته هنوز ارزیابی نتیجه سخت است و بستگی به صحبت های استیضاح کنندگان و یا دفاعیات وزیر و یا احیانا رئیس جمهور دارد، البته فضای عمومی مجلس اجماع بر استیضاح نیست.

وی خاطر نشان کرد: استراتژی هیت رئیسه همواره « نه» به استیضاح برای کمک کردن به پیشبرد امور بوده است البته نمی توان شان نظارتی مجلس را گرفت. مجلس با ابزارهایی مثل تذکر، سوال ، تحقیق و تفحص و در نهایت استیضاح نظارت خود را دنبال می‌کند، اگرچه این مجلس یک مجلس خاصی بود و نتوانست به خاطر مصالح عمومی پایان دولت قبل، شروع دولت جدید و سال پایانی فعالیت خود از ظرفیت های نظارتی‌اش بهره ببرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه آموزش و پرورش و برخی نارضایتی ها در بین فرهنگیان گفت: با توجه به اینکه فرهنگیان،‌ آیندگان را تربیت می‌کنند لذا باید رسیدگی جدی به وضعیت آنان صورت گیرد. حتی اگر منابع لازم را هم نداریم باید بتوانیم این قشر را کمک کنیم، توقع فرهنگیان هم این است که اگر منابع کافی برای افزایش حقوق آن‌ها وجود ندارد از روش های دیگر برای تولید احترام استفاده شود.



تاريخ : چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, | 7:54 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
 

عضو فراکسیون رهروان ولایت معتقد است که اگر پیش از اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پروش، نمایندگان از توضیحات وی قانع می شدند و با وزیر به تفاهم می رسیدند، بهتر بود.

حجت الاسلام حسين سبحاني نيا در خصوص استيضاح وزير آموزش و پرورش به خبرآنلاين گفت: البته من شخص آقاي دكتر فاني را از فضاي استيضاح جدا مي كنم و ايشان را فرد متديني مي‌دانم ولي به هر حال عملكردها در مجموعه آموزش و پرورش مورد انتقاد برخي همكاران ما در مجلس بوده و به نظر من زير مجموعه وزارتخانه آن طور كه بايد كار مي كردند يا رضايت مندي مجلس را تامين مي كردند نتوانستند اين كار را انجام دهند.

وي افزود: در ادارات كل استاني  و در انتصابات نگاه تعاملي و اعتدالي دولت در زير مجموعه وزارتخانه تحقق نيافته  و اين دليل گلايه هنمايندگان مجلس شده است.

نماينده مردم نيشابور و فيروه در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: اميدواريم فردا  كه استيضاح در صحن علني مطرح و بررسي مي شود، ان شاءالله توضيحات وزير قانع كننده باشد و اميدواريم كه جلسه فردا به گونه اي رقم بخورد كه خير و صلاح كشور در آن باشد.

سبحاني نيا گفت: اذعان داريم كه جايگاه فرهنگيان بايد مورد توجه قرار گيرد و نبايد آن‌ها مشكلات معيشتي داشته باشند، در عين حال برخي از مسائلي كه در اين استيضاح  مطرح است ولي شايد در توان شخص وزير نباشد و بايد وي بودجه در اختيار داشته باشد و دولت اعتبار آاموزش و پزورش را چند برابر ببيند.

وي ادامه داد: بودجه فعلي آموزش و پرورش امور جاري وزارتخانه را كفايت نمي كند چه برسد به مطالبات و حق و حقوق ها لذا بايد دولت در اين زمينه اهتمام داشته باشد كه اين مشكل حل شود.

سبحاني نيا گفت: با تاكيد براينكه من موافق استيضاح نيستم و جزء امضا كنندگان اين طرح نيز نبوده ام. شرايط كشور نيز شرايط ويژه اي است و اگر دوستان نماينده مي توانستند در يك حركت تعاملي، قضيه استيضاح را پيش از آمدن به صحن تمام كنند، حتما بهتر بود تا  هم دغدغه هاي نمايندگان برطرف مي شد وهم در اين فضا ما مي توانستيم به دولت كمك كنيم كه بتواند با انگيزه بيشتري در مسائل بين المللي كار خود را دنبال كند.



تاريخ : چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, | 7:53 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی می گوید: اگر تعداد امضاهای استیضاح کنندگان وزیر آموزش و پرورش تا فردا کاهش یابد احتمال رای آوردن استیضاح فانی ضعیف خواهد شد.

عزت الله یوسفیان ملا، که پیش از این از امضا کنندگان این طرح بود و پس از آن انصراف خود را از این استیضاح اعلام و امضای خود را پس گرفت  در مورد  دلیل انصراف خود از استیضاح وزیر آموزش و پرورش به خبرآنلاین گفت: ما عمده نظرمان تاکید بر مسئله حل مشکلات معیشتی فرهنگیان بود و چون در جلسه غیر علنی مجلس با وزیر آموزش و پرورش و همچنین آقای نوبخت، قول و قرار بر این شد که این مسئله حل می شود، ما خدای نکرده خصومت شخصی با آقای فانی نداشتیم و گفتیم که چون حل می شود، امضای خود را از استیضاح وی پس می گیریم که همین کار را انجام دادیم.

وی افزود: در حال حاضر تعداد  دیگری از نمایندگان نیز در حال پس گرفتن امضای خود و مذاکره هستند، افزود: امیدواریم که این مذاکرات به نتیجه خوبی برسد.

نماینده مردم آمل در مجلس همچنین در پاسخ به این سئوال که به نظر شما رای آوری استیضاح وزیر در جلسه فردا با توجه به فضای عمومی مجلس چگونه خواهد بود، گفت: اگر به همین منوال پیش برود و تعداد امضاهای استیضاح کنندگان کاهش یابد احتمال رای آوردن استیضاح ضعیف خواهد شد و احتمال دارد که وزیر آموزش و پرورش از این مرحله به راحتی عبور کند.



تاريخ : چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, | 7:52 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

15 نماینده استیضاح کننده «فانی» امضای خود را پس گرفتند+ اسامی

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، 15 نماینده در نامه‌ای به هیئت‌رییسه مجلس امضای خود را برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش پس گرفتند. 

 
در متن این نامه که به هیئت‌رییسه مجلس ارائه شده آمده است:
 
اینجانبان امضاکنندگان که در مقاطع مختلف بنا به دلایلی برگ استیضاح «علی‌اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌ایم با توجه به مذاکرات و تعامل انجام شده با وزیر و معاونان وی و حل مشکلات مورد نظر انصراف خود را اعلام می‌کنیم، اسامی امضا کنندگان به شرح ذیل است:
 
1- سید محمدعلی موسوی
 
2- سید شکرخدا موسوی
 
3-  حسینی
 
4- غلامرضا کاتب
 
5- علاءالله سلطانی صبور
 
6- شهلا میرگلوی بیات
 
7- عباس صلاحی
 
8- عزت الله یوسفیان‌ملا
 
9- حجت‌الله درویش‌پور
 
10- مهدی کوچک‌زاده
 
11- ناصر کاشانی
 
12- سلمان عباسی
 
13- سیدمحمد بیاتیان
 
14- ناصر صالحی‌ نسب
 
15- عبدالله تمیمی
 
این در حالی است که سیدمحمد بیاتیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ به اصرار خود برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: من امضایم را پس نگرفته‌ام.
 


تاريخ : چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, | 7:0 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ اقدام استیضاح وزیران در ایران، بنابر اصل ۸۹ قانون اساسی، از جمله اختیاراتی است که به مجلس شورای اسلامی اعطا شده‌ تا در مواردی که صلاح می‌دانند، اقدام به عزل وزرای کابینه کنند.

همچنین بنابر ماده ۲۶ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رؤسای جمهور وقت در مورد حضور یا عدم حضور در جلسات استیضاح وزرای کابینه‌شان، مختارند.

نگاهی به سیر استیضاح وزرا در ادوار نه گانه مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد از بین 21 استیضاح صورت گرفته، تنها پنج جلسه استیضاح با حضور روسای جمهور وقت برگزار شده و 17 جلسه استیضاح بدون حضور رییس‌جمهور برگزار شده است که در نتیجه تنها 6 استیضاح به برکناری وزرا انجامیده است.

مجلس دوم بدون انجام هیچ استیضاحی در در دوران خود به نوعی رکورد دار است و مجالس هفتم و هشتم با برگزاری چهار استیضاح هم بالاترین رکورد را در کارنامه کاری خود دارد. مجلس نهم هم که پس از استیضاح بی نتیجه وزیر ورزش دولت نهم و استیضاح موفق وزیر کار همان دولت، استیضاح وزیرعلوم دولت یازدهم را در کارنامه خود دارد.

وقتی نماینده یا نمایندگانی به موضوعی در حوزه کار یک وزیر اعتراض داشته باشند، سوال را ابتدا در کمیسیون تخصصی مطرح می‌کنند، اگر نماینده سوال‌کننده توضیحات وزیر را قانع کننده بداند، ماجرا تمام می‌شود اما اگر قانع نشود، کمیسیون مربوطه تشخیص می‌دهد که سوال به صحن علنی مجلس برود یا خیر.

اگر سوال در صحن مطرح شود، وزیر از اقدامات خود دفاع کرده و توضیحاتی را به صورت علنی به همه نمایندگان ارائه می‌دهد، دست آخر رئیس جلسه از نماینده سوال کننده می‌پرسد که آیا از توضیحات قانع شده است یا خیر، اگر نشده باشد، توضیحات وزیر را بین تمامی نمایندگان به رای می‌گذارد.

بر اساس قانون اساسی «وزیر یا هیئت وزیران که استیضاح شده‌اند باید ظرف ده روز پس از طرح آن در مجلس حاضر شوند و به آن پاسخ گویند» این یک تکلیف مقرّر از جانب قانون اساسی است و آنها نمی‌توانند پاسخ کتبی تهیه کنند و یا شخص دیگری را به جای خود برای پاسخگویی بفرستند.

تا کنون 8 وزیر در دولت یازدهم از مجلس شورای اسلامی کارت زرد دریافت کردند که از بین آنان «رضا فرجی‌دانا» در ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ استیضاح شد، همچنین «محمدرضا نعمت‌زاده»، «علی‌اصغر فانی»، «علی طیب‌نیا» و «علی جنتی» ۲ بار از مجلس کارت زرد گرفته‌اند.

 

کدام وزیران دولت در صف «استیضاح» مجلس‌اند؟

اولین وداع در کابینه روحانی

بعد از گذشت 9ماه از دوران وزارت «رضا فرجی دانا»، نمایندگان مجلس تصمیم به استیضاح این وزیر دولت روحانی گرفتند تا اولین استیضاح دولت روحانی رقم بخورد. این استیضاح که به ابتکار گروهی از اصولگرایان مجلس با پنجاه امضا تنظیم شده بود و «الیاس نادران» نماینده تهران که از طراحان استیضاح بود آن را به هیئت‌رئیسه مجلس ارائه کرد.

«رضا فرجی‌دانا» در ۵ آبان ۱۳۹۲ برای دفاع از خود در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و وی توانست با کسب ۱۵۹ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع، رأی اعتماد نمایندگان برای تصدّی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به دست آورد.

فرجی‌دانا در ۱۲ آبان ۱۳۹۲، طی حکمی، جعفر میلی منفرد را به عنوان معاون آموزشی، جعفر توفیقی را به عنوان مشاور ارشد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب کرد.

انتصاب جعفر میلی‌منفرد و جعفر توفیقی، با واکنش منفی برخی از نمایندگان مجلس روبرو شد و ۸۲ نماینده مجلس دراین مورد تذکر کتبی دادند. چند روز بعد، ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور، از او درخواست کردند در برخی انتصابات وزارت علوم مداخله کند و خواستار تجدیدنظر در بعضی از این انتصابات شدند.

نهایتاً استیضاح فرجی‌دانا با ۱۴۵ رأی موافق، ۱۱۰ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۰ رأی مأخوذه رأی آورد و فرجی‌دانا از وزارت علوم برکنار شد.


کدام وزیران دولت در صف «استیضاح» مجلس‌اند؟

استیضاح چیت‌چیان روی میز بهارستان

«حمید چیت‌چیان»، وزیر نیرو که به دلیل برخی تصمیمات در حوزه مسایل مربوط به آب با انتقاد شدید نمایندگان مجلس مواجه و در آستانه استیضاح قرار دارد.

شاید بتوان گفت که نمایندگان اصفهان در خانه ملت در امر استیضاح وزیر نیرو پیش‌رو بوده و بعد از اصفهانی‌ها هم نمایندگان آذربایجان غربی به دلیل مشکلات «دریاچه ارومیه» به دنبال استیضاح چیت‌چیان هستند.

با وجود آن‌که تقریبا دو سال از عمر تصدی‌گری چیت‌چیان به عنوان وزیر نیرو در دولت یازدهم می‌گذرد، موضوع داغ استیضاح او تاکنون دو بار به طور جدی روی میز گزینه‌های مجلس‌نشینان قرار گرفته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی یکی از طزاحان استیضاح وزیر نیرو در این رابطه می‌گوید: متقاضیان استیضاح وزیر نیرو از 23 فروردین ماه سال 93 طرح استیضاح را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی کرده‌اند اما با وجود برگزاری جلسات متعدد با این وزیرهنوز تغییری اتفاق نیفتاده است.

این نماینده خواهان استیضاح معتقد است که در وزارت نیرو نوعی بی‌برنامگی و سوء مدیریت وجود دارد که حاصل آن بروز مشکلاتی در کل کشور و به وجود آمدن اختلافاتی بین استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بر سر موضوع آب است. ما دلیل این امر را نبود دیدگاه درست مدیریتی و عدم اعمال مدیریت در این بخش از نظر تأمین و نحوه توزیع آب می‌دانیم.

 

کدام وزیران دولت در صف «استیضاح» مجلس‌اند؟

ماجرای استیضاح وزیر نفت از کجا شروع شد؟

چندی پیش جلسه‌ای میان کمیسیون انرژی و مدیران ارشد نفت برگزار شد که در آن جلسه «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت و «رکن الدین جوادی» مدیرعامل شرکت ملی نفت به نمایندگان قول دادند شرکت ایرانی اخراج شده از خلیج فارس را بر سر پروژه بازگردانند و به مدیران نفتی تکلیف کنند فضا را برای بهره‌گیری از شرکت‌های ایرانی آماده کنند، اما با این وجود، هیچ اقدامی صورت نگرفت و همه چیز به فراموشی سپرده شد.

نمایندگان هم مهلت دو هفته‌ای برای شرکت ملی نفت تعیین کردند اما پس از اتمام مهلت با پیگیری موضوع متوجه شدند حتی یک برگ نامه نیز در راستای تعهد مدیرعامل شرکت نفت صادر نشده است! موضوعی که اعتراض 70 نماینده را به رئیس جمهور در پی داشت و در نامه شان اینطور آوردند: « متأسفانه اخیراً برخی دکل‌های این شرکت توسط وزارت نفت از چرخه فعالیت کنار گذاشته شده است و ادامه این روند می‌تواند منجر به بیکار شدن تعداد زیادی از جوانان عزیز کشورمان شود.»

شنیده‌ها حاکی از آن است که بی‌توجهی وزارت نفت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بی‌توجهی به بهره‌گیری از شرکت‌های ایرانی و همچنین آمادگی برای حضور شرکت‌های خارجی، طرح استیضاح وزیر نفت را کلیدزده است که این روزها سایه جریمه 14 میلیاردی کرسنت بنا به گفته وزیر ارشاد را نیز بالای سر خود می‌بیند.

 

کدام وزیران دولت در صف «استیضاح» مجلس‌اند؟

آژیر خطر برای آخوندی!

برای اولین بار بهمن ماه سال 92 بود که موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی به میان آمد. جالب اینجاست که طرح استیضاح وزیر مسکن و شهرسازی در ابتدا با اعتراض به وزیر نیرو و سخنان وی کلید خورد، چیت‌چیان در گفت‌وگویی تلویزیونی نسبت به وقوع فساد مالی ۱۲هزار میلیاردی در پروژه راه‌آهن گرگان- مشهد- بجنورد اعتراض کرده و مدعی شده بود که این پروژه با قیمت ارزان‌تری به پیمانکار واگذار شده و مراحل آن بر اساس قانون پیش نرفته ‌است. این گفته‌های وی با اعتراض شدید نمایندگان منطقه روبه‌رو شده و کار به صدور نامه اعتراضی به رئیس‌جمهوری و تهدید به استیضاح وزیر نیرو هم کشید اما پس از مدتی گفته شد که وزیر نیرو حرف خود را پس گرفته است و موضوع به فراموشی سپرده شد، اما با عدم اجرای طرح از سوی وزارت راه و شهرسازی قرعه استیضاح به نام وزیر مربوطه خورده است.

همچنین مشکلات بر سر راه مسكن مهر و ركود حاكم بر بخش مسكن، طرح جامع مسكن، امنيت پروازها و ايمنی صنعت هوايی، مشکلات راه‌ها و جاده‌های کشور، توقف پروژه راه آهن غرب کشور و عدم پایبندی وزیر به تعهدات خود در قبال آهن تهران-ساوه- همدان، از دلایل استیضاح این وزیر است.

 

 کدام وزیران دولت در صف «استیضاح» مجلس‌اند؟

طرح استیضاح گودرزی در مجلس کلید خورد

طرح استیضاح محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان (23 خرداد ماه) در مجلس شورای اسلامی کلید خورد؛ استیضاح این وزیر کابینه دولت یازدهم در حالی در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت که موافقان این طرح معتقدند که عملکرد گودرزی در مدت حضورش در راس این وزارتخانه قابل دفاع نیست و او باید پاسخگوی عملکرد ضعیفش در این حوزه باشد.

از طرف دیگر در حالی نمایندگانی که طرح استیضاح وزیر ورزش را امضا کردند که پیش از این فراکسیون ورزش با طرح ۵ سوال از گودرزی دعوت کرده‌ بود تا برای پاسخگویی به صحن مجلس برود.

پنج بندی که در سوال نمایندگان سوال‌کننده آمده است به این شرح است:

۱- عملکرد ضعیف در اداره ورزش کشور،۲- علت عدم واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، ۳-لایحه وزارت ورزش و جوانان، ۴-علت به پایان نرسیدن طرح‌های نیمه کاره، ۵- دخالت در فدراسیون‌های ورزشی و عدم نظارت بر برنامه‌های آنها

باید دید واکنش وزارت ورزش و جوانان به این ماجرا چه خواهد بود و آیا وزیر می‌تواند قبل از اینکه استیضاح شود، نمایندگان معترض و ناراضی را راضی کند تا طرحشان را پس بگیرند.

 

کدام وزیران دولت در صف «استیضاح» مجلس‌اند؟

دردسر‌های استیضاح فانی در مجلس

علی‌اصغر فانی دومین وزیر آموزشی کابینه یازدهم است که نمایندگان مجلس تصمیم به استیضاح این وزیر گرفته‌اند.

31 فروردين ماه بود كه عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از امضاي طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش توسط ۸۰ نفر از نمايندگان خبر داد. اما این سه‌شنبه، 19 خرداد با امضای 64 تن از نمایندگان در صحن علنی اعلام وصول شد.

در آستانه استیضاح وزیر آموزش و پرورش، جلسه غیرعلنی مجلس صبح(سه‌شنبه 26 خرداد ماه) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه علنی سه‌شنبه (26 خرداد ماه) خانه ملت را برعهده داشت گفت: در جلسه غیر علنی به منظور بررسی استیضاح فانی امروز تصمیم گرفته شد کارگروهی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای بررسی دقیق دغدغه‌های فرهنگیان و همچنین ارائه راهکار مناسب برای این مشکلات تشکیل شود.

در پایان نشست خانه ملت هم محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه بر اساس ماده 233 آئین‌نامه داخلی مجلس روز یکشنبه (24 خردادماه) در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش را به بحث گذاشت، اگرچه تعدادی از استیضاح‌کنندگان امضای خود را پس گرفتند، اما تعداد استیضاح‌کنندگان به زیر 10 نفر نرسیده، بنابراین مسئله استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش اعلام می‌شود.

وی افزود: جلسه استیضاح فانی هفته آینده چهارشنبه 3 تیرماه برگزار خواهد شد.

سخن آخر

باید دید که در سالی که به هم‌دلی و همزبانی نام‌گذاری شده، سرانجام زمزمه استیضاح‌هایی وزرای کابینه دولت یازدهم به کجا خواهد انجامید.


گزارش از سارا عینی



تاريخ : چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, | 6:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران: بعد از مدت‌ها اعتراض نمایندگان خانه ملت نسبت به عدم رفع مشکلات معیشتی و حقوقی معلمان و گله‌مندی از هیئت رئیسه مجلس به دلیل عدم وصول استیضاح "علی‌اصغر فانی"، سرانجام طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با امضای 64 نفر از نمایندگان روز سه‌شنبه (19 خرداد ماه) به موافقت ریاست مجلس و نواب آن رسید.
 
اعلام وصول استیضاح فانی توسط هیئت رئیسه مجلس پایان کار نبود بلکه آغازی بود برای کش و قوس‌ میان نمایندگان مخالف و موافق.
 
طبق ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس پس از تقدیم طرح استیضاح به هیئت رئیسه، این هیات موظف است آن را به کمیسیون تخصصی ارائه دهد تا ظرف یک هفته موارد استیضاح را با حضور فانی و استیضاح‌کنندگان بررسی کند و اگر پس از یک هفته تعداد امضاءکنندگان نامه استیضاح به زیر۱۰ نفر برسد، استیضاح ملغی می‌شود، اما در صورت عدم انصراف استیضاح‌کنندگان، در اولین جلسه علنی مجلس این موضوع مطرح ‌شده و وزیر آموزش و پرورش موظف است ظرف 10 روز در صحن علنی حاضر شود.
 
خالقی

استیضاحی برخلاف مصلحت
 
به گفته "عبدالوحید فیاضی" سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشست "فانی" با امضاءکنندگان استیضاح در روز یکشنبه (24 خرداد) نتیجه مثبتی را در بر نداشته و امضای نمایندگان نیز به زیر 10 نفر نرسید.
 
"غلامعلی حداد عادل" عضو کمیسیون آموزش مجلس اولین نماینده‌ای بود که در جمع خبرنگاران اعلام کرد که به نظر من استیضاح حق نمایندگان است اما همه باید دقت کنند این حق را زمانی که مصلحت است، استفاده کنند.
 
وی همچنین در ادامه افزود: ممکن است برخی از نمایندگان به این نتیجه رسیده باشند که وقت استفاده از این حق فرا رسیده است و برخی نظری مخالف این داشته باشند اما من این استیضاح را به مصلحت نمی‌دانم. 
 
"نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه نیز در این میان از تلاش برخی نمایندگان برای راضی کردن استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش به منظور بازپس‌گیری امضاهای خود خبر داد و گفت که بنده به هیچ وجه امضای خود را پس نخواهم گرفت. 
 
کاهش امضاهای استیضاح
 
البته امضاهای نمایندگان بر تعداد خود باقی نماند و روز سه‌شنبه (26 خرداد) 15 نماینده در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس انصراف خود را از استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلیل تعاملات انجام شده با وزیر و معاونان وی و همچنین حل مشکلات مورد نظر اعلام کردند.
 
"بهروز نعمتی" نماینده مردم اسدآباد یکی دیگر از نمایندگانی بود که در جلسه علنی روز چهارشنبه (27 خرداد) در نطق میان دستور خود گفت: اینجانب با علم به این مسئله که می‌دانم طرح این موضوع ممکن است به ضرر بنده باشد اما اعتقاد راسخ و جدی دارم که با استیضاح وزیر نه تنها مشکل مردم حل نخواهد شد بلکه به مشکل آنها اضافه خواهد شد زیرا مشکلات فرهنگیان مربوط به امروز و دیروز نیست، این مشکلات ماحصل سالها کم توجهی به معلمان است که رسوب کرده است، همه باید بدانیم که این مشکلات تنها بدست وزیر آموزش و پرورش حل نخواهد شد.
 
دعوتی با طعم استیضاح
 
اعلام دعوت از نمایندگان خانه ملت برای شرکت در ضیافت افطار توسط دولت، این شائبه را برای برخی بوجود آورد که این نشست می‌تواند فرصتی برای اقناع نمایندگان خواهان استیضاح باشد تا از این خواسته خود منصرف شوند و این موضوع با سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه از مجلس انتظار داریم تغییری در آموزش و پرورش صورت نگیرد، تحقق پیدا کرد اما "حسین طلا" سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به این سخن روحانی بیان کرد که موضوع استیضاح یک تعارف نیست که به علت درخواست کسی، لغو شود.
 
وی در ادامه تاکید کرد: یکسری مطالبات و مصوبات توسط نمایندگان مجلس صورت گرفته که اکنون فانی باید نسبت به عدم اجرای آن پاسخگو باشد و تغییر نظر نمایندگان را نسبت به استیضاح وزیر آموزش و پرورش بعید دانست.
 
اما روز دوشنبه (1 تیر) "جبار کوچکی‌نژاد" نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس از جلسه کمیته سه جانبه استیضاح‌کنندگان، وزیر آموزش و پرورش و مسئولان سازمان مدیریت و برنامه به ریاست ابوترابی و مهلت دو هفته‌ای این کمیته به فانی خبر داد.
 
وی همچنین اعلام کرد که به وزارت آموزش و پرورش مهلت دو هفته‌ای دادیم که قوانین و مقررات مالی و کمک‌هایی را که دولت می‌تواند به فرهنگیان بکند، را بررسی کنند و گزارش آن را متعاقبا به کمیته ارائه دهند.
 
با اینکه کوچکی‌نژاد بیان کرده بود که استیضاح فانی مسیر خود را می رود و این جلسات موجب لغو استیضاح نمی شود اما برخی رسانه‌ها این خبر را با تیتر استیضاح فانی دو هفته دیگر برگزار می‌شود، منتشر کردند که این موضوع ابراز ناراحتی این نماینده را در پی داشت.
 
علاوه بر این "سیدحسین نقوی‌حسینی" عضو فراکسیون فرهنگیان نیز از بررسی موضوع استیضاح در جلسه فراکسیون خبر داد و بیان داشت که برخی از اعضای فراکسیون همچنان اعتقاد راسخ به استیضاح دارند اما تعدادی دیگری معتقدند با حمایت از فانی و جلسات مشترک مشکلات قابل حل است.
 
خالقی
 
بازپس‌گیری دوباره امضا در روز پایانی
 
با نزدیک شدن به روز پایانی فرصت باقی مانده تا استیضاح فانی، تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و سایر نمایندگان مرتبط با استیضاح با یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی (سه‌شنبه 2 تیر) جلسه‌ای تشکیل دادند و در این میان قرار شد برخی امضاءکنندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش امضای خود را پس بگیرند.
 
اما با توجه به این بازپس‌گیری به دلیل عدم کاهش تعداد امضاءها به زیر 10 نفر، استیضاح به قوت خود باقی ماند.
 
البته این نکته قابل ذکر است که شاید با امضای 10 نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش در دستور کار روز چهارشنبه (3 تیر) مجلس قرار بگیرد، ولی با توجه به شرایط پس گرفتن امضاءها توسط برخی از نمایندگان احتمال رای موافق اکثریت مجلس به استیضاح علی‌اصغر فانی ضعیف خواهد بود.
 
با تمام این کش و قوس‌ها و نظرات مختلف، اکنون هیئت دولت و معلمان چشم به تصمیم نمایندگان خانه ملت دوخته‌اند تا سرانجام این استیضاح چه خواهد شد؟
 
حال با تمام این تفاسیر این سوال پیش می‌آید که آیا با استیضاح فانی تمامی مشکلات معیشتی و حقوقی معلمان حل خواهد شد؟ و یا اینکه باید بهارستان‌نشینان برای حل معضلات ریشه‌ای و قدیمی قشر فرهنگی کشورمان علاج دیگری بیاندیشند؟! 
 
گزارش از:  سارا خالقی 
 


تاريخ : چهار شنبه 3 تير 1394برچسب:, | 6:57 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |

یکی از بندهای استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش از سوی نمایندگان محترم مجلس، متوجه دانشگاه فرهنگیان است و در آن به "عدم رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند مدت این دانشگاه" اشاره شده است.

نگارنده به عنوان عضوی از دانشگاه فرهنگیان و فردی که از نزدیک در جریان برنامه‌ها و تحولات آن است و همچنین به دلایل و علائق شخصی و شغلی تحولات آن را تعقیب می‌کند، با نظرات نمایندگان محترم در این زمینه موافقت ندارد و لازم دیدم نکاتی را در این زمینه یادآوری کنم...

بر خلاف نظر و ادعای نمایندگان محترم استیضاح کننده، دانشگاه فرهنگیان و توجه به تربیت معلم یکی از مهم ترین رویکردها و برنامه‌های محوری دکتر فانی از بدو انتخاب به عنوان وزیر آموزش‌وپرورش بوده است. انتخاب آقای دکتر مهرمحمدی به عنوان یکی از شخصیت های علمی و نظریه پردازان صاحب اندیشه در حوزه تعلیم و تربیت به عنوان سرپرست دانشگاه موید این نکته است که فانی در جهت اعتلای دانشگاه گام برداشته و در جلسه معارفه سرپرست دانشگاه فرهنگیان دکتر فانی از ایشان به عنوان استاد خود در این زمینه یاد کرده و از تربیت معلم به عنوان اولویت و دغدغه اصلی خود نام برده است.

حمایت همه جانبه وزیر آموزش‌وپرورش از دانشگاه فرهنگیان در مراحل مختلف نیز موید این است که این وزارت به دانشگاه فرهنگیان به عنوان کانون راهبردی خود توجه دارد، اعزام، مأموریت و یا انتقال بیدریغ و بیمانع نیروهای شایسته و کارشناسان خبره آموزش‌ و پرورش بنا به درخواست دانشگاه، در اختیار گذاشتن فضاهای مراکز تربیت معلم، معرفی نیروها و معلمان آینده برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان و حمایت مالی و معنوی از این دانشگاه به شیوه های مختلف، مبین عنایت آموزش‌وپرورش به دانشگاه فرهنگیان است.

از سوی دیگر اتهام برنامه محور نبودن و کم عنایتی به اهداف بلند مدت آن، برای کسانی که از نزدیک با دانشگاه فرهنگیان آشنا هستند، غیر منصفانه و حاکی از کم اطلاعی افراد است. دانشگاه فرهنگیان در عمر کوتاه خود و در یکی دو سال اخیر علی‌رغم محدودیت های شدید اعتباری و عدم اطمینان از ثبات مدیریت، اهتمام اصلی خود را به تدوین برنامه‌های راهبردی و دراز مدت معطوف کرده است.

1ـ1ـ تدوين برنامه راهبردي دانشگاه.

2ـ1ـ بازنگري اساسي در برنامه‌های درسي و سرفصل‌های آموزشي داير در دانشگاه.

3ـ1ـ تدوين برنامه درسي ملي تربیت‌معلم.

4ـ1ـ اقدام به تشكيل كميته تربیت‌معلم در شوراي عالي انقلاب فرهنگي.

5ـ1ـ ايجاد تحرك پژوهشي و فرهنگي در دانشگاه.

6ـ1ـ ايجاد تحرك در عرصه تحصيلات تكميلي.

7ـ1ـ استقرار نظام شايستگي محور در حوزه منابع انساني دانشگاه.

8ـ1ـ توسعه تعاملات برون‌سازمانی (با مجلس شوراي اسلامي، شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شوراي اسلامي شدن دانشگاه‌ها، وزارت علوم تحقيقات و فن‌آوری و ساير دستگاه‌های سهيم و مؤثر در امر آموزش)

9ـ1ـ احداث پردیس‌های جديد، با رعايت استانداردها (10 پرديس در سال 93 و 10 پرديس براي سال 94 برنامه‌ریزی‌شده است)

تدوین برنامه راهبردی و سند جامع دانشگاه و تربیت معلم نظام جمهوری اسلامی ایران، ایجاد پژوهشکده منابع انسانی تعلیم و تربیت، و 10 پردیس جدید در سال 93 ، ترسیم برنامه جامع 10 ساله نیروی انسانی و نقش دانشگاه در برنامه‌های کلان آموزش‌وپرورش با مشارکت مسئولان آموزش‌وپرورش، تدوین منشور و سیاست های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به عنوان دانشگاهی متمایز از سایر مراکز آموزشی. برنامه ریزی برای استفاده از بیانات مقام معظم رهبری در دانشگاه، بازنگري اساسي در برنامه‌های درسي و سرفصل‌های آموزشي داير در دانشگاه، همکاری در تدوین سند دانشگاه اسلامی، ایجاد نظام برای سنجش و ارزیابی و رصد دائمی فعالیت های دانشگاه، برنامه ریزی برای توسعه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد در دانشگاه ، ساماندهی و بهسازی ساختار و نیروی انسانی موجود در پردیس ها و مراکز دانشگاهی به استناد مصوبات هیات امنا به ریاست رییس جمهور محترم، تخصیص سرانه و اعتبارات ویژه برای فعالیت های فرهنگی و تربیت معلم ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران، اصلاح ساختارها و شیوه های از جمله برنامه‌های جاری این دانشگاه است که سعی دارد در فضای کارشناسی و به دور از جریانات و گرایشات جناحی و تبلیغات رسانه ای به انجام برسد.

از سوی دیگر باید پذیرفت که دانشگاه فرهنگیان نهادی نوپاست و به قول مقام معظم رهبری نیازمند حمایت همه جانبه دیگر نهادها از این دانشگاه است. دانشگاه فرهنگیان با دیگر مراکز آموزشی و دانشگاهی فرق دارد و امتیاز تربیت نيروي انساني متخصص براي امروز و فرداي جامعه در دستگاه تعليم و تربيت مخصوص این دانشگاه است. بدیهی است اعتلاء و ارتقای دانشگاه نیز نیازمند صبر و اجازه دادن به مسئولان و کارشناسان برای بهسازی وضعیت موجود است.

متأسفانه بدهی های انباشته مالی دانشگاه از سال‌های قبل، وجود تعداد قابل توجهی از ساختمان‌های مستهلک و خطر آفرین به عنوان کلاس ها و مراکز آموزشی این دانشگاه، کمبود عضو هیأت علمی و بسیاری دیگر از این مسائل، شرایطی را ایجاب می‌کند که سرعت حرکت دانشگاه را برای اجرای برنامه‌ها و تحقق اهداف بلند آن با دشواری و کندی روبرو می سازد.

از نمایندگان محترم مجلس، اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست محترم جمهوری و دیگر اعضای دولت و سایر نهادها انتظار می رود برای تسریع در اجرای منویات مقام معظم رهبری و پاسخ به انتظارات معظم له از این دانشگاه در جنبه های مختلف حمایت کرده و زمینه اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور را با تربیت معلم کارآمد و شایسته فراهم کند.

* عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان



تاريخ : دو شنبه 1 تير 1394برچسب:, | 22:29 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 ... 20 صفحه بعد